• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Kielnieńska zwiększy ruch na Obwodnicy Trójmiasta?

Maciej Naskręt
18 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta
Ulica Nowa Kielnieńska pobiegnie między planowanym Węzłem Chwaszczyno, a ul. Spacerową w Osowie. Ulica Nowa Kielnieńska pobiegnie między planowanym Węzłem Chwaszczyno, a ul. Spacerową w Osowie.

Planiści pracują nad wytyczeniem ul. Nowej Kielnieńskiej, która ma odkorkować i uspokoić ruch na Osowie. Droga będzie jednak zachęcać do omijania projektowanej Obwodnicy Metropolitalnej - przekonuje Maciej Naskręt.



Po wybudowaniu ul. Nowej Kielnieńskiej, główny szlak tranzytowy ze Słupska w kierunku Południowej Obwodnicy Gdańska będzie wiódł Obwodnicą Trójmiasta, zamiast Obwodnicą Metropolitalną. Po wybudowaniu ul. Nowej Kielnieńskiej, główny szlak tranzytowy ze Słupska w kierunku Południowej Obwodnicy Gdańska będzie wiódł Obwodnicą Trójmiasta, zamiast Obwodnicą Metropolitalną.
Planiści z Biura Rozwoju Gdańska pracują nad określeniem przebiegu ul. Nowej Kielnieńskiej. Droga o przekroju dwóch jezdni ma biec od planowanego Węzła Chwaszczyno (splot Obwodnicy Metropolitalnej i Trasy Kaszubskiej) do Obwodnicy Trójmiasta w rejonie centrum handlowego Osowa. zobacz na mapie Gdańska

- Trasa ma wyprowadzić ruch z Gdańska poza obszary mieszkalne, zmniejszyć uciążliwość ruchu na ul. Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska i poprawić tym samym bezpieczeństwo - wyjaśnia Marek Piskorski, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska.

Trudno się z tą tezą nie zgodzić, gdy patrzymy na układ drogowy tylko z poziomu mieszkańców Osowy i Gdańska. Ten ok. 3-kilometrowy odcinek drogi trzeba jednak ocenić z punktu widzenia całej aglomeracji. A wtedy okaże się, że nowa droga powiększy ruch na Obwodnicy Trójmiasta.

Jakie skutki wywoła otwarcie do ruchu ul. Nowej Kielnieńskiej?

Budując Nową Kielnieńską i łącząc ją z powiązanymi w Chwaszczynie Obwodnicą Metropolitalną i Trasą Kaszubską, planiści stworzą skrót do Obwodnicy Trójmiasta. Zagrozi to przyszłym zadaniom trójmiejskiej ekspresówki, bowiem za parę lat ma ona służyć bardziej mieszkańcom w drodze z domu do pracy, niż być szlakiem tranzytowym.

A taką trasą, przeznaczoną dla tranzytu, ma być projektowana Obwodnica Metropolitalna. Problem w tym, że droga, która pobiegnie przez gminę Żukowo i Kolbudy do Południowej Obwodnicy Gdańska w Borkowie będzie o ok. dwa kilometry dłuższa, niż przejazd ul. Nową Kielnieńską i Obwodnicą Trójmiasta. Krótszym szlakiem będą prowadziły kierowców choćby nawigacje GPS.

Część mieszkańców, szczególnie Chwaszczyna, uważa, że ul. Nowa Kielnieńska nie powinna łączyć się z drogami ekspresowymi w ogóle. Droga powinna omijać Osowę od północy, by połączyć się z ul. Gdyńską w Chwaszczynie.

Budowa dwujezdniowej ul. Nowej Kielnieńskiej otwiera dyskusję wokół dalszej rozbudowy ul. Spacerowej zobacz na mapie Gdańska do dwóch pasów. Już teraz w godzinach szczytu droga miedzy Osową, a Oliwą zamienia się w parking, bo auta częściej na niej stoją, niż jadą. Po dołączeniu do niej ul. Nowej Kielnieńskiej, rozbudowa ul. Spacerowej do dwóch jezdni wraz z budową tunelu pod Pachołkiem będzie koniecznością. W innym razie będziemy mieli tam korki od wczesnych godzin porannych do późnego wieczora.

Droga omijająca Osowę od północy i dwujezdniowa ul. Spacerowa odciążyłyby też ruch na Karwinach w relacji Żukowo - Sopot. Z tego powodu ewentualne rozpoczęcie inwestycji zostałoby przyjęta owacjami w Gdyni. Karwiny, Mały Kack i Orłowo dostaną swoją południową obwodnicę.

Planowane inwestycje gdańskiego oddziału GDDKiA na zachód od Trójmiasta

Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta.

Przypomnijmy, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej znalazła się na liście rezerwowej opracowanego w Ministerstwie Infrastruktury w styczniu ubiegłego roku Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA przewidują, że inwestycja mogłaby ruszyć w 2015 r.

Trasa Kaszubska (droga S6) ma być największą w historii inwestycją drogową na Pomorzu. Całkowita powierzchnia placu budowy wyniesie ok. 850 ha. 69-kilometrowy odcinek z Gdyni do Lęborka może kosztować ponad 4,1 mld zł. To najdroższa droga przeznaczona do budowy według Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.

Miejsca

Opinie (121) ponad 10 zablokowanych

  • Nowa Kielnieńska nie odblokuje Osowej bo korkują ją mieszkańcy. Potrzebna jest nowa nitka w innym miejscu - bliżej Gdańska czyli od południa. Ruch rozłoży się w dwóch miejscach - może więc będzie lużniej. Pół Osowy jedzie w kierunku Matarni - wskazuje na to ruch na Wodnika. Nowa Kielnieńska dla Osowian? - mydlenie oczu...

    • 3 1

  • Osowa - w latach 90tych to było ok......

    10 min i już byłem w Oliwie,teraz szczególnie rano tragedia , czasami 45 min.

    • 2 0

  • NK

    NK powinna biec Starą Kielnieńską. Jest kilka orgumentów. Pierwszy to koszty. Budowa w szczerym polu nowej drogi to uzbrojenie terenu wykup prywatnej własności, wyburzenie nowych domów oraz wycinka znacznej ilości drzew w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym. Jednego nie rozumiem, kilka lat temu gdy Dyrekcja Dróg i Autostrad chciału wyprowadzić Trasę Kaszubską do węzła Wysoka to mieszkańcy Osowej bardzo oprotestowali ten wariant. Na tyle był to silny protest że zmieniono wariant Wielki Kack. Co obecnie robią władze BRG, wracają do pomysłu Dyrekcji Dróg i Autostrad. Paranoja, brak konstruktywnego myślenia, może BRG ma inny pomysł na NK a nie odgrzewane kotlety DDKiA. Może wypowiedzą się mieszkańcy Osowej zwłaszcza rejonów NK

    • 0 5

  • ale co za problem

    postawic zakaz ruchu pojadow powyzej 12 ton/regularne kontrole krokodylkow i z glowy- bedzie sluzyla jak trzeba i komu trzeba

    • 3 0

  • jak OSOWA chciała połaczenia To czemu protestowała jak....... miła parzebiegać

    przez Osowe -gdzie konsekwencja

    • 0 0

  • Niech obwodnica metropolitalna zaczyna sie w OSOWEJ-

    Niech obwodnica metropolitalna zaczyna sie w OSOWEJ-jak tak im zależy -zapomnieli jak protestowi.hi,hi

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane