• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie taki PKM zły, jak go namalowali

Mikołaj Czarniak
15 września 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Na linii 150 kursują głównie pojazdy marki Neoplan N4021TD oraz Volvo 7000A, których stan techniczny nie budzi zastrzeżeń. Na linii 150 kursują głównie pojazdy marki Neoplan N4021TD oraz Volvo 7000A, których stan techniczny nie budzi zastrzeżeń.

Chciałbym wrócić do sprawy, którą poruszono w portalu kilkanaście dni temu, kiedy to miłośnik komunikacji skrytykował stan techniczny autobusów Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Gdyni kursujących na linii 150. Rzekomo tarasują one przejazd na ul. Kieleckiej powodując korki - pisze nasz czytelnik, pan Mikołaj.



Otóż sprawa ta w moich oczach nie wygląda tak źle, jak przedstawiono w tekście Linia 150, czyli spacerkiem pod ul. Kielecką, czego jestem naocznym świadkiem. Osobiście codziennie korzystam z linii 150 na trasie Witomino Leśniczówka - Węzeł Ofiar Grudnia 70" oraz innych tras obsługiwanych wozami tegoż przewoźnika i z opisanym przypadkiem spotykam się niezmiernie rzadko.

Na skrytykowanej wcześniej linii 150 kursują głównie pojazdy marki Neoplan N4021TD z 1998 r., oraz Volvo 7000A kupione kilka lat temu, których stan techniczny nie budzi zastrzeżeń, a przejazd tych pojazdów ulicą Kielecką w kierunku Witomina przebiega znacznie szybciej niż twierdził czytelnik.

Opisany problem zapewne dotyczy jedynie sześciu autobusów przegubowych należących do gdyńskiego PKM, marki Neoplan N4021NF, wyprodukowanych w latach 1992-93. Owe pojazdy sprowadzono z Niemiec pod koniec lat 90., jako używane, z konieczności zwiększania zakresu obsługi wozami niskopodłogowymi, jako alternatywę dla Ikarusów 280. Te z kolei typy Neoplanów rzeczywiście są dziś w nie najlepszym stanie technicznym, co potwierdza głośna praca silnika, piskliwe odgłosy hamowania słyszalne z dużej odległości. Wozy te jednak kursują na linii 150 wyłącznie na dodatkowych kursach w godzinach szczytu.

Warto też nadmienić, iż jakość usług gdyńskiego przedsiębiorstwa nieustannie wzrasta, co jest wyraźnie przeze mnie odczuwalne, zwłaszcza na przestrzeni ostatniego roku. Dowodem tego jest rozpoczęcie eksploatacji autobusów z ekologicznym napędem MAN Lion"s City G (CNG), które zadebiutowały w gdyńskiej komunikacji rok temu, oraz przeprowadzane naprawy lakiernicze pojazdów eksploatowanych dotychczas, które sam zasugerowałem na forum ZKM Gdynia.

W tym roku przeprowadzono generalną naprawę dwóch krótkich Mercedesów, dokupiono dwa kolejne, polakierowano kilka przegubowych Neoplanów. Wzrasta kultura osobista kierowców oraz życzliwość do pasażerów, czego również doświadczam. Pozytywne wyniki uzyskane w związku z eksploatacją gazowców zapewne przyczynią się do dalszej poprawy jakości usług zajezdni z Kaczych Buków, co potwierdzi wzbogacenie się firmy o pięć kolejnych wozów tego typu. Dlatego uważam, że krytyka niektórych osób zniesmaczonych podróżą wysłużonymi Neoplanami jest przesadzona.
Mikołaj Czarniak

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (44) 9 zablokowanych

  • słabizna

    Kocur-ale się popisałeś!! Szkoda tylko że nie napisałeś o olbrzymiej awaryjności wspaniałych Volvo, o miernych wynikach zamalowywania rdzy w N4021TD.

    • 0 0

  • WPUSZCZANIE AUTOBUSÓW a JAZDA HARMONOGRAMEM: polecam zacząć stosować tą metodę w Gdańsku (1)

    coś co widzę jest przez większość kierowców w Gdyni stosowane - WPUSZCZANIE AUTOBUSÓW powoduje, że TE JADĄ CORAZ PUNKTUALNIE I ZGODNIE Z ROZKŁADEM

    Za każdym razem gdy jadę sam w aucie mam poczucie winy, że woże powietrze - gdybym nie musiał być tak mobilny i w tak wielu miejscach w ciągu dnia jeżdziłbym rowerem lub autobusem do pracy.

    • 0 1

    • Ohohoho

      Odezwał się królewicz z pańskiego dworu i będzie nas tu manier uczył. I w Gdyni i w Gdańsku i w każdem innem mieście w Polszcze zdarzają się tacy,co wpuszczaja i tacy,co po chamsku jadą dalej albo stają obok zatoki,w której stoi autobus i nie puszczą.

      • 0 0

  • Łał, ale wazelina... Mogli się już bardziej postarać, przecież ludzie nie są aż tak głupi, żeby na taki kit dać się nabrać...

    • 1 0

  • Trzeba być idiotą

    żeby uwierzyć, że to naprawdę napisał jakiś "czytelnik". Może wypadałoby oznaczać artykuły sponsorowane hasłem "reklama", tak jak przyjęto w większości mediów?

    • 0 0

  • (1)

    Jako iż jestem autorem powyższego tekstu, zaprzeczam wszelkim spekulacjom. Nie jest to art. sponsorowany, ani nie jestem pracownikem pkm. Dokładne dane dotyczące wozów wynikają z mojej osobistej pasji do komunikacji miejskiej, którą się interesuję przeszło 10 lat.

    Pozdrawiam

    • 0 0

    • idiotyzm trzeba leczyć

      na leczenie!

      • 0 0

  • artykuł sponsorowany?...

    jw

    • 0 0

  • śmierdzi mi tu kocurem

    z forum ZKM Gdynia

    • 0 0

  • a pan kierowca zlamal przepis

    nie ma wlaczpnych swiatel... :)

    • 0 0

  • no jo, kocur musiał wtrącił swoje pare groszy.

    • 0 0

  • artykuł nic lepszy, niż ten napisany przez Michała Marszandt'a

    będziecie sie tak teraz odpowiadać sobie na portalu ??
    jeden pisze o tym, ze PKM ma tabor najgorszy, a inni, że najlepszy... luuuudzie, dajcie spokój, bo nie wiem czy sie smiac czy plakac :|

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane