• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niebezpieczne zwężenie na ul. Elbląskiej. Czy będzie tam więcej wypadków?

Rafał
16 lipca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Zdaniem części kierowców budowa wysepki pośrodku ul. Elbląskiej może stwarzać zagrożenie dla ruchu. Zdaniem części kierowców budowa wysepki pośrodku ul. Elbląskiej może stwarzać zagrożenie dla ruchu.

Czy wysepka na drodze może przyczynić się do wypadków drogowych? Nasz czytelnik - pan Rafał - przekonuje, że tak, i wskazuje na budowane na ul. Elbląskiej wygrodzenie jezdni.



Miejsce, w którym trwa budowa wysepki opisanej przez czytelnika. Miejsce, w którym trwa budowa wysepki opisanej przez czytelnika.
To nie pierwszy raz, gdy czytelnicy informują Trojmiasto.pl o utrudnieniach na ul. Elbląskiej, która jest częścią drogi na Warszawę. Zwykle jednak w ich listach poruszany jest problem korków tworzących się na wysokości rafinerii lub świateł w Przejazdowie. Tym razem jednak sprawa dotyczy wysepek, jakie powstały na zjeździe z wiaduktu przed rafinerią zobacz na mapie Gdańska.

Oto list pana Rafała:

Krótka charakterystyka miejsca: wylot na Warszawę, ruch dość duży, dwa pasy Elbląskiej zwężają się do jednego. Auta jadą szybko, często przekraczając prędkość.

Zawsze były tu wymalowane dwie wysepki, czyli fragmenty jezdni wyłączone z ruchu, których celem jest spowolnienie kierowców. Rozumiem ten zamysł, ale ostatnio ktoś wymyślił, by w miejsce poziomego oznakowania zrobić wysepki z prawdziwego zdarzenia, czyli wyniesione ponad poziom jezdni.

Krawężniki mają wysokość 20 cm, a jezdnia jest zwężona na ich wysokości do tego stopnia, że przejeżdżający TIR ledwo się mieści. W tym miejscu nie zmieści się obok siebie jedno auto i rowerzysta. Moim zdaniem wybudowane wysepki stanowią zagrożenie dla życia.

Czy drogowcy dobrze postępują budując wysepkę na ul. Elbląskiej?

Przykład? Większość aut jedzie w tym miejscu znacznie szybciej, niż to dopuszczalne. Dlatego często stoją tam patrole policji z radarem. Załóżmy, że jedzie auto i kierowca widzi, że pas którym jedzie, za chwilę się kończy. Ma on do wyboru: "walnąć" w krawężnik, co sprawi, że pewnie przeleci nad wysepką i uderzy czołowo w pojazd jadący z naprzeciwka, lub odbić w prawo spychając auto jadące na sąsiednim pasie.

Może dojść do innej sytuacji. Zimą mamy nie najlepiej odśnieżone drogi. Wtedy kierowca nie śpieszy się, jedzie po równej białej nawierzchni, gdy nagle uderza w krawężnik i... w najlepszym razie dochodzi do kolizji.

Takie sytuacje można mnożyć i niestety jestem pewny, że będą miały miejsce. Kto wymyśla rozwiązania tak niebezpieczne dla życia? "Wysepkowy racjonalizator" powinien się zastanowić, jak będzie wyglądał w tym miejscu przejazd karetki pogotowia. Na wyprzedzenie m.in. aut osobowych nie będzie przecież żadnej szansy. O wiele więcej zdziałałby tam fotoradar, niż taki betonowy klin.

A jeśli ktoś ripostuje, że trzeba jeździć wolno i przepisowo, to niech pomyśli, jak będzie wyglądał jadąc poprawnie w tym miejscu, gdy zostanie zakleszczony przez TIR-a. Co z tego, że jechał przepisowo? Co z tego, że nie jego wina? Chyba zdrowie i życie ważniejsze jest od racji.
Rafał

Opinie (200) 4 zablokowane

  • Krawężniki mają wysokość 20 cm -koniec cytatu - czemu tak malo ????

    jak niema byb jazdy po wysepkach , to powinny byc 45 cm

    • 4 0

  • Kerby

    kraweznik to 12 cm a nie 20, a i tir spokojnie sie miesci na pasie.

    jak ktos lewym pasem zapie#dala 100/h i potem na chama sie wpychał na strefą wyłączoną z ruchu to sie teraz zdziwi.

    w Polsce to przy każdym kolizyjnym miejscu powinien stać policjant albo być kamera - i po 500 kary - inaczej nie nauczysz chama.

    • 8 3

  • dlaczego przy planowaniu i wykonaniu robot drogowych

    zatrudniani są najbardziej ciemni obywatele?

    • 4 4

  • mieszkaniec ul. Elbląskiej

    a może wypadało by zdjąć nogę z gazu?? ja czasami tez boje sie skręcać do domu bo ja mną ktoś jedzie mi po zderzaku i akurat ta wysepka mi się podoba wiec polecam zrobić barierkę i będzie dobrze lecz Ci co projektują te drogi się nie znają i nie myślą

    • 4 0

  • Te zwężenie dla miejscowych będzie znane, dla niemiejscowych już nie

    Ten ofsajd na zwężeniu będzie eliminował kierowców z innych miejscowości, którzy czasami bywają w Gdańsku. Tam powinny być dwa pasy ruchu w kierunku Elbląga. Nasi projektanci dróg mają fantazję, a rządzący miastem się do tego przykładają.

    • 2 2

  • Rafineria jest w Gdańsku (2)

    Mr Rafał napisał, że kierowcy przeginają z prędkością, więc nie ma co się czepiać artykułu.Jest zwężenie na wyjeździe z miasta? Jest. Trudno wyjechać z miasta stojąc w korku na zwężeniu. Tego zwężenia nie powinno tam być i tyle.

    • 5 2

    • zwężenie było cały czas tylko buraki nie wiedzą że białe ciągłe linie są po to aby po nich nie jeździć. Teraz jest zwężenie przystosowanie to społeczeństwa. A że powinny być dalej dwa pasy to już inna historia. Może kiedyś zrobią :)

      • 2 0

    • ta białe pasy na zdjęci to część drogi wyłączona z ruchu jeśli tego nie wiesz powinieneś jeszcze raz zdawać na prawo jazdy, ta wysepka jest dla takich jak ty!

      • 0 0

  • I dobrze, koniec cwaniactwa

    przy-najmniej na nie których ulicach

    • 3 1

  • jak nie bedziesz tam jechał jak "wariat" to spoko zmiescisz sie

    • 3 0

  • Bardzo dobrze (2)

    Bardzo dobrze, że zrobiono tą wysepkę. Jest ona przeszkodą tylko dla idiotów, którzy za wszelką cenę chcą wyprzedzić jeszcze ze dwa samochody i lecą prawym pasem na złamanie karku ...

    • 8 0

    • chyba lewym pasem ?

      • 1 1

    • idioci byli

      i będą, ale tu każdy powinien siebie pilnować. gdyby bylo uczciwie czyli na zameczek tuż przed zwężeniem to szlo by o wiele sprawniej. Ale nie , z jednej strony barany wciskają się wcześniej chociaż nie ich kolej, a z drugiej inne barany jadą zderzak w zderzak i nie wpuszczą , choć powinni. polaki - nic dodać nic ując :(

      • 0 1

  • jak się nie będą palanty wciskać w ostatniej chwili, bo trzeba jeszcze wyprzedzić chociaż jeden albo dwa samochody to nie będzie problemu

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane