• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niejasne drogowskazy na obwodnicach w Trójmieście

Maciej Naskręt
11 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Niewłaściwy drogowskaz przed Węzłem Przejazdowo. Zachęca on kierowców do jazdy w kierunku centrum Gdańska drogą lokalną przez Przejazdowo i Rudniki. Niewłaściwy drogowskaz przed Węzłem Przejazdowo. Zachęca on kierowców do jazdy w kierunku centrum Gdańska drogą lokalną przez Przejazdowo i Rudniki.

Drogowskazy na Obwodnicy Południowej i Obwodnicy Trójmiasta wprowadzają kierowców w błąd. Gdański oddział GDDKiA powinien uporządkować oznakowanie na drogach ekspresowych wokół Trójmiasta - pisze Maciej Naskręt.



Gdybyśmy kierowców korzystających z Obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie GdańskaPołudniowej Obwodnicy Gdańska zobacz na mapie Gdańska pozbawili samochodowych nawigacji, niejeden z nich miałby poważny problem z dotarciem do celu albo zostałby tam poprowadzony drogą okrężną.

Na obu obwodnicach brakuje bowiem drogowskazów, albo są one niewłaściwie ustawione. Władze gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad powinny możliwie szybko je poprawić.

Którędy do centrum Gdańska od strony Elbląga?

Kierowcom spoza Trójmiasta wiele kłopotów sprawiają drogowskazy ustawione przed Węzłem Przejazdowo zobacz na mapie Gdańska. Zachęcają one bowiem kierowców jadących od strony Elbląga do zjazdu w kierunku centrum Gdańska zdecydowanie dłuższą i mniej komfortową drogą - przez Przejazdowo zobacz na mapie Gdańska i dzielnicę Rudniki. Przez to niepotrzebnie piętrzy się ruch na dawnej drodze nr 7, przy m.in. Makro i rafinerii.

Ponadto na Węźle Przejazdowo, do kierowców, którzy do centrum Gdańska jadą według zaleceń urządzenia nawigacyjnego, docierają sprzeczne informacje. Na węźle napotykają wspomniany błędny drogowskaz zachęcający do opuszczenia obwodnicy, a z kolei GPS zaleca im jazdę do centrum przez kolejny węzeł - Gdańsk Port zobacz na mapie Gdańska. Komu wtedy zaufać - nawigacji czy drogowskazom? Na podjęcie właściwej decyzji są sekundy. Dlatego też wielu kierowców reaguje nerwowo i decyduje się na zjazd w Przejazdowie w ostatniej chwili, powodując tym samym zagrożenie na drodze.

Zobacz nasz film: Którędy najszybciej z "siódemki" do centrum Gdańska

Kierowca, który wjeżdża do centrum Gdańska od strony Elbląga, powinien zjechać z obwodnicy na Węźle Gdańsk Port, wjeżdżając tam na Trasę Sucharskiego. ZDiZ, który zarządza tą ostatnią drogą, zadbał o właściwe drogowskazy. Z Trasy Sucharskiego z łatwością dojedziemy po drogowskazach do centrum, a nawet do lotniska.

Jak oceniasz jakość drogowskazów na obwodnicach wokół Trójmiasta?

Bez informacji o Obwodnicy Południowej i autostradzie na Obwodnicy Trójmiasta

Wielu kierowców uskarża się, że na Obwodnicy Trójmiasta brakuje drogowskazów i tablic informacyjnych, które podpowiadałyby drogę do Obwodnicy Południowej. Problemu z tym nie mają kierowcy z Trójmiasta, ale dla kierowcy-turysty wyjazd autem z Gdyni do Warszawy stanowi nie lada wyzwanie. W tej sytuacji może posiłkować się wyłącznie nawigacją samochodową.

Warto nadmienić też, że w wielu miejscach na Obwodnicy Trójmiasta brakuje także informacji o dojeździe do autostrady A1. Mają je wyłącznie drogowskazy, które pojawiły się w ramach ostatnich modernizacji drogi ekspresowej.

Którędy do centrum Gdyni od strony Gdańska?

Aktualnie drogowskazy ustawione na gdyńskim odcinku Obwodnicy Trójmiasta zalecają zjazd do centrum Gdyni przez ul. Chwaszczyńską zobacz na mapie Gdyni. To jednak rozwiązanie nieprzemyślane, ponieważ drogowskaz kieruje na drogę często zakorkowaną i usianą sygnalizacjami.

Tymczasem rekomendowana droga do centrum Gdyni powinna wieść przez Węzeł i Trasę Kwiatkowskiego. zobacz na mapie Gdyni Stamtąd kierowcy mieliby do wyboru dwie drogi do centrum, czyli ul. Morską zobacz na mapie Gdyni lub ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni gdyby ta pierwsza uległa zokorkowaniu. Czas podróży nie uległby dużej zmianie.

Drogowskazy jak w "podchodach"

Niestety, drogi ekspresowe w Trójmieście nie przyjmują standardu znanego od wielu lat w zachodniej Europie, czyli zasady montowania drogowskazów, podobnie jak wyznacza się je podczas zabawy w "podchody".

O co chodzi? Wyobraźmy sobie, że jedziemy z Torunia na lotnisko w Rębiechowie. Po zjechaniu z autostrady na kolejnych węzłach: Gdańsk Południe zobacz na mapie Gdańska, Kowale zobacz na mapie Gdańska, Szadółki zobacz na mapie Gdańska, Karczemki zobacz na mapie Gdańska, dostrzegamy drogowskaz ze strzałką prosto i napisem: "lotnisko". Natomiast dopiero na Matarni zobacz na mapie Gdańska powinien znajdować się drogowskaz do zjazdu w Trasę Słowackiego. Ta sama zasada mogłaby też dotyczyć centrum Gdańska lub Gdyni.

Tego rodzaju rozwiązanie uspokoiłoby kierowców i zapobiegłoby przedwczesnemu opuszczeniu drogi ekspresowej i błądzenia po drogach lokalnych.

Miejsca

Opinie (228) ponad 10 zablokowanych

  • d

    Z tego co pisze pan redaktor to coś tu nie gra , bo najszybsza droga jest do centrum Gdyni przez witomino a nie morską . Jak tir zaparkuje w poprzek przedłuzenia estakady to korek tez bedzie jak na drodze przez chwarzno. Niech sie pan zastanowi co pisze lub jak pisze. Pozdrawiam D

    • 4 0

  • Czy Pan redaktor wie gdzie jest centrum Gdyni ? Pomyliło się z Terminalem Promowym ? Chyba tak.

    • 1 2

  • W gdyni jest maskara na obwodnicy

    Gdynia _obwodnica.Jadąc w kierunku gdyni, pierwszy zjazd na wielkopolską i trasę 20 - tablica informacyjna w krzakach, nie do zobaczenia wcześniej jak np. Jedzie tir. To samo następny zjazd witomino , oraz trzeci zjazd na estakadę kwiatkowskiego. Już nie raz byłem świadkiem jak samochody hamują ostro, bo prawie przejechali zjazd. A ile jest takich co przejechało bez liku pewnie. Odcinek obwodnicy w gdyni nie ma charakterystycznych punktów bo jest tam tylko las. Przy takich oznaczeniach jak bym nie mieszkał tu, na pewno nie trafiłbym do celu. To jest zagrożenie życia. Powinny być duże tablice u góry a nie w krzakach!

    • 1 1

  • Nie wiem jak to jest, że ....

    ... niby jako nowe tematy wprowadza się coś co jest znanym problemem od lat.

    Oznakowanie Obwodnicy zawsze było na nadwyraz kiepskim poziomie, wraz z rozbudowami uległo pogorszeniu.
    Brak CZYTELNYCH tablic w odpowiedniej odległości przed węzłami, brak jasnego nazewnictwa węzłów, brak porządnych oznaczeń na węzłach.
    Pierwszy z brzegu przykład - węzeł Karczemki - za późno informacje, a oznakowanie na zjazdach - tragiczne i wymuszające gwałtowne manewry.
    I tak można się przyczepić do chyba każdego węzła.

    Może warto jednak wziąść przykład z Zachodu ?

    • 2 1

  • Szczególnie

    "niewygodne" jest oznakowanie ul. Kartuskiej nad obwodnicą od strony Żukowa- stojąc na światłach przed obwodnicą nie wiemy który pas zająć aby zjechać w stronę Gdyni, dopiero na skrzyżowaniem w strumieniu samochodów orientujemy się ,że prawidłowy byłby prawy pas a zjazd jest oznaczony tuż nad samym zjazdem.Przy prędkości 20km/godz. i pustej jezdni można próbować taki manewr wykonać - takie chyba było założenie projektantów oznakowania.

    • 5 0

  • Czechy to też żadna rewelacja!!!

    Wróciłem tydzień temu po samochodowych podróżach w Czechach. Podany tu przykład z "praskiego okręgu" tez do końca nie oddaje całej prawdy o oznakowaniu dróg w Czechach. Niejednokrotnie ustawione tam znaki wprowadzają w błąd na zjazdach na drogi podrzędne. Poza tym na samych zjazdach są tak małe tablice, że łatwo je przeoczyć i wtedy czeka nas następne kilkanaście kilometrów autostrady do nawrotki. Bardziej wziąłbym za przykład jasne i proste oznaczenia z Niemiec.

    • 2 0

  • Gdybym był przyjezdny to bym się zgubił jadąc ze strony A1 na Wrzeszcz. Za wielkim nowym węzłem jeden pas na chyba ponad kilometr przed zjazdem na który można nie zwrócić uwagi jak się jedzie dozwolone 120 km/h bo wygląda jak wyjazdówka z Auchan i tak naprawdę mam jakieś 300m (na drodze szybkiego ruchu) żeby go zauważyć i zjechać bo jak nie to dopiero prze Renku nawrot.

    • 1 1

  • Lotnisko!!!

    Jadąc Obwodnica Południową od strony Elbląga ruch na lotnisko kierowany jest przez miasto zjazdem na Port północny/Westerplatte. A nie lepiej z jednej obwodnicy na drugą i zjazd przy Złotej Karczmie?

    • 4 0

  • ja tam jade na chybił trafił (12)

    jak sie uda to dobrze, jak nie to zwiedzam,a tak na poważnie to mi nawigacja nie potrzebna, wystarczy mi zwykła mapa. tylko teraz matoły uzywają nawigacji,w pracy ok. bo to czas, ale w trasie, no bez jaj

    • 2 3

    • Tylko matoły używają nawigacji...?.... (10)

      ...ale w pracy to ok?...niektórym, matole w trasie też zależy na czasie. Skąd takie przychlasty się biorą?

      • 2 1

      • przychlasty planują trase przed wyjazdem (9)

        a nie jak pacany słuchają poleceń nawigacji, ja wiem że jest na to moda, ale mapy wielu nie potrafi używać, jak wam wysiądzie nawigacja to lądujecie w jeziorach.kretyni

        • 1 3

        • Chyba sam lądujesz w jeziorze.... (6)

          ...albo wleczesz się 5km/h bo za małe literki, żeby przeczytać nazwę ulicy....i dalej bądź przychlastem.

          • 2 1

          • ja mówie o trasach, nie o szukaniu ulicy (5)

            ale żałosne to co piszesz, pojeździj se z mapą.a kompas umiesz używać?, a listy pisać?.rośnie pokolenie debili uzależnionych od kompa,nawigacji,itp.bez tego większość jest zagubiona w akcji.

            • 2 2

            • Sam jesteś żałosny.... (3)

              ....a słyszałeś o systemie traffic i bieżących utrudnieniach, wypadkach na drodze? Pewnie nie, bo jesteś gołodupcem, któremu szkoda trochę kasy wydać na telefon. Pewnie używasz cb z anteną co się majta po ziemi. B.O.

              • 2 1

              • nudzisz, gołodupcu (2)

                mam nawigacje za granicą,jak szukam ulicy, ale na trasie nie potrzebuje, i mam mapy,na wszelki wypadek, i jeździj se matołku z nawigacją, potem bez niej traf w to samo miejsce. nie trafisz. boś mózg zajął słuchaniem w lewo, w prawo. na droge nie zwracasz uwagi i nie pamiętasz.tylko słuchasz poleceń.

                • 1 2

              • Nie napinaj się, kogo to obchodzi gdzie i co masz...

                ...możesz mieć i wydrukowane całe maps.google :-)

                • 0 1

              • jak ktoś jest niemądry to i z mapą i z nawigacją zabłądzi, a mądremu i mapa i nawigacja służy pomocą.

                • 3 0

            • potwierdzam

              zauwaza sie trend postępujacego zdebilenia kierowców

              • 1 1

        • Tak ci się tylko wydaje turysto

          W trakcie pracy gdy masz 3-5 spotkań dziennie lub więcej. Planowanie dokładnie trasy nie ma sensu. Na mapie planujesz trasę jazdy, a już do samego punktu docierasz dzięki nawigacji. Po drugie w pracy jeździsz sam więc trudno w tym samym czasie sprawdzać na mapie czy się jeździ poprawnie. A ciągłe zatrzymywanie i sprawdzanie tym bardziej nie wchodzi w grę.

          Oczywiście można powiedzieć, że powinno się znać na pamięć wszystko przy dłuższej pracy, ale po kilku latach pracy stwierdzam, że na pamięć to dojdziesz co najwyżej max do 60% firm.

          • 0 1

        • pacany mają tylko 7 lat szkoły podstawowej

          gdy geografia była w szkole, to w szkołe kamieniami napier.alali, to skąd teraz ma jeden z drugim wiedziec, gdzie jest Kraków czy Rzeszów.
          Bądż odrobinę wyrozumiały dla pacanów.

          • 1 0

    • Nie krytykuj rzeczy na ktore Cie nie stac, bo robisz z siebie posmiewisko

      • 1 3

  • szczera prawda

    Oznaczenia na obwodnicy, zjazdów i wjazdów na obwodnicę, nie dość, że błędne, to spróbuj je przeczytać. Wszyscy pędzą jak by ich "gełz użarł w tyłek", więc jak jedziesz 90km/h (prawy pas) żeby się doczytać (bo z tym co na mapie się nie zgadza) to bez szans, gdyż musisz wtedy uważać żeby cię nie zabili bo wszyscy zajeżdżają ci drogę. Bajka!
    A debili jadących po obwodnicy > 180km/h (WAWA rządzi)chmara. Potem wypadek i cała obwodnica stoi, czytając oznaczenia do woli i dumając nad głupotą innych.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane