- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Nowa oś komunikacyjna gdańskiego Południa za kilka lat?
Gdańsk przy okazji najbliższego rozdania środków unijnych chce zrealizować jedną z najważniejszych dróg na południu miasta. Właśnie ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla ul. Nowej Świętokrzyskiej, w ramach której uwzględniono także budowę trasy tramwajowej.
- Głównym celem realizacji ul. Nowej Świętokrzyskiej jest stworzenie zintegrowanego systemu transportowego, usprawnienie ruchu miejskiego oraz zwiększenie bezpieczeństwa i przepustowości układu komunikacyjnego. Dzięki wielowariantowej i wielobranżowej koncepcji programowo-przestrzennej możliwa będzie etapowa realizacja zadania [w tym także budowa np. tylko jednej jezdni w pierwszym etapie - dop. red.] - mówi Michał Piotrowski z biura prasowego gdańskiego magistratu.
Nowa droga będzie rozpoczynała się w rejonie skrzyżowania al. Havla ze "starą" ul. Świętokrzyską , a następnie omijała zabudowania "starych" Łostowic od południa, by w rejonie skrzyżowania z planowaną ul. Nową Niepołomicką , ponownie odbić ku północy do istniejącej ul. Świętokrzyskiej przy granicy z Kowalami . Docelowo w tym miejscu krzyżować się będzie z ul. Nową Bulońską Południową (zwaną też ul. Nową Jabłoniową - odc. południowy), która będzie wiodła między zbiornikami retencyjnymi w rejon ul. (Nowej) Warszawskiej , co w efekcie stworzy układ drogowy okalający Ujeścisko, Zakoniczyn i Łostowice.
- Projekt dla ul. Nowej Świętokrzyskiej jest przygotowywany pod perspektywę realizacji na lata 2016-2020. Zakres realizacji zostanie ustalony po przygotowaniu i analizie wielowariantowej koncepcji, a ostateczny wybór wariantu będzie zależał od analiz ruchu i wyboru wariantu koncepcji - dodaje Piotrowski.
Zwycięska pracownia, w przetargu ogłoszonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska, będzie musiała przygotować dokumentację projektową w terminie do 19 miesięcy od momentu zawarcia umowy.
Musi w niej uwzględnić projekt drogi dwujezdniowej o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku. Na całym przebiegu należy przewidzieć też torowisko tramwajowe, które zakończone będzie nie pętlą, lecz trójkątem torowym, pozwalającym na zawracanie wszystkim tramwajom eksploatowanym w Gdańsku, w tym także jednokierunkowym Pesom. Niewykluczone też, że docelowo trasa tramwaju zostanie przedłużona poprzez wspomnianą ul. Nową Bulońską Południową do ul. Nowej Warszawskiej i Nowej Bulońskiej Północnej.
Nowe przystanki tramwajowe zaplanowano na pętli tramwajowej Łostowice Świętokrzyska (pętla zostanie rozbudowana na wzór rozbudowanej przy okazji budowy al. Havla pętli Chełm Witosa , tak by możliwy był przejazd bez jej "okrążania", a także zawracanie tramwajów z ul. Nowej Świętokrzyskiej), przy skrzyżowaniu z ul. Kampinoską , ul. Niepołomicką , Wielkopolską , w rejonie Potoku Kowalskiego (wraz z budową dojść do budynków przy ul. Darżlubskiej i Kureckiej) oraz na skrzyżowaniu z istniejącą ul. Świętokrzyską . Dodatkowo przewidziano możliwość budowy w przyszłości przystanków na skrzyżowaniu z projektowaną ul. Nową Niepołomicką. Przystanki autobusowe będą usytuowane na wysokości odpowiedników tramwajowych.
- Chcemy, by nowe ulice na Południu były nie tylko elementami infrastruktury komunikacyjnej, ale pełniły też funkcje przestrzeni publicznych, estetycznych i funkcjonalnych. Tego typu zalecenia będą pojawiały się też dla kolejnych dróg, które przewidziano na Południu, a wcześniej częściowo zastosowane zostały już w projekcie ul. Nowej Bulońskiej Północnej - dodaje Michał Szymański, kierownik Referatu Estetyzacji w Urzędzie Miejskim.
Wzdłuż nowej ulicy przewidziano także budowę drogi rowerowej. W zależności od przyjętego ostatecznego wariantu, będzie to jednostronna droga o szerokości 3,5 metra (w przypadku budowy tylko jednej nitki ul. Nowej Świętokrzyskiej) lub dwustronna o szerokości 3 m (jeżeli powstanie od razu droga dwujezdniowa). Dodatkowo zaleca się budowę zadaszonych parkingów na co najmniej 20 jednośladów przy przystankach komunikacji miejskiej.
Warto przypomnieć, że ul. Nowa Świętokrzyska jest kolejną drogą wraz z torowiskiem tramwajowym, którą Gdańsk chce zrealizować w najbliższej perspektywie finansowej. Ta inwestycja zajmuje czwarte miejsce na liście planowanych, tuż za ul. Nową Bulońską Północną (wiadomo już, że powstanie w formie jednej dwupasmowej jezdni oraz torowiska tramwajowego), Nową Warszawską (niewykluczone, że będzie realizowana póki co tylko jako trasa tramwajowa) oraz Nową Politechniczną (również może powstać w formie wyłącznie tramwajowej).
Miejsca
Opinie (284) 7 zablokowanych
-
2014-08-25 08:35
to południe jest na zachodzie
należy chodzić z kompasem bo w/g ZDiZ południe jest i w Jasieniu i Chełmie i Oruni Górnej oraz w wielu innych miejscach tylko nie napołudniu miasta czyli Św. Wojciechu, Lipcach Maćkowych
- 7 4
-
2014-08-25 08:45
Tramwaje ogólnie to porażka! Bardzo wysoki koszt budowy infrastruktury oraz (5)
skomplikowanie całego ruchu ulicznego i jego spowolnienie. W razie awarii/wypadku jednego tramwaju, pół miasta komunikacyjnie sparaliżowane i prawie cały rozkład komunikacji miejskiej się sypie nawet na kilka godzin. Czas dojazdu do celu jest znacznie dłuższy, niż gdyby na tej samej trasie jechał autobus (mowa o sytuacji bez korków). Tramwaj w przeciwieństwie do autobusu więcej stoi, niż jedzie.
Skoro jest miejsce na tory, to lepiej i taniej zrobić w tym miejscu buspasy. A jak ma być ekologicznie, to trolejbusy.- 6 11
-
2014-08-25 08:53
LOL. A autobus,rozumiem,nie stoi na światłach,a w razie stłuczki przelatuje nad miejscem wypadku? (4)
- 4 2
-
2014-08-25 09:04
Autobus może skorzystać z zielonej strzałki, a w razie stłuczki zjechać na (3)
drugi pas i ominąć stojące samochody.
- 3 4
-
2014-08-25 09:12
Taaak,bo w razie stłuczki bez problemu omija się ją drugim pasem... LOL. (1)
- 1 1
-
2014-08-25 10:07
Czy coś ci uciska mózg? Myślenie sprawia ci ból?
Jest tylko jeden rodzaj stłuczek?
- 0 3
-
2014-08-25 10:04
Sporo założeń
Oczywiście, ale trzeba założyć, że :
- droga ma co najmniej dwa pasy lub że zderzenie było na skrzyżowaniu i jest 2 pas do skrętu w prawo.
- Jest możliwość przejechania pasem pod prąd i nic nie jedzie.
- wyminięcie pojazdu nie stanowi zagrożenia dla prowadzonego autobusu.
Noi oczywiście rozmawiamy o awariach aut, a nie omijaniu aut w korkach, bo omijanie aut stojących w korku i wbijanie się z powrotem za światłami na pas jazdy na wprost to jest akurat łamanie przepisów, które czasami można zaobserwować.- 2 0
-
2014-08-25 10:38
Sucharskiego-Słowackiego (2)
A gdzie w planach jest brakujący odcinek trasy Słowackiego - Sucharskiego, czyli od ronda przy ETC do ronda na Hallera. Nie wiem jak planiści przewidują, ale wydaje mi się, że jak otworzą tunel pod Martwą Wisłą to mamy gwarantowany korek na Zielonej Drodze, Hallera i Jana Pawła II. Panie Redaktorze, czy ma Pan jakieś informacje na temat tego brakujące odcinka? I w ramach podsumowania, w myśl przysłowia : " Łańcuch wart jest tyle, ile jego najsłabsze ogniwo ".
- 5 3
-
2014-08-25 10:45
Ten odcinek jest w planach po ogródkach mieszkańcom ul. Kopalnianej i Krzemienieckiej. Skandal!
Te plany muszą zostać zmienione,bo obecnie to jakaś farsa! Właściciele tych domów powinni dostać godziwe rekompensaty,a działki należy wykupić pod porządną,szeroką drogę.
- 1 2
-
2014-08-25 15:08
mam nadzieje, ze nigdy tego nie zrealizują
- 1 2
-
2014-08-25 10:57
budować aleje, a nie autostrady tnące miasto
tak jest moja opinia!
- 4 2
-
2014-08-25 10:59
LUDZIE!!! (2)
ze względu na remont Rakoczego na Piecewskiej zawieszono przystanki autobusowe. Nastała cisza, można spać przy otwartym oknie, nie budzą się dzieci, nie trzęsą meble i można normalnie rozmawiać. Może ktoś wreszcie pójdzie po rozum do głowy i zlikwiduje na dobre te przystanki? Czy tylko dlatego, że parę osób ma 100 czy 150 metrów bliżej, kilkaset innych mieszkańców musi znosić ciągły hałas rozklekotanych autobusow? Naprawa tych gratów rozbijanych regularnie na dziurach Piecewskiej też finansowana jest z naszych kieszeni. Zatrzymajmy wreszcie tę głupotę!
- 6 4
-
2014-08-25 18:26
Jeśli od autobusu meble ci się trzęsą,to masz wujowe meble.
- 2 0
-
2014-08-25 18:38
meble z ikea?
- 0 0
-
2014-08-25 11:33
Fu
Najbrzydsza dzielnica miasta
- 1 7
-
2014-08-25 12:01
Parking pętla Łostowice - Świętokrzyska. Dwa wory ze śmieciami leżą od 17 maja 2014 a co chwilę jeżdżą czyściciele sprzątacze.
- 6 0
-
2014-08-25 12:07
zaniepokojony (2)
Kiedy tramwaje będą jeździć w końcu do Tczewa Panie Budyń ?!!!!
- 6 4
-
2014-08-25 15:09
bedziemy budowac od razu do Działdowa (1)
- 2 0
-
2014-08-25 18:02
Lepiej do Grudziądza,tam już jest tramwaj. Wybudujmy KaszubskoKociewski Integracyjny Tramwaj KIT
- 2 0
-
2014-08-25 12:09
Fajny
Jak tu żyć panie premierze ?
- 0 3
-
2014-08-25 13:10
fotografia (1)
to gniot stojąc na Łostowicach widzę soje osiedle a tu go brak to jakaś kicha
- 1 1
-
2014-08-25 14:11
popatrz w prawo..
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.