• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwie nowe bramki na A1 w Rusocinie. Prace w wakacje

Arnold Szymczewski
6 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 569 mln zł za pięcioletni remont autostrady A1
Na A1 w Rusocinie znajduje się 10 bramek do poboru opłat. Ta liczba ma się pod koniec roku zwiększyć do 12. Na A1 w Rusocinie znajduje się 10 bramek do poboru opłat. Ta liczba ma się pod koniec roku zwiększyć do 12.

W ciągu kilku dni rozpocznie się budowa dwóch dodatkowych bramek na autostradzie A1 w Rusocinie. Ma to usprawnić ruch w miejscu poboru opłat, które jest coraz bardziej obciążone. Problem w tym, że prace zaczynają się w wakacje, a skończą pod koniec roku.



Jak często korzystasz z autostrady A1?

W ubiegłym roku z autostrady A1 skorzystało ponad 20 mln kierowców. W szczytowych momentach było to ok. 90,5 tys. aut dziennie. Tymczasem przepustowość PPO (Punktu Poboru Opłat) w Rusocinie wynosi 2 tys. pojazdów na godzinę, a więc... trochę za mało. W związku z tym Gdańsk Transport Company (operator autostrady A1) zaplanował rozbudowę punktu poboru opłat.

"Aż" czy "tylko" dwie bramki w Rusocinie



Rozbudowa liczby bramek z 10 do 12 na autostradzie A1 ma przede wszystkim usprawnić ruch. Wszystko po to, by nie dochodziło do takich sytuacji jak w latach ubiegłych, gdy na płatnej autostradzie tworzył się korek związany z poborem opłat.

W letnie weekendy autostradą A1 pojedziemy za darmo



Rozbudowa - według wyliczeń - przełoży się na zwiększenie przepustowości placu poboru opłat z 2 do 2,5 tys. pojazdów na godzinę.

Poszła do sądu przez korki na A1



Budowa rozpocznie się w wakacje



Pytanie, czy budowa dodatkowych bramek na autostradzie w okresie wakacyjnym to dobry pomysł. Operator autostrady zapowiada, że prace, które ruszą wraz z początkiem czerwca, będą prowadzone tak, by były jak najmniej uciążliwe dla kierowców.

- Prace będą prowadzone w taki sposób, aby nie były uciążliwe dla kierowców. Nie można jednak wykluczyć konieczności czasowego zamykania pojedynczych bramek - przyznaje Anna Kordecka z firmy GTC, operatora A1.
Zakończenie prac planowane jest na koniec roku.

Miejsca

  • GTC S.A. Sopot, Powstańców Warszawy 19

Opinie (196) 2 zablokowane

  • Tylko winiety rozwiążą problem (2)

    W normalnym kraju (np. Austria, Słowenia, Czechy) są winiety. A my w jakim kraju żyjemy?

    • 3 2

    • A duda (1)

      Chcesz płacić 30 EUR co dwa tyg ? Winiety są dla turystów i obcego transportu. Wolę płacić za przejechane bandyckie km , mimo pobieranych oplat w paliwie co jest dwukrotnym okradaniem podatnika w tym kraju

      • 0 0

      • W paliwie nie płacisz za przejazd prywatną autostradą , podatki wliczone w paliwo inkasuje rząd

        • 0 0

  • Zjazd przed bramkami

    To jeszcze warto popracować nad ostatnim zjazdem przed bramkami, to tam jest spory problem codziennie. Niebezpiecznie gdy się korkuje.

    • 2 0

  • a nie da sie tak jak w Czechach czy Austrii (1)

    kupić na poczcie, stacji paliw, czy w kiosku z prasą rocznego karnetu na wszystkie platne drogi i tunele ? taki co kosztuje mniej niz u nas z Rusocina do Kopytkowa osobowym.

    • 1 1

    • Bedzie kosztow 250 eur

      Chcesz tego , czy jak większość korzystasz sporadycznie? Mało Ci opłaty drogowej w paliwie?

      • 0 0

  • Amber Go niestety nie zawsze rozpozna tablicę. (4)

    Ostatnio miałem dziwną przygodę. Auto umyte, tablica na pewno nie zapaskudzona, podjeżdżam tak jak zwykle i nic... musiałem wycofać jakiś metr (w asyście obsługi, żeby nie było) i podjechać pod kątem, żeby rozpoznało. Szkoda, że na takiej bramce mimo wszystko nie ma możliwości wzięcia biletu, właśnie ba wypadek jakiegoś problemu z odczytem.

    • 2 3

    • Cały sens tych bramek polega na tym właśnie by się nie zatrzymywać

      Korzystam z Amber Go od samego początku, już drugie auto, nigdy nie miałem problemów z odczytem rejestracji. Nawet jak zabrakło pieniędzy na karcie też bez problemów dało się przejechać ;)

      • 1 0

    • Tam jest fajans

      Powinno działać jak w cywilizowanym świecie. Zwalniasz , żadnych szlabanów i wio. Jak nie masz dostępu do bramki z kamerami, to mega mandat. Wszędzie to działa

      • 0 0

    • Niestety czasami tak jest

      Ja przez bramki zrobiłem juz chyba ze 100 przejazdów. I niesetyty, że 2 razy się zdarzyło, że nie odczytało poprawnie numeru. Na początku jak wprowadzili system był koszmar. 50% przejazdów to były problemy z odczytem numeru. Teraz jest znacznie lepiej

      • 0 0

    • jak zyc?

      • 0 0

  • I ponownie - ucz sie od lepszych

    Tam połowa bramek nie ma szlabanu i jest skanowana kamerami. Nie masz apki czy pudełka typu easy pass na szybie to po 2 dniach przychodzi mandat na 200 $ za bramkę kosztującą pół dolca. Działa to idealnie , nawet jak zmieniasz stany na peach pass ( georgia , Floryda) i nie ma kar za inny system. Ponadto na Florydzie jest wiele bramek , gdzie nie ma żadnej obslugii i albo masz uprawnienia elektroniczne albo ryczysz za 2 dni . Nawet nie ma konstrukcji do kamer ...jest cyk i po tobie. Ale u nas pas fast lane zablokują zamolency, bo szlaban nie cyka , kasjerki ni ma i trzeba na wstecznym jechać 100metrow robiąc korek na połowę bramek. I wiadomo kto wygrywa wybory , skąd tyle głosów

    • 1 0

  • Bramki niepotrzebne, bo o tak część z nich jest zamknięta.

    Lepiej zwiększyć obsadę kas.

    • 1 2

  • A1 a A4 państowa vs prywatna (1)

    Dlaczego na A4 można wydłużyć pasy dla dojazdu "na aplikację" a na A1 nie można. Bo A4 jest prywatną autostrada a A1 państową administrowaną przez prywatną firmę. I dlatego na A4 moga być usprawnienia a na A1 nie.

    • 1 2

    • A1 należy do spółki Gdańsk Transport Company kontrolowanej przez zagranicznych inwestorów .Prezesem jest Torbjorn Nohrstedt . udziałowcy AAPPsp.zo.o 85% Intertoll 15%

      • 0 0

  • Po co? Paliwo we wakacje będzie po 10 zł (1)

    więc Hanysy i warszawka z Grójca pięć razy się zastanowi za nim do nas przyjedzie..

    • 2 2

    • a my jadący w drugą stronę to nie ?

      • 0 0

  • opinia (1)

    kiedy wlot na a-1 ze starej 1 w kleszczewku żeby rozładować codzienny korek w kierunku pruszcza gdańskiego

    • 1 1

    • nie wiem , nie słyszałem o takim pomyśle

      • 0 0

  • Pomyłka w nazewnictwie

    GTC to nie operator autostrady a koncesjonariusz, operatorem jest ITP.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane