• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwie nowe bramki na A1 w Rusocinie. Prace w wakacje

Arnold Szymczewski
6 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 569 mln zł za pięcioletni remont autostrady A1
Na A1 w Rusocinie znajduje się 10 bramek do poboru opłat. Ta liczba ma się pod koniec roku zwiększyć do 12. Na A1 w Rusocinie znajduje się 10 bramek do poboru opłat. Ta liczba ma się pod koniec roku zwiększyć do 12.

W ciągu kilku dni rozpocznie się budowa dwóch dodatkowych bramek na autostradzie A1 w Rusocinie. Ma to usprawnić ruch w miejscu poboru opłat, które jest coraz bardziej obciążone. Problem w tym, że prace zaczynają się w wakacje, a skończą pod koniec roku.



Jak często korzystasz z autostrady A1?

W ubiegłym roku z autostrady A1 skorzystało ponad 20 mln kierowców. W szczytowych momentach było to ok. 90,5 tys. aut dziennie. Tymczasem przepustowość PPO (Punktu Poboru Opłat) w Rusocinie wynosi 2 tys. pojazdów na godzinę, a więc... trochę za mało. W związku z tym Gdańsk Transport Company (operator autostrady A1) zaplanował rozbudowę punktu poboru opłat.

"Aż" czy "tylko" dwie bramki w Rusocinie



Rozbudowa liczby bramek z 10 do 12 na autostradzie A1 ma przede wszystkim usprawnić ruch. Wszystko po to, by nie dochodziło do takich sytuacji jak w latach ubiegłych, gdy na płatnej autostradzie tworzył się korek związany z poborem opłat.

W letnie weekendy autostradą A1 pojedziemy za darmo



Rozbudowa - według wyliczeń - przełoży się na zwiększenie przepustowości placu poboru opłat z 2 do 2,5 tys. pojazdów na godzinę.

Poszła do sądu przez korki na A1



Budowa rozpocznie się w wakacje



Pytanie, czy budowa dodatkowych bramek na autostradzie w okresie wakacyjnym to dobry pomysł. Operator autostrady zapowiada, że prace, które ruszą wraz z początkiem czerwca, będą prowadzone tak, by były jak najmniej uciążliwe dla kierowców.

- Prace będą prowadzone w taki sposób, aby nie były uciążliwe dla kierowców. Nie można jednak wykluczyć konieczności czasowego zamykania pojedynczych bramek - przyznaje Anna Kordecka z firmy GTC, operatora A1.
Zakończenie prac planowane jest na koniec roku.

Miejsca

  • GTC S.A. Sopot, Powstańców Warszawy 19

Opinie (196) 2 zablokowane

  • a nie można by w końcu zrobić stałych pasów (9)

    np 3 po prawej tylko do amber go, a pozostałe dla reszty i zaznaczyć 2 km wcześniej już na drodze którędy mają jechać ci z apką?

    • 140 6

    • Wystarczy jeden pas dla amber go (3)

      Tylko 1 km wcześniej , żeby nie stać w korku a jechać bokiem

      • 20 0

      • (2)

        Będzie 1 km nic to nie zmieni bo cwaniaki ale bez aplikacji będą podjeżdżać do bramek i później wciskać się na właściwy pas

        • 1 0

        • To go odgrodzić :) (1)

          • 0 0

          • a jak wjedzie na ten odgrodzony pas gamoń który nie ma aplikacji?! jak wycofa kiedy sznur aut za nim?

            • 0 0

    • Za trudne dla admina oraz kierofczyków .

      • 4 9

    • I tak będą Janusze co pojadą tym do GO

      A na koniec zatamują wszystko

      • 28 0

    • No nie można!

      :D

      • 2 0

    • a1

      wszystko mozna ale co z tego jak sa jakies d**ile

      • 1 0

    • można bez problemu

      wystarczy skopiować z A4 przed Balicami- tam jest niecały kilometr wymalowane na asfalcie tylko kamera i jest bez koreczka , zawsze tam z apką zyskuję 0,5 godz od tych co stoją do obsługi.

      • 1 0

  • Winety (1)

    Lepsze by były winety a nie bramki

    • 5 3

    • Po ile ?

      • 0 0

  • Za darmo (1)

    Drogi powinny być wszystkie za darmo płacimy podatki i paliwo

    • 8 1

    • Prywatny inwestor wybudował a ty byś chciał za darmo . Jeżeli będzie budowane z budżetu państwa wtedy rządzący mogą zdecydować o płatnym przejeździe

      • 0 0

  • Nic bardziej nie denerwuje jak gamonie blokujący bramkę (3)

    Bo wjadą w bramkę tylko dla osób z aplikacją i szlaban im nie chce się otworzyć.
    Powinni płacić dodatkowo za spowalnianie innych i swoją głupotę.

    • 14 2

    • Tutaj masz 100% racji.

      Problem był, kiedy te bramki były słabo oznaczone. Teraz oznaczenia widac z kilkuset metrów. Trzeba być albo mało rozgarniętym, albo bardzo roztargnionym albo niedowidzącym żeby nie ustawić się na właściwym pasie.

      • 6 0

    • Zgadzam się z małym ale (1)

      Ogólnie w 100% się zgadzam, ale niestety ostatnio przez swoje roztargnienie sam byłem takim gamoniem. Od dłuższego czasu jeżdżę tylko na aplikacji i z przyzwyczajenia wjechałem i kolejnym razem. Niestety zapomniałem, że przerejestrowałem samochód i nie wprowadziłem nowych numerów rejestracyjnych. Dobrze, że ruch był bardzo mały, ale wstyd i złość na siebie ogromne.

      • 2 0

      • Takich przypadków jak twój to pewnie nawet pół procenta nie ma.

        Także rozgrzeszam Cię:D

        • 3 0

  • Fajnie bramki zrobią (1)

    Czym więcej aut wjeżdżających na obwodnicę Trójmiasta, tym większe korki będą

    • 4 4

    • Mają nie robić ? Nie ma ich jeszcze a korki i tak są.

      • 0 0

  • Najgorsze zlo to pomieszanie bramek Amber-go i zwyklych

    i co z tego, ze mam aplikacje skoro stoje w tym samym korku co reszta? Ja oszczedzam 10sek. Na A4 chociazby jeest jasno opisane, lewy pase dla Aplikacji, prawy dla reszty. i Juz 1km przed kazdy ustawia sie do wlasciwej braki, ten co jezdzi czesto realnie oszczedza czas i zmniejsza korki. Tak wszyscy stoimy prawie do tego samego miejsca, zeby na 3-4 auta przed zjechac do bramki Amber-go bo wczesniej jest ten sam wielki korek.

    • 14 1

  • Bo moneta jest okrągła,a bramki są dwie...

    • 3 1

  • Zamiast zrobić jakiś cywilizowany elektroniczny sposób to oni bramki stawiają, szkoda słów

    • 2 1

  • W czasach kiedy każdy ma smartfona

    budowanie bramek to niszczenie przyrody
    Problemy z myśleniem

    • 4 5

  • Już kilka aplikacji obliguje A1

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane