- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (161 opinii)
- 2 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (707 opinii)
- 3 Kultowa "Górka" i widok na morze (86 opinii)
- 4 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (58 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (49 opinii)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (17 opinii)
Nowa trasa PKM na południu Gdańska. Powstanie za 10-15 lat
Do 2023 roku powstanie studium przebiegu nowej linii PKM na południe Gdańska i do sąsiednich gmin. W pierwszym etapie, do 2030-35 roku, ma powstać co najmniej odcinek miejski o długości 3,7 km. Być może uda się znaleźć pieniądze na rozbudowę do sąsiednich gmin.
Z tego powodu samorządy planują rozbudować infrastrukturę kolejową w kierunku południowym.
W pierwszym etapie miałby powstać odcinek o długości 3,7 km wyprowadzony z linii SKM kończącej się w Śródmieściu, który odbije z przystanku Gdańsk Południe i pobiegnie nad Traktem św. Wojciecha, wzdłuż ul. Małomiejskiej, w kierunku pętli tramwajowo-autobusowej Łostowice-Świętokrzyska.
Biuro Rozwoju Gdańska przygotowało cztery warianty przejścia torowiska nad Traktem św. Wojciecha oraz trzy warianty dalszego przedłużenia linii z pętli Łostowice-Świętokrzyska.
Szczegóły przebiegu linii PKM na południe proponowane przez BRG
Trzy warianty przedłużenia linii PKM na południe
- włączenie się do istniejącej linii PKM między przystankami Jasień a Kiełpinek
- włącznie do linii 229 w okolicach Straszyna w kierunku Kolbud
- włącznie do linii 229 w okolicach Straszyna w kierunku Pruszcza Gdańskiego
Jeszcze w tym roku ma zostać ogłoszony przetarg na Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ) - to dokument, który odpowie na pytania, którędy dokładnie pobiegnie nowa linia, oszacuje wstępny koszt budowy oraz jakie będzie jej oddziaływanie na środowisko.
- Mamy zabezpieczone środki z RPO na przygotowanie studium - deklaruje Struk. - Przy okazji chcemy zapewnić, że ten projekt będzie realizowany z udziałem okolicznych mieszkańców.
STEŚ, którego koszty szacowane są nawet na 5 mln zł ma być gotowy do końca 2023 roku, dzięki czemu możliwe będzie ubieganie się o unijne dofinansowanie na projekt i budowę.
- Zakładamy, że realizacja odbędzie się w perspektywie 10-15 lat - zapowiada marszałek.
Oficjalna nazwa tego projektu brzmi: "Pomorska Kolej Metropolitalna Etap II - Rozwój infrastruktury transportowej w południowej części Obszaru Metropolitalnego Gdańsk Gdynia Sopot w powiązaniu z regionalną siecią kolejową Województwa Pomorskiego" - w skrócie: "PKM Południe".
Opinie (294) ponad 10 zablokowanych
-
2020-07-06 16:02
Najpierw niech zrobią bilet, a potem rozbudowują sieć.
Dopóki na jednorazowym bilecie, zakupionym w automacie nie będzie można poruszać się dowolnym środkiem komunikacji zbiorowej po Gdańsku, czy Trójmieście, to ta inwestycja nie ma sensu. Mieszkam półtorej km od przystanku PKM. Czasami pasowałoby mi skorzystanie z PKM i tramwaju. Jednak musiałbym kasować 2 bilety. W obie strony, pokonując około 8 km, zapłaciłbym kilkanaście zł.
- 12 1
-
2020-07-06 16:04
To już nie ma być SKM na południe Gdańska? (1)
Tylko PKM? Rewelacja! Komuś trochę słońce przygrzało....
- 12 3
-
2020-07-06 16:50
Chodzi o to, że aby dostać jakieś większe dofinansowanie, to nie może być SKM tylko po mieście, a docelowo ma być zaprojektowane aby łączyć coś z czymś. Dlatego teraz wykombinowali połączenie z innymi liniami kolejowymi poza Gdańskiem, a zbudują tylko odcinek do Łostowic.
- 8 1
-
2020-07-06 16:14
słaby pomysł
Uparł się na tą PKM, a mógłby dołożyć na rozwój linii tramwajowych.
- 4 7
-
2020-07-06 16:40
Gdańsk Orunia (1)
Najpierw należałoby dobudować ze dwa tory w Gdańsku Oruni i Lipcach.
- 5 1
-
2020-07-06 16:51
I zaorać pół oruni jedocześnie.
- 3 0
-
2020-07-06 17:19
Częstotliwość kursowanie będzie podobna jak na trasie Gdynia - Osowa - Wrzeszczy czyli co godzinę?
- 6 0
-
2020-07-06 18:15
3.7 km torow w 15 lat.... tadam, czeski film (1)
- 16 0
-
2020-07-06 18:26
piniędzy nie ma , ale na homoparady są , i na organizacje wspierające dewiantów seksualnych też są , aha i na "zdrowelove" też są ,i na rydwany z dykty za 150 tyś też są , trzeba kupić kolejną "krowę" w biedrze by oblać te "sukcesy"
- 5 3
-
2020-07-06 18:37
(2)
Extra gdyby linią jeździły składy BHP i na czele Costerina!
- 3 0
-
2020-07-06 21:04
Jechałem takim składem kiedyś i powiem szczerze wrażenia bombastyczne.
- 0 0
-
2020-07-07 17:25
To już nie wróci. "24 czerwca 2018 wygasło świadectwo sprawności technicznej ostatniego sprawnego zespołu wagonów piętrowych serii BHP. Ostatnim rozkładowym pociągiem obsługiwanym przez wyprodukowany w 1973 roku zestaw był pociąg regio Tur z Gdyni Głównej do Chojnic, wyprawiony w drogę w niedzielę 17 czerwca. Ich miejscem stacjonowania były Chojnice. W ostatnich latach służyły przede wszystkim do obsługi pociągów z Gdyni do Helu, cechujących się bardzo wysoką frekwencją."
- 1 0
-
2020-07-06 19:02
Może przyszłe pokolenia doczekają...my już napewno nie...
- 7 0
-
2020-07-06 19:10
Ta wizja to :
Marzenie ściętej żopy .
- 2 0
-
2020-07-06 19:12
Obstawiam że prędzej Amerykanie albo Chińczycy postawią stopę na Marsie, niż PKMkę zobaczą na południu Gdańska.
- 19 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.