- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (74 opinie)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (135 opinii)
- 3 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (163 opinie)
- 4 Szukają świadków... zderzenia rowerzystów (264 opinie)
- 5 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (326 opinii)
- 6 Po pożarze hali. Zakaz kąpieli do piątku (169 opinii)
Niebezpieczny Węzeł Jasień. Potrzebne są zmiany
Lepiej uważać jadąc przez Węzeł Jesień w Gdańsku. Ostre łuki, nienajlepszy profil zjazdów i wadliwie działająca sygnalizacja świetlna poważnie obniżają poziom bezpieczeństwa kierowców. Można temu jednak zaradzić.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Do tego typu wypadków na splocie dróg al. Armii Krajowej i ul. Jabłoniowej niestety może dochodzić częściej. Podstawową wadą węzła w kształcie harfy są bardzo ostre łuki na zjazdach i nie najlepszy profil jezdni. Sytuację pogarsza ograniczona widoczność - auta czekające na zielone światło tuż za zakrętem przesłania ziemny nasyp.
By choć trochę zmniejszyć liczbę przyszłych wypadków zarządca drogi powinien rozważyć zainstalowanie serii znaków wskazujących kierunek jazdy - tzw. prowadzących. Są to czerwone strzałki umieszczone na białym znaku.
Ktoś zapyta: po co, skoro przed zjazdem z Trasy W-Z jest ograniczenie prędkości do 30 km/h?
Większość kierowców często przekracza jednak dozwoloną prędkość, a jedyną rzeczą, która może ich skłonić do przepisowej jazdy i zachowania ostrożności na Węźle Jasień jest informacja o realnym zagrożeniu wypadkiem. Oczywiście można tam umieścić fotoradar, ale decyzja o jego zainstalowaniu byłaby najgorszą z możliwych.
Taka konfiguracja wywołuje w godzinach szczytu korki, sięgające Trasy W-Z i niepotrzebne dodatkowe zagrożenie. Auta stojące w zatorze na alei omijane są z dużą prędkością przez samochody zmierzające w kierunku Karczemek.
Co ciekawe, w Gdańsku budowany jest kolejny węzeł typu harfa, który będzie niemal identycznie wepchnięty w wąski teren jak Węzeł Jasień. Powstanie on do maja 2012 r. przy stadionie w Letnicy w ramach budowy Trasy Słowackiego na odcinku od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej. Pozostaje mieć nadzieję, że podczas budowy drogowcy zadbają o lepsze rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo.
Opinie (170) ponad 10 zablokowanych
-
2011-10-23 23:21
dlaczego budujecie takie waskie te drogi??? czemu nie budujecie jak inni 3 pasy w jedna strone ?!
NIE ROZUMIEM ! wszedzie sa szerokie drogi tylko w PL jakies z 19 wieku !
- 4 5
-
2011-10-23 23:56
NA CAŁYM ŚWIECIE BUDUJE SIĘ SZEROKIE DROGI A W POLSCE STAWIA SIĘ OGRANICZENIA !!!!! (1)
PRZESTAŃCIE PI.PRZYSZYĆ 3 PO 3, ŻE TO WINA KIEROWCÓW TYLKO POWIEDZCIE NA CO IDĄ NASZE PODATKI?!
- 0 2
-
2011-10-24 11:39
w Libii też ?
- 0 0
-
2011-10-24 03:40
W ankiecie brakuje opcji:
Wysokie kary.Za spowodowanie wypadku 5000zł i każdy by jeździł jak baranek.
- 3 2
-
2011-10-24 07:38
(1)
Zmiany są potrzebne ale w głowach pseudo kierowców
- 3 2
-
2011-10-24 08:00
Zmiany są potrzebne ale w głowach redaktorów GW
szczególnie tych szkalujących Polaków i Polskie święta narodowe
- 0 1
-
2011-10-24 09:57
Niech barany naucza się jeździć, a nie wpadać tam 80-tką (1)
To nie wina węzła
- 2 1
-
2011-10-24 22:45
wina węzła ośle
- 0 0
-
2011-10-24 11:09
ja nie wiem (2)
gdzie jest problem? Jezdzem tam prawie codziennie i o wypadku nie ma mowy. Skoro barany się spieszą to mają tego skutki. Ja bym poszedł dalej i sądownie kazał naprawiać barierki takim kierowcom za własną kasę.
- 2 1
-
2011-10-24 22:48
(1)
każdy ma prawo sie zagapić a ten zjazd jest skopany i tyle
- 0 1
-
2011-10-24 23:36
Może się zagapić i przejechać pieszego, bo wiadomo, że na drodze zagapić się to coś normalnego.
- 0 0
-
2011-10-24 13:16
As kierownicy (1)
Widziałem to auto w nasypie i nie mogłem wymysleć jak się tam znalazło. Myślałem, że go zakręciło podczas wyjeżdżania na W-Z. Ale skoro zjeżdżał to siakiś as przestworzy musiał być. Zobaczcie sobie drugie zdjęcie. Ono pokazuje w którym miejscu koleś musiał wylecieć, żeby uderzyć prosto w skarpę naprzeciwko. No to nie wiem z jaką prędkością musiał lecieć żeby na odcinku (na oko) co najmniej 30m terenu i barierach się nie zatrzymać.
- 1 0
-
2011-10-24 13:20
Węzeł
Węzeł oczywiście nei jest OK, ale nie ze względu na profil tylko ze nie jest to pełna koniczynka. Światło w relacji jabłoniowa-kartuska nie może być zbyt krótkie, bo jest tam długi odcinek do przejechania (2 skrzyzowania), a dodatkowo pas do jazdy na wprost jest dość krótki i stojące auta blokowały by wjazd na W-Z od strony jabłoniowej w kieruku centrum. Myślę, że panowie od ruchu mają jakiś soft gdzie sobie to liczą jak jest najlepiej.
- 0 0
-
2011-10-24 13:20
kierujący audi...
...dlaczego nie jestem zdziwiony...? Zapewne przerost mocy na umiejętnościami.
- 2 2
-
2011-10-24 13:22
Nie strzałki a barierki! (1)
Z tej strony nie ma barierek ochronnych, skoro samochody przelatują zarówno przez szeroki pas zieleni, jak i przez jezdnię to ktoś zapomniał o barierkach na łuku tej drogi.
- 2 1
-
2011-10-24 22:49
masz rację barierki i dodatkowe oznakowanie na barierkach i to by napewno poskutkowało
- 0 0
-
2011-10-24 13:27
Nie jeden wypadek a conajmniej TRZY!
W przeciągu tygodnia w tym miejscu: skosił latarnię i zatrzymał się na pasie zieleni, przeleciał przez pas zieleni (już nie było latarni, a kable były niezabezpieczone) i zatrzymał się na barierkach sąsiedniego pasa, przeleciał przez pas zieleni zdejmując osłonę kabli i zatrzymał się na barierkach sąsiedniego pasa.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.