- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (639 opinii)
- 2 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (41 opinii)
- 3 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (49 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (29 opinii)
- 5 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 6 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (242 opinie)
Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza
Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.
- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.
- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.
Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.
- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.
Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.
Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.
Miejsca
Opinie (500) ponad 10 zablokowanych
-
2015-04-15 19:32
Wstyd.
Ciekawe, kiedy dotrze do wladz, ze powinno byc im za to wstyd.
- 10 0
-
2015-04-15 19:32
KOLEJNY PRZYKŁAD MARNOWANIA PIENIĘDZY PODATNIKÓW ... !!!
Zamiast takie pieniadze przeznaczyć na pule nagrod dla szkol i rozpisac konkurs dla nich, a nie dla jakiegos PANA GRAFIKA, bylo by najmądrzejszym posunieciem.
Ten projekt to wlaśnie dziciaki by wymyśliły a szkołom taka kasa bardziej by sie przydala a nie jakiemuś grafikowi ktory i tak sporo zarabia ...
A kto wie moze własnie dzieciaki mialy by ciekawsze pomysly i bardziej orginalne, a za taki prosty napis z wykrzyknikiem to by Pan grafik darował sobie branie pieniędzy hehe... Wystarczy że i tak by wszyscy wiedzieli kogo to pomysł.
A tak to jest kolejny przyklad marnowania pieniedzy podatnikow ...- 13 0
-
2015-04-15 19:34
nowe logo
-oglosic w podstawowkach pomorskich,niech dzieciaki pomysla ,stworza a w nagrode budyn oprowadzi cala klase po gdansku....
tanio ,prosto bez wyrzucania pln w bloto...
(rok czasu powstawalo??? na plastyce w 5 klasie szkoly podstawowej w 20 minut)- 9 0
-
2015-04-15 19:39
Dzieci w szkołach chodzą głodne , schroniska dla zwierząt przepełnione w mieście wszechobecny syf i brud ... ale na pomniki, bohomazy, darmowe lokum dla Bolka czy inne debilizmy nasz pan i władca budyń zawsze państwową kasą sypnie.
Arogancja tych chamów zwanych politykami jest zdumiewająca nawet jak na taki kraj jak Polska.
Ale społeczeństwo jest tak głupie ,że i tak do wyborów pójdzie i po raz kolejny wybierze PO, PIS czy inny PSL.
I tak od ponad 20 lat złodzieje u władzy a uczciwi na ich utrzymanie grzecznie pracują.
"O take Polskie walczyli my ..."- 14 0
-
2015-04-15 20:02
Lipa. Tak to się kończy gdy nie ogłasza się konkursu i ! nie zareklamuje się Konkursu. O Gotówce nie wspomnę. Wszak za darmo
to boli gardło ! :-)
Do stworzenia dobrej rzeczy potrzeba nie tylko grafika ale i copywritera na poziomie. - I wyłonienie pracy z wielu innych nadesłanych na konkurs.
Zarówno obecnie jak i poprzednie Logo Pomorskiego jest nijakie. Zarówno od strony graficznej jak i tekstowej. Marketingowo - Lipa. Genius Locci ? - Lipa. Artystycznie... Lipa. Twórczo ? - Lipa. itd.
Nikt na ich widok nie zapieje z zachwytu , niestety.
Grafiką się nie param , ale.... Do usług.- 7 0
-
2015-04-15 20:02
Chyba wiem jak to miało wyglądać!
Ten wykrzyknik to miał być jacht z czerwonym kadłubem i pomarańczowym żaglem, tylko farba trochę spłynęła.
- 4 0
-
2015-04-15 20:11
To jest jakiś żart.
Polski standard, po układach. Gdybyś komuś na tym zależało to dali by tę robotę pięciu młodym grafikom, po tysia za projekt, potem głosowanie internautów i zwycięzca zgarnia np. 5 tysi. Cała operacja z 10 tys. Za pozostałe 80 tys. można by zbudować jakiegoś orlika przykładowo. Gratulacje, projekt obrzydliwy pod każdym względem.
- 19 0
-
2015-04-15 20:17
stary
miał jakieś przesłanie, namiot, morze, słońce.
A NOWY ? Jestem Pągowski i jestem wybitnym artystom.- 10 0
-
2015-04-15 20:19
świat oszalał
za takie bezguście 90 tysięcy,ktoś chyba oderwał się za bardzo od rzeczywistości tak właśnie marnotrawi się pieniądze
- 15 0
-
2015-04-15 20:37
Polska to też stan umysłu
Fajnie że pomorze takie bogate, poprzednie było fajne
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.