• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie ustanowił ekspresowej

kfk
21 sierpnia 2003 (artykuł sprzed 21 lat) 
- Chciałem dowiedzieć się, czy ta droga jest, bądź niedługo będzie ekpresowa - tłumaczył wojewoda pomorski powód spotkania z dyrektorem hiszpańskiej firmy remontującej odcinek.

Jan Ryszard Kurylczyk rozmawiał z Tadeuszem Heydą - dyrektorem firmy remontującej m.in. most w Kiezmarku. Biuro prasowe podało, iż poruszona zostanie propozycja przemianowania drogi krajowej nr 7 na drogę szybkiego ruchu. "Gazeta Wyborcza" zastanawiała się, czy zmiana klasyfikacji nastąpi w gabinecie Kurylczyka. Wojewoda tłumaczył, że chciał dowiedzieć się prawdy o "siódemce".

- Zainteresowałem się artykułem w "Wyborczej", z którego wynikało, że droga nr 7 w najbliższym czasie stanie się drogą ekspresową. Ministerstwo infrastruktury w działaniach na latach 2004 - 2006 wpisało modernizację połączenia z Gdańska do Warszawy - mówił wojewoda. - Tymczasem obecnie prowadzone prace modernizacyjne na pewnych odcinkach odpowiadają standardom drogi ekspresowej, a na innych nie. Dlaczego tak się dzieje? Niech odpowie dyrektor.

Tadeusz Heyda zapewnił, iż wszystkie prace prowadzone przez jego firmę są prowadzone pod kątem drogi ekspresowej. Pytany, czy dotrzyma terminu ukończeniu mostu w Kiezmarku odparł: - Zawsze istnieje niebezpieczeństwo przedłużenia się prac, ale robimy wszystko, żeby zakończyć je, zgodnie z umową, w listopadzie - mówił Heyda.

Wojewoda Kurylczyk stwierdził, że przyszła modernizacja "siódemki" i nadanie jej charakteru połączenia ekspresowego nie zagrozi planom budowy autostrady A1.
Głos Wybrzeżakfk

Opinie (27)

  • Zwłaszcza że to droga do Stolycy a na niej stężenie kretynów z rejestracją na W jest największe

    • 0 0

  • Savi

    Marszałek Województwa to to taki Marszałek Sejmu a Wojewoda to taki Premier. Wojewoda jest władzą wykonawczą mianowy przez Premiera, tak więc jeżeli p.POL coś wymyśli to p.Kurylczyk powinien to pierwszy wiedzieć.

    • 0 0

  • ???

    "droga ekspresowa" - drogę dwu- lub jednojezdniową, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi, na której skrzyżowania występują wyjątkowo, przeznaczoną tylko do ruchu pojazdów samochodowych;

    To definicja z ustawy Prawo o Ruchu Drogowym.
    Skrzyżowania występujące wyjątkowo? Przecież "7" w naszym województwie przechodzi przez kilkadziesiąd miejscowości! Bezkolizyjnych nie zbudują (nie ma kasy, nie ma tego w projekcie), to co - namalują ciągłą linię po obu stronach i nie ma skrzyżowań? A ludziki w Bystrej, Jazowej, Kiezmarku i innych miejscowościach do sklepu tylko PO SWOJEJ STRONIE DROGI chodzić mają? Może jak z Koreą: Żuławy Południowe i Północne?
    Droga tylko dla pojazdów samochodowych? Jasne! Niech sobie wszyscy zamienią rowery na samochody i tym do sklepu jeżdżą. Stać ich przecież (na benzynę i OC też...).
    Abstrachując od - pokrętnego bardzo - uzasadnienia wojewody, dla czego to rozmawiał o "7", jako drodze ekspresowej: panie Kurylczyk, jechał pan kiedyś trzeźwy/nie śpiąc tą drogą? Mam wrażenie, że nie. Inaczej takich bredni, jak przekształcenie siódemki w ekspresową by pan nie opowiadał.
    Z tego wynika, że wojewoda nie widział projektu, nie wie, jak wygląda droga krajowa nr 7 na terenie woj. pomorskiego i nie wie, co to jest droga ekspresowa.
    Nie jest to zbytnio pocieszające...

    • 0 0

  • proste rozwiązanie na autostrady

    po choleręremontować drogi krajowe ??? Cały ten szmal jakim dysponuje Dyrekcja Dróg Publicznych zamiast na remonty przez dwa lata przeznaczyć TYLKO na budowę autostrad. PO wybudowaniu 500 km najwazniejszych zrobić winiety. POtem remontować krajówki odciążone ruchem i tylko tam gdzie nadal będzie to konieczne. Nadal bo auta będą już jeździź autostradami a krajówki będą puste. A tak kasa idzie w błoto.

    • 0 0

  • Durna Pala, przykro mi, ale nie calkiem tak jest

    Szefem wojewodzkiej instancji legislacyjnej, a wiec odpowiednikiem Marszalka Sejmu, jest Przewodniczący Sejmiku Wojewodztwa, zas wojewodzkim premierem, czyli szefem egzekutywy jest marszalek, ktory stoi na czele Zarzadu Wojewodztwa. Wojewoda jest przedstawicielem Rady Ministrow w wojewodztwie. Wymyslili to strasznie pokracznie, szczegolnie z tym marszalkiem, ale coz - tak juz jest. Co nie zmienia faktu, ze masz absolutna racje - jak cos wymyslili u Pola to wlasnie wojewoda powinien pierwszy i najlepiej o tym wiedziec :) Pozdrawiam

    • 0 0

  • Nie wiem ilu z Was jest to wiadome, ale fragmenty siódemki między Gdańskiem i Elblągiem były już projektowane przez szwabstwo za Adolfa H. i miały docelowo być autostradą (!) von Danzig ueber Elbing nach Koenigsberg. Do realizacji projektu miało dojść ok.1942-43 roku, ale w tym czasie już się szwabstwu zaczęły na ostfroncie palić portki na dupskach i inwestycja spadła z planu. Dzisiejsza '7' mniej więcej od Wocław w kierunku Elbląga przebiega po trasie tej niedoszłej autobany, i z projektu może by dalej można było skorzystać, tyle, że nie przewidywał on, że w ciągu kilkudziesięciu lat wszystkie miejscowości po drodze się rozbudują - dziś każda z nich musiałaby mieć swą obwodnicę.

    • 0 0

  • No i nie mogła się wojna trochę przedłużyć ? Było by po kłopocie drogowym. Tylko czy my byśmy...

    • 0 0

  • NIE! TYLKO NIE EKSPRESOWA!

    Wtedy nie będzie można jeździć rowerem.
    Juz dość mam tego.
    najpierw słowackiego, później armii krajowej i rowerzysta albo musi jeździć na około, albo nielegalnie.
    a samochodem dupe mozna wozic legalnie, najkrotsza droga, w dodatku smrodzac innym.

    • 0 0

  • Przebudowę "7" do parametrów ekspresowej wpisało Ministerstwo Infrastruktury do planu na lata 2004-2006 (dla odcinka dla Elbląga). Wynika z tego, że już od przyszłego roku powinna rozpocząć się budowa drogi ekspresowej. Mimo, iż wojewoda nie odpowiada ustawowo za drogi, jako pierwszy postawił pytania o możliwości realizacji tego planu.
    Dla innych dygnitarzy nie miało to dotychczas większego znaczenia. Podobno nawet w GDDKiA nie znali szczegółów, realizowanego przez nich projketu.
    Konkluzja: milczenie (na temat dróg) jest w Polsce złotem.

    • 0 0

  • savi, też nie masz do końca racji

    budową dróg krajowych zajmuje się, podlegająca min. infrastruktury, generalna dyrekcja dróg krajowych i autostrad, która ma 16 dyrekcji regionalnych
    to jest właśnie instytucja najlepiej na ten temat poinformowana, i odpowiedzialna za przebudowę "7"

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane