- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (252 opinie)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (91 opinii)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (93 opinie)
- 4 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (336 opinii)
- 5 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (180 opinii)
- 6 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (531 opinii)
Dlaczego teraz? Bo zbliżają się święta, a w świątecznej gorączce zakupów łatwo dokonać złego wyboru.
- Wtedy właśnie możesz liczyć na pomoc jednego z 364 miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów - informuje Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Mogą oni w Twoim imieniu podjąć interwencję i próbę mediacji z przedsiębiorcą, udzielić porady, pomóc w skierowaniu sprawy na drogę sądową. Bezpłatne informacje dotyczące Twoich praw udzielane są telefonicznie, pocztą elektroniczną bądź bezpośrednio w biurze rzecznika.
Konsument ma swoje prawa. Problem w tym, że nie zawsze je zna i potrafi wyegzekwować. Ile osób reklamując buty zdarło drugą parę próbując dochodzić swoich roszczeń? UOKiK zorganizowało dwutygodniową kampanię billboardową pod hasłem "Nie daj się oskubać". Billboardy umieszczono w centrach handlowych w dużych miastach, również w Trójmieście, ponieważ właśnie w takich miejscach wielu konsumentów robi świąteczne zakupy i właśnie w tym czasie najczęściej padamy ofiarami nietrafionych transakcji. Nie każdy wie, gdzie zgłosić się po pomoc - adres i telefon swojego rzecznika można znaleźć w Starostwie Powiatowym lub Urzędzie Miasta, a także na stronie internetowej UOKiK. W zależności od rodzaju przeprowadzanych badań okazuje się, że zaledwie od 2 do 9 procent ankietowanych w ogóle wie o istnieniu miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów.
- Tymczasem skuteczność tych rzeczników jest nieprawdopodobnie wysoka - mówi Cezary Banasiński, prezes UOKiK. - Do warszawskiego rzecznika wpłynęło w zeszłym roku ponad 12 tys. skarg. Z tego 70 proc. załatwił pozytywnie w drodze mediacyjnej, a na 120 spraw wniesionych do sądów (rzecznik może również występować w naszym imieniu do sądu) przegrał jedną. Naprawdę warto promować tę instytucję, tym bardziej, że rzecznik działa zawsze bezpłatnie.
Rzecznicy konsumenta działają od roku 2000 i mają szczegółową wiedzę na temat naszych praw (w odróżnieniu od wielu konsumentów). Niedługo będą również dysponowali wiedzą na temat uczciwości poszczególnych sprzedawców czy producentów - trwa budowa sieci informacyjnej, która pozwoli na gromadzenie informacji o skargach na określone firmy. Sieć ma być gotowa w 2006 r.
Opinie (18)
-
2005-12-05 23:35
-prawda taka - jak nie zrobisz sam to nie będziesz zadowolony !
to juz na prawdę wyjątkowa sprawa jak fachowiec (tfu !) zrobi coś dobrze. Jak znajomy uzgodnił cene z fachowcem a na końu wspomniał jeszce że robota ma być dobrze wykonana. Jak tamten usłyszał ze ma być dobrze to powiedział ze dobrze to będzie kosztować drożej. Co za komuna mentalna !!
- 0 0
-
2005-12-05 23:48
no ale nie podali ani telefonu ani emil@ do tego skurczybyka
- 0 0
-
2005-12-05 23:56
bede musial skorzystac...
wlasnie dzis dostalem list polecony ze sklepu obuwniczego ZEBRA z gdanskiego Madisona, w ktorym oznajmiaja odrzucenie mojej reklamacji. jestem ciekaw uzasadnienia, bo konsultowalem wczesniej sprawe z rzecznikiem praw konsumenckich. nic, tylko strata czasu, ale sprawy tak nie zostawie, bo nie dam sie nieuczciwej firmie zrobic w balona.
- 0 0
-
2005-12-06 07:17
Konsument
Możesz być pewien, że i tak Ciebie wydymają. Zawsze znajdą powód, np. to, że chodziłeś w butach w deszczowy dzień.
- 0 0
-
2005-12-06 07:19
w 7 na 10 przypadkow rację ma klient
ale są też sytuacja odwrotne,
tu te z mojego sklepu obuwniczego (wszystkie prwdziwe):
1) przyniesienie do reklamacji obuwia pogryzionego przez psa i wspisanie przez klienta w rubryce rodzaj wady - zniszczenia mechaniczne (sic!),
2) przyniesienie do reklamacji jednego buta i żądanie wymiany na nową parę,
3)przyniesienie do reklamacji obuwia zakupoinego w innym sklepie (po poinformowaniu klienta, że tem model obuwia nie był tutaj sprzedawany - kientka mówi ..... może się pomyliłam),
4) zgłoszenie do reklamacji obuwia po trzech latach i święte oburzenie, że nikt jej ni chce przyjąć (+miny i jakiś bełkot, że na zachodzie jst inaczej),- 0 0
-
2005-12-06 08:27
"2) przyniesienie do reklamacji jednego buta i żądanie wymiany na nową parę"
hahahahahahahaa
gg no re !- 0 0
-
2005-12-06 09:07
Porażka, a nie rzecznik
Pani miejski rzecznik kosumenta, to jest jedna wielka porażka. Kobieta nie ma pojęcia o tym co robi. Jej pomoc polega na tym, że każe interesantowi napisać pismo, które potem przepisze (z błędami) i wyśle jako swoje własne.
Stanowisko pewnie dostała po znajomości, napewno nie ze względu na swoje umiejętności, bo ich nie posiada.
Nie polecam nikomu korzystanie z jej pomocy.- 0 0
-
2005-12-06 09:42
rzecznik???
Ja też nie mam najlepszej opinii na teamt pracy rzecznika praw konsumenckich - zwracałam się z prośbą o pomoc, zostałam zjechana za to, że nie znam przepisów i nie jestem merytorycznie przygotowana do rozmowy. Do widzenia się z taką panią rzecznik.
- 0 0
-
2005-12-06 11:08
nosil wilk razy kilka i poniesli w koncu wilka...
...tak to jakos lecialo,ci co zostali ,,wydymani"niech nie licza na cud sprawiedliwosci w polskim sadzie,a o fakcie ze daliscie sie zrobic,nie musi informowac Was rzecznik...
sprawy cywilne mimo wielu udogodnien nadal ciagna sie dlugo,a i prosze nie zapomniec ze sa kosztowne oraz czasochlonne, a ich wynik czesto zalezy niestety od widzimisie sedziego...Osoba rzecznika oprocz porad, powinna zajac sie naglasnianiem w mediach zaistnialych sytuacji i tym samym ostrzegac innych przed nieuczciwoscia lewych firm...- 0 0
-
2005-12-06 11:12
klient ma zawsze racje
a regulaminy firm
http://heyah.pl/_files/pdf/stale/regulamin_ogolny.pdf
sa po to zeby mu to wybic z glowy .
nie dajcie sie nabrac wytlumacza sie zawsze sila wyzsza
(jak w regulaminie )
a jak lubicie klopotliwyego operatora uzywajcie :)- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.