• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe dworce na Półwyspie Helskim. Innowacja czy prowizorka?

ms
26 czerwca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
  • Według pomysłu PKP, dworce sezonowe miałyby stanąć na stacjach, gdzie poza sezonem ruch jest minimalny, natomiast w sezonie trzeba obsłużyć dużą liczbę pasażerów. Dworzec sezonowy widziany od strony peronu.
  • Dworzec sezonowy widziany od strony miejscowości.

Na stacjach, gdzie na co dzień jest niewielu pasażerów, ale w sezonie ich liczba gwałtownie rośnie, PKP chce stawiać niewielkie dworce sezonowe. Na Półwyspie Helskim mogłyby się pojawić za 2 lata.



Jak oceniasz pomysł dworców sezonowych?

Dworce sezonowe to niewielkie obiekty, w których znajdzie się m.in. poczekalnia, niewielki lokal usługowy oraz zadaszona wiata. Szacowany koszt pojedynczego dworca to ok. 1 mln zł. Ten koszt obejmuje prace projektowe, budowlane i nadzór budowlany.

- Dworce sezonowe będą odpowiedzią na potrzeby Polaków licznie podróżujących w okresie urlopowym - przekonuje Jarosław Bator z zarządu PKP S.A. Tłumaczy, że w małych miejscowościach turystycznych, gdzie poza sezonem ruch pasażerski jest znikomy, utrzymywanie dużych obiektów jest kosztowne. - Dworce sezonowe zapewnią podróżnym niezbędną infrastrukturę oraz są znacznie tańsze w budowie i utrzymaniu.

Pierwsze prace przy ich stawianiu rozpoczną się na przełomie 2016/2017, a pasażerowie będą mogli korzystać z nowych obiektów już w sezonie wakacyjnym 2017. PKP planuje, że na Pomorzu takie obiekty mają stanąć w Juracie, Jastarni i Kuźnicy.

  • PKP planuje, że na Pomorzu dworce sezonowe pojawią się na stacjach w Juracie, Jastarni i Kuźnicy. Czy to oznacza wyburzenie budynków dworcowych w tych miejscowościach?
  • Budynek stacji w Kuźnicy.
  • Stacja kolejowa w Juracie.


"Innowacyjne Dworce Systemowe", w ramach których powstają obiekty sezonowe, to pilotażowy projekt PKP S.A., który zakłada wyburzenie dotychczasowych dworców i postawienie w ich miejscu nowych, mniejszych obiektów.

Mają to być kompaktowe, parterowe budynki, zbudowane z prefabrykowanych elementów i według standardowego wzoru, dopasowanego wzornictwem detali do konkretnej lokalizacji. Dzięki wcześniejszym analizom potencjału komercyjnego, dworce będą również lepiej zagospodarowane i dostosowane do potrzeb lokalnych społeczności.

Gotowe perony na stacji we Wrzeszczu

ms

Opinie (86) 2 zablokowane

  • 1000000 zł za sztukę?

    Koszt remontu i modernizacji każdego z tych dworców byłby porównywalny jeśli nie mniejszy. Fakt że ten w Juracie najpiękniejszy nie jest ale za to dość prosto i minimalnym kosztem można doprowadzić go do takiej estetyki jak te proponowane nowe ;) A po sezonie to czy stary czy nowy i tak trzeba jakoś utrzymywać.

    • 4 0

  • ja bym proponowała żeby nowsze składy jeździły na hel, w zeszłym roku jak podstawili pociąg który pamiętał lata prl do którego nawet wejść się nie dało bo był taki tłum nie mówiąc już o przewożeniu rowerów ( w rozkładzie jak byk było napisane że jest przedział rowerowy) to już więcej pociągiem na hel się nie wybiorę

    • 1 0

  • Milion za sztukę?

    Za postawienie ohydnego kontenera?

    • 1 0

  • Przepier**lą Każde Pieniądze

    To obowiązujący skrót nazwy PKP
    Bo z gospodarnością to ten moloch nie ma nic wspólnego. Vide: pitolino.
    10 dni temu jechałem angielskim Pendolino z dworca w śródmieściu Birmingham na lotnisko.
    Jadę i myślę sobie ehhh jedzie jakieś 120-140 jak na warunki miejskie to i tak dobrze, ale prawie go nie słychać, nic nie trżęsie, jest super.

    Po tym jak wysiadłem na NEC przy lotnisku (pociąg pocisnął sobie dalej do Londynu) sprawdziłem odczyt GPS.
    192km/h w środku miasta. Nasze się nawet na trasie do tylu nie rozpędzają.
    Tak sobie myśląc wsiadłem do bezzałogowego MAGLEVa z NEC na terminal.
    PKP....

    Uprzedzając pytanie które mogłoby być innym rozwinięciem PKP (Pocoś K***a Przyleciał ? ) służę odpowiedzią:

    • 1 0

  • Nie pozwólmy burzyć starych stacyjek w imię jakiś brzydkich, kwadratowych kontenerów !!! Komu przeszkadzają urokliwe, małe budyneczki ma stacjach na Półwyspie. Potraktować to jak zabytki io jeszcze odrestaurować!

    • 2 0

  • Jurata ok. Ale Jastarnia ,Kużnica do odrestaurowania plus porządne wiaty przy budynkach dworcowych , oczywiście stylowych w zgodzie z tradycją ,to jest wizytówka miasta i gminy.Do tego trzeba dodać estetyczne otoczenie dworca + monitoring obiektów.

    • 1 0

  • Nie niszczmy tego co wpływa na wygląd miejscowości

    Ale po co w Jastarni stawiać jakieś ohydztwo kontenerowe? Przecież ten budyneczek stacji ma tyle uroku. Wystarczy go tylko zmodernizować i odnowić. Będzie to taniej i z pożytkiem dla krajobrazu i charakteru miejscowości.

    • 2 0

  • A ja się zastanawiam czy Jarosław Bator z zarządu PKP S.A. ma ważne badania lekarskie? ! mln złotych za 3 kontenery z zadaszeniem... I po co? Na szczęście chcieć sobie może, a do powiedzenia ma coś jeszcze PINB i władze lokalne! Może dworzec w Warszawie też na takie kontenery zamienią?

    • 2 0

  • już nie idzie tego czytać

    Nietypowe dworce? Do bólu typowe i banalne, ale tych rozpędzonych kretynów, którzy przyssali się do kasy nic nie zatrzyma. Nietypowy dworzec to jest w Gdańsku Osowie, na dodatek całkiem nieźle zachowany, również wewnątrz, od czasów kiedy powatał w latach 20 ubieglego wieku. Ale rozpędzonym kretynom się nie spodobał, oni mają lepszy projekt typowy w formie czerwonego kloca i tam również go postawią. Teraz z rozpędu zabrali się za dworce na półwyspie helskim i nikt ich nie zatrzyma.

    • 0 0

  • Witam

    Ja jadę do Jastarni po za sezonem żeby się wyciszyć i przemyśleć parę spraw jes super

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane