- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (61 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (88 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (81 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (79 opinii)
Niebezpieczny Węzeł Kwiatkowskiego po zmianach
Kierowcy twierdzą, że zmiany w ruchu na splocie Trasy Kwiatkowskiego z Obwodnicą Trójmiasta nie zmniejszyły korków. Do tego dochodzi tam ostatnio do stłuczek. GDDKiA: - To efekt rekordowego natężenia ruchu. Zmiany się sprawdzają.
- Korki są cały czas i to nie tylko na Trasie Kwiatkowskiego, ale również na obwodnicy, co wcześniej na tym fragmencie nie miało miejsca. Do tego jest niebezpiecznie, niemal co drugi dzień dochodzi do wypadku - mówi pan Kazimierz, który tę trasę pokonuje kilkanaście razy w tygodniu.
Czytaj także: Po serii wypadków będą zmiany na Obwodnicy Trójmiasta.
Sprawdziliśmy: przez ostatni miesiąc doszło tam do jednego wypadku i trzech stłuczek. To dużo, zważywszy na to, że nie o każdej kolizji policja jest informowana. Wszystkie miały tę samą przyczynę: najechanie na tył poprzedzającego pojazdu.
Teoretycznie przyczyną jest więc niezachowanie odpowiedniej odległości i ostrożności przez kierowców, ale w praktyce winni są często wjeżdżający z Trasy Kwiatkowskiego, przez których inni kierowcy muszą hamować. Wielu też nie wie, jak zachować się przy zwężającym się na końcu wzniesienia lewym pasie obwodnicy. Mimo ograniczenia prędkości do 100 km/h, różnice prędkości są tu bardzo duże.
- Zmiana w organizacji ruchu na węźle Kwiatkowskiego na drodze ekspresowej S6 Obwodnicy Trójmiasta zdaje egzamin. Na pewno kierujący pojazdami powinni nauczyć się nowego rozwiązania. Choć dostrzeżone przez czytelników portalu incydentalne zdarzenia w obrębie węzła wynikają przede wszystkim z faktu, że obecnie na trójmiejskich drogach porusza się dużo turystów, którzy nie znają dobrze dróg i czują się na nich niepewnie - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA. - Niewątpliwie dodatkową trudnością są bardzo duże natężenia ruchu, które obserwujemy na tej drodze, szczególnie w weekendy, przekraczające 90 tys. pojazdów na dobę - dodaje.
Czytaj więcej: Rekordowy ruch na Obwodnicy Trójmiasta.
Zmian chcieli sami kierowcy, głównie przedstawiciele przewoźników, przekonujący, że więcej pojazdów zjeżdża z Trasy Kwiatkowskiego, niż w tym samym czasie jedzie obwodnicą. Większość z nich to załadowane ciężarówki, jadące z portu.
- Wynik szczegółowych analiz i symulacji przekonał nas do realizacji. Zawsze jesteśmy otwarci na tego typu merytoryczne rozwiązywanie problemów drogowych nie tylko na obwodnicy - mówił Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.
Opinie (189) 1 zablokowana
-
2014-08-14 06:12
ZIMA !!!
Nie długo zima i wtedy mieszkańcy 3miasta docenią rozwiązania z tego węzła, TIR-y będą mogły najechać na wzniesienie z większą prędkością " mohery na letnich oponach" nie będą ich zwalniać i jest szansa na bardziej płynną jazdę zimą.
- 0 2
-
2014-08-14 06:59
"Stłuczki" to się dopiero zaczną..
... jak przyjdzie zima i śnieg przykryje oznakowanie poziome. "Spotkania" na środkowym pasie będą się sypały jedno za drugim.
- 3 0
-
2014-08-14 07:23
Lepiej
Lepiej jest. Sporo i byłoby bardziej, gdyby nie napotykac tam idiotów, którzy ze skrajnego prawego przelatują przez trzy pasy na skrajny lewy po to, aby zaraz zjechać na środkowy, a potem na prawy... i to jest przyczyna hamowań jednych i najeżdżania innych...
- 0 0
-
2014-08-14 07:52
Jest gorzej niż było
To był poroniony pomysł, powinno wrócić stare rozwiązanie, korki jak były tak są, a jest rzeczywiście bardziej niebezpiecznie przez to, że nowym pasem z estakady ludzie pędzą, żeby wskoczyć na obwodową.
- 2 2
-
2014-08-14 08:10
Bzdura!
Jeżdżę codziennie i jest lepiej, tj. korków nie ma.
Ale uważać trzeba...- 2 1
-
2014-08-14 08:35
zmiany pomogły (1)
Jeżdżę tamtędy nawet kilka razy dziennie i zmiana organizacji bardzo pomogła wcześniej korki były od połowy leśnego odcinka a teraz zniknęły a spowolnienie na obwodnicy czy kolizje są przez nieuwagę albo brawura kierowców.
- 2 1
-
2014-08-14 09:13
moim zdaniem nie pomogły
Pytanie tylko jest takie czy chcesz mieć droge ekspresową? Czy chcesz odkorkować do niej dojazd i co uważasz za priorytet?
Moim zdaniem dojazd jest mniej istotny niż płynny i szybki ruch na obwodnicy.- 0 1
-
2014-08-14 09:07
BUBEL
To zwykły bubel GDDKiA. Nikt z tych co to "projektowali" tamtędy nie jezdzi i nie zauwazył problemu. A żeby to dostrzedz to trzeba przejechać tamtędy kilkanaście razy o róznych porach dnia i z różnymi prędkościami. Dopiero po analizie tego co się zobaczy przystąpić do zmian i "ulepsze"
Za ostrym zakrętem jadąc z kwiatkowskiego potrzebny jest znak 100 by gapiostwo wiedziało że już może a nawet powinno przyspieszyć.
No i to czego Inż z GDDiK nie dostrzegł-Ludzie włączający się do ruchu poprawnie mają większą prędkość od tych co podróżują obwodnicą prawym pasem bo tam też jest pod górkę. I jadąć 100 trzeba się wcisnąć pomiędzy jadących 50!!!! z kolei Ci z lewego skrajnego pasa muszą zrobic to samo a co za tym idzie JEST BARDZO NIEBEZPIECZNIE A ZA KAZDY USZCZERBEK NA ZDROWIU W RAZIE WYPADKU WINE PONOSI OSOBA KTORA DOKONAŁA TYCH ZMIAN!
Co to za tłumaczenie że turyści nie wiedzą jak maja jeżdzić? Na drodze nie ma czasu na myślenie. Oznakowanie i droga ma być jasna i przejrzysta!!! I nie wciskajcie kitu tylko poprawcie to co napsuliście!
Ekspresówkom nie jeżdzi sie 40km/h a tak trzeba zwalniać w tamtym miejscu ZAWSZE!- 2 1
-
2014-08-14 09:15
W polsce chorzy psychicznie, leczeni przez psychiatrów, mogą mieć prawo jazdy
patrz kierowca z monciaka. stąd tyle gnojków zasuwających 200km/h obwodową, siedzących na tyłku, mrugających śiatłami. po badaniach u psychologa wszystkie te świry straciłyby prawo jazdy i byłby spokój na polskich drogach.
- 0 0
-
2014-08-14 09:24
to absurd (1)
to rozwiązanie jest niestandardowe i zupełnie nielogiczne. Nawet prawidłowe oznakowanie i bardzo uważny kierowca nie gwarantują sukcesu. Ludzie w tym miejscu zupełnie sie gupią - zarówno zjeżdżający z estakady jak i Ci, którzy kontynuują jazde obwodnicą od początku
- 1 2
-
2014-08-14 10:32
Jeżdzę dużo
Po Polsce, Europie i tej S6. Na S6 jestem kilka razy dziennie. Ale w momencie wprowadzenia tego rozwiązania to sam się pogubiłem jadac lewym pasem który na samym wzniesieniu nagle znika! Panowie trochę myślenia! A nie absurdy drogowe wprowadzać! Robię 6tys km miesięcznie (prywatnie) i to co wymyślili to po prostu żenada i tragizm.
- 1 0
-
2014-08-14 09:33
FOTORADAR !!!!!!!!!!!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.