- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (458 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (196 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Nie ma szans na autobusy miejskie na obwodnicy
Obwodnica Trójmiasta powoli przeistacza się w drogę wewnątrz miasta. Za tym nie idą jednak zmiany w komunikacji i ewentualne uruchomienie linii autobusowych. Urzędnicy przekonują, że nie ma takiej potrzeby, a samo połączenie byłoby nieatrakcyjne ze względu na częste korki.
- Mieszkam na osiedlu Wiszące Ogrody
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Pani Beata, nasza czytelniczka, zwraca natomiast uwagę na brak połączeń między obiektami handlowymi wzdłuż obwodnicy.
- Obwodnica stała się właściwie wielkim pasażem handlowym - niemal przy każdym węźle istnieje centrum handlowe, ale dostanie się z jednego do drugiego bez auta to rzecz praktycznie nie do wykonania w rozsądnym czasie. Przykładowo - dojazd z Fashion House
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Te argumenty nie przekonują jednak urzędników. Zdaniem Zarządu Transportu Miejskiego komunikacja miejska prowadzona po obwodnicy ze zjazdem na każdym węźle na najbliższy przystanek nie sprawdzi się.
- Obwodnica Trójmiasta jest bliska wyczerpania swojej przepustowości. Podczas wakacyjnych weekendów "bito" tam rekordy dobowej liczby pojazdów. Praktycznie był to jeden wielki korek. Ponadto prawie codziennie występują zdarzenia drogowe w postaci kolizji, generujące zatory drogowe. To sprawia, że linia autobusowa funkcjonująca na znacznym odcinku obwodnicy byłaby narażona na niepunktualność i nieregularność - przekonuje Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów.
W opinii ZTM, wadą takiej linii jest także wydłużony czas przejazdu ze względu na brak wygodnego powrotu na obwodnicę po wykonaniu kursu do najbliższego przystanku.
- W obrębie większości węzłów nie ma w pobliżu przystanków możliwości zawrócenia np. na Matarni lub Osowej. Trasa taka byłaby zatem dłuższa niż prowadzona równoległymi drogami - dodaje Zomkowski - W naszym przekonaniu należy dążyć do modelu wykorzystania szybszego i pewniejszego transportu szynowego (PKM) zintegrowanego z dojazdową komunikacją autobusową, ponieważ nie same węzły obwodnicy są celem podróży pasażerów, lecz osiedla i tereny usługowe położone w znacznej odległości od tych węzłów.
Również odległości do pokonania na węźle Karczemki, zdaniem ZTM, dyskwalifikują pomysł skierowania autobusów do Karczemek przez węzeł przy centrum handlowym
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Długość tras autobusów przez "ślimaki" jest niemalże identyczna jak aktualne trasy autobusów, a czas przejazdu proponowaną trasą może być nawet dłuższy, co wynika z zakorkowania dróg dojazdowych i możliwości wystąpień zdarzeń utrudnień na obwodnicy (kolizje, wypadki, awarie) - wyjaśnia zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.
Miejsca
Opinie (273) 2 zablokowane
-
2015-10-12 08:01
Chaos
W komunikacji miejskiej to teraz jest tylko straszny bałagan trzeba zrobic rewolucje w trasach po uruchomieniu PKM i tramwajów
- 3 2
-
2015-10-12 08:02
spieszy nie śpieszy panie redaktórze (2)
- 1 8
-
2015-10-12 08:17
Słownik Języka Polskiego PWN w dłoń
i przestań się wygłupiać.
- 5 0
-
2015-10-12 09:07
Obydwie formy równoprawne, Panie Mądralo
- 1 1
-
2015-10-12 08:12
(2)
Przestańcie się czepiać Pani w artykule. Przedostatnie się z centrum handlowego do drugiego to tylko przykład. Są sytuacje gdy ktoś mieszka przy obwodnicy i pracuje przy obwodnicy, tyle że węzeł lub kilka węzłów dalej. W takiej sytuacji codzienna jazda komunikacja miejska na około to zmora. Pamiętajcie też, że centra handlowe to również miejsca pracy. Nie tylko klienci tam muszą się dostać. A samochód nie każdy posiada, nie każdego stać na paliwo, a każdemu z nas w dowolnym momencie może się on zepsuć, niekoniecznie na tylko 2 dni, gdzie objazd na około da się przeżyć.
- 25 4
-
2015-10-12 08:40
(1)
Skoro tyle osób tam pracuje to wystarczy zebrać parę pasażerów po drodze i wyjdzie tanio, szybko (taniej niż komunikacją miejską).
Co do autobusów to najlepiej zrobić przystanki w każdym ogródku...- 2 7
-
2015-10-12 08:55
Nie chodzi o przystanek w każdym ogródku
Tylko o całkowity brak kursów wzdłuż jednego z najważniejszych korytarzy transportowych.
- 8 1
-
2015-10-12 08:14
zawsze się da wystarczy tylko chcieć w myś poniższego....:)
Ja to, proszę pana, mam bardzo dobre połączenie. Wstaję rano za piętnaście trzecia. Latem to już widno. Za piętnaście trzecia jestem ogolony, bo golę się wieczorem. Śniadanie jadam na kolację. Tylko wstaję i wychodzę.
No, ubierasz się pan.
W płaszcz jak pada. Opłaca mi się rozbierać po śniadaniu?
Fakt!
Do PKS mam pięć kilometry. O czwartej za piętnaście jest PKS.
I zdążasz pan?
Nie, ale i tak mam dobrze, bo jest przepełniony i nie zatrzymuje się. Przystanek idę do mleczarni. To jest godzinka. Potem szybko wiozą mnie do Szymanowa. Mleko, widzi pan, ma najszybszy transport, inaczej się zsiada. W Szymanowie zsiadam, znoszę bańki i łapię EKD. Na Ochocie w elektryczny do stadionu, a potem to już mam z górki, bo tak w 119, przesiadka w 13, przesiadka w 345 i jestem w domu, to znaczy w robocie. I jest za piętnaście siódma! To jeszcze mam kwadrans. To sobie obiad jem w bufecie, to po fajrancie już nie muszę zostawać, żeby jeść, tylko prosto do domu. I góra 22.50 jestem z powrotem. Golę się. Jem śniadanie i idę spać.- 23 2
-
2015-10-12 08:16
Przydałaby się (4)
linia autobusowa w Gdyni z Cisowej do centrum przez Witomino.
Jadąc samochodem z Witomina na Cisową zajmuje mi to 10-15 min a komunikacja z przesiadką 40-60 min...I jak tu korzystać z komunikacji...
Swoją drogą ceny biletów kosmiczne. Wczoraj a właściwie dzisiaj przejazd z centrum na Witomino nocnym w 3 osoby -12 zł a Uber -11,50...- 11 1
-
2015-10-12 09:14
Korzystaj z linii "W" (3)
- 1 5
-
2015-10-12 09:23
W jedzie z Pustek a więc z Cisowej do Kartuskiej trolejbusem i przesiadka.. (2)
W sumie czas przejazdu taki sam a bilety droższe...
- 4 1
-
2015-10-12 09:26
Jeśli masz bilet miesięczny na linie pospieszne to automatycznie jest ważny na liniach zwykłych. (1)
I nie marudź. To że coś chcesz, nie znaczy się należy. Należy się, jeśli zbierzesz więcej osób z takim postulatem. Do indywidualnego transportu są auta, nie autobusy.
- 1 7
-
2015-10-12 09:40
Czytaj ze zrozumieniem
Czas przejazdu taki sam a bilet droższy to po co przepłacać?
Nie piszę, że się należy tylko składam propozycję - myślę że sporo osób korzystałoby z takiego połączenia.
Komunikacja miejska ma za zadanie m in redukowanie ilości korzystających z transportu indywidualnego (auta) - akurat w moim przypadku to się nie sprawdza i dlatego napisałem o potrzebie takiego połączenia. Jak go nie będzie to świat się nie zawali i dalej będę jeździł autem...- 5 0
-
2015-10-12 08:19
(2)
Osoba z mojej rodziny mieszka w Oliwie przy Kwietnej...a pracuje w na Kartuskiej...zawsze jej powtarzam kup sobie skuter i śmigaj spacerową do góry, potem bocznymi przez Osowę, Owczarnię,Karczemki i będziesz w pół godziny w robocie a nie półtorej.
- 12 1
-
2015-10-12 11:22
zamiast skutera proponuję rower wspomagany elektrycznie (1)
łatwiejszy w obsłudze, nie hałasuje, nieporównanie tańszy w eksploatacji
- 0 0
-
2015-10-12 11:58
ale na skuterze wygodniej się siedzi
- 0 0
-
2015-10-12 08:21
Czy ta pani w artykule ma mózg i potrafi z niego korzystać? (4)
Z Wiszących ogrodów jedzie 167 i wysiada na pierwszym przystanku na Nowatorów. Na tym samym przystanku czeka parę minut i wsiada w 157 i dojeżdża na Materię w ok 25 minut.
- 7 6
-
2015-10-12 08:38
Sprawdziłem (1)
Jest tak jak mówisz, o co ten cały krzyk w takim razie? Że ktoś nie potrafi połączeń sprawdzić?
- 4 2
-
2015-10-12 10:38
to się przesiądź z 167 na 157
Zanim dojedziesz 167 to 157 już dawno nie będzie.
Przeprawa przez Kartuską i Nowatorów i rondo turbinowe w godzinach rannych to porażka.- 9 4
-
2015-10-12 09:55
No to spróbuj tak pojechać. (1)
99% przesiadek niestety nie wychodzi, przez korek na Kartuskiej i Nowatorów.
Pracuję na Słowackiego między Złotą Karczmą i lotniskiem, dojazd samochodem z Kiełpinka zajmuje 10 minut, dojazd PKMką 35 minut (20 minut spacer), dojazd komunikacją miejską realnie średnio ponad godzinę...
Samochód wygrywa.- 7 3
-
2015-10-12 10:31
No to jedź samochodem w czym problem?
- 2 3
-
2015-10-12 08:24
szkoda
- 1 1
-
2015-10-12 08:30
Przy węzłach na obwodnicy jest masa firm, centrów handlowych, ale po co komunikacja do nich? (2)
Urzędnicy i tak jeżdżą samochodami to im wiszą potrzeby zwykłych ludzi. Po co np z takiej Oliwy szybko dostać się do Auchan przez obwodnicę, jak można jechać dookoła całego miasta przez Centrum. Urzędasy ignoranci.
- 14 3
-
2015-10-12 08:39
Może dlatego, że niektórzy tam pracują? (1)
- 1 0
-
2015-10-12 08:58
urzędnicy są skorumpowani przez lobby śmierdzielowe i nawet sami o tym nie wiedza, jak by im powiedzieć, oburzali by się (ale kto by sie nie oburzał, oskarżony o bycie np komuchem, to nawet postkomuchom nie pasi)
urzad miejski w Gdansku, wielki parking wewnetrzny, tylko dla pracownikow
urząd miejski w Bremie, wielki parking wewnetrzny, tylko dla interesantow
roznica cywilizacji- 8 2
-
2015-10-12 08:35
To niech taką linię puszczą poza sezonem, a jak są korki to mogą zawiesić na 2 miesiące!
- 4 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.