• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe linie autobusowe od 4 września

Ewelina Oleksy
21 sierpnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (248)
Wróci linia 118, ale na zupełnie innej trasie, niż jeździła przed likwidacją, dlatego zaliczana jest do nowych. Wróci linia 118, ale na zupełnie innej trasie, niż jeździła przed likwidacją, dlatego zaliczana jest do nowych.

Południe Gdańska zyska od 4 września dwie nowe linie autobusowe. Mowa o linii 118, która połączy Ujeścisko z Zakoniczynem, i linii 176 do Borkowa. - To krok ku lepszej i bardziej wszechstronnej sieci komunikacyjnej - mówią urzędnicy. Ale jest też zła wiadomość dla mieszkańców osiedli przy ul. CedrowejMapka. Stracą dojazd linią 195.



Czy w twojej okolicy brakuje połączeń autobusowych?

Przygotowania do reaktywacji linii 118 na nowej trasie trwają od kilku miesięcy. Właśnie ogłoszono konkrety w tej sprawie.

Linia 118 połączy Ujeścisko z Zakoniczynem



Linia 118 zacznie funkcjonować po zakończeniu wakacji, czyli od 4 września. Będzie jeździć na trasie węzeł przesiadkowy Ujeścisko - Warszawska - Piotrkowska - Jeleniogórska - Człuchowska - Unruga - Porębskiego - Zakoniczyn (pętla jak linia 295).



- Linia funkcjonować będzie w godzinach 5:30-20:30, co 20 minut w godzinach szczytu i co 30 minut poza godzinami szczytu - informuje Sebastian Zomkowski, szef Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Tak pojedzie linia 118. Tak pojedzie linia 118.

Linia 176 dowiezie do Borkowa



Od 4 września na ulice wyjedzie też nowa linia 176, która zostanie uruchomiona na wniosek gminy Pruszcz Gdański. Będzie jeździć w godz. 5-21, w godzinach szczytu co pół godziny, poza szczytem co godzinę.

Rozkład jazdy ZTM Gdańsk - sprawdź



Linia 176 pojedzie trasą: Łostowice Świętokrzyska - Świętokrzyska - Wielkopolska - Ofiar Grudnia - Borkowo: Stylowa - Kasztanowa - Akacjowa - Borkowo Szkoła - Akacjowa (zawracanie na rondzie z ul. Starogardzką) - Kasztanowa - Stylowa - Ofiar Grudnia - Wielkopolska - Przebiśniegowa - Niepołomicka - Świętokrzyska - Łostowice Świętokrzyska.

Tak pojedzie linia 176. Tak pojedzie linia 176.

Dwie nowe linie będą jeździć tylko w dni powszednie



Zarówno linia 118, jak i 176 nie będą jeździć w weekendy. Dlaczego?

- Linia 118 na nowej trasie to linia skierowana przede wszystkim do dzieci i młodzieży szkolnej. Z powodu ograniczeń budżetowych nie może funkcjonować przez cały tydzień, a jedynie w dni powszednie. Oczywiście jest to pilotaż, będziemy obserwować, jak wygląda sytuacja, nie wykluczamy rozszerzenia oferty w przyszłości - tłumaczy Sebastian Zomkowski, szef ZTM Gdańsk. - Natomiast w przypadku międzygminnej linii 176 zamówienie ze strony Pruszcza Gdańskiego dotyczyło tylko dni powszednich - dodaje.

Linia 195 nie dojedzie już na Cedrową



Jest też zła wiadomość dla mieszkańców osiedli przy ul. CedrowejMapka.



Od 4 września nastąpi zmiana trasy linii 195, która nie będzie już tam dojeżdżać.

- Zamiast do Cedrowej autobusy tej linii pojadą do Łostowic Świętokrzyskiej przez ul. Nieborowską i Wawelską. Linia będzie w całości obsługiwana przez minibusy elektryczne i będzie funkcjonować tylko w dni powszednie, co 60 minut. W terminie późniejszym dodatkowo uruchomiony zostanie nowy przystanek "Wawelska" 01 przy ul. Wawelskiej, przed skrzyżowaniem z Nieborowską, w kierunku Siedlec - informuje Zomkowski.
Linia 195 nie będzie już dojeżdżać na Cedrową. Linia 195 nie będzie już dojeżdżać na Cedrową.

Miejsca

Opinie (248) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • A jak tam nowy system biletowy FALA? (6)

    Bedzie zwrot unijnych pieniędzy? Wszystko na to wskazuje. Ktoś za to odpowie ?

    • 39 9

    • Szybciej z tym trollowaniem, bo zaraz go uruchomią i wszyscy zobaczą jak się sprawdza :P (3)

      Chociaż znając Waszego mocodawcę, któremu nikt nie wmówi że białe jest białe, przekaz pewnie się nie zmieni.

      • 4 17

      • Problem z tym systemem (2)

        jest, że oprócz zalet (bilety jednorazowe) ma też swoje wady (dla uzytkowników), z których zamawiający nie chce się wycofać.

        • 7 2

        • Jakie to wady? (1)

          • 3 5

          • Zmuszanie pasażerów z miesięcznymi do wyjmowania biletów przy zmianie środka transportu

            • 12 1

    • Wdrożenie się rozpocznie od mniejszych miejscowości. Więc nie bedzie zwrotu bo system ruszy.

      • 5 5

    • Przecież było powiedziane

      że otwierają w grudniu

      • 3 2

  • (3)

    Takie niby lansowanie zbiorkomu a likwidują linie podwyższają ceny biletów...wszystko aby zniechęcić ludzi.Stąd coraz więcej aut na drodze.

    • 36 12

    • Jakoś "likwidowanie" dróg i podnoszenie cen paliwa nie zniechęca do jazdy samochodem.

      • 8 2

    • Tylko że to teraz nie ma miejsca

      Żadnej linii nie likwidują. Czytałeś artykuł czy tylko nagłówek?

      • 4 2

    • Ceny muszą podnosić bo ze względu na inflację i rozbójnictwo obsr*jtka wszystko poszło do góry- paliwo, części zamienne, usługi serwisowe. Przecież Kłamca im nie doloży.

      • 2 1

  • Te busy będa jeździć ze 2 godziny. (4)

    A co robią ludzie. Ludzie wybiorą samochód.

    • 40 6

    • I samochodem też pojadą ze dwie godziny :)
      Bo zdradze Ci coś strasznego - autobusy jezdzą po tych samych drogach jak samochody.... Może nie optymalną trasą bo chce pozbierać ludzi - ale to zwykle koszt do 10min. Reszta to wynik korków robiących przez ... samochody.
      Jeszcze troche zajmie ogarnięcie miastu że szybciej i taniej będzie wyrzucić samochody z co niektórych dróg i przerobić na buspasy (w sensie że cała jezdnia 1+1 to będą dwa bus pasy (po jednym w kazdym kierunku))

      • 11 6

    • Mi wychodzi niecałe 2 godziny (1)

      Teraz będę miał dobre połączenie, z Zakoniczyna na Ujeścisko, potem łapię z Ujeściska na Suchanino, następnie z Suchanina do Wrzeszcza a stamtąd już bezpośrednio dojadę do Oliwy gdzie pracuję w super szklanej klatce.
      Na szczęście już nie muszę tak kombinować, bo w Olsztynie ze zwykłego blokowiska mam bezpośrednie połączenia autobusowe i tramwajowe do wszystkich ważnych punktów miasta: centrum, dworzec, galeria, plaża czy uniwerek.

      • 0 6

      • Słaby wPIS

        Gdybyś była stąd, to byś wiedziała, że z Ujesciska jest bezpośredni autobus do Wrzeszcza, przez Suchanino właśnie. No i jest bezpośredni tramwaj do Oliwy.

        • 5 1

    • Lepiej tak niz nijak.

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    28 lat temu 176 jeździło do Straszyna (16)

    Patrząc kątem oka na tą mapkę 176 aż prosi się aby autobusy te dojeżdżały do Straszyna. Pamiętam że jako dziecko jeździliśmy 176 na niedzielne obiady do babci która wówczas mieszkała w Straszynie. Dziś te tereny nie do poznania.

    • 82 11

    • (2)

      to niech straszyn zawrze umowę z ZTM i płaci podobnie jak Borkowo :)

      • 32 0

      • Płaci Gmina wiejska Pruszcz (1)

        Pani wójt zamarzyła się kariera poselska, więc po 20 latach niedania się nagle dało się zapłacić za czerwone autobusy.

        • 14 0

        • Wiesz jakie kongo bedzie od wrzesnia

          Pod szkołą w borkowie

          • 3 0

    • Straszyn jest poza Gdańskiem (2)

      Więc gmina Straszyn niech to finansuje

      • 21 4

      • 28 lat temu nie było ZTM

        Straszyn i Borkowo należą do gminy Pruszcz Gdański

        • 14 0

      • Nie ma gminy Straszyn. Borkowo i Straszyn należą do gminy Pruszcz Gdański, i to ona finansuje częściowo ten autobus.

        • 11 0

    • Pisz wniosek do pani wójt (1)

      Jest okres wyborczy, a to zwiększa szanse.

      • 13 0

      • do sołtysa chyba trzeba wnioskować

        • 0 0

    • A nie lepiej puścić tą linię w lewo do dawnej mleczarni? (2)

      Można by się wtedy przesiąść na 175 lub na 189.

      • 0 6

      • "tę linię"

        aż oczy bolą

        • 7 8

      • Mleczarni już nie ma

        To jest teren prywatny. Ta pseudo-pętla też. Zaraz wyrzuca stamtąd autobusy.

        • 3 0

    • 176

      Raczej to jest mało prawdopodobne by ten numer wrócił do Straszyna,a to z tego powodu że Pruszcz Gd ma własną gminna komunikację z tym właściwie już miasteczkiem obsługiwana przez firmę Albatros,a przedtem jeszcze był Gryf.

      • 2 1

    • Jak Straszyn zapłaci to beda jezdzily

      • 4 0

    • A ja jezdzilem 164 do ceder (2)

      I kojarzę ze była jeszcze linia do przegaliny przez trzcinsko

      • 0 0

      • 136 albo 181 (1)

        • 0 0

        • 181

          • 0 0

  • To krok ku lepszej i bardziej wszechstronnej sieci komunikacyjnej - mówią urzędnicy... (2)

    Dalej nie czytam. Żenada.

    • 30 7

    • (1)

      Autobusy pojadą, tam gdzie dotychczas ich nie było. Co Ci się w tym nie podoba?

      • 3 3

      • np. to że ludzie nie jeżdżą z jednego blokowiska na sąsiednie raz na godzinę

        tylko najczęściej do centrum, na dworzec, biurowców w Oliwie, na plażę i tak dalej.
        Przecież nie trzeba zamawiać jakiś super badań bo widać gołym okiem skąd i dokąd o jakich porach ludzie się przemieszczają - wystarczy popatrzeć na mapę korków.
        Trójmiasto ma najgorszy transport publiczny w kraju: połowa mieszkańców jest w ogóle poza zasięgiem a dla drugiej połowy jest on zbyt niepraktyczny aby był użyteczny. Prosty przykład: z Guderskiego do OBC, najpierw autobusem, potem przesiadka na tramwaj a potem na SKM - a wariant najprostszy z jedną przesiadką to grubo ponad 1 godzina a jak dodasz czasy dojścia na przystanki plus oczekiwanie plus nagminne spóźnienia w godzinach szczytu to wyjdzie pewnie 2 godziny. Lepiej już z Elbląga jechać autem.

        • 4 2

  • Opinia wyróżniona

    Spoko, że nowe autobusy (17)

    Ale zacznijcie upraszczać trasy obecnych autobusów, bo naprawdę czasem to szkoda wydawać kasę na autobus, bo tak się na trasie zapętla i kręci. Przykład? 175. Na pętlę Ł-Ś jestem w stanie dotrzeć 'z buta' szybciej niż tym autobusem a mam przystanek niedaleko

    • 109 6

    • Nie ma Nowej Świętokrzyskiej (4)

      to i nie ma jak trasy wyprostować.

      • 3 8

      • O ci chodzi NŚW..bredzisz?

        • 3 3

      • Ale mi nie chodzi o to (2)

        Że jest wąskie gardło Niepołomicka - Świętokrzyska, a przede wszystkim o to, że ten autobus zajeżdża na pętlę Kampinoską by po chwili wrócić prawie tą samą trasą na Niepołomicką albo kilka razy zatrzymuje się w okolicy pętli Ł-Ś. Trasy autobusów powinny być proste, sprawne i szybkie po to, żeby były alternatywą dla aut, chyba że komunikacja ma być tylko dla osób z problemami ruchowymi i ma się zatrzymywać pod samymi drzwiami każdemu, naprawdę 500 m to nie jest duży kawałek do przejścia

        • 13 1

        • Płyty na Kampinoskiej

          Są już w tak złym stanie, że zrezygnowano z jeżdżenia po nich. A kiedyś autobus tam jeździł. Zostaje tylko Niepołomicka.

          • 1 1

        • Oho chyba wiem jaki typ człowieka mnie zminusował

          Zamiast konkretnie napisać, o co chodzi

          • 1 1

    • Trasa 168- kolejny absurd przystankowy (8)

      Zobaczcie trasę 168 w stronę Kiełpina:

      Emaus - Siedlce - Siedlce - Emaus.

      Cztery przystanki co 50 metrów a autobus musi robić prawie piruety.

      • 20 2

      • Tam to był absurd budowlany (1)

        Że budując tramwaj nie przewidziano przystanku przy skrzyżowaniu Kartuskiej i Nowolipia

        • 15 1

        • Absurdy przy budowie tras tramwajowych w Gdańsku to nieodłączny element funkcjonowania tego miasta. Tam, gdzie przystanek by się przydał, nie ma go, a tam, gdzie jest niepotrzebny, jest kilka jeden za drugim (Nowa Warszawska z 4 przystankami na odcinku półtorej kilometra, najpewniej w ramach przyspieszania tramwajów).

          • 4 4

      • Dokładnie, kolejny absurd (5)

        A takich jest sporo w Gdańsku. Wystarczy spojrzeć na taką Warszawę lub Kraków. Proste trasy, rozchodzące się promieniście i krzyżujące się ze sobą w wybranych miejscach, żeby usprawnić sprawne poruszanie po mieście i ewentualne przesiadki

        • 3 4

        • A nie wystarczy spojrzec na taka Warszawe lub Krakow, zeby zdac sobie sprawe z kompletnie innego schematu zabudowy? (3)

          • 8 2

          • Iiii co w związku z tym? Przytyk niepotrzebny (2)

            Czy to oznacza, że nie można w Gdańsku zastosować tras sprawnych, promieniście wydłużonych w kierunku terenów gdzie miasto się rozwija bardziej i przecinać je innymi kursami tramwajów lub autobusów w poprzek?

            • 1 2

            • Nie ma promienistego układu ulic

              To i nie może być promienistych tras linii. Ale skąd to ma wiedzieć podkarpacki troll?

              • 1 3

            • W zwiazku z tym juz nic, wszelka dyskusja z Toba nie ma wszakze sensu.

              • 0 0

        • no to zrób proste trasy w gdansku, niech się rozchodzą do zatoki i na wzgórza morenowe

          • 1 1

    • i dobrze ze z buta, wyjdzie ci na zdrowie

      • 2 6

    • Zatem (1)

      idź z buta i po problemie przyjacielu.

      • 3 3

      • z buta to z Nowej Letnicy do szkoły średniej idę....

        • 0 0

  • Nowe linie kosztem starych (6)

    Cięcie kursów na 208 i108. Powstają nowe linie snuje po osiedlowych uliczkach, z żenującą częstotliwością. Po to żeby emerytka miała bezpośrednio do biedry. Żadnej istotnej poprawy nie będzie.

    • 38 11

    • (2)

      Co 20 minut nie jest żenującą częstotliwością.

      • 2 6

      • Ale obsługa Starego Chełmu to już żenada (1)

        • 6 3

        • Stary Chełm

          ma przystanek tramwajowy "Odrzańska".

          • 3 5

    • Podobnie lipce i św. Wojciech. (1)

      Zabrane linie autobusowe. Częstotliwość istniejących co godzinę.

      • 4 2

      • Weż nie chrzań

        Linie do Pruszcza chodzą przez Lipce co 7,5 minuty w szczycie. Wojciech ma też więcej połączeń niż trzeba; sensu wożenia setek ludzi z Gdańska do Pruszcza po dziurach nie ma, żeby brać co kurs ledwo 1-2 osoby do/z św. Wojciecha.

        • 3 4

    • Tez uwazam 208 za absurd

      22 minuty w plecy w kierunku Łostowic. I po co nią zastępowali 118?

      • 0 0

  • (3)

    Dyliżansem będzie szybciej i taniej!

    • 26 5

    • No to masz przePIS na sukces

      Kup dyliżans i woź nim ludzi.

      • 3 3

    • Rydwanem najszybciej

      • 3 1

    • Rydwanem!

      • 2 1

  • (1)

    Z tą częstotliwością kursowania co godzinę miasto nieźle pojechało po bandzie. Na pewno jest to właściwa droga ku temu, by zachęcić mieszkańców do transportu publicznego.

    • 43 3

    • Zatrudnij się jako kierowca

      To będzie miał kto obsługiwać więcej kursów.

      • 3 7

  • 213 (4)

    Proszę dopisać, Że planowana jest korekta rozkładu jazdy autobusu 213. W praktyce, w większości przypadków korekta=likwidacja kursów.

    • 33 4

    • Nie płacz (2)

      ten wasz 213 co 7 minut odpala a nasz 175 co 20 minut z durną Cedrową plus w weekendy co 30 min.

      • 3 7

      • No i?

        W godzinach szczytu wypełniony do granic możliwości. Czasem na drugim przystanku ciężko wsiąść.
        No ale widzę że skoro Wy "macie gorzej" to inni nie mają prawa narzekać.

        • 11 4

      • ale 175 ma cię dowozic do przemyskiej i wskakuj w tramwaj

        • 1 1

    • Trasa sie pokrywa wiec nic nie zniknie

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane