- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (307 opinii)
- 2 Rekordzista dostał 5 mandatów (70 opinii)
- 3 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (207 opinii)
- 4 Były senator PiS trafił do więzienia (336 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza
Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.
- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.
- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.
Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.
- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.
Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.
Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.
Miejsca
Opinie (500) ponad 10 zablokowanych
-
2015-04-15 13:54
promocja Pomorza
w 2007-cztery tysiące złotych,w 2015-dziewięćdziesiąt tysięcy złotych...no,no to ci dopiero promocja Pomorza...moim zdaniem Pągowski tym razem specjalnego pomysłu nie miał-nie podoba mi się.
- 17 0
-
2015-04-15 13:55
"Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski." (1)
Panie Śliwiński!!! Alboś Pan dostał nieźle w łape za wciskanie ludziom takich dyrdymałów, albo Pan plastyki w podstawówce nie skończyłeś!!!
- 29 0
-
2015-04-15 14:05
Em Gie Er politolog o logo....
Magister politologii Sliwinski wypowiada sie o "malarskim charakterze" znaku. Facet ma tyle samo kompetencji w temacie co kazdy uczestnik tego forum.
Czyli jak typowy urzedas: nie znam sie a sie wypowiem- 6 0
-
2015-04-15 13:56
Logo powinno zawierac elementy kojarzace sie z regionem!
Dziure w drodze, podpalony samochod, niepoczytalnego przestepce, rachunek za ECS, mieszkanie pominiete w oswiadczeniu...
Osikana sciana jest zbyt wybiorczym traktowaniem caloksztaltu i sam ten element zachecic moze co najwyzej do przyjazdu blokowa patologie ale juz nie zatwardzialych kryminalistow czy skorumpowanych urzednikow.- 26 0
-
2015-04-15 14:01
Fachowcy (5)
No i się fachowcy odezwali !!
Najlepiej konkurs rozpisać, żeby się "normalne społeczeństwo" wypowiedziało i wybrało "ładny", "nie dziecięcy" projekt, najtańszy oczywiście, a najlepiej przez jakiegoś ucznia za free zrobiony. Pan Kaziu ze szwagrem przy piwku SMS wyślą i wybiorą "śliczny obrazek" i będzie GIT! Tak samo jak pasteloza malowanych bloków.- 2 25
-
2015-04-15 14:04
Zdecydowanie lepiej wyglądałoby logo zrobione przy piwku albo przez ucznia podstawówki
Ważne, że znajomy władz się pod tym podpisał i wybazgranie słowa z wykrzyknikiem kosztowało 90 tysięcy.- 13 0
-
2015-04-15 14:05
Ha, ha!
No to niechcący wyszła ci piękna krytyka. Urzędasy zrobiły dokładnie odwrotnie do tego co napisałeś a co wyszło? Tak jakby to było przez jakiegoś ucznia za free zrobione, z tą małą różnicą, że nie było "free", tylko kosztowało 90 tysięcy! Z całym szacunkiem do artysty Pągowskiego, ale to co zrobił nie wykracza poza zakres możliwości 10 latka, a skasował jak za wybitne dzieło.
- 13 0
-
2015-04-15 14:06
ehe
Taaa, bo politolog Sliwinski z UMWP to fachowiec od spraw artystycznych...
- 8 0
-
2015-04-15 14:08
sie nie pos.aj
4 tyś za konkurs - nie wiem czy bym sie skusił - zalezy od tego czy miał bym czas czy nie.
Przy konkursie i nagrodzie 10/20 tyś już zapewniam cię iż naprawdę sporo obcykanych w temacie ludzi by wzieło w nim udział - nie tylko dla prestiżu ale i zwyczajnie dla kasy.
A 90 tyś za coś takiego bez konkursu to zwyczajny nepotyzm. Tudzież okrdanie obywateli i wałek.- 20 0
-
2015-04-15 16:51
(Nie) fachowcu!!!
Skoro taki z Ciebie znawca to napisz parę słów o tym, co dobrego jest w tym projekcie, tak żeby cała reszta forumowiczów to zrozumiała. I nie zapominaj o względach estetycznych, bo te są tu ne mniej ważne.
Czekam, bo nie mogę ani zrozumieć ani zobaczyć w tym nic godnego pochwały.- 9 0
-
2015-04-15 14:02
To nie jest logo tylko bohomaz!
Powiesić urzędników odpowiedzialnych za defraudację publicznych pieniędzy!- 16 1
-
2015-04-15 14:04
hm...
pan Ryszard Świlski wszystkim nam wyjaśnił w dwóch zdaniach jak wydać 90 tysiecy.
- 17 1
-
2015-04-15 14:09
loga (2)
podlaskie - wygrywa:
http://duolook.pl/wp-content/uploads/2013/01/polska-logotypy-polskie-logo-slogany-hasla-promocyjne-wojewodztwa-miasta-polski.jpg
...niestety z całym szacunkiem dla artysty, logo jest po prostu przestarzałe i nie niesie czytelnego przesłania...- 8 0
-
2015-04-15 14:36
fakt
najfajniejsze.
Ogolnie wszystkie te logotypy jakieś takie za bardzo rustykalne...- 3 0
-
2015-04-15 15:14
Śląskie rządzi z uwagi na pomysł i prostotę. Małopolskie jest klasyczne w formie i myslę że dość ponadczasowe. Żubr jest fajny, ale chyba jednak zbyt wytrawny
- 1 0
-
2015-04-15 14:09
90 tysięcy?
Chyba komuś zdrowo od.......ło!
- 19 0
-
2015-04-15 14:15
"Czy wy nas macie za idiotów ?"
Słowa K.Staszewskiego z pewnego utworu z pewnej płyty.
Od tylko to nasunęło mi się po czytaniu "uzasadnień" urzędników.- 15 1
-
2015-04-15 14:16
Ja dobrze przeczytałam??? To logo kosztowało 90 tysięcy??? OMG
- 18 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.