• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe linie autobusowe od 4 września

Ewelina Oleksy
21 sierpnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (248)
Wróci linia 118, ale na zupełnie innej trasie, niż jeździła przed likwidacją, dlatego zaliczana jest do nowych. Wróci linia 118, ale na zupełnie innej trasie, niż jeździła przed likwidacją, dlatego zaliczana jest do nowych.

Południe Gdańska zyska od 4 września dwie nowe linie autobusowe. Mowa o linii 118, która połączy Ujeścisko z Zakoniczynem, i linii 176 do Borkowa. - To krok ku lepszej i bardziej wszechstronnej sieci komunikacyjnej - mówią urzędnicy. Ale jest też zła wiadomość dla mieszkańców osiedli przy ul. CedrowejMapka. Stracą dojazd linią 195.



Czy w twojej okolicy brakuje połączeń autobusowych?

Przygotowania do reaktywacji linii 118 na nowej trasie trwają od kilku miesięcy. Właśnie ogłoszono konkrety w tej sprawie.

Linia 118 połączy Ujeścisko z Zakoniczynem



Linia 118 zacznie funkcjonować po zakończeniu wakacji, czyli od 4 września. Będzie jeździć na trasie węzeł przesiadkowy Ujeścisko - Warszawska - Piotrkowska - Jeleniogórska - Człuchowska - Unruga - Porębskiego - Zakoniczyn (pętla jak linia 295).



- Linia funkcjonować będzie w godzinach 5:30-20:30, co 20 minut w godzinach szczytu i co 30 minut poza godzinami szczytu - informuje Sebastian Zomkowski, szef Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Tak pojedzie linia 118. Tak pojedzie linia 118.

Linia 176 dowiezie do Borkowa



Od 4 września na ulice wyjedzie też nowa linia 176, która zostanie uruchomiona na wniosek gminy Pruszcz Gdański. Będzie jeździć w godz. 5-21, w godzinach szczytu co pół godziny, poza szczytem co godzinę.

Rozkład jazdy ZTM Gdańsk - sprawdź



Linia 176 pojedzie trasą: Łostowice Świętokrzyska - Świętokrzyska - Wielkopolska - Ofiar Grudnia - Borkowo: Stylowa - Kasztanowa - Akacjowa - Borkowo Szkoła - Akacjowa (zawracanie na rondzie z ul. Starogardzką) - Kasztanowa - Stylowa - Ofiar Grudnia - Wielkopolska - Przebiśniegowa - Niepołomicka - Świętokrzyska - Łostowice Świętokrzyska.

Tak pojedzie linia 176. Tak pojedzie linia 176.

Dwie nowe linie będą jeździć tylko w dni powszednie



Zarówno linia 118, jak i 176 nie będą jeździć w weekendy. Dlaczego?

- Linia 118 na nowej trasie to linia skierowana przede wszystkim do dzieci i młodzieży szkolnej. Z powodu ograniczeń budżetowych nie może funkcjonować przez cały tydzień, a jedynie w dni powszednie. Oczywiście jest to pilotaż, będziemy obserwować, jak wygląda sytuacja, nie wykluczamy rozszerzenia oferty w przyszłości - tłumaczy Sebastian Zomkowski, szef ZTM Gdańsk. - Natomiast w przypadku międzygminnej linii 176 zamówienie ze strony Pruszcza Gdańskiego dotyczyło tylko dni powszednich - dodaje.

Linia 195 nie dojedzie już na Cedrową



Jest też zła wiadomość dla mieszkańców osiedli przy ul. CedrowejMapka.



Od 4 września nastąpi zmiana trasy linii 195, która nie będzie już tam dojeżdżać.

- Zamiast do Cedrowej autobusy tej linii pojadą do Łostowic Świętokrzyskiej przez ul. Nieborowską i Wawelską. Linia będzie w całości obsługiwana przez minibusy elektryczne i będzie funkcjonować tylko w dni powszednie, co 60 minut. W terminie późniejszym dodatkowo uruchomiony zostanie nowy przystanek "Wawelska" 01 przy ul. Wawelskiej, przed skrzyżowaniem z Nieborowską, w kierunku Siedlec - informuje Zomkowski.
Linia 195 nie będzie już dojeżdżać na Cedrową. Linia 195 nie będzie już dojeżdżać na Cedrową.

Miejsca

Opinie (248) 4 zablokowane

  • I nadal brak dojazdu do pętli Ujeścisko z Jasienia i Wiszących Ogrodów

    • 9 4

  • Ul.Cedrowa (8)

    W lipcu,małym elektrycznym autobusikiem nr 195 dojechałam na cmentarz od.ul.Cedrowej.Takie były szumne zapowiedzi o jakiejś przebudowie na ul.Cedrowej,więc czekałam na dobry dojazd.Autobusik jeździł co godzinę.Teraz słyszę,że znowu nie będzie dojazdu z tej strony na cmentarz?

    • 6 8

    • Zdalny wPIS? (3)

      Gdybyś naprawdę była stąd, to byś wiedziała. Ulica łącząca Cedrową z Kartuska została zbudowana i jeździ nią autobus linii 175 co 20 minut. Ale skąd to ma wiedzieć zdalny troll z nieaktualnymi mapami.

      • 9 3

      • A to Wam

        developer autobusu nie podstawił?

        • 5 2

      • (1)

        Na cmentarz od strony ul.Cedrowej jeżdżą ludzie też nie miejscowi.

        • 2 1

        • Jak ma dojechać na cmentarz (wejście od ul. Cedrowej ) starsza osoba z Nowego Portu?.

          • 0 1

    • Przeciez jezdzi tam 175. Szybko, bez krazenia po zad*piach

      • 4 2

    • (2)

      Masz 175 również z Siedlec, z tą różnicą, że kursuje co 15/20 min. Mało?

      • 2 3

      • (1)

        Na końcowym przy ul.Cedrowej jest informacja,że autobusik jeździ raz na godzinę.

        • 1 2

        • Jednak zdalny wPIS

          Nie ma tam informacji, że busik kursuje co godzinę. Wiszą za to rozkłady jazdy linii 175, kursującej co 20 minut. Ja wiem, że musisz wyrobić normę hejtu ale kiepsko ci to idzie.

          • 1 3

  • (11)

    A dzieci z rejonowej sp 14 nadal dojazd tylko do emaus. Czy normalne jest puszczanie 8 latka z przesiadka do szkoły o 7.25 samego? Lub 8 latka o 7 rano piechotą ( latem pół biedy ) ale zimą kiedy jest ciemno przez ulice Szarą? Za to prywatny autobus dla VIPOw ze wzgórza Mickiewicza jest. Coś tu jest nie halo. Dziwicie się ze są korki - podziękujmy miastu za takie planowanie.

    • 10 12

    • Tak, normalne, zwłaszcza że obok jest przystanek tramwajowy, z którego można podjechać pod samą szkołę. Rodzice w Gdańsku są niezwykle roszczeniowi wobec planowania komunikacji miejskiej, szczególnie zważając na to, że nie płacą ani grosza za bilety dla swoich pociech. Najlepiej jakby każda linia robiła zajazdy pod każdą szkołę w mieście, byleby dziecko nie musiało przejść 300 metrów piechotą z przystanku. Wydłuży to czas przejazdu dla pozostałych pasażerów o kilka/kilkanaście minut? Ważne, że dziecko się nie zmęczy chodzeniem.

      • 20 0

    • (4)

      Dzieci jeżdżą za darmo. Nie powinno być żadnej komunikacji pod dzieci tylko pod pracujących którzy ten bajzel utrzymują.

      • 13 2

      • (3)

        Darmowe przejazdy dla dzieci są w całej Europie a chyba do niej dążymy? Tam nikt się nie pruje w taki sposób bo później te dzieci będą pracowały na Twoją starość . Europa dziadkami stoi i psami jeszcze bo więcej psów niż dzieci jest- szczególnie w Polsce.

        • 0 7

        • (1)

          No gdzie w Europie są te darmowe przejazdy? Zresztą nawet jeśli, to widocznie tamtejsze miasta stać na tę fanaberię. Gdańska na to absolutnie nie stać, a same darmowe przejazdy są niczym innym jak kiełbasą wyborczą.

          • 5 3

          • Więcej uchodźców mogł Gdańsk przyjąć wtedy był bogaty

            • 1 6

        • prują to się co najwyżej twoje gacie

          • 2 1

    • (2)

      Rejony w szkolach skomczyly sie dawno temu

      • 3 7

      • A powinny powrócić!!!

        • 3 0

      • NaPISał ktoś, kto nie ma dzieci.

        Rejony szkół jak najbardziej są i nazywają się "obwody".

        • 0 5

    • (1)

      Komunikacja nie jest w ogóle konkurencyjna dla samochodu. Przejazd w takiej sytuacji to min 25 min. Z dojściem i czekaniem. Wzrost 8 latka nie nadaje się do zapchanego autobusu czy tramwaju bo dziecko jest miażdżone przez innych m.in przez plecaki które nie są zdejmowane. Jako ojciec wole zabrać 4 chłopaków z osiedla i odwieźć do szkoły jadąc kartuska do pracy niż zastanawiać się czy dzieciak nie został wypchnięty z tramwaju. Tu totalnie nie chodzi o dystans pieszy do szkoły. Chodzi o społeczeństwo które generalnie nie lubi dzieci i w takim tramwaju w razie kłopotu nikt nie pomoże tylko wyciągnie smartfon.

      • 1 9

      • Fantazja...

        Ciekawe kto jeździ z plecakami, jak nie właśnie dzieci do szkoły. Ale nie tylko to nie klei się w Twoim wPISie. Zabierasz czterech 8-latków do samochodu, bez fotelików? Słaba ściema.

        • 4 1

  • Po jakiego licha (4)

    ten 195 reaktywowany na godzinę z nową trasą. Zwróćcie 175 bez Cedrowej, to z dzielnic południowych najwięcej mieszkańców dojeżdża do pętli Ś-Ł i Siedlce. Błagam!!!

    • 13 14

    • (1)

      Skoro jezdzicie do Lostowic to przejazd przez Cedrowa was nie dotyczy

      • 5 3

      • Zgadza się ale kosztem 175 wydłużony czas jazdy o 10-14 minut.

        • 1 2

    • (1)

      Zrozum, że tzw. " południe" to slamsy miasta, którymi nikt się nie przejmuje. Tam tylko szum obwodnicy i smród Szadółek.

      • 2 5

      • za to w centrum wieczny placz o brak miejsc do parkowania, o turystów, o zablokowane ulice

        więc sobie mieszkaj tam w centrum i próbuj się wydostac

        • 2 1

  • To ZTM to jest jakieśnieporozumienie (4)

    Wytłumaczy ktoś dlaczego w gdańsku nie można kupić biletu autobusowego za gotówke ? biletomaty gotówki albo nie obsługują albo nawet jak nie przyjmują to odrzucają podczas próby zakupu. Miasto teoretyczne

    • 26 11

    • Z tego samego powodu... (2)

      ...co nie wolno pracować na czarno.
      Skoro oszukujesz państwo ukrywając swoje dochody, to nie licz na ułatwienia.

      • 4 5

      • jesteś człowieku jakiś odklejony ?

        co ma zakup biletu za gotówkę wspólnego z dochodami ? Gotówka to pełnoprawny środek płatniczy

        • 1 0

      • Zakup biletu za gotówkę to jakieś ułatwienie ?

        gdzieś ty się uchował ? w moskiwie ?

        • 2 0

    • to jak z paczkomatami, też nie można do nich sr*...

      • 0 1

  • Teoria teorią a praktyka.. (1)

    Chciałem ostatnio jechać autobusem z Jasienia na Dolny Wrzeszcz - komunikacja min. 55 minut. Rowerem 22 (z górki oczywiście), autem 17. Na plazę w Brzeźnie - min. godzina, auto 25-30 minut, rower 35-40 minut. Jak rodzinnie chcieliśmy na plażę, to wychodzi na to, że trzeba się modlić o brak wózka w tramwaju/autobusie, bo mozna pocałować klamkę.

    Nie dziwię się, ze komunikację wybiera się z przymusu.

    • 33 4

    • "na Dolny Wrzeszcz" wszystko wyjasnia

      • 2 3

  • (3)

    Szkoda, że linia 176 powstaje kosztem kursów 213. Osiedli przybywa, a rozkład uboższy niż 10 lat temu.

    • 13 3

    • (2)

      Toc trasa sie pokrywa. Zamiast w 213 wsiadziesz w 176

      • 2 1

      • (1)

        Wsiądziesz? Powodzenia, 213 jest zapchane na pierwszym przystanku, a co dopiero jak podjedzie 176 pełny już z Borkowa

        • 1 5

        • ten cały 176 to raczej jest robiony pod szkołe w borkowie, która w nowym roku szkolnym pęknie z przepełnienia

          • 1 0

  • (2)

    176 niby jest zamówieniem gminy Pruszcz, ale kursy tej linii będą wykrojone z 213 (wybrane kursy zamiast 213 będą jeździły jako 176, dalej do Borkowa)

    A teraz Sebastianek z ZTM będzie się chwalił przez następne 5 lat, że zrobił nową linię. Zenada

    • 20 5

    • (1)

      Skad maja wziac dodatkowe wozy i kierowcow?

      • 1 4

      • z bangladeszu. przeciez przez ostatnie 8 lat wydano tyle wiz

        • 2 0

  • Bilety za drogie (2)

    Proszę pomyśleć o przebudowie rodzajów biletów bo nie opłaca sie korzystać z tych połączeń zwlaszcza 195 bo bilet będzie kosztowal 6zl a nie 4.80 gdy chce sie przesiaść. Ponadto Gdańsk ma bardzo drogie bilety nawet w Warszawie jest taniej 4,40 75min 3,30 20 min z przesiadkami i miesięczne też. Tańsza komunikacja, to wiecej osob bedzie z niej korzystac. Ktora partia nam to moze zapewnic bo mamy wybory i moze ktos uslyszy prosby mieszkancow?

    • 27 3

    • Żadna.

      • 1 0

    • Linia 195 jezdzi pusta i nadal tak nedzie bo bedzie tkwila w korku na Swietokrzyskiej. Szybciej pieszo dojdziesz

      • 9 2

  • (16)

    I co z tego,że powstają nowe linie miejskie,jak ich częstotliwość kursowania upodabnia je do komunikacji PKS( kursy co 60 minut tylko w dni szkolne) a powstanie nowych linii powoduje ograniczenie kursów już istniejących.Jeszcze rok,dwa i komunikacja miejska w Gdańsku będzie wyglądała jak PKS -masa linii z rzadkimi kursami tylko w dni szkolne.

    • 145 6

    • prawda

      Częstotliwość 127 czy 148 to kpina

      • 19 2

    • (4)

      To zatrudnij się jako kierowca. Częstotliwość kursów często wynika z braku ludzi do pracy. Kierowca autobusu nie jest terminatorem. Musi odpoczywać bo odpowiada za twoje zdrowie.

      • 6 12

      • W takiej sytuacji wypada prostowac linie, a nie tworzyc nowe i to krajoznawcze. Z reszta, do kogo ja gadam.

        • 17 1

      • (2)

        Jak nie ma ludzi to trzeba podnieść pensje. Za dobre pieniądze chętni do pracy się znajdą.

        • 8 2

        • To zasponsoruj tę podwyżkę. (1)

          Przy okazji moją też możesz sfinansować, też chciałbym więcej zarabiać.

          • 2 3

          • Miasto spokojnie znajdzie na to pieniądze, wystarczy przestać wyrzucać pieniądze na Lechię, festyny i zbędne kursy komunikacji, których mogłoby nie być, gdyby był priorytet na skrzyżowaniach.

            • 4 1

    • (7)

      A linia nr 5 nadal co 20 min...wstyd

      • 3 2

      • (5)

        Ta linia w ogóle powinna wylecieć i zostać zastąpiona wydłużoną do Nowego Portu linią 3, z możliwością przesiadki na częstsze tramwaje linii 6 i 12 przy Operze. Gwarantuję, że byłoby to znacznie szybsze i bardziej korzystne czasowo połączenie niż czekanie 20 minut na tramwaj do Wrzeszcza.

        • 6 5

        • Nowy Port (4)

          W trakcie remontu wiaduktu do Brzeźna linia nr 3 jeździła do Nowego Portu i tak powinna zostać.

          • 0 0

          • (3)

            Owszem, powinna, a 5 powinna zniknąć jako muchowóz. Gdy ktoś z NP chce się dostać na Zwycięstwa/Grunwaldzką, zrobi to znacznie szybciej autobusem, a sama 5 istnieje chyba dla samego faktu istnienia, bez większej roli w tkance komunikacyjnej miasta.

            • 1 2

            • (2)

              Kiedyś 5 jeździła do Oliwy do pętli

              • 0 0

              • (1)

                I nadal przecież jeździ.

                • 0 1

              • do pętli w starej Oliwie?

                • 0 0

      • właśnie przez takie wożenie powietrza jak w linii 5 gdzie indziej jest przepełnienie

        częstsza 3 i przesiadki przy Operze, dwa razy częstsze 148 z co drugim kursem do Oliwy przez Kołobrzeską, wszystko razem dałoby dużo lepszą ofertę za te same pieniądze,

        • 4 3

    • (1)

      Tak się kończy tworzenie linii zewsząd do zewsząd, bo babcia jadąc do przychodni na drugi koniec miasta nie będzie się przecież przesiadała, a synek nie może przejść 200 metrów od przystanku do szkoły. Zamiast uproszczenia przebiegu linii, zaprzestania durnych zajazdów na każdą możliwą pętlę i stworzenia przystanków z łatwymi i szybkimi przesiadkami, miasto nadal brnie w przekonywanie ludzi, że jedyna rozsądna komunikacja to ta bezpośrednia. Wystarczy spojrzeć na to, w jakie oburzenie wpadli użytkownicy pętli na Świętokrzyskiej, gdy bezpośredni tramwaj na Zaspę (na który notabene mogą się bez wysiłku przesiąść dwa przystanki od pętli) został skierowany na Lawendowe Wzgórze.

      • 6 6

      • Szczególnie w wypadku tramwajów ta mania bezpośredniości jest absurdalna

        bo one jadą często i względnie planowo. Z autobusami mającymi opóźnienia rzędu kilkudziesięciu minut i kursującymi losowo sprawa nie jest już taka oczywista - czas przesiadki może być od 0 do 60 minut zależnie od warunków, nawet gdy przesiadamy się na linię kursującą według rozkładu co 15.

        • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane