• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza

Michał Stąporek
15 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
aktualizacja: godz. 13:25 (15 kwietnia 2015)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów
Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego. Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego.

Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.



Który znak promocyjny bardziej ci się podoba?

Nowe logo jest elementem nowej strategii promocji regionu.

- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.

Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.

- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.

Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.

Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.

- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.

Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.

Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.

Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku. Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku.

Miejsca

Opinie (500) ponad 10 zablokowanych

  • promocja Pomorza

    w 2007-cztery tysiące złotych,w 2015-dziewięćdziesiąt tysięcy złotych...no,no to ci dopiero promocja Pomorza...moim zdaniem Pągowski tym razem specjalnego pomysłu nie miał-nie podoba mi się.

    • 17 0

  • "Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski." (1)

    Panie Śliwiński!!! Alboś Pan dostał nieźle w łape za wciskanie ludziom takich dyrdymałów, albo Pan plastyki w podstawówce nie skończyłeś!!!

    • 29 0

    • Em Gie Er politolog o logo....

      Magister politologii Sliwinski wypowiada sie o "malarskim charakterze" znaku. Facet ma tyle samo kompetencji w temacie co kazdy uczestnik tego forum.

      Czyli jak typowy urzedas: nie znam sie a sie wypowiem

      • 6 0

  • Logo powinno zawierac elementy kojarzace sie z regionem!

    Dziure w drodze, podpalony samochod, niepoczytalnego przestepce, rachunek za ECS, mieszkanie pominiete w oswiadczeniu...

    Osikana sciana jest zbyt wybiorczym traktowaniem caloksztaltu i sam ten element zachecic moze co najwyzej do przyjazdu blokowa patologie ale juz nie zatwardzialych kryminalistow czy skorumpowanych urzednikow.

    • 26 0

  • Fachowcy (5)

    No i się fachowcy odezwali !!
    Najlepiej konkurs rozpisać, żeby się "normalne społeczeństwo" wypowiedziało i wybrało "ładny", "nie dziecięcy" projekt, najtańszy oczywiście, a najlepiej przez jakiegoś ucznia za free zrobiony. Pan Kaziu ze szwagrem przy piwku SMS wyślą i wybiorą "śliczny obrazek" i będzie GIT! Tak samo jak pasteloza malowanych bloków.

    • 2 25

    • Zdecydowanie lepiej wyglądałoby logo zrobione przy piwku albo przez ucznia podstawówki
      Ważne, że znajomy władz się pod tym podpisał i wybazgranie słowa z wykrzyknikiem kosztowało 90 tysięcy.

      • 13 0

    • Ha, ha!

      No to niechcący wyszła ci piękna krytyka. Urzędasy zrobiły dokładnie odwrotnie do tego co napisałeś a co wyszło? Tak jakby to było przez jakiegoś ucznia za free zrobione, z tą małą różnicą, że nie było "free", tylko kosztowało 90 tysięcy! Z całym szacunkiem do artysty Pągowskiego, ale to co zrobił nie wykracza poza zakres możliwości 10 latka, a skasował jak za wybitne dzieło.

      • 13 0

    • ehe

      Taaa, bo politolog Sliwinski z UMWP to fachowiec od spraw artystycznych...

      • 8 0

    • sie nie pos.aj

      4 tyś za konkurs - nie wiem czy bym sie skusił - zalezy od tego czy miał bym czas czy nie.
      Przy konkursie i nagrodzie 10/20 tyś już zapewniam cię iż naprawdę sporo obcykanych w temacie ludzi by wzieło w nim udział - nie tylko dla prestiżu ale i zwyczajnie dla kasy.

      A 90 tyś za coś takiego bez konkursu to zwyczajny nepotyzm. Tudzież okrdanie obywateli i wałek.

      • 20 0

    • (Nie) fachowcu!!!

      Skoro taki z Ciebie znawca to napisz parę słów o tym, co dobrego jest w tym projekcie, tak żeby cała reszta forumowiczów to zrozumiała. I nie zapominaj o względach estetycznych, bo te są tu ne mniej ważne.
      Czekam, bo nie mogę ani zrozumieć ani zobaczyć w tym nic godnego pochwały.

      • 9 0

  • To nie jest logo tylko bohomaz!

    Powiesić urzędników odpowiedzialnych za defraudację publicznych pieniędzy!

    • 16 1

  • hm...

    pan Ryszard Świlski wszystkim nam wyjaśnił w dwóch zdaniach jak wydać 90 tysiecy.

    • 17 1

  • loga (2)

    podlaskie - wygrywa:

    http://duolook.pl/wp-content/uploads/2013/01/polska-logotypy-polskie-logo-slogany-hasla-promocyjne-wojewodztwa-miasta-polski.jpg

    ...niestety z całym szacunkiem dla artysty, logo jest po prostu przestarzałe i nie niesie czytelnego przesłania...

    • 8 0

    • fakt

      najfajniejsze.
      Ogolnie wszystkie te logotypy jakieś takie za bardzo rustykalne...

      • 3 0

    • Śląskie rządzi z uwagi na pomysł i prostotę. Małopolskie jest klasyczne w formie i myslę że dość ponadczasowe. Żubr jest fajny, ale chyba jednak zbyt wytrawny

      • 1 0

  • 90 tysięcy?

    Chyba komuś zdrowo od.......ło!

    • 19 0

  • "Czy wy nas macie za idiotów ?"

    Słowa K.Staszewskiego z pewnego utworu z pewnej płyty.

    Od tylko to nasunęło mi się po czytaniu "uzasadnień" urzędników.

    • 15 1

  • Ja dobrze przeczytałam??? To logo kosztowało 90 tysięcy??? OMG

    • 18 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane