• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie spaceruj Spacerową

(sr)
18 października 2002 (artykuł sprzed 21 lat) 
Na poważne utrudnienia w ruchu natkną się kierowcy, którzy podróżować będą w poniedziałek 21 października ulicą Spacerową w Gdańsku. W dniu tym rozpocznie się tam wycinka drzew w pasie drogowym. Poprzedza ona remont jednej z najbardziej uczęszczanych arterii miasta. Kiedy rozpocznie się ta właściwa inwestycja? Na razie nie wiadomo. Termin przebudowy ulicy Spacerowej uzależniony jest bowiem od ujęcia inwestycji w budżecie Gdańska.

- Do końca roku w pasie drogowym ulicy wyciętych zostanie 196 drzew - powiedział Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Na tę wycinkę mamy wszystkie niezbędne zezwolenia. W sumie dla potrzeb przebudowy ulicy usuniętych ma być około 320 drzew.

Wycinka z pewnością spowoduje korki na uczęszczanej trasie.

ZDiZ w Gdańsku zapowiada, że podczas prac na poszczególnych odcinkach ulicy wprowadzany będzie tak zwany ruch wahadłowy i sygnalizacja świetlna.
- Prace prowadzone będą poza godzinami szczytu. Część z nich ma się też odbywać w porze nocnej.

Wycięcie 196 drzew kosztować będzie miasto około 90 tysięcy złotych.
Rozpoczęły się też prace przy opracowaniu dokumentacji przebudowy ulicy Spacerowej, na odcinku od ulicy Opackiej w Oliwie do Geanta. W ramach inwestycji ma powstać między innymi obustronne pobocze o szerokości dwóch metrów, na całej długości drogi. O siedem metrów będzie poszerzona jezdnia. Trasa zyska nowe oświetlenie. Planuje się też budowę sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach ulicy Spacerowej z: Opacką, Karwieńską oraz Kościerską.

- Przebudowa ulicy będzie przebiegała etapami - dodał Romuald Nietupski. - Jej rozpoczęcie uzależnione jest od ujęcia przedsięwzięcia w budżecie miasta.

Cała inwestycja kosztować ma kilkanaście milionów złotych.

Głos Wybrzeża(sr)

Opinie (65)

  • W niektórych krajach

    stosuje się inne rozwiazanie. Drzewa pozostają, a równolegle do starej drogi buduje sie nowy pas. Stara droga staje sie automatycznie jednokierunkowa. Ale dla naszych zwolenników hipermarketów to stanowczo za wąski pas jezdni. Moga nie zdążyć na otwarcie i skosić kolejne drzewka. Drzew im nie szkoda, jak dowiedzą się, że cukier sprzedają po dampingowych cenach.

    • 0 0

  • inwestycja ma kosztowac kilkanascie milionów...

    jak latwo jest wyrzucac publiczne pieniądze bez szukania oszczednosci.
    jak latwo jest byc zacofanym w technologiach, które sa powszechne w "cywilizowanym" świecie /np. 3/4 autostrad w U.S.A. jest wykonana w technologi zwanej EN-1/, pozwalają na zmniejszenie kosztów o 55% i budowe drogi w bardzo krótkim czasie, drogi ktora ma ogromne parametry wytrzymałościowe..
    niestety zaklociloby to interesy naszych drogowyh potentatow, poniewaz nie mogliby pogodzic sie z faktem ze ktos to robi szybciej i duzo, duzo taniej.
    wylacznym przedstawicielem i konsultantem technologii EN-1 w naszym województwie jest gdanska firma istniejaca na rynku juz 15 lat - PWT "UNI- DIVERS"...
    i co z tego?? gmina nigdy nawet nie wykazala zainteresowania technologia, ktora pozwolilaby zaoszczedzic pieniadze zabrane podatnikom.
    no coz, przeciez to nie ich pieniądze, prawda?

    • 0 0

  • UWAGA !!!

    szkoda że arytkuł był już parę dni temu i pewnie teraz nikt tu nie zagląda, bo chciałem sznaownym internautom dać pod rozwagę taką kwestię:
    Skoro już sie poszerza Spacerową - wydaje się kasę, wycina drzewa to zróbmy do cholery porządną drogę od razu czyli po dwa pasy w każdą stronę a nie pas z poboczem "śmierci"

    • 0 0

  • FORMELA

    Chyba bardzo boli cię głowa Marku Formela?Takie pomysły może mieć tylko ktoś o niezdrowym umyśle .

    • 0 0

  • DO WREDNEGO KIEROWCY: tego jaki jestes prosty i prymitywny mozna Ci tylko wspolczuc! Poza tym kto Cie nauczyl tak kretynskiej rzeczy jak jazda samochodem na "luzie"! Wyobraz sobie ze jedziesz sobie taki "luzno" na dol i nagla z jakiejs nieznanej przyczyny gasnie Twoj silnik i tracisz wspomaqganie kierownicy i hamolcow. Reszty nie trzeba juz komentowac!
    Druga sprawa polega na tym, ze nie wiem jaki mam sens wywalanie kilku milionow skoro nie przewiduje sie zrobienia dwoch pasow ruchu w kazdym kierunku... Co to ma wszystko poprawic?!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane