- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (161 opinii)
- 2 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (706 opinii)
- 3 Kultowa "Górka" i widok na morze (86 opinii)
- 4 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (55 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (49 opinii)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (17 opinii)
Nowa trasa PKM na południu Gdańska. Powstanie za 10-15 lat
Do 2023 roku powstanie studium przebiegu nowej linii PKM na południe Gdańska i do sąsiednich gmin. W pierwszym etapie, do 2030-35 roku, ma powstać co najmniej odcinek miejski o długości 3,7 km. Być może uda się znaleźć pieniądze na rozbudowę do sąsiednich gmin.
Z tego powodu samorządy planują rozbudować infrastrukturę kolejową w kierunku południowym.
W pierwszym etapie miałby powstać odcinek o długości 3,7 km wyprowadzony z linii SKM kończącej się w Śródmieściu, który odbije z przystanku Gdańsk Południe i pobiegnie nad Traktem św. Wojciecha, wzdłuż ul. Małomiejskiej, w kierunku pętli tramwajowo-autobusowej Łostowice-Świętokrzyska.
Biuro Rozwoju Gdańska przygotowało cztery warianty przejścia torowiska nad Traktem św. Wojciecha oraz trzy warianty dalszego przedłużenia linii z pętli Łostowice-Świętokrzyska.
Szczegóły przebiegu linii PKM na południe proponowane przez BRG
Trzy warianty przedłużenia linii PKM na południe
- włączenie się do istniejącej linii PKM między przystankami Jasień a Kiełpinek
- włącznie do linii 229 w okolicach Straszyna w kierunku Kolbud
- włącznie do linii 229 w okolicach Straszyna w kierunku Pruszcza Gdańskiego
Jeszcze w tym roku ma zostać ogłoszony przetarg na Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ) - to dokument, który odpowie na pytania, którędy dokładnie pobiegnie nowa linia, oszacuje wstępny koszt budowy oraz jakie będzie jej oddziaływanie na środowisko.
- Mamy zabezpieczone środki z RPO na przygotowanie studium - deklaruje Struk. - Przy okazji chcemy zapewnić, że ten projekt będzie realizowany z udziałem okolicznych mieszkańców.
STEŚ, którego koszty szacowane są nawet na 5 mln zł ma być gotowy do końca 2023 roku, dzięki czemu możliwe będzie ubieganie się o unijne dofinansowanie na projekt i budowę.
- Zakładamy, że realizacja odbędzie się w perspektywie 10-15 lat - zapowiada marszałek.
Oficjalna nazwa tego projektu brzmi: "Pomorska Kolej Metropolitalna Etap II - Rozwój infrastruktury transportowej w południowej części Obszaru Metropolitalnego Gdańsk Gdynia Sopot w powiązaniu z regionalną siecią kolejową Województwa Pomorskiego" - w skrócie: "PKM Południe".
Opinie (294) ponad 10 zablokowanych
-
2020-07-06 22:24
Trzeba zaglosowac na pana Andżeja Dude, to takie projekty beda realizowane (1)
- 8 9
-
2020-07-06 23:26
Następny po podstawówce, wyborca PISu.
- 3 1
-
2020-07-06 22:51
Tramwaj na południe...
Mial byc tramwaj na Os.4 pory roku...12 lat temu byly takie plany...niewyobrażalna porażka że nie wybudowali...
- 6 0
-
2020-07-06 23:29
Proszę tylko o puszczenie kolejki pod ziemią.!!!
Nie dzielmy tkanki miejskiej zwłaszcza pomiędzy starą zabudową,- 6 1
-
2020-07-06 23:44
2030-35
To jakaś utopia
- 3 0
-
2020-07-07 05:46
Hmmm ostatnio widziałem plany dla skm za czasów gierka . Według ich dwa tory dla skm miały być wybudowane na trasie z Gdańska do Tczewa. Gierka nie ma i torów nie ma . I tym razem będzie tak samo .
- 3 0
-
2020-07-07 06:13
Też będzie jeździć raz na dwie godziny?
Jak ta istniejąca? To może już od razu warto sobie odpuścić.
- 2 0
-
2020-07-07 07:46
Jak zwykle, pomysł dobry tylko ~30 lat spóźniony.
- 3 1
-
2020-07-07 08:57
Zważywszy, iż aktualnie założenie wszelkich inwestycji to finansowanie z UE w (strzelam) 80%, a pozostała część to środki własne, czyli w naszych realiach spółka celowa z krechą oraz na niepewność istnienia UE oraz członkostwa PL w tym wypaczonym tworze - stawiam, że skończy się na utopieniu kasy w doradcach, konsultacjach społecznych i ewentualnie studium wykonalności.
- 0 0
-
2020-07-07 09:13
pieniądze
Pieniądze da pan premier bo ostatnio tyyyylllee się udało i na pewno na to też będzie a drukarki pracują pełną parą...
- 0 0
-
2020-07-07 10:05
Karuzela
ta rekomendowana trasa PKM przypomina mi trasę autobusu ZTM nr 265 biegnącą przez dzielnice -Kokoszki-Karczemki-Kiełpino Górne i docelowo do PKM Kiełpino , autobus wozi ludzi w kółko ( jak na karuzeli) zamiast do celu , prędzej zajdzie się piechotą .Podobnie żadnego sensu nie ma połączenie Kowal z Jasieniem , trasy z obrzeży miasta powinny biec promieniście w kierunku centrum , tak jak zbudowany jest Paryż. Ile czasu zajmie jazda do centru wsiadając do tej nowej kolei np. na ul Jabłoniowej ??? Proszę o rozważenie tej uwagi.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.