- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (518 opinii)
- 2 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 3 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (232 opinie)
- 4 Rekordzista dostał 5 mandatów (78 opinii)
- 5 Były senator PiS trafił do więzienia (352 opinie)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (60 opinii)
Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza
Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.
- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.
- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.
Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.
- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.
Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.
Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.
Miejsca
Opinie (500) ponad 10 zablokowanych
-
2015-04-15 15:02
90 tysięcy za to gó*no? To się nadaje do CBA !!!
- 30 0
-
2015-04-15 15:06
Oddajcie NAM NASZE 90 tysięcy. MY się do tego nie dołożymy.
- 30 0
-
2015-04-15 15:06
Dziękujemy urzędasom że stoją na straży naszej wspólnej kasy
ciekawe czy prywatną też rozporządzają tak "z głową" czy wywalaja na głupoty...gdybym miał scyzoryk to by mi sie w kieszeni otworzył.
- 18 0
-
2015-04-15 15:14
miło
Pągowski dostał kapuche za poparcie właściwych sił sprawczych.
- 9 0
-
2015-04-15 15:16
skandaliczna rozrzutność
od czterech lat nie dali w samorządzie w niektórych placówkach ani grosza podwyżki pracownikom, bo nie ma niby kasy, zamrozili wszystkie płace, ni chu chu dla ludzi którzy pracują z feudalnymi pseudomenedźerami niedouczonymi, a na takie g*wno poszlo 90 tysia lekką ręką... każdy student zrobiłby takie "cudo" za ajfona.
- 29 0
-
2015-04-15 15:21
90 000 to jest
51 x najniższe wynagrodzenia krajowe (4 lata i 3 m-ce pracy)
102 x najniższa emerytura w kraju (8 lat i 6 m-cy trzeba pożyć)
23 x średnie wynagrodzenie w kraju (1 rok i 11 m-cy pracy)
GDZIE SZACUNEK DO LUDZI ?- 27 1
-
2015-04-15 15:35
Dramatycznie kiepskie jest to logo.
Patrzę na to logo i mam wrażenie, że grafik to zrobił na kolanie, nie poświęcając temu czasu. Mało czytelne, mało wyraziste po prostu beznadziejne. A jak pomyślę ile ten fatalny znak kosztował to moje negatywne emocję jak patrzę na to logo potęgują! Dzieciaki z plastycznych liceów, czy studenci Akademii Sztuk Pięknych mogliby wymyślić coś znacznie fajniejszego. Prócz tego uważam, że właśnie wśród uczniów i studentów gdańskich szkół i uczelni związanych z sztuką, grafiką itp powinien być ogłoszony konkurs.
- 24 0
-
2015-04-15 15:38
Tylu zdolnych rysowników, grafików i ilustratorów w Polsce!!!
Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.
Pan jest śmieszny Panie Świlski.- 21 0
-
2015-04-15 15:38
90 tys.
To jest tylko możliwe w Polsce.Znany grafik dał czadu! Nie wieże że na takie coś wydaję się 90 tysięcy!!!Żenada!
- 12 0
-
2015-04-15 15:40
Jak to możliwe!
90tys. mój syn 10 letni zrobił by lepszy za freee!! Zgadzam się nadaję sie do CBA
- 14 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.