- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (570 opinii)
- 2 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (29 opinii)
- 3 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (241 opinii)
- 5 Rekordzista dostał 5 mandatów (82 opinie)
- 6 Były senator PiS trafił do więzienia (359 opinii)
Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza
Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.
- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.
- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.
Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.
- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.
Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.
Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.
Miejsca
Opinie (500) ponad 10 zablokowanych
-
2015-04-15 17:20
poprzednie godlo promocyjne bylo lepsze ..............
może tak konkurs , z nagroda (uscisk prezesa zachowajcie dla siebie ) . patrząc na bohomazy wzdłuż lini SKM mamy bardzo wielu zdolnych ktorzy by to lepiej zrobili
- 13 0
-
2015-04-15 17:27
BUAHHAHAHA!
No nie wierzę, że ktoś za to zapłacił xD
- 19 0
-
2015-04-15 17:29
Skąd się wogle wzięło takie wynagrodzenie?
Oczekuję odpowiedzi od Urzędu. W jaki sposób ta kwota została uzasadniona? Czy Urząd Marszałkowski nie jest jednostką sektora finansów publicznych?
Gdzie zasada celowości, oszczędności, uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów, optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów????- 20 0
-
2015-04-15 17:30
Prokuraturo obudź się (4)
Ktoś za napisanie wyrazu pomorskie w paincie dostaje pół kawalerki a inny 20 lat musi tyrać.............. Gdzie sie podziewa prokuratura
- 23 2
-
2015-04-15 17:32
Trzeb będzie złożyć zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa. (2)
- 10 1
-
2015-04-15 17:52
Przestępstwo to chyba nie (1)
Ale rażąca niegospodarność to tak.
- 10 2
-
2015-04-15 20:42
Wierzysz w niegospodarność?
W całej Polsce tylko jeden Pągowski mógł to zrobić?
- 2 0
-
2015-04-15 18:45
Pytacie gdzie jest prokuratura....? W domu u wojewody i prezydenta Gdańska!!!!!!! Co robią to nie wiem ale na pewno się nie modlą!!!!
- 2 0
-
2015-04-15 17:32
daje po uszach
To logo nie zaciekawia a tylko daje po uszach wykrzyknikiem.... ciekawe co ma wyrażać bo ja sie nie domyślam
- 11 0
-
2015-04-15 17:32
pomorskie (2)
W języku polskim przymiotniki piszemy podobno małą literą, jakie?pomorskie.
- 2 4
-
2015-04-15 17:37
(1)
Podobno. Poczytaj sobie o pisowni nazw województw.
- 2 3
-
2015-04-15 21:02
to poczytaj info na stronie Rady Języka Polskiego.
Nazwy województw pisze się mała litera.
- 4 0
-
2015-04-15 17:33
nóż
nóż mi sie w kieszeni otwiera na ten fakt
- 9 1
-
2015-04-15 17:38
a mnie się podoba (3)
a mnie się podoba, podobne do hiszpańskiego loga Espana - tryska optymizmem. Przyda nam się Polsce ten optymizm, bo wszystko takie pesymistyczne wokół nas.
- 2 25
-
2015-04-15 18:42
(1)
Mnie??? Naucz się mówić i pisać!1!1
- 2 4
-
2015-04-16 08:29
@czarna mamba
http://www.jezykowedylematy.pl/2011/07/mnie-czy-mi-kiedy-ktora-forma/
chyba nie douczona jesteś droga Pani- 2 0
-
2015-04-15 20:44
Spróbuj być optymistą, gdy ktoś za nic dostaje 90 tys a Ty musisz tyrać na to latami
- 3 0
-
2015-04-15 17:41
to są chyba jakies jaja
90k za to COŚ?
- 15 0
-
2015-04-15 17:44
brawo urzednicy
ważne ze kasiorka wydana. bo przeciez juz nie ma na co kasy wydawac...
- 18 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.