- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (133 opinie)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (65 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (307 opinii)
- 4 Winda, która wygląda jak kapliczka (36 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (200 opinii)
- 6 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (117 opinii)
Nie ma szans na autobusy miejskie na obwodnicy
Obwodnica Trójmiasta powoli przeistacza się w drogę wewnątrz miasta. Za tym nie idą jednak zmiany w komunikacji i ewentualne uruchomienie linii autobusowych. Urzędnicy przekonują, że nie ma takiej potrzeby, a samo połączenie byłoby nieatrakcyjne ze względu na częste korki.
- Mieszkam na osiedlu Wiszące Ogrody
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Pani Beata, nasza czytelniczka, zwraca natomiast uwagę na brak połączeń między obiektami handlowymi wzdłuż obwodnicy.
- Obwodnica stała się właściwie wielkim pasażem handlowym - niemal przy każdym węźle istnieje centrum handlowe, ale dostanie się z jednego do drugiego bez auta to rzecz praktycznie nie do wykonania w rozsądnym czasie. Przykładowo - dojazd z Fashion House
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Te argumenty nie przekonują jednak urzędników. Zdaniem Zarządu Transportu Miejskiego komunikacja miejska prowadzona po obwodnicy ze zjazdem na każdym węźle na najbliższy przystanek nie sprawdzi się.
- Obwodnica Trójmiasta jest bliska wyczerpania swojej przepustowości. Podczas wakacyjnych weekendów "bito" tam rekordy dobowej liczby pojazdów. Praktycznie był to jeden wielki korek. Ponadto prawie codziennie występują zdarzenia drogowe w postaci kolizji, generujące zatory drogowe. To sprawia, że linia autobusowa funkcjonująca na znacznym odcinku obwodnicy byłaby narażona na niepunktualność i nieregularność - przekonuje Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów.
W opinii ZTM, wadą takiej linii jest także wydłużony czas przejazdu ze względu na brak wygodnego powrotu na obwodnicę po wykonaniu kursu do najbliższego przystanku.
- W obrębie większości węzłów nie ma w pobliżu przystanków możliwości zawrócenia np. na Matarni lub Osowej. Trasa taka byłaby zatem dłuższa niż prowadzona równoległymi drogami - dodaje Zomkowski - W naszym przekonaniu należy dążyć do modelu wykorzystania szybszego i pewniejszego transportu szynowego (PKM) zintegrowanego z dojazdową komunikacją autobusową, ponieważ nie same węzły obwodnicy są celem podróży pasażerów, lecz osiedla i tereny usługowe położone w znacznej odległości od tych węzłów.
Również odległości do pokonania na węźle Karczemki, zdaniem ZTM, dyskwalifikują pomysł skierowania autobusów do Karczemek przez węzeł przy centrum handlowym
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Długość tras autobusów przez "ślimaki" jest niemalże identyczna jak aktualne trasy autobusów, a czas przejazdu proponowaną trasą może być nawet dłuższy, co wynika z zakorkowania dróg dojazdowych i możliwości wystąpień zdarzeń utrudnień na obwodnicy (kolizje, wypadki, awarie) - wyjaśnia zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.
Miejsca
Opinie (273) 2 zablokowane
-
2015-10-12 13:45
między Gdańskiem i Gdynią
Nie mieszkam w Trójmieście ale często jestem tam turystycznie i "rodzinnie". Od zawsze dziwię się dlaczego między Gdańskiem Południem a Gdynią (okolice dworca) brak komunikacji autobusowej poprzez obwodnicę!!?? To nie zwiększyłoby korków a wręcz odwrotnie - ludzie do pracy jeździliby autobusami które wożą kilkadziesiąt osób a nie samochodami wożącymi jedną osobę! No ale urzędnicy na wszystkim znają się lepiej! Szczególnie gdy całe dziciństwo i młodość spędzili w małych miasteczkach czy wioskach.
- 8 1
-
2015-10-12 14:12
Gdynia może a Gdańsk jak zwykle ma problem
Najlepiej z góry założyć że będzie źle i wrzucić całą sprawe do kosza. Proponowałbym kogoś z ZTM-u wsadzić do autobusu i niech wraca z okolic lotniska w Rębiechowie na osiedla południowe przez 1h40m, to może by sie komus zachciało pomyśleć inaczej o całej sprawie. Po pierwsze mozna uruchomić próbną linię na takiej trasie Pętla Świętokrzyska - Lotnisko Lecha Wałęsy i zobaczyć jak będzie, jak rzeczywiście korki wpłyną na punktualność tych autobusów. W Gdyni od wielu lat funkcjonują linie pospieszne i nie ma z nimi żadnego problemu. trochę empatii panowie z ZTM-u
- 7 2
-
2015-10-12 14:19
rowerem wzdłuż obwodnicy
a ja sobie myślę, że byłoby super, gdyby wzdłuż obwodnicy, przez las, powstała ścieżka rowerowa.
- 4 1
-
2015-10-12 14:44
Linia 4A z Gdyni na lotnisko
Nie wyobrażam sobie, żeby miała zniknąć z obwodnicy.
- 10 1
-
2015-10-12 15:36
Gdynia od wielu lat ma na Obwodnicy linie K i X. Można? Można. (1)
ZTM po prostu nie ma ochoty popracować trochę.
- 11 2
-
2015-10-12 16:45
ZKM Gdynia się stara
ZTM Gdańsk ma chyba w nosie.
- 3 1
-
2015-10-12 15:50
Bez sensu uruchamiać kolejne linie
Wystarczy że po obwodnicy jeżdżą Gdyńskie linię autobusowe nie potrzeba więcej autobusów bo wiadomo że większość z nas ma auta więc niech zostanie jak jest
- 0 8
-
2015-10-12 15:54
bzdura
z Karwin do Auchan w Osowej, dojeżdża bezpłatny autobus, i nie ma jakiegoś problemu, jeszcze linie komunikacyjne ZKM Gdynia, może tez zlikwidują ruch ciężarówek
- 0 1
-
2015-10-12 16:25
Komunikacja publiczna wzdłuż obwodnicy
Zamiast puszczać autobus po zakorkowanej obwodnicy, gdzie poruszające się pojazdy osiągają znacznie większe prędkości od pojazdów komunikacji miejskiej, ciekawą alternatywą byłby tramwaj/ kolejka kursująca wzdłuż osi obwodnicy. W przyszłości z możliwością rozbudowania, wedle potrzeb i uznania. Na pewno handlowcom ten pomysł by się opłacił. Uzyskujemy w ten sposób doskonały środek transportu, nie narażamy się na stanie w korkach. Fakt, koszt inwestycji początkowo spory, ale transportu publicznego nie powinno się przeliczać tylko na pieniądze, bo być może takie rozwiązanie odkorkowałoby zapchaną obwodnicę, chociaż w pewnym stopniu, co z kolei mogłoby odsunąć w czasie (lub być może okazałoby sie to zbędne) poszerzanie i przebudowę drogi obwodowej.
- 4 1
-
2015-10-12 16:26
centra handlowe (2)
dojazd do centrum handlowych to makabra dla osób nie mających samochodu .
z Gdyni do Ikei na Matarni nie ma czym dojechać - można przez Gdańsk z kilkoma przesiadkami . Ale powrót z większą ilością zakupów to męka .- 7 2
-
2015-10-12 16:56
Z tą matarnią zagadkowa sprawa (1)
100 lat temu, młodzież może nie pamiętać, jeździł bezpłatny autobus (bofajze
- 2 0
-
2015-10-12 16:59
Chrzanie te słowniki
100 lat temu jeździł bezpłatny 05 (pełen po sufit). Było za dobrze to zrobili płatny 2 złote autobus Gryfa (a to niespodzianka, pełen po sufit). Znów było za dobrze, ch matarnia zlikwidowało linię i straciło trochę klientów. szkoda
- 4 0
-
2015-10-12 16:30
PKM i ZKM
Podobno PKM miała być skorelowana z np.tramwajami 10 (tak było gdy we wrześniu jechałam 2 razy do Brętowa). W październiku przesunięto czasy przejazdu PKM ale zapomniano o tramwaju i gdy podjeżdża się do przystanku to widać tylko odjeżdżający tramwaj. Trzeba czekać ponad 10 min. Z 2 przesiadkami przejaz zajął mi dłużej niż stanie w korku autobusem. Spóźniłam się do pracy. Dziękuję PKM - więcej nie jadę.
- 5 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.