- 1 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (185 opinii)
- 2 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (569 opinii)
- 3 50 lat pracuje w jednym zakładzie (195 opinii)
- 4 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (201 opinii)
- 5 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (211 opinii)
- 6 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (365 opinii)
Nie spaceruj Spacerową
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/23/300x0/23589__kr.webp)
- Do końca roku w pasie drogowym ulicy wyciętych zostanie 196 drzew - powiedział Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Na tę wycinkę mamy wszystkie niezbędne zezwolenia. W sumie dla potrzeb przebudowy ulicy usuniętych ma być około 320 drzew.
Wycinka z pewnością spowoduje korki na uczęszczanej trasie.
ZDiZ w Gdańsku zapowiada, że podczas prac na poszczególnych odcinkach ulicy wprowadzany będzie tak zwany ruch wahadłowy i sygnalizacja świetlna.
- Prace prowadzone będą poza godzinami szczytu. Część z nich ma się też odbywać w porze nocnej.
Wycięcie 196 drzew kosztować będzie miasto około 90 tysięcy złotych.
Rozpoczęły się też prace przy opracowaniu dokumentacji przebudowy ulicy Spacerowej, na odcinku od ulicy Opackiej w Oliwie do Geanta. W ramach inwestycji ma powstać między innymi obustronne pobocze o szerokości dwóch metrów, na całej długości drogi. O siedem metrów będzie poszerzona jezdnia. Trasa zyska nowe oświetlenie. Planuje się też budowę sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach ulicy Spacerowej z: Opacką, Karwieńską oraz Kościerską.
- Przebudowa ulicy będzie przebiegała etapami - dodał Romuald Nietupski. - Jej rozpoczęcie uzależnione jest od ujęcia przedsięwzięcia w budżecie miasta.
Cała inwestycja kosztować ma kilkanaście milionów złotych.
Opinie (65)
-
2002-10-22 09:01
W niektórych krajach
stosuje się inne rozwiazanie. Drzewa pozostają, a równolegle do starej drogi buduje sie nowy pas. Stara droga staje sie automatycznie jednokierunkowa. Ale dla naszych zwolenników hipermarketów to stanowczo za wąski pas jezdni. Moga nie zdążyć na otwarcie i skosić kolejne drzewka. Drzew im nie szkoda, jak dowiedzą się, że cukier sprzedają po dampingowych cenach.
- 0 0
-
2002-10-22 09:08
inwestycja ma kosztowac kilkanascie milionów...
jak latwo jest wyrzucac publiczne pieniądze bez szukania oszczednosci.
jak latwo jest byc zacofanym w technologiach, które sa powszechne w "cywilizowanym" świecie /np. 3/4 autostrad w U.S.A. jest wykonana w technologi zwanej EN-1/, pozwalają na zmniejszenie kosztów o 55% i budowe drogi w bardzo krótkim czasie, drogi ktora ma ogromne parametry wytrzymałościowe..
niestety zaklociloby to interesy naszych drogowyh potentatow, poniewaz nie mogliby pogodzic sie z faktem ze ktos to robi szybciej i duzo, duzo taniej.
wylacznym przedstawicielem i konsultantem technologii EN-1 w naszym województwie jest gdanska firma istniejaca na rynku juz 15 lat - PWT "UNI- DIVERS"...
i co z tego?? gmina nigdy nawet nie wykazala zainteresowania technologia, ktora pozwolilaby zaoszczedzic pieniadze zabrane podatnikom.
no coz, przeciez to nie ich pieniądze, prawda?- 0 0
-
2002-10-23 16:32
UWAGA !!!
szkoda że arytkuł był już parę dni temu i pewnie teraz nikt tu nie zagląda, bo chciałem sznaownym internautom dać pod rozwagę taką kwestię:
Skoro już sie poszerza Spacerową - wydaje się kasę, wycina drzewa to zróbmy do cholery porządną drogę od razu czyli po dwa pasy w każdą stronę a nie pas z poboczem "śmierci"- 0 0
-
2002-10-25 13:59
FORMELA
Chyba bardzo boli cię głowa Marku Formela?Takie pomysły może mieć tylko ktoś o niezdrowym umyśle .
- 0 0
-
2003-01-04 08:56
DO WREDNEGO KIEROWCY: tego jaki jestes prosty i prymitywny mozna Ci tylko wspolczuc! Poza tym kto Cie nauczyl tak kretynskiej rzeczy jak jazda samochodem na "luzie"! Wyobraz sobie ze jedziesz sobie taki "luzno" na dol i nagla z jakiejs nieznanej przyczyny gasnie Twoj silnik i tracisz wspomaqganie kierownicy i hamolcow. Reszty nie trzeba juz komentowac!
Druga sprawa polega na tym, ze nie wiem jaki mam sens wywalanie kilku milionow skoro nie przewiduje sie zrobienia dwoch pasow ruchu w kazdym kierunku... Co to ma wszystko poprawic?!- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.