• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwie nowe bramki na A1 w Rusocinie. Prace w wakacje

Arnold Szymczewski
6 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 569 mln zł za pięcioletni remont autostrady A1
Na A1 w Rusocinie znajduje się 10 bramek do poboru opłat. Ta liczba ma się pod koniec roku zwiększyć do 12. Na A1 w Rusocinie znajduje się 10 bramek do poboru opłat. Ta liczba ma się pod koniec roku zwiększyć do 12.

W ciągu kilku dni rozpocznie się budowa dwóch dodatkowych bramek na autostradzie A1 w Rusocinie. Ma to usprawnić ruch w miejscu poboru opłat, które jest coraz bardziej obciążone. Problem w tym, że prace zaczynają się w wakacje, a skończą pod koniec roku.



Jak często korzystasz z autostrady A1?

W ubiegłym roku z autostrady A1 skorzystało ponad 20 mln kierowców. W szczytowych momentach było to ok. 90,5 tys. aut dziennie. Tymczasem przepustowość PPO (Punktu Poboru Opłat) w Rusocinie wynosi 2 tys. pojazdów na godzinę, a więc... trochę za mało. W związku z tym Gdańsk Transport Company (operator autostrady A1) zaplanował rozbudowę punktu poboru opłat.

"Aż" czy "tylko" dwie bramki w Rusocinie



Rozbudowa liczby bramek z 10 do 12 na autostradzie A1 ma przede wszystkim usprawnić ruch. Wszystko po to, by nie dochodziło do takich sytuacji jak w latach ubiegłych, gdy na płatnej autostradzie tworzył się korek związany z poborem opłat.

W letnie weekendy autostradą A1 pojedziemy za darmo



Rozbudowa - według wyliczeń - przełoży się na zwiększenie przepustowości placu poboru opłat z 2 do 2,5 tys. pojazdów na godzinę.

Poszła do sądu przez korki na A1



Budowa rozpocznie się w wakacje



Pytanie, czy budowa dodatkowych bramek na autostradzie w okresie wakacyjnym to dobry pomysł. Operator autostrady zapowiada, że prace, które ruszą wraz z początkiem czerwca, będą prowadzone tak, by były jak najmniej uciążliwe dla kierowców.

- Prace będą prowadzone w taki sposób, aby nie były uciążliwe dla kierowców. Nie można jednak wykluczyć konieczności czasowego zamykania pojedynczych bramek - przyznaje Anna Kordecka z firmy GTC, operatora A1.
Zakończenie prac planowane jest na koniec roku.

Miejsca

  • GTC S.A. Sopot, Powstańców Warszawy 19

Opinie (196) 2 zablokowane

  • Dlaczego ludzie nie mogą korzystać np ze skycasha i wtedy nie stoi sie na bramkach? (2)

    • 8 5

    • Bo połowa kierofczykow myśli pusta to wjeżdżam i blokuje bo tylko online można zapłacić

      • 8 4

    • Bo idioci nie patrza na znaki i oznaczenia. Pcha się to coś tam gdzie pusto i potem cyrk

      • 2 0

  • Drastyczne ceny paliw (2)

    Mało kogo będzie stać na podróżowanie

    • 9 5

    • Nie przesadzaj. (1)

      • 2 4

      • A co tanio?

        • 1 0

  • (4)

    a nie prościej zamiast bramek winiety i ich automatyczna detekcja?

    • 16 6

    • (1)

      W Polsce "nie da sie"

      • 4 3

      • Tak naprawdę to faktycznie dość trudno to zrobić. Mamy w Polsce 3 operatorów autostrad (+ "państwo", ale te jeszcze darmowe), przeróżne ceny więc ciężko to zgrać. Chyba musimy poczekać na zakończenie umów z aktualnymi operatorami i wtedy może coś ruszy.

        PS. To ostatnie zdanie to czysta naiwność - wiadomo, że nic nie ruszy i dalej będą operatorzy zdzierający z nas kasę ;)

        • 4 2

    • Chcesz placic 1300 zl rocznie?

      • 1 0

    • A ile miałaby kosztować taka winieta ? Autostradą jeżdżę z 10 razy w roku.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (5)

    Na samym końcu pas awaryjny przeznaczyć na dojazd kierowców z aplikacją, wymalować go na jakiś kolor (jak jest np. na A4) i 2-3 skrajne bramki właśnie tylko dla tych z aplikacją. I już chociaż trochę to pomoże. To, co jest aktualnie jest przy większym ruchu bez sensu i tak naprawdę zamiast usprawniać ruch czasami powoduje większe korki bo nieogary wjeżdżają na bramki automatyczne bez aplikacji...

    • 79 1

    • (4)

      i wiesz co będzie? cwaniaczki ale bez aplikacji wjeżdżaliby na ten pas by później wciskać się na pas do zwykłej bramki udając że nie wiedział do czego służy ten pas. i co nie wpuścisz?

      • 0 2

      • nie wpuszczę (1)

        niech cofa

        • 8 0

        • ja wpuszczę , inaczej nie umie

          • 0 4

      • Wystarczy taki pas oddzielić pachołkami. (1)

        Sama nazwa Amber Go też jest niefortunna, bo ktoś, kto się nie orientuje nie ma szansy domyślić się, że chodzi o jakąś aplikację i sposób poboru opłat. Tym bardziej, że austostrada nazywa się "Bursztynowa", więc wszystko mu pasuje, że będzie "Go", po autostradzie "Amber" :) Gdyby to chociaż było Amber Pay...
        No i może na MOP-ach powinny być tablice wyjaśniające i zachwalające ten system. Wtedy ludzie, szczególnie obcokrajowcy mogliby się zorientować choćby, że nie powinni wjeżdżać w bramki "tylko amber go", bo nie są użytkownikami tego systemu.

        • 3 1

        • Jeżeli kos chce to ogarnąć to to ogarnie , kto nie chce zajdzie tysiąc powodów zeby tego nie ogarniać

          • 1 0

  • (3)

    1. Nie powinno być opłat za odcinek, w którym połowę trasy jedzie się z prędkością mniejszą niż na drogach krajowych (max 80).
    2. Łatwiejszą metodą od rozbudowy bramek byłoby wielokrotnie już sugerowane zmienienie napisu "tylko AmberGo" nad bramkami z aplikacją. Nie jest zaskoczeniem, że osoby obce nie wiedzą co oznacza dany napis (to nazwa trasy?), wystarczyłoby zastąpić to napisem "wyłącznie z aplikacją AmberGo" co warto połączyć z dodatkowym malowaniem pasów do wjazdu i korki na pewno byłyby nieco mniej dotkliwe. Tak samo jest to rozwiązane na południu kraju i tam nie spotkałem się jeszcze z omyłkowym wjazdem do bramki bezobsługowej, paraliżującym cały ruch. U nas jest to niestety codzienność.

    • 23 1

    • (2)

      odcinek płatny do Torunia ma 151 km. Odcinek z wymienianą warstwą ścieralna 0k. 5 km. Prace zakończa sie do30 czerwca 2022 r. Gdzie tu widzisz połowę trasy

      • 3 2

      • (1)

        Połowa trasy Rusocin-Swarożyn na której regularnie jeżdżę jest w remoncie.

        Nie pisałem nic o całej trasie, w poprzednim poście napisałem "odcinek".

        • 1 0

        • mają nie remontować ?

          • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    Ja wolę trasy DK91, DW222 (5)

    Kto to słyszał żeby płacić za drogę. Wystarczy że płacę w paliwie. A do tego mam lepszy krajobraz po drodze i o wiele niższe spalanie. Dziwię się że aż tyle ludzi korzysta z A1.

    • 31 52

    • W połowie maja jechałem 91 z Tczewa do Torunia. (1)

      Puściutko.

      • 8 2

      • na odcinku Nowe Marzy - Świecie też pusto?

        • 3 0

    • Dziw się dalej

      • 9 3

    • fotoradary, wiejskie strażaki z suszarkami i mnóstwo tubylców, którzy jeżdżą 30-40km/h

      a skręcanie z głownej zajmuje im pół minuty na zielonym... dziękuję

      • 25 4

    • Niższe spalanie? Dziwne.

      Wybierając autostradę nie musisz za****ć. Jadąc 90km/h autostradą mam spalanie najniższe z możliwych, do tego jestem sporo szybciej niż DK222, nie wspominając o bezpieczeństwie. Tyle że trzeba parę złotych zapłacić. Czasami wybieram A1 a czasami DK222.

      • 1 0

  • jeżdżę kilka razy w roku A1 - polecam opłaty elektroniczne (aplikacja, bankowość elektroniczna).

    i nie martwcie się, jeśli okaże się, że na końcowe bramki są otwarte (czasem otwierają jeśli robi się zbyt duży zator) to z Was też nie skasują :)

    • 7 1

  • Tu brameczka tam brameczka (2)

    Cyk i wszystko będzie droższe.

    • 1 4

    • Ale to dobrze ze chcą usprawnić czy nie?

      • 0 0

    • Nie ma brameczek a każdy wyjazd na stację benzynową to cenowa wyprawa w nieznane

      • 0 0

  • ela (1)

    rządzący zapowiadali wcześniej likwiadcję bramek a tu widać kolejne,

    • 7 5

    • Póki co to nie jest autostrada rządzących

      • 0 0

  • Korzystanie z aplikacji jak ktoś jedzie A1 2-3x w roku nie ma sensu. (8)

    Z drugiej strony jak przetoczy się Koło Wielkiego Resetu ìtrzeba będzie się przesiąść na elektryka, bo znikną inne opcje to ilość aut zmniejszy się o 95%, a na pozostałych 5% koncerny i tak zarobią swoje.

    • 6 6

    • (6)

      Dlaczego bez sensu nawet jak ktoś korzysta 2-3 razy? Czy to coś dodatkowo kosztuje?

      • 4 3

      • Zaśmieca smartfon i w przypadku włamania daje dostep do danych. (5)

        Takie zaśmiecanie jest szczególnie dokuczliwe w przypadku preinstalowanych aplikacji, ktore zajmują pamięć a których odinstalować bez rootowania sprzętu się nie da. W przypadku Huaweia ten syf zajmował mi 80% pamieci, aktualnie w Samsungu mam takich kilkanaście. Szkoda pamięci na rzeczy rzadko używane.

        • 4 9

        • (2)

          Jak może aplikacja zajmować 80% pamięci skoro nie musi być nawet uruchomiona? Poza tym tak naprawdę nie musisz mieć aplikacji, wystarczy zarejestrować się np. w Autopay.

          • 3 3

          • Przeczytaj jeszcze raz, co napisałem (1)

            Bo odpowiadasz bez sensu.

            • 1 2

            • No piszesz o jakimś zajmowaniu pamięci, odinstalowywaniu itd a ja ci piszę, że nie musisz NIC instalować. To chyba ty nie zrozumiałeś...

              • 3 1

        • Nie musisz mieć aplikacji w telefonie

          Wystarczy w Autopay podłączyć samochód, kartę i aplikację możzesz odinstalować
          To samo w Sky Cash. Tam nawet nie musisz podpinać karty , tylko zasilić konto Sky Cash i podpiąć telefon. Potem aplikację możesz odinstalować. Nie wiesz nie narzekaj. A nie jestem do końca przekonany czy tego wszystkiego nie mozna zrobić przez www. Więc aplikacje sa potrzebne tylko "na start"

          • 1 1

        • Masz rację ty nie korzystaj , jednego mniej na bramce bezobsługowej

          • 0 0

    • Aplikacja nadzieją

      Ja tak jeżdżę, w bankowości klikam jak za opłaty parkingowe. Normalnie wirtuozja wpisać blachy do aplikacji typu IKO. Zajmuje to mniej czasu niż postój w zwykłej kolejce (nawet poza sezonem)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane