- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (131 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (71 opinii)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (87 opinii)
- 4 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (77 opinii)
- 5 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (531 opinii)
- 6 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (177 opinii)
Nie ma szans na autobusy miejskie na obwodnicy
Obwodnica Trójmiasta powoli przeistacza się w drogę wewnątrz miasta. Za tym nie idą jednak zmiany w komunikacji i ewentualne uruchomienie linii autobusowych. Urzędnicy przekonują, że nie ma takiej potrzeby, a samo połączenie byłoby nieatrakcyjne ze względu na częste korki.
- Mieszkam na osiedlu Wiszące Ogrody
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Pani Beata, nasza czytelniczka, zwraca natomiast uwagę na brak połączeń między obiektami handlowymi wzdłuż obwodnicy.
- Obwodnica stała się właściwie wielkim pasażem handlowym - niemal przy każdym węźle istnieje centrum handlowe, ale dostanie się z jednego do drugiego bez auta to rzecz praktycznie nie do wykonania w rozsądnym czasie. Przykładowo - dojazd z Fashion House
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Te argumenty nie przekonują jednak urzędników. Zdaniem Zarządu Transportu Miejskiego komunikacja miejska prowadzona po obwodnicy ze zjazdem na każdym węźle na najbliższy przystanek nie sprawdzi się.
- Obwodnica Trójmiasta jest bliska wyczerpania swojej przepustowości. Podczas wakacyjnych weekendów "bito" tam rekordy dobowej liczby pojazdów. Praktycznie był to jeden wielki korek. Ponadto prawie codziennie występują zdarzenia drogowe w postaci kolizji, generujące zatory drogowe. To sprawia, że linia autobusowa funkcjonująca na znacznym odcinku obwodnicy byłaby narażona na niepunktualność i nieregularność - przekonuje Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów.
W opinii ZTM, wadą takiej linii jest także wydłużony czas przejazdu ze względu na brak wygodnego powrotu na obwodnicę po wykonaniu kursu do najbliższego przystanku.
- W obrębie większości węzłów nie ma w pobliżu przystanków możliwości zawrócenia np. na Matarni lub Osowej. Trasa taka byłaby zatem dłuższa niż prowadzona równoległymi drogami - dodaje Zomkowski - W naszym przekonaniu należy dążyć do modelu wykorzystania szybszego i pewniejszego transportu szynowego (PKM) zintegrowanego z dojazdową komunikacją autobusową, ponieważ nie same węzły obwodnicy są celem podróży pasażerów, lecz osiedla i tereny usługowe położone w znacznej odległości od tych węzłów.
Również odległości do pokonania na węźle Karczemki, zdaniem ZTM, dyskwalifikują pomysł skierowania autobusów do Karczemek przez węzeł przy centrum handlowym
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Długość tras autobusów przez "ślimaki" jest niemalże identyczna jak aktualne trasy autobusów, a czas przejazdu proponowaną trasą może być nawet dłuższy, co wynika z zakorkowania dróg dojazdowych i możliwości wystąpień zdarzeń utrudnień na obwodnicy (kolizje, wypadki, awarie) - wyjaśnia zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.
Miejsca
Opinie (273) 2 zablokowane
-
2015-10-12 11:16
To Polska jest w ruinie czy nie? (6)
Bo już się pogubilem. Jak patrzę na te kilometrów korki przy centrach handlowych i masę ludzi z pełnymi koszulkami przy kasach.
- 7 0
-
2015-10-12 11:35
W sobotę po południu zajechałem po drodze do Riwiery (3)
Jedną rzecz chciałem kupić. Parking podziemny pełen po sufit, wszędzie wyświetlało się okrągłe "zero". Miejsca tylko na zwykłym pomiędzy Riwierą a "irokezem" i to tak bardziej od strony hali sportowej. No kryzys jak urwał nać.
- 4 0
-
2015-10-12 11:56
(1)
Czyli ponieważ 1% miasta parkuje samochodami pod centrum handlowym to znaczy że wszystkim żyje się dobrze?
Wracaj do tego gimnazjum dziecko.- 5 3
-
2015-10-12 12:33
Ćwiczymy czytanie zrozumieniem
Nie napisałem "wszystkim żyje się dobrze". Napisałem tylko, że jak na kryzysowe czasy, to jest podejrzanie pełno w centrach handlowych. To tylko jedno z wielu, a we wszystkich sytuacja wygląda podobnie.
- 1 1
-
2015-10-12 12:10
biedota robi zapasy na zimę, chrust też zbierają
- 0 1
-
2015-10-12 12:09
jak się napełnia koszulki? (1)
- 0 0
-
2015-10-12 12:33
Zapewne słownikiem telefonu komórkowego...
- 2 0
-
2015-10-12 11:16
autobusy do centrów handlowych
autobusy do centrów handlowych to dobry pomysł. Np mógłby jeździć autobus ze starej Oliwy do hipermarketu Selgros z narzędziami w Osowej klienci byliby zadowoleni a i sklep może zarobiłby ciut więcej pieniędzy.
- 1 1
-
2015-10-12 11:23
bzdety (1)
Dlaczego na terenie Gdyni po Obwodnicy mogą jeździć autobusy K i X? W Gdańsku OD ZARAZ: Orunia Górna - Łostowice Świętokrzyska - Kowale - Fashion House - Obwodnica - Port Lotniczy!
- 12 3
-
2015-10-12 17:37
popieram
Po liczbie wkurzonych ludzi przesiadających się we Wrzeszczu bądź na Potokowej (162/227) na niezsychronizowane (w teorii może i tak, w praktyce nie) 110/210/122 też sądzę że to byłby hit.
- 4 1
-
2015-10-12 11:24
ratunkiem dla miasta jest poprawa warunków dojazdu rowerem do stacji PKM
nie wszyscy skorzystają z tej opcji, ale jeśli wielu skorzysta, to innym będzie dużo łatwiej korzystać nawet z samochodów.
- 2 2
-
2015-10-12 11:50
zjazd na obwodnicę w Kiełpinku
przywrócić zjazd na obwodnicę obok femax i będzie można zrobić linię autobusową Kiełpinek - Matarnia. Przy okazji szybki dojazd z obwodnicy do PKM.
- 4 1
-
2015-10-12 12:17
Kowale -> Matarnia, ponad godzina jazdy autobusem! (1)
A obwodnicą 10min, nie ma szans, żebym przesiadł się na komunikację miejską przy takich różnicach. Zaznaczę, że mówię o dojeździe do pracy.
- 10 2
-
2015-10-12 12:45
Każda praca przy obwodnicy wyklucza dojazd samym ZKM
Nie tylko ze względu na brak sensownych dojazdów, ale także ze względu, na słabą częstotliwość kursowania ZKM w tamtych kierunkach.
A miejsc pracy jest tam coraz więcej :
Magnacka , Staropolska w Kowalach + okolice Fashiona
Karczemki okolice Auchan
CH Matarnia , ale i druga strona czyli całe zagłębie Budowlanych i Nowatorów, Park Maszynowa itd. - Drugą stronę poprawia PKM, ale brakuje lini ZKM od pętli przez całe to "zagłębie".
Słowackiego i Lotnisko - Tu sporo zmienia PKM :).
Owczarnia, gdzie jest sporo firm, a jest kompletnie zapomniana przez ZKM i obsługiwana jedynie przez Osowę.
CH Osowa oraz firmy po drugiej stronie obwodnicy.
To jasno pokazuje, że ilość firm wzduż obwodnicy jest olbrzymia, a wszyscy tam dojeżdżają autami. Co gorsze w większości ogłoszeń o pracę wymagane jest prawo jazdy i auto, bo pracodawcy nie chcą mieć problemu z pracownikami dojeżdżającymi ZKM, gdyż oni szybko rezygnują.- 6 1
-
2015-10-12 13:00
Jest bardzo potrzebna taka linia!
Ostatnią opcję w ankiecie zaznaczają chyba tylko kierowcy samochodów, którzy nigdy nie skalali się korzystaniem z komunikacji miejskiej.
- 2 1
-
2015-10-12 13:14
pkm (1)
przy osiedlu wiszące ogrody powstała pkm. do matarni to zaledwie jeden przystanek. może nie jest on przy samym centrum, ale lepsze to niż 40 minut w autobusie.
- 2 0
-
2015-10-12 14:20
Ale nie CH Matarni :P
Ta Matarnia leży akurat po drugiej stronie obwodnicy. i jeszcze kawałek.
- 0 0
-
2015-10-12 13:15
Obwodnia a komunikacja
Uważam że na całej długości obwodnicy powinien kursować autobus i przy każdym węźle dać możliwość mieszkańcom przesiąść się . W przypadku uruchomienia autobusu przez obwodnice wielu kierowców by przesiadło się z samochodów do komunikacji miejskiej . Dziś mieszkańcy górnych tarasów Gdańska czy Gdyni, aby móc się między sobą skomunikować , muszą zjeźdzać do centrum miasta bądź w skrajnych przypadkach przesiadać się do 4 razy . Uruchomienie autobusu przez obwodnice nawet pilotażowo pokazało by czy jest to projekt ekonomiczny i służący mieszkańcom naszej aglomeracji . Panowie i Panie z za biurek wsłuchajcie się w potrzeby mieszkańców , a nie wskazujcie że korki na obwodnicy to problem , problemem jest nic nie robienie w tej gestii . Kiedyś prywatne linie działające dla Reala i Auchana byly dużym ułatwienie dla mieszkańców . Jeszcze kilkanaście lat temu aby z Osowy móc się wydostać , prywatny deweloper uruchomił linie autobusową , bo urzędnicy nie widzieli potrzeby . Więc Państwo siedzący za biurkami uruchomcie program pilotażowy autobus na obwodnicy . Panowie Prezydenci ( Adamowicz i Szczurek ) prosimy o pomoc .
- 7 2
-
2015-10-12 13:25
autobusy by staly w korkach? (2)
Jakby ZTM było punktualne... mieszkam przy slowackiego. Tu nawet nie ma co patrzec w rozkład.
- 4 3
-
2015-10-12 15:39
(1)
no bardziej glupiej wypowiedzi, gdzie jedno potwierdza drugie i zarazem samo przeczy sobie to dzisiaj jeszcze nie przeczytałem . Mysl to nie boli.
- 0 4
-
2015-10-13 03:17
masz na myśli, ze autobusy jadące slowackiego to te ktore jada zjazem z obwodnicy? Otóż spóźnione są wszystkie. Nawet te które jadą krótką, 9przystankową linią z niedźwiednika czy matemblewa.
Jak cała reszta i tak stoi w korkach to ja nie widze problemu aby w przypadku zatoru na obwodnicy i tamte stały.- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.