• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza

Michał Stąporek
15 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
aktualizacja: godz. 13:25 (15 kwietnia 2015)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów
Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego. Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego.

Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.



Który znak promocyjny bardziej ci się podoba?

Nowe logo jest elementem nowej strategii promocji regionu.

- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.

Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.

- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.

Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.

Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.

- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.

Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.

Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.

Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku. Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku.

Miejsca

Opinie (500) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    Znowu kumpel zarobił - taka POlityka....

    • 7 0

    • art...?

      • 0 0

  • Wpierw wzrok widzi wykrzyknik , po chwili chaosu odnajduje słowo Pomorskie... (1)

    Umysł nie lubi takich huśtawek , chaos najbardziej pogłębia fakt , że wykrzyknik jest postawiony z lewej strony. W umyśle uruchamiają się dzwonki alarmowe, logo i jego przesłanie jest podświadomie odrzucane , ponadto nie wzbudza sympatii ani zaufania...wszystko to trwa z pół sekundy , ale negatywne zakotwiczenie pozostaje w mózgu na zawsze.
    Zmieńcie to logo.

    90 K.? - Jeśli tak to jak krew w piach... / Cudze dobrze się rozdaje.../

    Ps. Jak zwykle nikt za to nie odpowie - choćby za brak konkursu.

    • 7 0

    • ŻENADA I ZŁODZIEJSTWO ! ! !

      Też mnie krew zalewa za to logo i przekręty dookoła. Niestety jakby był konkurs to najlepsze prace i tak by odpadły albo zostały zdyskfalifikowane. A wygrałby ten co trzeba. Tak było na przykład z konkursem "Nowa Szeroka" na projekt kamienic na ulicy Szerokiej. Tutaj link do artykułów: trojmiasto.pl/wiadomosci/Nowa-Szeroka-bez-konkursowej-wizji-n82967.html
      trojmiasto.pl/wiadomosci/Jaka-bedzie-Nowa-Szeroka-n85254.html

      • 6 0

  • wstyd

    Naprawde ten znak nie wypelnia zadnego punktu opisujacego dobrego logo.
    WSTYD i SIARA
    nie wspomne juz o trendach

    To logo mogloby rownie dobrze byc znakiem rozpoznawczym lumpexu gdzies na zadupiu.

    • 8 2

  • widać komuś się hajs zgadza :)

    • 3 0

  • Kazik kiedyś śpiewał a za nim cała Polska:
    wszystkie mury obsikane
    wszystkie kible obs...ane
    jakie jest piękne nasze miasto gdy się je widzi nad ranem
    Wykrzyknik jakby trochę podobny, kolor też, Kazik był jasnowidzem. I jak sam artysta mówił znak graficzny sięga korzeni, potrzeb i kierunku rozwoju regionu.
    Sopot, Gdańsk, Gdynia, Łeba, Władysławowo itd. wszystkie murki rano w sobotę albo niedziele wyglądają jak wykrzyknik!!!
    Wobec powyższego wywodu uważam że logo przekazuje prawdę o naszym regionie. Amen

    • 7 2

  • To logo symbolizuje wakacyjne budy z fast foodem?

    Kleks ketchupu na hamburgerze i pociagniecie musztardy na hotdogu?

    A napisu to zaden obcokrajowiec nie przeczyta poprawnie. Comovskie? Cowovskie? Comovslcie?

    • 7 0

  • ! Szachrajskie

    • 5 0

  • Niezłe!!!

    Krótki, zwięzły i czytelny przekaz /myślę, że gimnazjaliści już nie powinni mieć problemu z interpretacją/.

    • 2 5

  • Mój syn lat 4 zrobił by to lepiej

    żenada za takie pieniądze coś tak prostego żadnego nawiązania w pomyśle do pomorza -trzeba było zrobić konkurs na ASP to młodzież za przysłowiową rękę prezesa zrobiłaby to lepiej

    • 8 1

  • LOGO wygląda JAK MAJTY SENIORKI po IMPREZIE hucznej na plaży

    LOGO wygląda JAK MAJTY SENIORKI po IMPREZIE hucznej na plaży . Chyba Okresik był i z pupy sznurek, a na ziemi płachta ... Tanie wina i pianina ... Brud, konserwy i hałasy bez przerwy - ot całe LOGO

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane