• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza

Michał Stąporek
15 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
aktualizacja: godz. 13:25 (15 kwietnia 2015)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów
Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego. Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego.

Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.



Który znak promocyjny bardziej ci się podoba?

Nowe logo jest elementem nowej strategii promocji regionu.

- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.

Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.

- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.

Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.

Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.

- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.

Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.

Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.

Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku. Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku.

Miejsca

Opinie (500) ponad 10 zablokowanych

  • Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego (2)

    Po takim marnotrawstwie publicznych pieniedzy trzy ostatnie slowa mozna skreslic.

    CBA tu pewnie nic nie wskora (korupcji jako takiej pewnie nie bylo) ale NIK jak najbardziej powinien sie sprawie przyjrzec.

    • 19 3

    • Panie Ryszardzie prosze nie minusowac :)

      Prawda w oczy kole?

      • 10 1

    • Nie wierzę że nie było

      • 4 0

  • Uwaga!!!

    Uwaga! Jedzie tramwaj! Szkoda zmarnowanych pieniędzy..Zamiast wykrzyknika powinien być znak zapytania...Prace pągowskiego lubie ale tym logiem się nie popisał..

    • 9 0

  • Pomidor

    Te plamy po rozbitym jajku i pomidorze nie najlepiej świadczą o walorach województwa...

    • 8 0

  • hmm jak by dziecko sie do farbek dorwało a one nie dostają takich sumOO

    • 7 0

  • Uwaga!!! Pomorskie!!!

    a sam napis Pomorskie wygląda jakby zmykał gdzie pieprz rośnie :)))

    • 8 0

  • ?!?

    Rozumiem, że znany i zasłużony, ale w Trójmieście jest sporo młodych, zdolnych grafików, którzy z pewnością wymyślą coś bardziej oryginalnego niż "płynne" litery nawiązujące do morza? Ile można, przecież to już się niedobrze robi. Niby ma być nowocześnie, a ciągle to samo...

    • 10 0

  • (1)

    Ciekawe dlaczego akurat takie kolory wykrzyknika. Po drugie logo jest beznadziejne.

    • 12 0

    • krefcik

      to logo wręcz odraża swoim brakiem pozytywnego wyrazu, jakiegokolwiek wyrazu

      • 7 0

  • nowe logo ...

    napisane słowo: pomorskie - z wykrzyknikiemIII I za to p.Pągowski do9staje 90 tys. złociszy. Napiszę wam to samo za 2000,-PLN.
    A swoją drogą urzędasy lekką rączką wydają naszą kasę.
    Może Wojewoda zafunduje nam to logo za własne pieniążki.

    • 9 1

  • Głosujcie dalej na tych samych. Jak widać mają się świetnie i kasa ładnie się rozchodzi.

    • 8 1

  • to jakis przekręt

    zeby zrobic cos takiego nie trzeba byc znanym grafikiem... zastanawiam sie jakie w ogóle trzeba miec kompetencje przeciez odpowiedzialność praktycznie zadna. Inzynier jak zrobi cos co sie zawali to idzie do kicia a tu.... to jakis przekręt. szkoda ze mi nikt nie zaproponował zrobienia takiego logo. jestem pewien ze mam ku temu wyższe kompetencje sadzac po tym beznadziejnym produkcie. dobrze by bylo zglosic sprawę do prokuratury chociazby z tego wzgledu ze ktos za napisanie wyrazu PMORSKIE tylko w innej formie dostaje pół kawalerki... masakriren

    • 14 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane