- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (565 opinii)
- 2 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (29 opinii)
- 3 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (241 opinii)
- 5 Rekordzista dostał 5 mandatów (82 opinie)
- 6 Były senator PiS trafił do więzienia (359 opinii)
Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza
Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.
- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.
- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.
Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.
- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.
Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.
Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.
Miejsca
Opinie (500) ponad 10 zablokowanych
-
2015-04-15 23:06
(1)
Znowu kumpel zarobił - taka POlityka....
- 7 0
-
2015-04-16 13:56
art...?
- 0 0
-
2015-04-15 23:07
Wpierw wzrok widzi wykrzyknik , po chwili chaosu odnajduje słowo Pomorskie... (1)
Umysł nie lubi takich huśtawek , chaos najbardziej pogłębia fakt , że wykrzyknik jest postawiony z lewej strony. W umyśle uruchamiają się dzwonki alarmowe, logo i jego przesłanie jest podświadomie odrzucane , ponadto nie wzbudza sympatii ani zaufania...wszystko to trwa z pół sekundy , ale negatywne zakotwiczenie pozostaje w mózgu na zawsze.
Zmieńcie to logo.
90 K.? - Jeśli tak to jak krew w piach... / Cudze dobrze się rozdaje.../
Ps. Jak zwykle nikt za to nie odpowie - choćby za brak konkursu.- 7 0
-
2015-04-15 23:21
ŻENADA I ZŁODZIEJSTWO ! ! !
Też mnie krew zalewa za to logo i przekręty dookoła. Niestety jakby był konkurs to najlepsze prace i tak by odpadły albo zostały zdyskfalifikowane. A wygrałby ten co trzeba. Tak było na przykład z konkursem "Nowa Szeroka" na projekt kamienic na ulicy Szerokiej. Tutaj link do artykułów: trojmiasto.pl/wiadomosci/Nowa-Szeroka-bez-konkursowej-wizji-n82967.html
trojmiasto.pl/wiadomosci/Jaka-bedzie-Nowa-Szeroka-n85254.html- 6 0
-
2015-04-15 23:12
wstyd
Naprawde ten znak nie wypelnia zadnego punktu opisujacego dobrego logo.
WSTYD i SIARA
nie wspomne juz o trendach
To logo mogloby rownie dobrze byc znakiem rozpoznawczym lumpexu gdzies na zadupiu.- 8 2
-
2015-04-15 23:16
widać komuś się hajs zgadza :)
- 3 0
-
2015-04-15 23:27
Kazik kiedyś śpiewał a za nim cała Polska:
wszystkie mury obsikane
wszystkie kible obs...ane
jakie jest piękne nasze miasto gdy się je widzi nad ranem
Wykrzyknik jakby trochę podobny, kolor też, Kazik był jasnowidzem. I jak sam artysta mówił znak graficzny sięga korzeni, potrzeb i kierunku rozwoju regionu.
Sopot, Gdańsk, Gdynia, Łeba, Władysławowo itd. wszystkie murki rano w sobotę albo niedziele wyglądają jak wykrzyknik!!!
Wobec powyższego wywodu uważam że logo przekazuje prawdę o naszym regionie. Amen- 7 2
-
2015-04-16 00:31
To logo symbolizuje wakacyjne budy z fast foodem?
Kleks ketchupu na hamburgerze i pociagniecie musztardy na hotdogu?
A napisu to zaden obcokrajowiec nie przeczyta poprawnie. Comovskie? Cowovskie? Comovslcie?- 7 0
-
2015-04-16 00:31
! Szachrajskie
- 5 0
-
2015-04-16 00:47
Niezłe!!!
Krótki, zwięzły i czytelny przekaz /myślę, że gimnazjaliści już nie powinni mieć problemu z interpretacją/.
- 2 5
-
2015-04-16 01:42
Mój syn lat 4 zrobił by to lepiej
żenada za takie pieniądze coś tak prostego żadnego nawiązania w pomyśle do pomorza -trzeba było zrobić konkurs na ASP to młodzież za przysłowiową rękę prezesa zrobiłaby to lepiej
- 8 1
-
2015-04-16 01:51
LOGO wygląda JAK MAJTY SENIORKI po IMPREZIE hucznej na plaży
LOGO wygląda JAK MAJTY SENIORKI po IMPREZIE hucznej na plaży . Chyba Okresik był i z pupy sznurek, a na ziemi płachta ... Tanie wina i pianina ... Brud, konserwy i hałasy bez przerwy - ot całe LOGO
- 10 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.