• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza

Michał Stąporek
15 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
aktualizacja: godz. 13:25 (15 kwietnia 2015)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów
Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego. Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego.

Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.



Który znak promocyjny bardziej ci się podoba?

Nowe logo jest elementem nowej strategii promocji regionu.

- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.

Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.

- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.

Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.

Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.

- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.

Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.

Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.

Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku. Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku.

Miejsca

Opinie (500) ponad 10 zablokowanych

  • Franek

    Zapomniałem, za pięć minut muszę oddać logo dla Gdańska. Franek, napisz po swojemu a ja podpiszę. Odpalę na piwo.

    • 13 0

  • rozbity o ścianę zgniły pomidor

    • 6 0

  • refleksja

    Szanowny Urzędzie Marszałkowski. Sprawiając sobie takie logo obraziliście wszystkich projektantów grafików, którzy są kształceni (m.in. w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku) by takich gniotów nie wytwarzać z szacunku do własnych umiejętności / talentów jak też osób zamawiających.

    • 22 0

  • tragedia

    Pomijając projektanta, to co za debile po stronie urzędu to wybrali ? To jest niepoważne traktowania swojej pracy, pieniędzy obywateli i wizerunku pomorza. Osoby decyzyjne najbardziej zawiniły w tej sytuacji. Sława projektanta, choć nikła, nie powinna przyćmiewać logicznego wyboru...

    • 22 0

  • Projekt... (1)

    Projekt zrobiony w Paincie za 90000 zł.

    • 12 1

    • pytanie, czy to kwota za projekt, czy za całą księgę identyfikacji wraz z przekazaniem praw autorskich

      to nie zostało określone...
      śmierdzi...

      • 3 0

  • w dobrym smaku, w dobrej cenie

    Nie wiem czy padły już jakieś kwoty. Ten niezwykłej urody, pełen niewyczerpanego potencjału marketingowego znak kosztował 90 tys. zł (ciekawe zestawienie patrząc na to, że poprzedni znak został wyłoniony w drodze konkursu, a zwycięzca dostał 4 tys. zł:)

    • 15 0

  • widzę to tak...

    turysta, ew. tubylec " pod wpływem" potknął się i wyjechał nosem w białą ścianę (czerwony ślad). Wstał, ale zebrało mu się i rzygnął (ten pomarańczowy zaciek).

    Ew. suczka z cieczką krótko po zdefekowaniu oparła się zadem.

    Czy naprawdę nie ma żadnej kontroli nad wydawaniem publicznej kasy?
    Wstyd.

    • 12 0

  • czyim kolegą z Urzędu jest ten grafik ?? (1)

    to nie jest żaden projekt, to zwykły napis w kolorze, to powinno kosztować 9pln nie 90tys

    • 20 0

    • 9PLN to trzy chleby kosztuja!

      A ten nieczytelny bazgrol jest wart 0 PLN.

      • 8 0

  • Opłaciło się

    dobrze, że na fakturze nie było o jedno zero więcej, bo i takie cuda wianki się zdarzają...

    • 8 0

  • logo przypomina znak silni postawiony po lewej stronie

    1. ile kasy wydano na wprowadzenie na rynek i promocję poprzedniego logo?
    2. jaka była rozpoznawalność poprzedniego logo w grupie celu?
    3. jakie argumenty stoją za jego zmianą?
    4. czy najpierw nie powinna powstać strategia i do niej jako jej konsekwencja logo - czy teraz będą dopasowywać strategię do logo?

    • 18 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane