- 1 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (161 opinii)
- 2 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (139 opinii)
- 3 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (187 opinii)
- 4 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (75 opinii)
- 5 50 lat pracuje w jednym zakładzie (11 opinii)
- 6 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (364 opinie)
Nie taki PKM zły, jak go namalowali
Chciałbym wrócić do sprawy, którą poruszono w portalu kilkanaście dni temu, kiedy to miłośnik komunikacji skrytykował stan techniczny autobusów Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Gdyni kursujących na linii 150. Rzekomo tarasują one przejazd na ul. Kieleckiej powodując korki - pisze nasz czytelnik, pan Mikołaj.
Otóż sprawa ta w moich oczach nie wygląda tak źle, jak przedstawiono w tekście Linia 150, czyli spacerkiem pod ul. Kielecką, czego jestem naocznym świadkiem. Osobiście codziennie korzystam z linii 150 na trasie Witomino Leśniczówka - Węzeł Ofiar Grudnia 70" oraz innych tras obsługiwanych wozami tegoż przewoźnika i z opisanym przypadkiem spotykam się niezmiernie rzadko.
Na skrytykowanej wcześniej linii 150 kursują głównie pojazdy marki Neoplan N4021TD z 1998 r., oraz Volvo 7000A kupione kilka lat temu, których stan techniczny nie budzi zastrzeżeń, a przejazd tych pojazdów ulicą Kielecką w kierunku Witomina przebiega znacznie szybciej niż twierdził czytelnik.
Opisany problem zapewne dotyczy jedynie sześciu autobusów przegubowych należących do gdyńskiego PKM, marki Neoplan N4021NF, wyprodukowanych w latach 1992-93. Owe pojazdy sprowadzono z Niemiec pod koniec lat 90., jako używane, z konieczności zwiększania zakresu obsługi wozami niskopodłogowymi, jako alternatywę dla Ikarusów 280. Te z kolei typy Neoplanów rzeczywiście są dziś w nie najlepszym stanie technicznym, co potwierdza głośna praca silnika, piskliwe odgłosy hamowania słyszalne z dużej odległości. Wozy te jednak kursują na linii 150 wyłącznie na dodatkowych kursach w godzinach szczytu.
Warto też nadmienić, iż jakość usług gdyńskiego przedsiębiorstwa nieustannie wzrasta, co jest wyraźnie przeze mnie odczuwalne, zwłaszcza na przestrzeni ostatniego roku. Dowodem tego jest rozpoczęcie eksploatacji autobusów z ekologicznym napędem MAN Lion"s City G (CNG), które zadebiutowały w gdyńskiej komunikacji rok temu, oraz przeprowadzane naprawy lakiernicze pojazdów eksploatowanych dotychczas, które sam zasugerowałem na forum ZKM Gdynia.
W tym roku przeprowadzono generalną naprawę dwóch krótkich Mercedesów, dokupiono dwa kolejne, polakierowano kilka przegubowych Neoplanów. Wzrasta kultura osobista kierowców oraz życzliwość do pasażerów, czego również doświadczam. Pozytywne wyniki uzyskane w związku z eksploatacją gazowców zapewne przyczynią się do dalszej poprawy jakości usług zajezdni z Kaczych Buków, co potwierdzi wzbogacenie się firmy o pięć kolejnych wozów tego typu. Dlatego uważam, że krytyka niektórych osób zniesmaczonych podróżą wysłużonymi Neoplanami jest przesadzona.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (44) 9 zablokowanych
-
2008-09-15 12:06
słabizna
Kocur-ale się popisałeś!! Szkoda tylko że nie napisałeś o olbrzymiej awaryjności wspaniałych Volvo, o miernych wynikach zamalowywania rdzy w N4021TD.
- 0 0
-
2008-09-15 12:36
WPUSZCZANIE AUTOBUSÓW a JAZDA HARMONOGRAMEM: polecam zacząć stosować tą metodę w Gdańsku (1)
coś co widzę jest przez większość kierowców w Gdyni stosowane - WPUSZCZANIE AUTOBUSÓW powoduje, że TE JADĄ CORAZ PUNKTUALNIE I ZGODNIE Z ROZKŁADEM
Za każdym razem gdy jadę sam w aucie mam poczucie winy, że woże powietrze - gdybym nie musiał być tak mobilny i w tak wielu miejscach w ciągu dnia jeżdziłbym rowerem lub autobusem do pracy.- 0 1
-
2008-09-15 20:05
Ohohoho
Odezwał się królewicz z pańskiego dworu i będzie nas tu manier uczył. I w Gdyni i w Gdańsku i w każdem innem mieście w Polszcze zdarzają się tacy,co wpuszczaja i tacy,co po chamsku jadą dalej albo stają obok zatoki,w której stoi autobus i nie puszczą.
- 0 0
-
2008-09-15 12:48
Łał, ale wazelina... Mogli się już bardziej postarać, przecież ludzie nie są aż tak głupi, żeby na taki kit dać się nabrać...
- 1 0
-
2008-09-15 13:38
Trzeba być idiotą
żeby uwierzyć, że to naprawdę napisał jakiś "czytelnik". Może wypadałoby oznaczać artykuły sponsorowane hasłem "reklama", tak jak przyjęto w większości mediów?
- 0 0
-
2008-09-15 15:49
(1)
Jako iż jestem autorem powyższego tekstu, zaprzeczam wszelkim spekulacjom. Nie jest to art. sponsorowany, ani nie jestem pracownikem pkm. Dokładne dane dotyczące wozów wynikają z mojej osobistej pasji do komunikacji miejskiej, którą się interesuję przeszło 10 lat.
Pozdrawiam- 0 0
-
2008-09-15 23:13
idiotyzm trzeba leczyć
na leczenie!
- 0 0
-
2008-09-15 16:05
artykuł sponsorowany?...
jw
- 0 0
-
2008-09-15 16:08
śmierdzi mi tu kocurem
z forum ZKM Gdynia
- 0 0
-
2008-09-15 16:31
a pan kierowca zlamal przepis
nie ma wlaczpnych swiatel... :)
- 0 0
-
2008-09-15 17:44
no jo, kocur musiał wtrącił swoje pare groszy.
- 0 0
-
2008-09-15 18:06
artykuł nic lepszy, niż ten napisany przez Michała Marszandt'a
będziecie sie tak teraz odpowiadać sobie na portalu ??
jeden pisze o tym, ze PKM ma tabor najgorszy, a inni, że najlepszy... luuuudzie, dajcie spokój, bo nie wiem czy sie smiac czy plakac :|- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.