- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (71 opinii)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (130 opinii)
- 3 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (163 opinie)
- 4 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (326 opinii)
- 5 Po pożarze hali. Zakaz kąpieli do piątku (168 opinii)
- 6 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (74 opinie)
Niebezpieczny Węzeł Jasień. Potrzebne są zmiany
Lepiej uważać jadąc przez Węzeł Jesień w Gdańsku. Ostre łuki, nienajlepszy profil zjazdów i wadliwie działająca sygnalizacja świetlna poważnie obniżają poziom bezpieczeństwa kierowców. Można temu jednak zaradzić.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Do tego typu wypadków na splocie dróg al. Armii Krajowej i ul. Jabłoniowej niestety może dochodzić częściej. Podstawową wadą węzła w kształcie harfy są bardzo ostre łuki na zjazdach i nie najlepszy profil jezdni. Sytuację pogarsza ograniczona widoczność - auta czekające na zielone światło tuż za zakrętem przesłania ziemny nasyp.
By choć trochę zmniejszyć liczbę przyszłych wypadków zarządca drogi powinien rozważyć zainstalowanie serii znaków wskazujących kierunek jazdy - tzw. prowadzących. Są to czerwone strzałki umieszczone na białym znaku.
Ktoś zapyta: po co, skoro przed zjazdem z Trasy W-Z jest ograniczenie prędkości do 30 km/h?
Większość kierowców często przekracza jednak dozwoloną prędkość, a jedyną rzeczą, która może ich skłonić do przepisowej jazdy i zachowania ostrożności na Węźle Jasień jest informacja o realnym zagrożeniu wypadkiem. Oczywiście można tam umieścić fotoradar, ale decyzja o jego zainstalowaniu byłaby najgorszą z możliwych.
Taka konfiguracja wywołuje w godzinach szczytu korki, sięgające Trasy W-Z i niepotrzebne dodatkowe zagrożenie. Auta stojące w zatorze na alei omijane są z dużą prędkością przez samochody zmierzające w kierunku Karczemek.
Co ciekawe, w Gdańsku budowany jest kolejny węzeł typu harfa, który będzie niemal identycznie wepchnięty w wąski teren jak Węzeł Jasień. Powstanie on do maja 2012 r. przy stadionie w Letnicy w ramach budowy Trasy Słowackiego na odcinku od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej. Pozostaje mieć nadzieję, że podczas budowy drogowcy zadbają o lepsze rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo.
Opinie (170) ponad 10 zablokowanych
-
2011-10-23 17:42
wolniej
Jeżdżę tym zjazdem prawie codziennie i jeżeli się przestrzega przepisów to problemu nie ma. Winę za te wypadki w większości ponoszą kierowcy, którzy znaczącą przekraczają prędkość. Widziałem w tym miejscu już parę wypadków i niestety muszę stwierdzić, że w większości to były dobre samochody (m.in mercedes i nowy vw golf) a kierowcy to młodzi ludzie. Przy tej okazji chciałem także poruszyć temat wjazdu na armii krajowej z jabłoniowej. Tam też jest ostry zakręt i do tego jeden pas. A często się zdarza, że niektórym kierowcom wydaje się że są tam dwa pasy i wyprzedzają na zakręcie, przekraczając do tego prędkość. Do tych osób mam małą prośbę - jeżeli się wam spieszy aby zamieszkać na pobliskim cmentarzu łostowickim to róbcie to w ustronnym miejscu, tam gdzie nie ma innych uczestników ruchu. Nie każdy podziela wasz pęd do grobu.
- 11 0
-
2011-10-23 17:45
trzeba więcej świateł na skrzyżowaniach zamontować
to jedyny sposób na zagwarantowanie płynności jazdy i bezpieczeństwa
- 0 1
-
2011-10-23 17:48
wiecej gazu !!!!!!!!!!
- 0 0
-
2011-10-23 17:53
Obciążyć projektantów
Nasi inzynierowie i architekci nadają sie do projektowania obór i ścieżek rowerowych.
- 0 7
-
2011-10-23 17:53
Allo, allo! Niejeden, niejedna, niejedno, tak piszemy ten zaimek przymiotny
- 1 0
-
2011-10-23 18:10
Dziwna sprawa ..ale jeżdze jakies 20 lat róznymi środkami transportu (1)
( zmechanizowanymi ) i ani razu nie miałem z mojej strony sytuacji ryzykownej. Z drugiej strony codziennie zajezdzają mi droge, wjezdzaja na czerwonym itp. Jestem jakis nienormalny ? Może uległy? Chyba zaczne tikowcom w kapeluszach wymuszać ..
- 4 0
-
2011-10-23 21:12
Jesteś gejem po prostu
jak dajesz sobie wymuszać i zajeżdżać drogę. No ale nie martw się, ofiary w życiu też są potrzebne, bo mięsożercy nie mieli by co jeść.
- 0 2
-
2011-10-23 18:21
Węzęł katastrofa
Zbudowali katastrofę to mają katastrofy. Trzeba było dorzucić trochę kasy, wykupić dodatkowy grunt i zbudować regularną"koniczynkę". Nie byłaby potrzebna sygnalizacja za ciężkie pieniąde i nie byłoby wypadków. Proste.
- 3 7
-
2011-10-23 18:23
złe projektowanie cd.
to samo można powiedzieć na temat nowo powstałego węzła na Oruni, jadąc ul Świętokrzyską od strony Kowal dojeżdżając do nowego ronda należy wykonać prawie 90- stopniowy skręt w prawo jakby nie można było przystanku autobusowego umiejscowić wcześniej i zrobić łagodniejszy skręt aby dojechać na rondo, już teraz autobusy i duże TIR'y praktycznie zatrzymują się aby wykonać manewr skrętu i ledwo się mieszczą w tym łuku, może by tak ci wspaniali projektanci pojeździli sobie kilka razy dziennie w godzinach szczytu na tym odcinku i może wtedy by się nauczyli jak należy projektować drogi w sposób aby nie tworzyły się na nich korki przez jakieś nieprzemyślane decyzje które podejmowali pod wpływem chwili
- 3 5
-
2011-10-23 18:25
na idiotów nie ma rady (1)
jak zapiep***ał to z zakrętu wyleciał, jest ograniczenie, są znaki, trzeba wolniej jechać
- 10 3
-
2011-10-23 18:27
pewnie
najlepiej jeździć z oszamiającą prędkością furmanki... Nikt na świecie nie projektuje takich "ciasnych" zjazdów, i tyle
- 1 7
-
2011-10-23 18:29
prędkość
Tam jest ograniczenie do 40 bodajże. myślę że gdyby jechał nawet 10% więcej, bo o tyle może oszukać urządzenie pomiarowe prędkości w samochodzie. To chyba nie wycioł by lampy i dwóch barier ? Ale co ja tam wiem jestem tylko młodym kierowcą... :)
- 13 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.