- 1 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (158 opinii)
- 2 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (139 opinii)
- 3 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (187 opinii)
- 4 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (75 opinii)
- 5 50 lat pracuje w jednym zakładzie (8 opinii)
- 6 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (364 opinie)
Nie taki PKM zły, jak go namalowali
Chciałbym wrócić do sprawy, którą poruszono w portalu kilkanaście dni temu, kiedy to miłośnik komunikacji skrytykował stan techniczny autobusów Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Gdyni kursujących na linii 150. Rzekomo tarasują one przejazd na ul. Kieleckiej powodując korki - pisze nasz czytelnik, pan Mikołaj.
Otóż sprawa ta w moich oczach nie wygląda tak źle, jak przedstawiono w tekście Linia 150, czyli spacerkiem pod ul. Kielecką, czego jestem naocznym świadkiem. Osobiście codziennie korzystam z linii 150 na trasie Witomino Leśniczówka - Węzeł Ofiar Grudnia 70" oraz innych tras obsługiwanych wozami tegoż przewoźnika i z opisanym przypadkiem spotykam się niezmiernie rzadko.
Na skrytykowanej wcześniej linii 150 kursują głównie pojazdy marki Neoplan N4021TD z 1998 r., oraz Volvo 7000A kupione kilka lat temu, których stan techniczny nie budzi zastrzeżeń, a przejazd tych pojazdów ulicą Kielecką w kierunku Witomina przebiega znacznie szybciej niż twierdził czytelnik.
Opisany problem zapewne dotyczy jedynie sześciu autobusów przegubowych należących do gdyńskiego PKM, marki Neoplan N4021NF, wyprodukowanych w latach 1992-93. Owe pojazdy sprowadzono z Niemiec pod koniec lat 90., jako używane, z konieczności zwiększania zakresu obsługi wozami niskopodłogowymi, jako alternatywę dla Ikarusów 280. Te z kolei typy Neoplanów rzeczywiście są dziś w nie najlepszym stanie technicznym, co potwierdza głośna praca silnika, piskliwe odgłosy hamowania słyszalne z dużej odległości. Wozy te jednak kursują na linii 150 wyłącznie na dodatkowych kursach w godzinach szczytu.
Warto też nadmienić, iż jakość usług gdyńskiego przedsiębiorstwa nieustannie wzrasta, co jest wyraźnie przeze mnie odczuwalne, zwłaszcza na przestrzeni ostatniego roku. Dowodem tego jest rozpoczęcie eksploatacji autobusów z ekologicznym napędem MAN Lion"s City G (CNG), które zadebiutowały w gdyńskiej komunikacji rok temu, oraz przeprowadzane naprawy lakiernicze pojazdów eksploatowanych dotychczas, które sam zasugerowałem na forum ZKM Gdynia.
W tym roku przeprowadzono generalną naprawę dwóch krótkich Mercedesów, dokupiono dwa kolejne, polakierowano kilka przegubowych Neoplanów. Wzrasta kultura osobista kierowców oraz życzliwość do pasażerów, czego również doświadczam. Pozytywne wyniki uzyskane w związku z eksploatacją gazowców zapewne przyczynią się do dalszej poprawy jakości usług zajezdni z Kaczych Buków, co potwierdzi wzbogacenie się firmy o pięć kolejnych wozów tego typu. Dlatego uważam, że krytyka niektórych osób zniesmaczonych podróżą wysłużonymi Neoplanami jest przesadzona.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (44) 9 zablokowanych
-
2008-09-15 18:40
Jawność (1)
Drogi Mikołaju Czerniak piszesz, że proponowałeś naprawy lakiernicze itp rzeczy na forum gdyńskiego ZKM. Czy ten sposób informowania firm jest właśnie tym odpowiednim i niby skutkującym? Jeśli możesz to użyj w artykule swojego pseudonimu, wtedy będzie można więcej doczytać na w/w temat.
- 0 0
-
2008-09-15 18:49
kocur :) przejrzyj, faktycznie pisał i proponował
- 0 0
-
2008-09-15 20:29
??
Pracownik czyt wlasciciel MPK jnapisal ten artykuł?? ja wole gdanskie tramy ;)
- 0 0
-
2008-09-15 20:58
Prawda o PKM GDYNIA (3)
Prawda o PKM Gdynia i gdyńskiej komunikacji
Firma ta posiada 90 autobusów – większość z nich mają już po kilkanaście lat! Ale są rodzynki które maja już 20 lat – az strach nimi jeździć. 40 pojazdów to kilkunastoletnie jelczomercedesy 122MB – ciekawy jestem czy firma jest w stanie w ciągu 5 lat wymienic ponad 60% floty.
Dlatego PKM wciska na siłe ze napęd na CNG jest najlepszy, najcudowniejszy itd., ponieważ firma łudzi się że otrzyma dzięki dofinansowanie z UE na nowe „ekologiczne” autobusy. A co będzie jak PKM nie otrzyma środków? A podobno w Gdyni jest tak cudownie? Dlaczego ZKM Gdynia doprowadza do takiego stanu taboru że przedsiębiorstw nie stac na kupno- wymianę taboru?
Podobno model gdyński jest najlepszy - tabor sie starzeje ale jest cudownie. Gryf zarabia na sprzedazy uzywanych kilkunastoletnich pojazdów - jest dobrze ;)
Średnia wieku wynosi ponad 11 lat a nie długo trzeba będzie wymienić az 61 autobusów czyli prawie 70 % floty!!!!
Struktura wiekowa autobusów w PKM Gdynia
2 autobusy maja już 20 lat
5 autobusów ma 17 lat
6 autobusów ma już 16 lat
4 autobusy mają 15 lat
2 autobusy mają 14 lat
7 autobusów mają 13 lat
35 autobusów mają 12 lat
6 autobusów mają 10 lat
4 autobusy mają już 9 lat
2 autobusy mają 8 lat
3 autobusy mają już 7 lat
4 autobusy mają 6 lat
2 autobusy 5 lat
3 autobusy posiadają 4 lata
i tylko 5 autobusów mają rok- 0 0
-
2008-09-15 23:11
brawo!
Świetne statystyki! :)
- 0 0
-
2008-09-16 07:18
MKM (1)
jak będziesz posiadaczem nowego Ferrarli czy bedzie to oznaczało że będziesz najlepszym kierowcą?
Nie bój sie wymienią tabor. CNG póki co się sprawdza a dofinansowanie moim zdaniem dostaną.
Nam Polakom pokazać coś nowego i jakby nam klapki na oczy założyli: nowe czyli najlepsze.
Spójrz proszę na całą komunikacje a nie tylko na tabor.- 0 0
-
2008-09-16 08:59
:)
Przedstawiona statystyka pokazuje wyraźnie że z roku na rok w komunikacji gdyńskiej jest coraz gorzej. W przeciągu kilku lat PKM musi wymienic aż 70 % swojego taboru, wiadomo że firmy nie stać na taki wydatek, dlatego tez na gwałt rety firma wymysliła gazowce, poniewaz tylko na ten typ taboru można ewentualnie otrzymać dotacje unijne. A co będzie jezeli nie otrzyma - czy miasto Gdynia zafunduje ponownie 40 autobusów dla PKMu jak to było za Cegielskiej? ( Nie wnikajmy że przetarg na jelcze122MB był jednym wielkim przekrętem)
A co do CNG - ile w Polsce jest dostawców gazu CNG, ile stacji tankowania CNG jest w Gdyni. Zastanawia mnie fakt czy prywatna firma przewozowa zainwestowałaby w CNG? Raczej nie.
Wiadomo monopol i układy zawsze idą w parze :)- 0 0
-
2008-09-17 22:16
jakoś PKA ma stan o wiele lepszy. Mniej rzeczy trzeszczy, mniej rdzy, lepszy stan techniczny
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.