- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (458 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (196 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Nie ma szans na autobusy miejskie na obwodnicy
Obwodnica Trójmiasta powoli przeistacza się w drogę wewnątrz miasta. Za tym nie idą jednak zmiany w komunikacji i ewentualne uruchomienie linii autobusowych. Urzędnicy przekonują, że nie ma takiej potrzeby, a samo połączenie byłoby nieatrakcyjne ze względu na częste korki.
- Mieszkam na osiedlu Wiszące Ogrody
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Pani Beata, nasza czytelniczka, zwraca natomiast uwagę na brak połączeń między obiektami handlowymi wzdłuż obwodnicy.
- Obwodnica stała się właściwie wielkim pasażem handlowym - niemal przy każdym węźle istnieje centrum handlowe, ale dostanie się z jednego do drugiego bez auta to rzecz praktycznie nie do wykonania w rozsądnym czasie. Przykładowo - dojazd z Fashion House
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Te argumenty nie przekonują jednak urzędników. Zdaniem Zarządu Transportu Miejskiego komunikacja miejska prowadzona po obwodnicy ze zjazdem na każdym węźle na najbliższy przystanek nie sprawdzi się.
- Obwodnica Trójmiasta jest bliska wyczerpania swojej przepustowości. Podczas wakacyjnych weekendów "bito" tam rekordy dobowej liczby pojazdów. Praktycznie był to jeden wielki korek. Ponadto prawie codziennie występują zdarzenia drogowe w postaci kolizji, generujące zatory drogowe. To sprawia, że linia autobusowa funkcjonująca na znacznym odcinku obwodnicy byłaby narażona na niepunktualność i nieregularność - przekonuje Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów.
W opinii ZTM, wadą takiej linii jest także wydłużony czas przejazdu ze względu na brak wygodnego powrotu na obwodnicę po wykonaniu kursu do najbliższego przystanku.
- W obrębie większości węzłów nie ma w pobliżu przystanków możliwości zawrócenia np. na Matarni lub Osowej. Trasa taka byłaby zatem dłuższa niż prowadzona równoległymi drogami - dodaje Zomkowski - W naszym przekonaniu należy dążyć do modelu wykorzystania szybszego i pewniejszego transportu szynowego (PKM) zintegrowanego z dojazdową komunikacją autobusową, ponieważ nie same węzły obwodnicy są celem podróży pasażerów, lecz osiedla i tereny usługowe położone w znacznej odległości od tych węzłów.
Również odległości do pokonania na węźle Karczemki, zdaniem ZTM, dyskwalifikują pomysł skierowania autobusów do Karczemek przez węzeł przy centrum handlowym
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Długość tras autobusów przez "ślimaki" jest niemalże identyczna jak aktualne trasy autobusów, a czas przejazdu proponowaną trasą może być nawet dłuższy, co wynika z zakorkowania dróg dojazdowych i możliwości wystąpień zdarzeń utrudnień na obwodnicy (kolizje, wypadki, awarie) - wyjaśnia zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.
Miejsca
Opinie (273) 2 zablokowane
-
2015-10-12 08:46
W Gdańsku komunikacja powinna zostać sprywatyzowana. (6)
Istnienie ZKM to marnowanie pieniędzy bo im nie zależy na worzeniu pasażerów w przeciwieństwie do firm prywatnych. Czy autobusem pojedzie po nierentownej linii powietrze czy przepełniony autobus wychodzi na jedno.
I tak mamy też korki bo rodzice nie chcą jechać z dzieckiem zapchanym autobusem w którym dziecko widzi jedynie pupy pasażerów. A na prośbę o większy autobus lub nawet dwa na porannym kursie ZTM odpowiada nie da się. Gdyby linię obsługiwał prywatny przewoźnik to podstawi nawet 3 autobusy jeśli będą dla nich pasażerowie.
Istniała w Gdańsku linia ekspresowa która z Osowej do Chełmu jechała o kilka minut dłużej niż prywatny samochód. Kierowcy tej linii byli uprzejmi zawsze zatrzymywali się na przystankach i czekali na pasażerów ale niestety decyzja prezydenta Gdańska o długotrwałym remoncie spacerowej doprowadziła do bankructwa tej linii.
Planetobusem jeździły osoby które wcześniej korzystały z samochodów bo jakość usługi była wysoka pomimo że na linii jeździły stare autobusy to jednak były czyste i nie śmierdziało w nich a wentylacja była sprawna.
Może jakiś przewoźnik porwie się na wskrzeszenie tej linii kto wie?- 22 4
-
2015-10-12 12:38
raczysz żartować
To zły pomysł, co widac po prywatnej linii ze Straszyna do Gdańska. Autobus raz na godzine lub dwie, czasem nie przyjedzie wcale. Co z tego że ludzie chcą jeździć, chcą płacić, skoro nie wystarczająco dużo dla przewoźnika prywatnego. Prywatny musi zarobić, więc puści linie tylko tam gdzie są największe tłumy, a wszędzie indziej oleje.
- 5 1
-
2015-10-12 16:46
Komunikacja miejska w Gdańsku jest zła (3)
To dobrze, że się się rozbudowuje, że tabor jest stosunkowo nowoczesny, że większość taboru stanowią autobusy i tramwaje niskopodłogowe, ale na tym koniec...
Nie zwraca się jednak uwagi na potrzeby mieszkańców, brakuje linii autobusowych w jednych rejonach, w innych jeżdżą puste, niepotrzebne autobusy, albo z kolei zbyt rzadko, rozkłady jazdy są z księżyca, niedostosowane do potrzeb pasażerów, niedopasowane do wymyślonych ostatnio przesiadek, a do tego oderwane od realiów - bo jak rozumieć stałe opóźnienia autobusów rzędu 10-15 minut w pewnych porach dnia? Czy nie można tego uwzględnić w rozkładach? Przegubowe autobusy jeżdżą po mniej ruchliwych trasach, małe po bardziej... Tramwaje rozkładu w ogóle się nie trzymają, nawet na pętlach i regularnie grzęzną na fali czerwonych świateł...
Tłok w pojazdach także jest dla zarządzających obojętny. Podejrzewam, że nieraz są przeciążone i z takim obciążeniem nie mają prawa jeździć... Trasy także są często z księżyca - wg widzimisię decydentów, a głos mieszkańców jest nieistotny! Władza wie lepiej ;) Dlatego właśnie nie ma autobusów na obwodnicy ani na Armii Krajowej - "bo się nie da" i nie warto nawet spróbować... Za to można wyrzucać pieniądze na takie inwestycje jak na przykład pętla na Siedlcach (za mała, nieprzystosowana, wręcz niebezpieczna), czy na Witosa (kompletnie pusta i nikomu niepotrzebna). Coś mi się wydaje, że brak jest długofalowego spojrzenia ze strony władz i dużo improwizacji! Badania natężenia ruchu pasażerów są niewystarczające, a preferencje pasażerów zapewne w ogóle nie badane...
Niestety brak w Gdańsku priorytetu dla komunikacji miejskiej! Za mało ZKM posiada autobusów, za mało tramwai, więc "przędzie" jak może... Nie ma też BUS-pasów ani zielonej fali dla tramwajów. Priorytet w mieście mają samochody i to pod nie projektuje się drogi i sygnalizację świetlną.
Oczywiście, że obwodnica powinna być dostępna dla autobusów miejskich! Na pewno byłoby to wielkie udogodnienie dla wielu pasażerów i oszczędność czasu.- 4 2
-
2015-10-12 19:32
(2)
To matoły z Zarządu Transportu Mijeskiego są odpowiedzialni za tą sytuacje nie Zakład Komunikacji MIejskiej. ZTM jest organizatorem rozkladów , tras czy decyzji jaki autobus (czy przegubowy czy krotki) puscic na daną trase. ZKM jest tylko podwykonawcą !
- 1 1
-
2015-10-12 20:51
(1)
To prawda, ale moja pomyłka w porównaniu z tym, co wyczyniają ci z ZTM na szczęście jest mała.
Ogólnie wiem o kogo chodzi - tzn, że o ZTM. A poza tym w przeciwieństwie do tamtych "matołów" przyznaję się do pomyłki i natychmiast ją poprawiam, co widać w moim podpisie :)- 1 0
-
2015-10-13 01:15
no i ok .
- 0 0
-
2015-10-12 19:47
planetobus r.i.p.
fakt, szkoda że przerwali działalność
ciekawe jakie dziady ich wygryzły
skoro dawali radę BEZ dofinansowania
mieć bilety w takiej samej cenie co dofinansowane w 50% MZKZG
i bilet bez łachy można było kupić w autobusie,
to były jedyne autobusy gdzie nie było z tym problemu
szkoda mi ich cholernie
i szkoda starej linii 101- 4 0
-
2015-10-12 08:58
Ha ha ha ! (2)
Pani z Wiszących Ogrodów totalnie mnie rozbroiła. Jak bym tam mieszkał, podjechałbym jeden przystanek PKM, co zajęłoby góra 3 minuty.
- 5 7
-
2015-10-12 09:07
Hahaha (1)
Żeby dojść na przystanek PKM w Kielpinku a potem dojść do centrum handlowego Matarnia z przystanku PKM Matarnia to dopiero trzeba mieć czas , ten komentarz totalnie mnie też rozbroił, czy ty Człowieku wiesz o czym piszesz, czy tylko na mapie popatrzyłeś, mądrala za dyche....
- 7 3
-
2015-10-12 12:03
no to od razu pieszo przez las
- 0 0
-
2015-10-12 09:06
W Gdyni można spotkać na obwodnicy autobusy. (3)
Więc w czym problem?
- 16 3
-
2015-10-12 09:14
ano w tym, ze to droga szybkiego ruchu i takie zawalidrogi blokuja ruch! (2)
obwodnica z zalozenia ma pomagac w szybkim przejechaniu z dzielnicy A do B oraz tranzyt TIRow. Jesli wpuscimy autobusy, nastepne beda rowery itd. I czym ta droga bedzie sie roznila od osiedlowej?
- 2 11
-
2015-10-12 10:18
(1)
na gdyńskim odcinku obowiązuje ograniczenie do 100km/h i tyle właśnie jadą autobusy
- 9 1
-
2015-10-12 18:55
chyba jak spadaja z wiaduktu w dol
- 0 4
-
2015-10-12 09:07
dodatkowy pas
Na obwodnicy można dorobić dodatkowy pas - BUSPAS tylko dla komunikacji autobusowej. Taki buspas byłby jednocześnie pasem awaryjnym dla policji i pogotowia.
- 3 3
-
2015-10-12 09:11
Do marud jezdzacych autobusami po centrach handlowych. (3)
Skoro Was stac na zakupy w centrach i lubicie wydawac w nich pieniadze kupcie sobie samochod, mozecie tez jezdzic motorkiem z przyczepa. Na Wasze zakupy wsytarczy. Poza tym to Wy wybraliscie mieszkanie na przedmiesciach. Wiec ponoscie konsekwancje swoich wyborow.
- 6 13
-
2015-10-12 10:19
nie ma...
Nie produkuje sie juz motorków z przyczepą, a szkoda
- 0 0
-
2015-10-12 11:52
skoro temat cie nie dotyczy bo rozwiązaniem na wszystko jest "kup sobie samochód" to po co się wypowiadasz? to nie temat o samochodach tylko o komunikacji miejskiej dla ludzi którzy nie chcą samochodu lub ich na to nie stać
- 4 0
-
2015-10-12 22:21
Czytając takie mądrości uważam,że powinni całkowicie zabronić wjazdu samochodom do centrum miasta.Wtedy ci z przedmieść i centrum mieliby takie same kłopoty.
- 3 0
-
2015-10-12 09:15
Nie ma szans na autobusy na obwodnicy? (2)
W Gdańsku Panie Redaktorze, w Gdańsku. W Gdyni od lat jeździ autobus linii K. Na Gdańsku świat się nie kończy...
- 24 2
-
2015-10-12 10:19
(1)
jeszcze X i 4A na lotnisko w Rębiechowie przez Matarnie ;) więc trochę Gdańska też ma szybkie autobusy
- 6 1
-
2015-10-12 11:16
4A pięć razy na dobę to jest śmiech na sali
Jeździ w dni robocze nabity po sufit a ZKM Gdynia jeszcze nie wpadł na to, że ludzie dojeżdżają nim nie na lotnisko, tylko do pracy. OK, teraz będzie być może alternatywa w postaci PKM.
- 5 0
-
2015-10-12 09:19
opłaty VIATOLL (1)
przecież to nie o to chodzi.
Największym problemem jest to, że ZTM musiałby płacić dodatkowo za przejazd po Obwodnicy w systemie VIATOLL...
...a korki to bardziej uciążliwe są na drogach miejskich niż na Obwodnicy- 14 1
-
2015-10-12 12:43
jakoś Gdynię stać na opłaty
- 2 2
-
2015-10-12 09:28
nie da się (2)
to zwykłe zawołanie nieudacznych urzędasów z magistratu nowe ogrody. dopiero gdy zbliżają się wybory w których PO traci to Budyń uaktywnia się i publikuje coś na twitterze
- 7 1
-
2015-10-12 11:10
(1)
To tak jak w Gdyni.
- 0 2
-
2015-10-12 13:24
nie w Gdyni tylko w Gdańsku
bo nowe ogrody z magistratem to w Gdańsku
a ty hektujący trollu powiedz lepiej ile ci zapłacono by wrzucać wątek gdyński gdy tylko ktoś wskaze na budynia- 0 1
-
2015-10-12 09:29
Miasto wsi nie zrozumie...
Jak się na wsi kupowało mieszkania, to nie należy teraz wymagać, że do kolegi w innym przysiółku ma dowozić komunikacja miejska. Samochód trzeba sobie kupić, albo - na rowerze, jeśli dojazd dotychczasowy nie podoba się.
- 5 9
-
2015-10-12 09:34
Autobus po obwodnicy
Muszę się zgodzić z wieloma przedmówcami. Obwodnica Trójmiejska stała się wewnętrzna droga miasta. Bardzo wiele osób przemieszcza się z jednego miejsca przy obwodnicy do drugiego też przy obwodnicy bez samochodu. Przykład, żeby dostać się ze Straszyna do Fashion Haus trzeba zjechać do centrum Gdańska.
Właśnie taki autobus wzdłuż obwodnicy z przystankami w centrach rozwiązałby wiele problemów mieszkańcom, ale co tam urzędnicy nie są dla nas, to my jesteśmy ciężarem dla nich. Korki nie są wytłumaczeniem, ciężarówki jeżdżą po obwodnicy i to nikomu nie przeszkadza, a jeśli nawet autobus postoi trochę w korku to i tak szybciej się nim dojedzie niż przez centrum.- 26 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.