- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (161 opinii)
- 2 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (706 opinii)
- 3 Kultowa "Górka" i widok na morze (86 opinii)
- 4 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (55 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (49 opinii)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (17 opinii)
Nowa trasa PKM na południu Gdańska. Powstanie za 10-15 lat
Do 2023 roku powstanie studium przebiegu nowej linii PKM na południe Gdańska i do sąsiednich gmin. W pierwszym etapie, do 2030-35 roku, ma powstać co najmniej odcinek miejski o długości 3,7 km. Być może uda się znaleźć pieniądze na rozbudowę do sąsiednich gmin.
Z tego powodu samorządy planują rozbudować infrastrukturę kolejową w kierunku południowym.
W pierwszym etapie miałby powstać odcinek o długości 3,7 km wyprowadzony z linii SKM kończącej się w Śródmieściu, który odbije z przystanku Gdańsk Południe i pobiegnie nad Traktem św. Wojciecha, wzdłuż ul. Małomiejskiej, w kierunku pętli tramwajowo-autobusowej Łostowice-Świętokrzyska.
Biuro Rozwoju Gdańska przygotowało cztery warianty przejścia torowiska nad Traktem św. Wojciecha oraz trzy warianty dalszego przedłużenia linii z pętli Łostowice-Świętokrzyska.
Szczegóły przebiegu linii PKM na południe proponowane przez BRG
Trzy warianty przedłużenia linii PKM na południe
- włączenie się do istniejącej linii PKM między przystankami Jasień a Kiełpinek
- włącznie do linii 229 w okolicach Straszyna w kierunku Kolbud
- włącznie do linii 229 w okolicach Straszyna w kierunku Pruszcza Gdańskiego
Jeszcze w tym roku ma zostać ogłoszony przetarg na Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ) - to dokument, który odpowie na pytania, którędy dokładnie pobiegnie nowa linia, oszacuje wstępny koszt budowy oraz jakie będzie jej oddziaływanie na środowisko.
- Mamy zabezpieczone środki z RPO na przygotowanie studium - deklaruje Struk. - Przy okazji chcemy zapewnić, że ten projekt będzie realizowany z udziałem okolicznych mieszkańców.
STEŚ, którego koszty szacowane są nawet na 5 mln zł ma być gotowy do końca 2023 roku, dzięki czemu możliwe będzie ubieganie się o unijne dofinansowanie na projekt i budowę.
- Zakładamy, że realizacja odbędzie się w perspektywie 10-15 lat - zapowiada marszałek.
Oficjalna nazwa tego projektu brzmi: "Pomorska Kolej Metropolitalna Etap II - Rozwój infrastruktury transportowej w południowej części Obszaru Metropolitalnego Gdańsk Gdynia Sopot w powiązaniu z regionalną siecią kolejową Województwa Pomorskiego" - w skrócie: "PKM Południe".
Opinie (294) ponad 10 zablokowanych
-
2020-07-06 19:13
Urzędnicy, ....
... czy Wy ,,jesteście" normalni ?
Odcinek 15 - 20 km. linii kolejowej budować będziecie 15 lat ?- 24 0
-
2020-07-06 19:23
za 10 lat przy obecnym tempie rozwoju technologii żadne tramwaje nie będą potrzebne
już teraz się planuje, że lada moment drony będą dostarczać zamówione towary,
więc za 10-15 lat mogą już być wehikuły autonomiczne (czyli takie jakby większe drony), które polecą z pasażerem do wybranego miejsca,
studenci PG i młodzi inżynierowie - do pracy! to i tak powstanie, więc bądźcie pierwsi!- 3 5
-
2020-07-06 19:23
Miejsca pracy powinny być tam, na miejscu
Aby tyle nie jeździć. Miało być centrum uslugowe dla Poludnia przy Warszawskiej i co?- 9 0
-
2020-07-06 19:35
Tylko tramwaje
To dzielnice z dużym zagęszczeniem mieszkańców . Tylko nowa linia tramwajowa wzdłuż małomiejskiej i świętokrzyskiej ma sens . A koszta dużo nizsze
- 4 1
-
2020-07-06 19:45
2030-2035 to jest żenujące (4)
Ludzkość podbija kosmos a 4 km trasy kolejowej w Gdańsku planuje się budować przez 15 lat
- 28 0
-
2020-07-06 20:47
(3)
Trzeba powołać spółki, nowy zarząd 8 dyrektorów i 20 kierowników. To wszystko wymaga czasu
- 8 0
-
2020-07-06 21:40
i muszą się nauczyć... (2)
roboty...
- 1 0
-
2020-07-06 21:44
nauczyć roboty, polityk (1)
weź proszę nie żartuj
- 3 0
-
2020-07-06 21:49
no co?
popuścić nie można?
Wodzy fantazji...- 0 0
-
2020-07-06 19:48
A może by tak skromniej i SKM do Pruszcza/Tczewa zanim te szklane domy wielkiego imperium pomorskiego?
- 8 2
-
2020-07-06 19:53
Te plany obnażają tylko dysfunkcyjność osób planujących na dziesięcolecia rozwój miasta ...
halo UM, są tu w ogóle tacy ? Może jeszcze kolejkę linową zaproponujecie z Gdańska do Żukowa, co ? To by było w waszym stylu......Najpierw budują osedla na jakimś w***wiu, na terenie których nie dawno mój wuj szczepił jeszcze krowy, bezmyślnie zabudowują działki, nie przewidując korytarzy pod inwestycje drogowe, węzły komunikacyjne itp. potem robią dobrze deweloperom, którzy na takich zad*piach budują swoje "apartamenty" 40m^2, bez piwnicy i miejsca postojowego.
PKM powinna pełnić funkcję szybkiego przejazdu między miastami i gminami. Nie róbcie z niej tramwaju między osiedlami z przystankiem co 500 m - do tego wystarczy linia tramwajowa lub zwykła droga w której organizacja ruchu jest przemyślana. Problemem południa jest syf, do którego dopuściła klika budynia przez lata pozwalając na zabudowę w szczerym polu, ale nie myśląc o tym jak to miejsce ma być w przyszłości skomunikowane.
PKM do Łapina po starej linii, Kolbudy, Pręgowo, Bielkówko, Goszyn, Straszyn, Rotmanka i wjazd na Pruszcz Gdański + nowe torowisko tylko dla PKM (bez SKM i TLK itp.). Reszta tramwaje cd + rozbudowa dróg, więcej rond + aktywne światła i logiczne ograniczenie prędkości.- 14 1
-
2020-07-06 19:57
Jeszcze przenieść lotnisko i wysypisko
i mogą budować. Za 20 lat Gdańsk będzie potężniejszy niż Wawa
- 5 0
-
2020-07-06 19:59
Obiecanki cacanki.....10 lat juz czekamy na Nowa Swietokrzyska i poki co ani widu ani slychu.....wazniejsze inne nowe drogi..bloki wyrastaja jak grzyby po deszczu a drogi jak 20 lat temu.....żenada z takimi artykulami ktore nie maja zadnego poparcia .....
- 12 2
-
2020-07-06 20:24
pamiętam sprzeciw poprzedniego prezydenta wobec PKM, forsował nawet tramwaje dalekobieżne
potem podpiął się pod sukces - sklerotycy wyborcy łyknęli
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.