- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (640 opinii)
- 2 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (41 opinii)
- 3 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (49 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (29 opinii)
- 5 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 6 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (242 opinie)
Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza
Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.
- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.
- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.
Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.
- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.
Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.
Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.
Miejsca
Opinie (500) ponad 10 zablokowanych
-
2015-04-15 17:45
Śmiech na sali...
Cytując za stroną Radia Gdańsk:
Prace nad logiem województwa pomorskiego trwały ponad rok i kosztowały 90 000 złotych
Czytaj więcej: http://radiogdansk.pl/index.php/wydarzenia/item/23623-pomorskie-ma-nowe-logo-nikt-nie-przejdzie-obojetnie.html
Śmiech na sali...- 23 0
-
2015-04-15 17:46
a może to pozyskane z wykopaliska, XVIII wiek
- 5 0
-
2015-04-15 18:38
To ku..... co roku będa wydawać kasę na nowe logo? Czy podatnicy są aż tak głupi że to tolerują????? Jak można tyle wydać za jeden wyraz????!!!! Władze miasta powinni odpowiedziec za coś takiego. NIE tylko władzemiasta lecz urzedasy z uurzędu wojewódzkiego!!!!!! Co tu ku.... reklamować po co jest więc herb? To herb powinien być wizerunkiem pomorza a nie wyraz!!!!!! To jest złodziejstwo jawne okradanie mieszkańców pomorza!!!!!
- 16 0
-
2015-04-15 18:51
Jesteśmy bogaci..90tys za logo..no..no..
- 12 0
-
2015-04-15 18:58
Przegięcie ze strony władz (1)
Gdzie i jak zgłosić taką niegospodarność?
Jakie to logo by nie było, nie ma prawa kosztować 90.000zł.
Dziadki od karykatury na Długiej lepiej by to zrobili.- 17 0
-
2015-04-15 19:32
Hm, chyba do prokuratury, zarzut niegospodarności czy marnowania publicznej kasy? Też mnie korci zgłoszenie tego przekrętu, kurcze blade...
- 6 0
-
2015-04-15 19:02
punker
Ten bohomaz po lewej to grzyb atomowy?
- 6 0
-
2015-04-15 19:14
Maziaj za 90 tysi... (2)
Luksus... za 10 tysi zrobię lepszy... Gwarantuję.
- 9 0
-
2015-04-15 19:36
(1)
Problem w tym, ze chyba nie bylo nawet mozliwosci podania im alternatywy tak cenowej, jak i graficznej.
- 4 0
-
2015-04-15 20:38
oto Polska by...
- 1 0
-
2015-04-15 19:22
_=
Najciekawsze jest to ze na imprezy faktycznie promujacy nasz region nie mzona uzyskac nawet polowy tej kwoty.
- 8 0
-
2015-04-15 19:22
Logo
Pieniądze podatników wyrzucone w błoto. Pan Andrzej Pągowski raczej wykazał tutaj brak wyobraźni. A szkoda. :) Rada Miasta powinna wycofać płatność. To jest nie warte nawet "Złamanego grosza".
- 19 0
-
2015-04-15 19:30
To jest robienie z ludzi debilów.
Ten znaczek jest warty 50 złotych. Nadwyżkę powinien oddać urzędas, który ją sprzeniewierzył.
Krew człowieka zalewa, jak się o czymś takim dowiaduje.- 15 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.