• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niekompetentny kierowca?

Monika
12 kwietnia 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Chciałabym opisać pewną historię, która przydarzyła mi się kilka tygodni temu. Na początku marca, w gdańskim autobusie linii C skasowałam kupiony wcześniej bilet całodobowy. Ponieważ miałam w planach wykorzystać go do kilku przejazdów, po wyjęciu z kasownika chciałam się upewnić, czy wybiła się na nim prawidłowa data. Otóż nie wybiła się.

Ponieważ na bilecie nie wybiły się zera i ostatnia cyfra w godzinie poszłam do kierowcy, ze by dac mu o tym znać. I tu zaczybna się naciekawszy fragment tej historii: kierowca odmówił mi pomocy, gdyż stwierdził, że nie widział jak kasowałam bilet i pewnie chcę coś wykombinować.

Poprosiłam, aby obejrzał mój bilet i na własne oczy przekonał się, że nie zamierzam w żąden sposób "kombinować". Rzucił okiem ale nadal twierdził, że nie może nic zrobić. Na moje pytanie czy zawsze widzi wszystkich pasażerów gdy kasują bilet, odpowiedział, że nie.

Nie rozumiem dlaczego kierowca, pracownik spólki komunalnej, zatrudniony po to, by służyc pasazerom, robił z mojej prośby wielki problem, skoro na każdym kasowniku jest napisane, co trzeba zrobić po skasowaniu biletu i jak należy postąpić, jeżeli bilet źle się odbije!

Proszę mi wytłumaczyć, dlaczego ten kierowca tak się zachował? Jestem bardzo niezadowolona z jego zachowania i bardzo proszę o interwencję w tej kwestii. Jestem osobą uczciwą, kupuję i kasuję bilety. Nie mam ochoty narażać się na nieprzyjemności z kontrolerami, szczególnie gdy kierowcy autobusów nie wypełniają swoich obowiązków.

Opisałam całą historię w liście do ZKM-u i poprosiłam o jej wyjaśnienie. Otrzymałam odpowiedź, że przed wyjazdem w trasę ten akurat kierowca sprawdzał kasowniki paskami kontrolnymi, które są w dokumentacji. Zdaniem pracowników ZKM-u nie ma podstaw do ukarania tego kierowcy.

Drodzy Państwo, nie chodziło mi o to żeby kogoś ukarać; może by po prostu wystarczyło wyedukować pracowników. Może ten Pan nie wiedział, co należało w tej sytuacji zrobić.

Pozdrawiam serdecznie wszystkich korzystających z komunikacji miejskiej, a panów kierowców proszę o więcej uprzejmności.
Monika

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (51)

  • fm

    wg mnie nie ma mozliwości poprawienia przepustowości łostowickiej, po jednej stronie są domy mieszkalne, a po drugiej cemnetarz.
    napisałam, że kierowca odjeżdża z opóźnieniem z przystanku, pewnie jest to wina korków, ale zkm w takim razie powinien dostoswać rozkład jazdy do warunków panujących na drodze. skoro autobus, który powinien odjechać o 8.10, odjeżdż o 8.25 świadczy to o tym, że powinni to zmieńić. nie jest to jednorazowy przypadek, a raczej codzienność. jeżelikierowca nie możliwości zdążenia na określoną godzinę opdjazdu to powinni skorygować rozkład jazdy, ale ich nie obchodzi to, że ludzie spędzają na przystankach po 15-20 min, a z ujeściska, czy oruni raczej trudno o inny dojazd dfo jaśkowej, chyba, że przez gdańsk, ale z tego co wiem to na małomiejskeij też są korki.

    • 0 0

  • ???

    Kupcie sobie rowery i olejcie ZKM. Rower jest tanszym srodkiem transportu niz autobus czy tramwaj,a czas ktory poswiecacie stojac w korkach smialo starczy na dojazd do miejsca przeznaczenia. A przy okazji nie musicie tracic nerwow na kierowcow Buraków.

    • 0 0

  • BEZ PRZESADY !!!

    Wyobraźcie sobie taką sytuację,że do kierowcy przychodzi pasażer ze źle skasowanym biletem, kierowca aby być w porządku wobec pasażera (domniemanie niewinności),wyłącza silnik (prawo ruchu drogowego), wstaje z fotela kierowcy zabiera ze sobą swój majdan czyt. bilety, żeby mu nikt nie ukradł i idzie sprawdzić ostatni kasownik w autobusie przegubowym w godzinach szczytu, czy dobrze odbija datę i godzinę. Zanim się dostanie na koniec autobusu i sprawdzi mijają około 3 minuty. Wraca siada, wypisuje na bilecie prawidłową datę, godzinę, nr. autob. nr. służbowy (bo tak by należało), i mijają kolejne 2 minuty. Razem mamy już 5 minut. Ale jak znam życie w między czasie znajdą się spóźnialscy, którzy w tym czasie będą biegli do stojącego autobusu. Żeby być w porządku powinien zaczekać, i mija kolejna minuta. Przelot np. lini 148 pomiędzy przystankami Dąbrowszczaków (PZU, Biedronka), a przystankiem Dworska wynosi właśnie 6 minut. Na Dworskiej wpada Renoma, i kto jest wtedy winny. Oczywiście kierowca bo za długo stał na przystanku Dąbrowszczaków. Myślę że zbardzo obwiniacie kierowców, niedługo będą oni odpowiedzialni za powodzie, gradobicia i wszystkie klęski żywiołowe

    • 0 0

  • Do Izales

    Już dawno nie widziałam tak idiotycznych wpisów. Kierowca ma byc kierowcą (jego tez nie interesuje kto kasuje bilety a kto nie). Jego zachowanie ma świadczyc o jego kulturze osobistej i roli jaka pełni. Co maja do tego niekasowane bilety wtedy kiedy trzeba???????????

    • 0 0

  • 162 odjazd z ujeściska o godz. 06.25 jeszcze nigdy nie pryjechał punktualnie

    • 0 0

  • 115

    Ostatnio podjechał 115, chcialam wsiąść w ostatnie drzwi więc nacisnęłam przycisk od otwierania drzwi przez pasażera, ale najwidoczniej byl popsuty bo drzwi sie nie otworzyły. Więc podeszlam do drzwi środkowych zeby wsiąść i ledwo co wsiadła bowiem kierowca JUŻ zamykał te drzwi i mało mnie nie przytrzasnął. A na pewno widział ze chce wsiąśc do autobusu tylko nie moge, to co? postanowił odjechac mi spod nosa? Ciekawe.... odjechałby mi pewnie gdybym nie zdazyla wsiasc... Debil jeden. Chamstwo ich nie zna granic. Widzi kretyn ze pasazer nie moze wsiacsc i kieruje sie do innych drzwi i zamyka je prawie na nim ...

    • 0 0

  • Do Bad

    Nadal się nie rozumiemy ,chciałam przedstawić taką prawidłowość ,że kierowcy według pasażerów są winni wszystkiemu .A pasażerowie to święte krowy .Nic dodać ,nic ująć .Jeżdzę codziennie ,więc widzę .

    • 0 0

  • 162 cd.

    > 162 odjazd z ujeściska o godz. 06.25 jeszcze nigdy nie pryjechał punktualnie

    Nie wiem jak ten kurs, ale 6:36 z Uranowej dość często odjeżdża o czasie. Za to już przy próbie wyjechania z Platynowej na Świętokrzyską potrafi poczekać, zanim ktoś go przepuści. Nie mówiąc o kursach między siódmą a ósmą, gdy po prostu już na Platynowej autobysy stoją w korku. Miałem nadzięję że budowane rondo coś pomorze, ale niestety będzie miało ono szerokość jednego pasa, czyli do wyjazdu z Platynowej nadal będzie stała kolejka aut (z powodu korku na Małomiejskiej), której autobus nie będzie mógł wyprzedzić

    • 0 0

  • Znowu ten zkm!!!!!!!!!

    I co z tego ?

    • 0 0

  • Za to cos mi się obiło o zmianach cen biletów okresowych...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane