• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza

Michał Stąporek
15 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
aktualizacja: godz. 13:25 (15 kwietnia 2015)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów
Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego. Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego.

Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.



Który znak promocyjny bardziej ci się podoba?

Nowe logo jest elementem nowej strategii promocji regionu.

- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.

Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.

- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.

Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.

Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.

- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.

Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.

Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.

Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku. Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku.

Miejsca

Opinie (500) ponad 10 zablokowanych

  • Prawda jest taka (1)

    że ktoś z władz powinien beknąć i to ostro za niegospodarność i za taki bubel "artystyczny"

    • 15 0

    • oj tam oj tam, art daj spokój.

      • 0 0

  • Przecież jest herb to po h** logo

    Ale przeważa!

    • 1 3

  • ! Achtung Minen !

    • 8 0

  • 90 tys. PLN za gryzmoły + plamy z ketchupu i musztardy?

    Świat schodzi na psy!

    • 10 0

  • kto wymyślił wariant "bez konkursu"? i dlaczego?

    kto za to odpowiada?

    • 9 0

  • uniwersalne - tak samo pasuje do każdego województwa ;-)

    • 5 0

  • A ja ze szwagrem...

    .... to jak wypijemy po 3 puszki browca z Biedry to i Putina pogonimy!
    Na wszystkim się znamy, na wsssssssszyyysssssssstkim.

    • 0 3

  • chłam ...

    chłam chłam i jeszcze raz chłam ... dziwi mnie podejście "marketingowców" starej daty nie dopuszczających do siebie faktu, że już od dłuższego czasu następuje wymiana pokolenia a co za tym idzie smaku gustu i odczuć wizualnych... żal, że na takie przedsięwzięcia nie są ogłaszane otwarte konkursy w których by wziął udział nie jeden ambitny i kreatywny grafik....

    • 10 0

  • wow

    Moi uczniowie robią takie znaczko-rysunki w Paint. Gdyby dostali 90 tysięcy mieli by na zieloną szkole , obiady, trampki książki przez 6 lat nauki, zeszyty .Nikt nie musiałby pisać o dofinansowanie posiłków. MOGLI OGŁOSIĆ konkurs dla szkół

    • 12 0

  • (2)

    Niestety, taki jest cennik tego grafika, 10 tys. za literkę.

    • 10 2

    • ! A gryzmoł w gratisie

      • 7 0

    • Nie ma na świecie innych grafików?

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane