- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (87 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (77 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
Niebezpieczny Węzeł Kwiatkowskiego po zmianach
Kierowcy twierdzą, że zmiany w ruchu na splocie Trasy Kwiatkowskiego z Obwodnicą Trójmiasta nie zmniejszyły korków. Do tego dochodzi tam ostatnio do stłuczek. GDDKiA: - To efekt rekordowego natężenia ruchu. Zmiany się sprawdzają.
- Korki są cały czas i to nie tylko na Trasie Kwiatkowskiego, ale również na obwodnicy, co wcześniej na tym fragmencie nie miało miejsca. Do tego jest niebezpiecznie, niemal co drugi dzień dochodzi do wypadku - mówi pan Kazimierz, który tę trasę pokonuje kilkanaście razy w tygodniu.
Czytaj także: Po serii wypadków będą zmiany na Obwodnicy Trójmiasta.
Sprawdziliśmy: przez ostatni miesiąc doszło tam do jednego wypadku i trzech stłuczek. To dużo, zważywszy na to, że nie o każdej kolizji policja jest informowana. Wszystkie miały tę samą przyczynę: najechanie na tył poprzedzającego pojazdu.
Teoretycznie przyczyną jest więc niezachowanie odpowiedniej odległości i ostrożności przez kierowców, ale w praktyce winni są często wjeżdżający z Trasy Kwiatkowskiego, przez których inni kierowcy muszą hamować. Wielu też nie wie, jak zachować się przy zwężającym się na końcu wzniesienia lewym pasie obwodnicy. Mimo ograniczenia prędkości do 100 km/h, różnice prędkości są tu bardzo duże.
- Zmiana w organizacji ruchu na węźle Kwiatkowskiego na drodze ekspresowej S6 Obwodnicy Trójmiasta zdaje egzamin. Na pewno kierujący pojazdami powinni nauczyć się nowego rozwiązania. Choć dostrzeżone przez czytelników portalu incydentalne zdarzenia w obrębie węzła wynikają przede wszystkim z faktu, że obecnie na trójmiejskich drogach porusza się dużo turystów, którzy nie znają dobrze dróg i czują się na nich niepewnie - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA. - Niewątpliwie dodatkową trudnością są bardzo duże natężenia ruchu, które obserwujemy na tej drodze, szczególnie w weekendy, przekraczające 90 tys. pojazdów na dobę - dodaje.
Czytaj więcej: Rekordowy ruch na Obwodnicy Trójmiasta.
Zmian chcieli sami kierowcy, głównie przedstawiciele przewoźników, przekonujący, że więcej pojazdów zjeżdża z Trasy Kwiatkowskiego, niż w tym samym czasie jedzie obwodnicą. Większość z nich to załadowane ciężarówki, jadące z portu.
- Wynik szczegółowych analiz i symulacji przekonał nas do realizacji. Zawsze jesteśmy otwarci na tego typu merytoryczne rozwiązywanie problemów drogowych nie tylko na obwodnicy - mówił Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.
Opinie (189) 1 zablokowana
-
2014-08-13 11:53
Karambol
Z tego co slyszalem w radiu, Wlasnie tam chyba teraz doszlo do karambolu. Ale szczegolow nie znam
- 0 1
-
2014-08-13 11:58
Bzdury i dyrdymały
nic nie zdaje, jeżdżę tamtędy codziennie i jest zdecydowanie niebezpieczniej o czym większość mówiła. Samochody zjeżdżające z Kwiatkowskiego nie ustępują pierwszeństwa przejazdu, a dodatkowo osoby jadące z Chyloni lewym pasem nie mają gdzie jechać. Z trzech pasów robi się jeden i to na drodze ekspresowej, skutki znane. ....... ale Gddkia wie lepiej, bo co ma teraz mówić jak strzeliła kolejnego babola.
Barany strzyc, a nie drogi budowa..............- 8 2
-
2014-08-13 11:59
(1)
"Na pewno kierujący pojazdami powinni nauczyć się nowego rozwiązania." "zdarzenia w obrębie węzła wynikają przede wszystkim z faktu, że obecnie na trójmiejskich drogach porusza się dużo turystów, którzy nie znają dobrze dróg i czują się na nich niepewnie" - czyli co, węzeł tylko dla lokalnych, którzy NAUCZYLI się skrzyżowania? Jeżeli trzeba nauczyć się skrzyżowania, tzn. że są tam niewłaściwe rozwiązania i nieprawidłowe oznakowania i tyle. Takie absurdy z "uczeniem się węzła" to chyba tylko u nas.
- 1 1
-
2014-08-13 12:28
Dokładnie,na drodze trza myśleć,a nie jechać na pamięć!
- 1 0
-
2014-08-13 12:01
DOBRZE ZROBIONY (3)
pas do włączania sie do ruch tylko że nikt nie patrzy na znaki i włączający sie przekaraczaja ciągłą linię
- 5 0
-
2014-08-13 12:14
(1)
Edzio masz rację to pseudo kierowcy są problemem bo debile nie potrafią jeździć po to mamy długi pas do włączenia sie do ruchu aby się na nim rozpedzić do 90-100 km i wjechać bezkolizyjnie tymczasem prawie za każdy razem widzę wąsatych kretynów którzy jada do końca tego pasa 60 tką i na samym końcu bo im sie pas kończy gwałtownie wjeżdząją na pas obwodnicy
- 4 0
-
2014-08-13 15:03
masz rację
tacy z bożej łaski kierowcy co to wszystko wie i jest najlepszy tak własnie jeździ bo mysli że on to robi najlepiej a tu d..pa tam powinna stac Policja i walic mandaty za brak wiedzy na ten temat
- 1 0
-
2014-08-13 18:54
Edzio, tam sa dwa zjazdy. Zauważyłeś?
- 0 0
-
2014-08-13 12:06
jeżdzę co najmniej raz dziennie - jest dużo lepiej
Jeżdżę tym zjazdem codziennie, czasami i dwa razy. Jest dużo lepiej! Jak ktoś nie umie jeździć to się na pustym placu przewróci, marudy niech jeżdżą skm albo inną komunikacją. Taki zjazd powinien być od początku!
- 3 2
-
2014-08-13 12:21
Jest to jedyne znane mi miejsce, gdzie jednocześnie trzy pasy (2)
łączą się w jeden.
- 2 1
-
2014-08-13 12:26
Nie,to cztery pasy łączą się w dwa. (1)
- 0 1
-
2014-08-13 12:36
Na pewnym odcinku są 3 w 1
- 2 0
-
2014-08-13 12:22
Ciężarówki blokują
Prawy pas jest dla wolniejszych pojazdów? Dziwne, bo na obwodnicę wszystkie ciężarówki wjeżdżają sobie z lewego pasa i przez to właśnie tworzy się korek! Wszystkie samochody ciężarowe powinny jeździć w godzinach 20:00-06:00!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A nie w godzinach szczytu.
- 1 3
-
2014-08-13 12:25
Niebezpieczne to jest jechanie na zderzaku 120 km/h i mruganie światełkami. (2)
- 2 0
-
2014-08-13 12:37
Mrugać to można oczkami (1)
Poza tym, dla kogo niebezpieczne?
- 0 0
-
2014-08-13 12:51
Trzeba ci to tłumaczyć? LOL
1) dla poganiacza
2) dla poganianego
3) dla wszystkich za nimi,bo w razie kraksy muszą nagle hamować + gwarantowane stanie w korku po dziurki w nosie...
Obwodnica na 50 tys. pojazdów dziennie (lekko) to ne tor wyścigowy...- 0 0
-
2014-08-13 12:29
zamiast dobudowac pas zastosowano polsrodki (2)
czyli przemalowanie, prowizorka jak to u nas w Polsce, a nie mozna tego bylo przewidziec wczesniej? A dlaczego jest tam taki ostry zakret i potem pod gorke? Gdyz ekoterrorysci nie zgadzali sie wyciac paru drzew wiecej zeby estakada wpinala sie wyzej i blizej Chwarzna? Takie byly pierwotne plany....
- 1 2
-
2014-08-13 12:35
Zaraz zostaniesz zakrzyczany. A masz 1000% racji
Cały węzeł jest po prostu źle zaprojektowany
- 0 1
-
2014-08-13 12:36
Nie "ekoterroryści",tylko nadmierne,nieuzasadnione koszty. Po drugie,dało by się tam przejechać bez problemu,gdyby Polacy
- 0 0
-
2014-08-13 12:33
Ulice sa tylko dla lokalesów czy dla wszystkich? (1)
Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA - "...ncydentalne zdarzenia w obrębie węzła wynikają przede wszystkim z faktu, że obecnie na trójmiejskich drogach porusza się dużo turystów, którzy nie znają dobrze dróg..."
A czy nie robi się rozwiązań czytelnych dla wszystkich?
Nieprawdą jest tez fakt że tylko przyjezdni nie potrafia rozszyfrować zamierzeń "projektantów". Jeszcze nie zdarzyło mi się, by na tym odcinku, ktos nie zajechał mi drogi (czy to pasa skrajnego, czy też de facto środkowego) oraz zachował sie nieprzewidywanie.
Ta wcinka z EK na Obwodawą (lewy pas EK to porażka)- 2 0
-
2014-08-13 12:43
Jak widać trzeba sie nauczyć tędy jeżdzić.
Dostaniesz dzwona, to będziesz potrafił.
Logika GDDKiA- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.