• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe dworce na Półwyspie Helskim. Innowacja czy prowizorka?

ms
26 czerwca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
  • Według pomysłu PKP, dworce sezonowe miałyby stanąć na stacjach, gdzie poza sezonem ruch jest minimalny, natomiast w sezonie trzeba obsłużyć dużą liczbę pasażerów. Dworzec sezonowy widziany od strony peronu.
  • Dworzec sezonowy widziany od strony miejscowości.

Na stacjach, gdzie na co dzień jest niewielu pasażerów, ale w sezonie ich liczba gwałtownie rośnie, PKP chce stawiać niewielkie dworce sezonowe. Na Półwyspie Helskim mogłyby się pojawić za 2 lata.



Jak oceniasz pomysł dworców sezonowych?

Dworce sezonowe to niewielkie obiekty, w których znajdzie się m.in. poczekalnia, niewielki lokal usługowy oraz zadaszona wiata. Szacowany koszt pojedynczego dworca to ok. 1 mln zł. Ten koszt obejmuje prace projektowe, budowlane i nadzór budowlany.

- Dworce sezonowe będą odpowiedzią na potrzeby Polaków licznie podróżujących w okresie urlopowym - przekonuje Jarosław Bator z zarządu PKP S.A. Tłumaczy, że w małych miejscowościach turystycznych, gdzie poza sezonem ruch pasażerski jest znikomy, utrzymywanie dużych obiektów jest kosztowne. - Dworce sezonowe zapewnią podróżnym niezbędną infrastrukturę oraz są znacznie tańsze w budowie i utrzymaniu.

Pierwsze prace przy ich stawianiu rozpoczną się na przełomie 2016/2017, a pasażerowie będą mogli korzystać z nowych obiektów już w sezonie wakacyjnym 2017. PKP planuje, że na Pomorzu takie obiekty mają stanąć w Juracie, Jastarni i Kuźnicy.

  • PKP planuje, że na Pomorzu dworce sezonowe pojawią się na stacjach w Juracie, Jastarni i Kuźnicy. Czy to oznacza wyburzenie budynków dworcowych w tych miejscowościach?
  • Budynek stacji w Kuźnicy.
  • Stacja kolejowa w Juracie.


"Innowacyjne Dworce Systemowe", w ramach których powstają obiekty sezonowe, to pilotażowy projekt PKP S.A., który zakłada wyburzenie dotychczasowych dworców i postawienie w ich miejscu nowych, mniejszych obiektów.

Mają to być kompaktowe, parterowe budynki, zbudowane z prefabrykowanych elementów i według standardowego wzoru, dopasowanego wzornictwem detali do konkretnej lokalizacji. Dzięki wcześniejszym analizom potencjału komercyjnego, dworce będą również lepiej zagospodarowane i dostosowane do potrzeb lokalnych społeczności.

Gotowe perony na stacji we Wrzeszczu

ms

Opinie (86) 2 zablokowane

  • Jastarnia, Kuźnica?

    Chyba coś się piszącym artykuł pomyliło, to są dworce z urządzeniami sterowania ruchem (pulpity sterowania lokalnego, przekaźnikowe, serwerownie) Jakoś mi się nie chce wierzyć żeby ktoś to umieścił w blaszanej budzie koło kibla. A postawienie blaszanej budy dla pasażerów i zostawienie fragmentu budynku dworca jest co najmniej bez sensu.

    • 5 2

  • (3)

    Patrząc na niektóre projekty zastanawiam się po co ci ludzie kończą takie trudne studia jak potem stawiają wszędzie sześciany.

    • 8 1

    • (1)

      Zawiść, bo matura była zbyt ciężka w tym roku? xD

      • 0 3

      • Po zdaniach twierdzących nie stawiamy znaku zapytania.

        • 2 1

    • Nie ma co sie czepiać studentów, bo pewnie wiekszosc projektów wyglada tak. Macie zrobić projekt czegoś, JAK NAJTANIEJ. to wykorzystania macie gotowe ścianki, tak żeby skręcił je prosty chłop..

      Jak student architekt zaprojektuje coś ciekawego to nagle okazuje się że jest za drogie.

      • 1 1

  • Panie Redaktorze

    Pisząc artykuł proszę pokazac aktualne fotografie a nie stare zdjęcia po pierwsze jest nowe torowisko i nowe perony a nie stare pokazywac

    • 4 1

  • tanio-drogo

    czytając ile kosztuje, fajne pomysły. Można zarobić, oj można. Taką budę można postawić za sto tyś. ... a tam mowa o milionach.
    I tak należy trzymać. To nie jest kradzież, oj nie.....

    • 2 0

  • Czas wyburzyć te stare rudery. Idzie nowe. Brakuje mi tylko w tych nowych dworcach stojaków na rowery.

    • 0 10

  • kolejowe szalety

    Przedstawione tutaj projekty tzw. dworców tymczasowych nawiązują w formie do szaletów na większej budowie. Najwyraźniej na PKP pracują ludzie nie odróżniający szaletu od dworca. Nawet sezonowego . Coś takiego postawione na Helu to wytwór narkotycznego snu lub obłędu. Co kto woli.

    • 6 1

  • Kogoś w tym PKP pogięło?

    Poza sezonem to co? Mieszkańcy i dzieci jeżdżące do szkoły mają czekać na peronie? Inna sprawa, że nic brzydszego człowiek nigdy nie wymyślił. Psia kupa jest ładniejsza.
    Tam dworce są od dawna, wystarczy je wyremontować!

    • 7 0

  • Śmiech na sali kojarzy mi się to z wsiami patiomkinowskimi żenada pierdziele z PKP pewnie wyburzcie mające prawie 100 lat dworce i postawcie budy ze sklejki i płyty paździerzowej niech głupole z PKP nie myślą bo myślenie to nie jest ich mocna strona

    • 7 0

  • I znowu tendencyjny materiał...

    Coraz częściej Redaktorzy tego Portalu sterują odbiorcą. A chyba nie o to chodzi w dziennikarstwie.
    Jak można wstawić zdjęcie chyba najładniejszej stacji na Półwyspie i napisać że jest plan wyburzenia tych budynków???
    W dodatku anonim....

    • 3 0

  • Budynki stacji w Kużnicy i Jastarni mają swój urok i nie wiem po co te zmiany.

    Wystarczyłby remont. Poza tym ludzie podróżują nie tylko latem i wtedy muszą mieć gdzie się schować przed zimnem. Dlaczego przyjezdni mają być uprzywilejowani?

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane