- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Nowa oś komunikacyjna gdańskiego Południa za kilka lat?
Gdańsk przy okazji najbliższego rozdania środków unijnych chce zrealizować jedną z najważniejszych dróg na południu miasta. Właśnie ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla ul. Nowej Świętokrzyskiej, w ramach której uwzględniono także budowę trasy tramwajowej.
- Głównym celem realizacji ul. Nowej Świętokrzyskiej jest stworzenie zintegrowanego systemu transportowego, usprawnienie ruchu miejskiego oraz zwiększenie bezpieczeństwa i przepustowości układu komunikacyjnego. Dzięki wielowariantowej i wielobranżowej koncepcji programowo-przestrzennej możliwa będzie etapowa realizacja zadania [w tym także budowa np. tylko jednej jezdni w pierwszym etapie - dop. red.] - mówi Michał Piotrowski z biura prasowego gdańskiego magistratu.
Nowa droga będzie rozpoczynała się w rejonie skrzyżowania al. Havla ze "starą" ul. Świętokrzyską , a następnie omijała zabudowania "starych" Łostowic od południa, by w rejonie skrzyżowania z planowaną ul. Nową Niepołomicką , ponownie odbić ku północy do istniejącej ul. Świętokrzyskiej przy granicy z Kowalami . Docelowo w tym miejscu krzyżować się będzie z ul. Nową Bulońską Południową (zwaną też ul. Nową Jabłoniową - odc. południowy), która będzie wiodła między zbiornikami retencyjnymi w rejon ul. (Nowej) Warszawskiej , co w efekcie stworzy układ drogowy okalający Ujeścisko, Zakoniczyn i Łostowice.
- Projekt dla ul. Nowej Świętokrzyskiej jest przygotowywany pod perspektywę realizacji na lata 2016-2020. Zakres realizacji zostanie ustalony po przygotowaniu i analizie wielowariantowej koncepcji, a ostateczny wybór wariantu będzie zależał od analiz ruchu i wyboru wariantu koncepcji - dodaje Piotrowski.
Zwycięska pracownia, w przetargu ogłoszonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska, będzie musiała przygotować dokumentację projektową w terminie do 19 miesięcy od momentu zawarcia umowy.
Musi w niej uwzględnić projekt drogi dwujezdniowej o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku. Na całym przebiegu należy przewidzieć też torowisko tramwajowe, które zakończone będzie nie pętlą, lecz trójkątem torowym, pozwalającym na zawracanie wszystkim tramwajom eksploatowanym w Gdańsku, w tym także jednokierunkowym Pesom. Niewykluczone też, że docelowo trasa tramwaju zostanie przedłużona poprzez wspomnianą ul. Nową Bulońską Południową do ul. Nowej Warszawskiej i Nowej Bulońskiej Północnej.
Nowe przystanki tramwajowe zaplanowano na pętli tramwajowej Łostowice Świętokrzyska (pętla zostanie rozbudowana na wzór rozbudowanej przy okazji budowy al. Havla pętli Chełm Witosa , tak by możliwy był przejazd bez jej "okrążania", a także zawracanie tramwajów z ul. Nowej Świętokrzyskiej), przy skrzyżowaniu z ul. Kampinoską , ul. Niepołomicką , Wielkopolską , w rejonie Potoku Kowalskiego (wraz z budową dojść do budynków przy ul. Darżlubskiej i Kureckiej) oraz na skrzyżowaniu z istniejącą ul. Świętokrzyską . Dodatkowo przewidziano możliwość budowy w przyszłości przystanków na skrzyżowaniu z projektowaną ul. Nową Niepołomicką. Przystanki autobusowe będą usytuowane na wysokości odpowiedników tramwajowych.
- Chcemy, by nowe ulice na Południu były nie tylko elementami infrastruktury komunikacyjnej, ale pełniły też funkcje przestrzeni publicznych, estetycznych i funkcjonalnych. Tego typu zalecenia będą pojawiały się też dla kolejnych dróg, które przewidziano na Południu, a wcześniej częściowo zastosowane zostały już w projekcie ul. Nowej Bulońskiej Północnej - dodaje Michał Szymański, kierownik Referatu Estetyzacji w Urzędzie Miejskim.
Wzdłuż nowej ulicy przewidziano także budowę drogi rowerowej. W zależności od przyjętego ostatecznego wariantu, będzie to jednostronna droga o szerokości 3,5 metra (w przypadku budowy tylko jednej nitki ul. Nowej Świętokrzyskiej) lub dwustronna o szerokości 3 m (jeżeli powstanie od razu droga dwujezdniowa). Dodatkowo zaleca się budowę zadaszonych parkingów na co najmniej 20 jednośladów przy przystankach komunikacji miejskiej.
Warto przypomnieć, że ul. Nowa Świętokrzyska jest kolejną drogą wraz z torowiskiem tramwajowym, którą Gdańsk chce zrealizować w najbliższej perspektywie finansowej. Ta inwestycja zajmuje czwarte miejsce na liście planowanych, tuż za ul. Nową Bulońską Północną (wiadomo już, że powstanie w formie jednej dwupasmowej jezdni oraz torowiska tramwajowego), Nową Warszawską (niewykluczone, że będzie realizowana póki co tylko jako trasa tramwajowa) oraz Nową Politechniczną (również może powstać w formie wyłącznie tramwajowej).
Miejsca
Opinie (284) 7 zablokowanych
-
2014-08-25 13:40
(2)
ile czasu tramwaj będzie jechał do centrum, we Wrocławiu są linie pospieszne do bardziej oddalonych dzielnic, jeśli T ma zatrzymywać co 200m , to dzięki za taką przyjemność
- 6 5
-
2014-08-25 14:10
Stacja "łąki" barany wysiadać będzie..ha ha
- 1 1
-
2014-08-25 15:08
popieram
i do tego potrafia byc wyciszone
- 1 0
-
2014-08-25 13:53
Do słoików. (4)
Przybyły słoiki do miasta i pokupowali tanie mieszkania na wygwizdowie to co oni teraz chcą - niech się cieszą że za stodołę nie chodzą sr...ać,i kolejki do klopa nima.A najgorsza ta patologia z Iławy - zero kultury za kierownicą.Buraki.
- 4 11
-
2014-08-25 14:23
35 lat temu MASA SŁOIKÓW zasiedliła osiedla PRZYMORZA i ZASPY.
- 2 2
-
2014-08-25 14:25
Popowo wieś w Polsce położona w województwie kujawsko-pomorskim, w powiecie lipnowskim, w gminie Tłuchowo
Rodzinna wioska Wałęsy
- 2 0
-
2014-08-25 14:36
Do trolli
weszły sobie trolle do internetu i wciąż ten sam hejt do znudzenia wypisują. Wymyśliłyby coś nowego, a nie truć rzyć wciąż tym samym.
- 2 1
-
2014-08-25 15:27
heh, jak widać same trole, zero myślenia
W d.pie byłeś g.w.o widziałeś.
- 2 0
-
2014-08-25 14:37
tramwaj jak najbardziej
nie ma lepszego środka lokomocji od niego
- 5 2
-
2014-08-25 15:43
SŁOIK
MIASTOWY SŁOIKU !!!!
ZAPAMIĘTAJ PRAWDZIWI GDAŃSZCZANIE UTONELI NA GUSTLOFIE
pozdr- 2 6
-
2014-08-25 15:47
Fajny
TO całe TRÓJMIASTO To zbieranina hołoty z okolicznych PGR-ów.
Inteligencja została wymordowana przez ruskich i Niemców od 300 lat !!!!- 2 6
-
2014-08-25 15:50
FAJNA
Prawdziwe CITY to DOLNA ORUNIA reszta to super Gów...no !!!
nara.- 1 3
-
2014-08-25 15:57
4Fun
Rozmnażać się bo za chwile będzie dużo pustostanów!!!
- 2 1
-
2014-08-25 18:30
gminy przyległe?
Szkoda, że brakuje inicjatywy ze strony gmin np. Kolbudy, Pruszcz Gdański i chęci dogadania się z miastem Gdańsk w sprawie inwestycji komunikacyjnych gmin przyległych...
Bądź co bądź ale Kowale leżą po właściwej stronie obwodnicy dla tej inwestycji, dlaczego nie pokusić się o przystanek, dwa dalej i połączyć z Szadółkami Nową Przywidzką?- 3 0
-
2014-08-25 20:35
opinia
Poludnie Gdanska jest bardzo ladne. Jk kazda dzielnica . Rozwija sie stopniowo. Sa sklepy, parki, autobusy . Mysle ze obranie ludzi ktorzy tam mieszkaja nie jest na miejscu. Troszeczke szacunku. Mieszkam w Berlinie i przyjezdzam na studia do Gdanska kupilismy mieszkanie wlasnie w tej czesci Gdanska gdyz przyjezdzajac z zatliczonego Berlina potrzaba wicej spokoju. Jestem bardzi zadowolona. Skoro uwazanie ze w tej czesci mirszkaja osoby ktorych nie stac na mieszkanie w centrum to jestescie w bledzie. Wszedzir mozna dojechac. Ja mam pod domem 5 autobusow . Mimo ze jezdze samochodem to zdaza sie dojazd autobusem do petli tramwajowej gdzie mozna wszedzie dojechac. Wiec moze cieszmy sie z tego co jest i przestanmy narzekac. Wiecej optymizmu i usmiechu !
- 8 0
-
2014-08-25 23:05
Po co ?
Piszczący tramwaj niech zrobią bus pasy o wiele szybciej i taniej
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.