• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nieostrożni kierowcy na wiadukcie w centrum Gdyni

Patsz
22 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Przewrócona latarnia to efekt ostatniego wypadku na wiadukcie wzdłuż ul. Tadeusza Wendy. Przewrócona latarnia to efekt ostatniego wypadku na wiadukcie wzdłuż ul. Tadeusza Wendy.

Na zjeździe z wiaduktu wzdłuż ulicy inż. Tadeusza Wendy zobacz na mapie Gdyni w kierunku Urzędu Morskiego regularnie dochodzi do wypadków - twierdzą okoliczni mieszkańcy. Do ostatniego doszło w nocy z poniedziałku na wtorek (21/22 stycznia). Efekt? Przewrócona latarnia i auto do kasacji.



Na jakie znaki drogowe zwraczasz największą uwagę?

Przyczyna zdarzeń jest - zdaniem mieszkańców - najczęściej ta sama. Zbyt duża prędkość, a często też lekceważenie zagrożenia Ostry łuk zobacz na mapie Gdyni nie pozwala na rozwinięcie prędkości. Nie wszyscy o tym wiedzą i pamiętają, choć informuje o tym stosowny znak.

- Wypadki w tym miejscu są niestety nagminne. Naliczyłem czwarty w ostatnim czasie. Osoby, które jadą zbyt szybko wypadają z drogi, zarzuca ich w prawą stronę. Przydałoby się ograniczenie prędkości lub jakiś inny środek dyscyplinujący szarżujących kierujących. Znak ostrzegający przed ostrym zakrętem w lewo wydaje się być zbyt często lekceważony przez kierowców. - mówi pan Mirosław mieszkający przy ul. Portowej.

Problem w tym, że nie wszystkie przypadki są zgłaszane policji. Tak było również tym razem. Funkcjonariusze przyznają, że w statystykach to miejsce nie figuruje jako szczególnie niebezpieczne. - Na pewno zwrócimy jednak uwagę na samochody jeżdżące w tym miejscu - zapewnia kom. Michał Rusak, rzecznik prasowy KMP w Gdyni.

Wiadomo, że na przebudowę wiaduktu nie ma szans. Niewykluczone, że sprawa bezpieczeństwa pojawi się jednak wśród spraw drogowych, które wymagają poprawy, omawianych na spotkaniach przedstawicieli Zarządu Dróg i Zieleni z gdyńską policją. Na razie miasto będzie musiało ponieść koszty naprawy latarni.

Czytaj też: Zaśnieżone znaki. Kierowcy muszą bardziej uważać

- Będziemy pytali policji, jak można poprawić bezpieczeństwo w tym miejscu i prosić o realną ocenę, czy rzeczywiście zagrożenie jest duże. Później będziemy decydowali, co robić dalej - zapowiada Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Patsz

Opinie (160) 8 zablokowanych

  • Odpowiedź do ankiety. (1)

    Ja to tylko zwracam uwagę na znaki zakazu i nakazu, poza tym jeżdżę pod prąd i generalnie nigdy nie lubiłem niebieskiego, ostrzegawcze też mi się nigdy nie podobały, a ten odwrócony trójkąt to już w ogóle przegięcie, kto coś takiego wymyślił???

    • 15 0

    • odwrócony trójkąt

      jest po prostu źle założony. Kto słyszał, by coś montować wierzchołkiem do dołu ?

      • 4 0

  • Widziałem!

    Tym razem to była taksówka. W tym tygodniu było jeszcze jedno auto na blachach GWE = dwie młode dziewczyny zatrzymały sie na barierkach. 3 - 4 razy w miesiącu jest jakaś akcja w tym miejscu.

    • 1 1

  • ech ci gdynscy kierowcy................

    • 0 7

  • Prawo jazdy wydano mi w 1967 roku (2)

    Szkolenie było krótkie, a instruktor kazał zapamiętać: jedź tak, jakby w każdym miejscu na drodze mógł stać mur, a ty się musisz przed nim zatrzymać. I to wystarczyło na przejechanie 2 milionów km bez wypadku i kolizji. Nigdy z mojej polisy OC nie wypłacono ani zeta.

    • 18 3

    • dziadek to ty chyba jezdzisz 30tka co??i tylko w niedziele i swieta (1)

      • 6 12

      • zle sie podpisałes kierwca idiowca:)

        • 5 3

  • w ankiecie brakuje jeszcze odpowiedzi na żadne!!Czyli niezwracam uwagi na zadne znaki! (1)

    bo tak właśnie robi większość !!Nieostrożni kierowcy są wszędzie nie tylko w tym miejscu.Przekonuje się o tym setki razy dziennie!Ale najlepsza była kobitka w średnim wieku lub starsza która jechała pod prąd bo po swojej lewej stronie a mojej prawej była niezadowolona ze prze zemnie musiała zmienić stronę na prawą w jednej z osiedlowych uliczek!Ale to jest norma właśnie na drogach dojazdowych osiedla ze jada jak sie im podoba i to całkiem szybko!!Ale to nic nowego polska piratem drogowym stoi!

    • 7 1

    • trzeba było ją załatwić "na stłuczkę"

      • 0 0

  • W tamtym miejscu prędkośc nie jest ogromnym problemem

    tylko ten zakręt jest dość zdradliwy i ciężko go właściwie ocenić zwłaszcza jak ktoś rzadko tamtędy jeździ. Wystarczyłby znak ostrzegawczy podświetlany diodami (migający) ;-)

    • 3 1

  • foto radar? przed nimi są znaki ostrzegawcze i mam je w GPS

    wcale nie zwalniam spuszczm rolety na tablicy i usmiech do kamery.I nic mi nie zrobią moge jeszce jak aplikot maske załozyc:)

    • 2 4

  • nowe przepisy zmniejszą zdawalność na prawo jazdy z obecnych 30 % do 10% (2)

    co oczywiście nie zmniejszy liczby kierowców tylko zwiększy liczbę jadących autem bez prawka!!

    • 5 2

    • taak? a to ciekawy wniosek.... (1)

      • 2 1

      • niejest ciekawy tylko niestety realny i juz rzeczywisty bo Policja przyznaje ze coraz wiecej jeżdzi bez prawka autem.

        a dla przykładu zdawalnosc w krajach zachodnich to 80%!!Ale tam to nauka jazdy moze sie odbywac dowolnym autem a uczyc cie moze nawet znajomy byle miał juz prawko!!bo 30godzin to zamało

        • 0 1

  • Droga jak każda inna

    Droga przez wiadukt jest jak każda inna. To nie jest autostrada. Jak ktoś szarżuje i się rozbija to jego strata. Na drugi raz zwolni. Oby nie wjechał w inego i muszkody nie zrobił. A co do ankiety to jak większość ankiet jest durna. Znak jeem drogowym i nie ważne czy czerwony - zakazu czy niebieski - nakazu i informacyjny. Na każdy trzeba zwracać uwagę. Chyba, że redagujący sam tak uważa i nie zwraca na nie uwagi. Jak to się mówi k"każdy sądzi innych według siebie".

    • 6 0

  • Zbyt duża prędkość? Naprawdę? (3)

    Przecież przeciwnicy fotoradarów mówią, że to nie przez prędkość są wypadki..

    • 6 7

    • Akurat powyższy wypadek był z winy Tuska. (1)

      • 2 1

      • wina tuśka...

        trzeba...

        zakąszać!

        • 1 1

    • to nie prędkość zabija tylko zderzenie z przeszkodą

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane