- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (268 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (329 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (208 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza
Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.
- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.
- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.
Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.
- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.
Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.
Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.
Miejsca
Opinie (500) ponad 10 zablokowanych
-
2015-04-15 11:15
ile to kosztowało? 4 tysie? (4)
ja moge to zrobic za połowe
- 22 1
-
2015-04-15 11:35
4 tys.?
dobrze będzie, jak wydali na nie tylko 40 tys. (choć podejrzewam, że niestety dużo więcej...)
- 11 0
-
2015-04-15 11:55
Ja od ręki zrobię za darmo
z patriotycznego obowiązku.
- 15 0
-
2015-04-15 13:36
4 tysie to kosztowało stare logo.
i to jest adekwatna nagroda w konkursie. (normalnie logo kosztuje u osoby znającej sie na rzeczy od 1000 w góre)
Nowe kosztowało 90 tyś bez zadnych konkursów i to jest zwyczany wałek.- 30 0
-
2015-04-17 13:39
jakbyś wziął połowę, zgarnąłbyś 45 tys. :)
- 2 0
-
2015-04-15 11:16
kolejnemu kolesiowi sypnęli groszem
a znak nie do odczytania dla wyznawców scjentyzmu
oni mówią i piszą tylko po scjentystycznemu- 24 0
-
2015-04-15 11:17
Rzucam wszystko (2)
Rzucam wszytko, będę robił loga.
- 67 0
-
2015-04-15 12:18
i to jest myśl! (1)
mam ochotę zrobić to samo
- 13 0
-
2015-04-15 17:30
no to bedzie o jednego za duzo...
- 5 0
-
2015-04-15 11:17
brak nawiązania do regionu (3)
1.Tło-białe.
2.kropka-czerwona,co symbolizuje? upadek? zachód słońca? współpracę z czerwienią?
3.powyżej kolor pomarańczowy- coś niekształtnego, ...?
4.napis-niebieski, jak fala morska, ale nieczytelny.
Jak szybko, po spojrzeniu na napis zostanie on odczytany?
Do kogo skierowane jest logo?
Kto to akceptował....?- 76 0
-
2015-04-15 13:45
Pewnie znajomy zaakceptował.
- 11 0
-
2015-04-15 14:01
No skoro Pan Pągowski dostał 90 koła
to akceptujący też pewnie z 5 k. przytulił. Za taką kasę można tę chwilę, gdy z internetu leją się pomyje, wytrzymać. A później i tak nikt nie będzie o tym pamiętał. Dużo ludzi pamiętało jak wyglądało poprzednie logo? Stawiam, że góra 5%.
- 19 0
-
2015-04-15 17:45
cerwona kropka to oczywiście druga japonia do której odwoływał się parobek Wałesa
- 5 3
-
2015-04-15 11:19
żenada (2)
Bo Pągowski, to musi być najlepsze... Jak już ktoś tu napisał mi także wykrzyknik kojarzy się z ostrzeżeniem przed czymś negatywnym. Lepiej było rozpisać konkurs w szkołach, a nie wydawać bez sensu kasę (pewnie będzie niemała). Zwycięska szkoła na pewno dobrze wykorzystałaby pieniądze...
- 48 1
-
2015-04-15 11:56
a to ten Pągowski z PRL, który produkował plakaty dla wojska? (1)
niestrawne zresztą
- 9 2
-
2015-04-15 12:14
Lepsza PRL niż III RP!!
- 3 4
-
2015-04-15 11:19
masakro
O tragedio.......
- 32 0
-
2015-04-15 11:21
tata
pięcioletnia Zosia chce z powrotem swój rysunek z plastyki
- 65 1
-
2015-04-15 11:25
elektrownia atomowa i grzyb po wybuchu nad nią
w sumie pewnie antycypuje ;-)- 13 0
-
2015-04-15 11:26
Koszmar !!!
Chyba w stanie pomroczności
- 25 0
-
2015-04-15 11:28
porażka wizualna (2)
fatalne. zarówno kolorystycznie jak też znaczeniowo...co ma wykrzyknik razem z nieporadnym graficznie napisem do woj. pomorskiego. Ciekawe kto z urzędu się zdecydował na takie graficzne dno?
- 69 0
-
2015-04-15 11:39
No właśnie!
Kto zatwierdził ten bohomaz i polecił wypłacic jakieś pieniądze. Prosimy o nazwisko. To nasze pieniądze wywalono, kto to zrobił?
- 32 0
-
2015-04-16 07:27
Jak to kto? Mnietek....:)
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.