- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (639 opinii)
- 2 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (41 opinii)
- 3 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (48 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (29 opinii)
- 5 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 6 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (242 opinie)
Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza
Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.
- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.
- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.
Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.
- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.
Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.
Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.
Miejsca
Opinie (500) ponad 10 zablokowanych
-
2015-04-15 20:37
Prawda jest taka (1)
że ktoś z władz powinien beknąć i to ostro za niegospodarność i za taki bubel "artystyczny"
- 15 0
-
2015-04-16 14:01
oj tam oj tam, art daj spokój.
- 0 0
-
2015-04-15 20:39
Przecież jest herb to po h** logo
Ale przeważa!
- 1 3
-
2015-04-15 20:48
! Achtung Minen !
- 8 0
-
2015-04-15 20:52
90 tys. PLN za gryzmoły + plamy z ketchupu i musztardy?
Świat schodzi na psy!
- 10 0
-
2015-04-15 20:59
kto wymyślił wariant "bez konkursu"? i dlaczego?
kto za to odpowiada?
- 9 0
-
2015-04-15 21:00
uniwersalne - tak samo pasuje do każdego województwa ;-)
- 5 0
-
2015-04-15 21:02
A ja ze szwagrem...
.... to jak wypijemy po 3 puszki browca z Biedry to i Putina pogonimy!
Na wszystkim się znamy, na wsssssssszyyysssssssstkim.- 0 3
-
2015-04-15 21:08
chłam ...
chłam chłam i jeszcze raz chłam ... dziwi mnie podejście "marketingowców" starej daty nie dopuszczających do siebie faktu, że już od dłuższego czasu następuje wymiana pokolenia a co za tym idzie smaku gustu i odczuć wizualnych... żal, że na takie przedsięwzięcia nie są ogłaszane otwarte konkursy w których by wziął udział nie jeden ambitny i kreatywny grafik....
- 10 0
-
2015-04-15 21:20
wow
Moi uczniowie robią takie znaczko-rysunki w Paint. Gdyby dostali 90 tysięcy mieli by na zieloną szkole , obiady, trampki książki przez 6 lat nauki, zeszyty .Nikt nie musiałby pisać o dofinansowanie posiłków. MOGLI OGŁOSIĆ konkurs dla szkół
- 12 0
-
2015-04-15 21:55
(2)
Niestety, taki jest cennik tego grafika, 10 tys. za literkę.
- 10 2
-
2015-04-15 22:18
! A gryzmoł w gratisie
- 7 0
-
2015-04-16 10:50
Nie ma na świecie innych grafików?
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.