• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Politechniczna w sądzie. Projektowanie opóźnione

Michał Brancewicz
8 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna ma kosztować 800 mln zł

Wizualizacja przebiegu Nowej Politechnicznej przez Bohaterów Getta Warszawskiego. Film z 2016 roku.

Nowa Politechniczna znowu ma problemy. Decyzja GDOŚ, która zezwoliła na budowę trasy przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, została zaskarżona do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie. To nie zakłóca w żaden sposób toczących się prac projektowych, ale już wiadomo, że się one przedłużą do połowy przyszłego roku.



Mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego już sześć lat walczą o to, by linia tramwajowa łącząca Morenę z Wrzeszczem nie przebiegała pod ich oknami.

Mieszkańcy Nowej Politechnicznej: "Tramwaj = śmierć ulicy"



Miasta powinny realizować inwestycje wbrew mieszkańcom?

W czerwcu 2016 roku, gdy ten wariant był rozważany, wywiesili na budynkach transparenty z hasłami "Tramwaj = śmierć ulicy", "Tramwaj na Bohaterów Getta to zagłada kamienic".

Gdy okazało się, że przebieg trasy Nowa Politechniczna przez tę ulicę to jedyna opcja brana pod uwagę przez miasto, a na dodatek została zaakceptowana przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska, mieszkańcy odwołali się do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.

  • Transparenty sprzeciwiające się budowie trasy tramwajowej przez Bohaterów Getta Warszawskiego wywieszane w 2016 roku.
  • Transparenty sprzeciwiające się budowie trasy tramwajowej przez Bohaterów Getta Warszawskiego wywieszane w 2016 roku.

Nowa Politechniczna: decyzja GDOŚ zaskarżona do sądu



Sprawa w GDOŚ "mieliła się" ponad dwa lata. Ostatecznie okazała się niekorzystna dla mieszkańców, bo zezwala na puszczenie Nowej Politechnicznej przez Bohaterów Getta Warszawskiego.

W tej sytuacji decyzja GDOŚ została zaskarżona do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.

W tym miejscu warto przypomnieć, że od ponad roku toczą się prace projektowe Nowej Politechnicznej i jedyny wariant brany pod uwagę zakłada wpięcie torów na al. Grunwaldzkiej przez Bohaterów Getta Warszawskiego.

Nowa Politechniczna: projektowanie opóźni się o pół roku



- To jedyne procedowane rozwiązanie - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Prace projektowe są kontynuowane, nie zostały zawieszone [w związku ze skargą do WSA - red.].
Mimo że projektowanie jest już mocno zaawansowane, to wykonawcy nie uda się sprostać pierwotnemu terminowi i zakończyć prac jeszcze w tym roku.

- Prace projektowe prawdopodobnie przedłużą się do połowy roku 2023 r. - zapowiada Aneta Niezgoda.

Opinie (474) ponad 10 zablokowanych

  • Absurdalna trasa (2)

    Przecież logiczna jest trasa przez ulicę Do Studzienki i wprowadzenie na skrzyżowanie z al. Grunwaldzką ale nie w Gdańsku gdzie jakieś lobby optuje za rozwiązaniem nielogicznym z sobie znanych powodów. W ten sposób powstała linia tramwajowa przez ul. Nowolipie z super trasa linii 12 z Moreny do Oliwy ale np brak przedłużenia na Łostowicką w kierunku Havla itd.

    • 22 5

    • ta trasa bylaby super (1)

      Gdyby do Oliwy komunikowala sie przez okolice Potokowej. Ale trzeba bylo szybko zarobic na Euro, to budowani protezy z nikad, do nikad.
      Teraz stwirzone problemy sa miejscem dalszego zerowania i mnozenia kosztow i problemow.

      • 5 0

      • No tak, Potokową i Słowackiego byłoby optymalnie. Jest szybką kolej. Dlaczego nie tramwaj?

        • 1 0

  • i bardzo slusznie

    Miejscy kacykowie nie maja prawa ksztaltowac rzeczywistosci wbrew logice i interesom mieszkancow.

    • 17 5

  • Miasto to życie pod dyktando innych. Tak było, jest i będzie. (4)

    Z dtugiej strony właścicielom lokali należy się rekompensata, o ile stracą one na wartości. Tak to jest, że co jednemu wolnosć to dla stu niewola ;-)

    • 8 5

    • tak wlasnie mysla... (1)

      Miejscy "wybrancy"...

      Jest wiele wariantow rozwiazania problemu komunikacyjnego Poludnia. Jednak zbyt latwo "poswieca" sie resztki Starego Wrzeszcza w imie wyimaginowanej spolecznosci. Z daleka widac "myslenie radzieckie" i schowane za nimi prywatne interesy...

      • 7 1

      • Miasto nie jest niczyją własnościa. Ani kacyków, ani "aktywistów"

        Mieszkając w mieście trzeba się liczyć z nidogodnościami. Ale walczyć warto. Przykład: moje wpisy w obronie mieszkańców gdy Wajdeloty w imię interesów restauratorów chciano przekształcić w knajpiany deptak. Są jednak (nie tylko w poradzzeckich krajach) wywłaszczenia przy budowie drog czy na inne cele publiczne. Mnie jest wszystko jedno, którędy tramwaj poprowadzą, byle mądrze. I z jak najmniejszą szkodą dla starego Wrzeszcza. Ale nie tak, jak w Targowicy gdzie sprzedano Polskę za prywatne przywileje. I nie obrażaj innych. Wolę dyskusję merytoryczną, nie emocjonalną.

        • 2 0

    • oni to powinni dopłacić bo wykupili za procent wartości a nie pełną wartośc. A teraz blokuja miastu.

      w zasadzie to miasto powinno skorzystać ze istniejących przepisów i takich delikwentów wywłaszczać - wykup specjalny. Beda mogili sie wtedy wyprowadzic w ciche miejsce jak im życie w miescie przeszkadza

      • 1 5

    • Oni na pewno odczują to mocno

      W starych kamienicach we Wrzeszczu jaj przejeżdża tramwaj czuć drgania. Okropne to jest. Miałam przyjemność poczuć.. Tam są prawie same biura i sklepy..

      • 0 0

  • (3)

    Tramwaj to Jaśkowa Doliną puścić jaki problem ? A tam kacyki mieszkają i nie mozna

    • 11 8

    • problem pochyleń podłużnych... (2)

      • 1 5

      • A do Brętowa dało się wybudować?

        • 1 0

      • jakby na Wileńskiej

        ich nie było...

        • 1 0

  • pismo procesowe nie jest tajne więc poproszę kto z imienia i nazwiska kto skarży (3)

    • 6 11

    • nie szczuj (1)

      Szujnio.

      • 6 6

      • Brak odwagi

        cykorio ?

        • 5 4

    • To jest racja. Takie informacje powinny być publicznie podane.

      Chca cwaniakowac i blokować inwestycje przydatną całemu miastu niech sie licza z tym że im znajomi przestaną reke podawac. To jest cena za warcholstwo

      • 5 5

  • Powinna iść Nową Politechniczną,Do studzienki i do placu Komorowskiego. (1)

    • 23 3

    • Zdaje sie ze nie przejdzie po wiaduktem. Aczkolwiek chyba mozna obnizyc jezdnie.

      • 2 1

  • Wiekszosc ankietowanych chce zyc w komunizmie, bo wyssali go z mlekiem matki. Nie wiedziec tylko dlaczego sie tego wstydza. (2)

    • 1 22

    • Mieszasz wiele pojęć bo ich nie rozumiesz. (1)

      Czym innym jest dobro publiczne a czym innym komunizm.
      Inwestycje publiczne miały pierwszeństwo na prawem interesu prywatnego już w starożytnym Rzymie. To znaczy tylko tyle że inwestycja miejska jest ważniejsza niż protesty grupki ludzi.

      • 5 2

      • Owszem, ale sensowne inwestycje publiczne. A nie wymysły jak super-lotnisko albo trasa tramwajowa jak spaghetti. W ten sposób każdy z dyletanckich pomysłów władz można uznać za chroniony, bo publiczny. Szefem inwestycji w GD ma zostać teraz gość po socjologii?

        • 5 0

  • Gdyby to było miasto na zachodzie Europy, albo np w Warszawie

    powiedziałbym pieniacze.
    Ale tu jest Gdańsk. Pomieszkajcie sobie przy praktycznie nowych ,bo co to jest 14 lat dla torów przy Chłopskiej, stańcie na chwilę na Hallera przy operze, czy wielu innych miejscach. Ciężkie rozpędzone Pesy powodują huk niemiłosierny, wyją, powodują drgania. Mieszkańcy mają rację. Tory się wybuduje i do remontu za 50 lat jedynie kosmetyka zamiast bieżącego utrzymywania w dobrym stanie.

    • 16 6

  • Do sądu to powinna trafić za zmianę jej toru z planowanego od kilkudziesięciu lat - pod wiaduktem Rakoczego

    • 15 2

  • Wysiedlić opornych z Bohaterów Getta!

    Ludzie żyją z tramwajami od dziesięcioleci. Poza tym mieszka tam szemrane towarzystwo

    • 6 19

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane