- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (268 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (329 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (208 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza
Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.
- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.
- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.
Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.
- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.
Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.
Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.
Miejsca
Opinie (500) ponad 10 zablokowanych
-
2015-04-15 11:49
JAK logo Bydgoszczy (2)
ta sama koncepcja, te same kolory... tyle tylko, że w Pomorskim ze złą interpunkcją http://www.transferbydgoszcz.pl/grafika/bydgoszcz-logo.png
- 12 1
-
2015-04-15 12:18
zła interpunkcja!? to się nazywa "łamanie konwencji" ;)
- 1 0
-
2015-04-15 12:51
Bydgoskie dużo lepsze
- 5 0
-
2015-04-15 11:51
Niewątpliwie plakaty Pągowskiego są dziełami ale nie oznacza to, że jest on geniuszem grafiki, który potrafi przygotować dobre logo, bo to już jest trochę inny obszar i filozofia.
Zamawianie logotypu u Pągowskiego to trochę jak sprowadzanie przebrzmiałych gwiazd rocka do Doliny Szarloty - już nie ta świeżość ale sentyment do nazwisk.
Bez sensu - mamy na Pomorzu wielu świetnych grafików młodszego pokolenia. Tyle, że budżet projektu pewnie za mały...- 22 0
-
2015-04-15 11:58
Poprzednie logo
widzę chyba po raz pierwszy.
- 15 0
-
2015-04-15 12:03
Odstraszy programistow :)
"! Pomorskie" - tak w wielu jezykach programowania wyraza sie zaprzeczenie.
- 32 0
-
2015-04-15 12:03
i ten wykrzyknik !
Mam nadzieje że znak jeszcze nie został zatwierdzony. Ja życzę sobie konkursu i glosowanie na projekty. Jestem z Pomorskiego i chcę mieć udział w wyborze znaku promującego region. Ten znak to jakiś przekręt, królik z kapelusza w cyrku
- 26 0
-
2015-04-15 12:07
"Comovslcie" ? (1)
Czy tego goscia literek w szkole nie uczyli?
- 22 0
-
2015-04-15 12:13
ja tam widzę "Comovskie"
- 10 0
-
2015-04-15 12:18
stary logotyp dużo lepszy.
- 12 0
-
2015-04-15 12:19
Szanowny Panie Andrzeju Pągowski
Litera "P" sklada sie z pionowej kreski i domknietego brzuszka po prawej stronie u gory.
Litera "r" sklada sie z pionowej kreski i falki po prawej stronie u gory.
W literze "k" pionowa kreska i ukosne stanowa polaczona calosc.
Litera "s" nie wystaje ponizej glownej linii pisma.
Gdyby mial Pan jeszcze jakies watpliwosci co do wygladu liter chetnie pomozemy, wiekszosc z dyskutantow tutaj pierwsze klasy podstawowki ma juz za soba.- 34 4
-
2015-04-15 12:24
Kto był tak inteligentny aby powierzyć projekt loga artyście projektującemu plakaty? Czy na Pomorzu naprawianiem aut zajmują się rolnicy a opieką nad dziećmi sprzedawcy z Tesco? Pan Andrzej jest świetnym grafikiem, ale myślę że od Identyfikacji Wizualnej powinien trzymać się z daleka.
- 27 0
-
2015-04-15 12:24
Promocja regionu to super konfitury!
Mozna zagarniac cieple pieniadze podatnikow calymi torbami.
Nikt przecziez nie jest w stanie obiektywnie rozliczyc z efektow takiej promocji.- 27 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.