• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza

Michał Stąporek
15 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
aktualizacja: godz. 13:25 (15 kwietnia 2015)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów
Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego. Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego.

Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.



Który znak promocyjny bardziej ci się podoba?

Nowe logo jest elementem nowej strategii promocji regionu.

- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.

Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.

- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.

Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.

Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.

- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.

Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.

Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.

Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku. Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku.

Miejsca

Opinie (500) ponad 10 zablokowanych

  • 90 tysięcy za to gó*no? To się nadaje do CBA !!!

    • 30 0

  • Oddajcie NAM NASZE 90 tysięcy. MY się do tego nie dołożymy.

    • 30 0

  • Dziękujemy urzędasom że stoją na straży naszej wspólnej kasy

    ciekawe czy prywatną też rozporządzają tak "z głową" czy wywalaja na głupoty...gdybym miał scyzoryk to by mi sie w kieszeni otworzył.

    • 18 0

  • miło

    Pągowski dostał kapuche za poparcie właściwych sił sprawczych.

    • 9 0

  • skandaliczna rozrzutność

    od czterech lat nie dali w samorządzie w niektórych placówkach ani grosza podwyżki pracownikom, bo nie ma niby kasy, zamrozili wszystkie płace, ni chu chu dla ludzi którzy pracują z feudalnymi pseudomenedźerami niedouczonymi, a na takie g*wno poszlo 90 tysia lekką ręką... każdy student zrobiłby takie "cudo" za ajfona.

    • 29 0

  • 90 000 to jest

    51 x najniższe wynagrodzenia krajowe (4 lata i 3 m-ce pracy)
    102 x najniższa emerytura w kraju (8 lat i 6 m-cy trzeba pożyć)
    23 x średnie wynagrodzenie w kraju (1 rok i 11 m-cy pracy)

    GDZIE SZACUNEK DO LUDZI ?

    • 27 1

  • Dramatycznie kiepskie jest to logo.

    Patrzę na to logo i mam wrażenie, że grafik to zrobił na kolanie, nie poświęcając temu czasu. Mało czytelne, mało wyraziste po prostu beznadziejne. A jak pomyślę ile ten fatalny znak kosztował to moje negatywne emocję jak patrzę na to logo potęgują! Dzieciaki z plastycznych liceów, czy studenci Akademii Sztuk Pięknych mogliby wymyślić coś znacznie fajniejszego. Prócz tego uważam, że właśnie wśród uczniów i studentów gdańskich szkół i uczelni związanych z sztuką, grafiką itp powinien być ogłoszony konkurs.

    • 24 0

  • Tylu zdolnych rysowników, grafików i ilustratorów w Polsce!!!

    Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.

    Pan jest śmieszny Panie Świlski.

    • 21 0

  • 90 tys.

    To jest tylko możliwe w Polsce.Znany grafik dał czadu! Nie wieże że na takie coś wydaję się 90 tysięcy!!!Żenada!

    • 12 0

  • Jak to możliwe!

    90tys. mój syn 10 letni zrobił by lepszy za freee!! Zgadzam się nadaję sie do CBA

    • 14 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane