- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (519 opinii)
- 2 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 3 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (232 opinie)
- 4 Rekordzista dostał 5 mandatów (79 opinii)
- 5 Były senator PiS trafił do więzienia (352 opinie)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (60 opinii)
Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza
Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.
- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.
- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.
Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.
- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.
Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.
Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.
Miejsca
Opinie (500) ponad 10 zablokowanych
-
2015-04-16 09:12
Brawo!
Piękne, bardzo mi się podoba. Tchnie radością i optymizmem. Nazwisko autora to dodatkowa zaleta. Brawo pomorskie!
- 4 13
-
2015-04-16 09:17
Szczena opada...
100 tyś za coś takiego???
- 6 3
-
2015-04-16 09:25
ale cudo-faktycznie..dzieci malują to od ręki i za darmo a nie za kasę..wcale mi się nie podoba..
- 7 3
-
2015-04-16 09:31
Artysta!!!!
Pągowski zagrał w ping-ponga, odwalił robotę jak to biznesmen nie artysta.
- 7 1
-
2015-04-16 09:58
wstyd
Żenada pod względem artystycznym i siły przekazu zarówno w wymiarze technicznym jak i artystycznym, to jedno. A drugie, to czy my nie mamy swoich grafików na Pomorzu?
- 5 2
-
2015-04-16 10:01
wyglada jak kupa mewy..
- 7 0
-
2015-04-16 10:02
Tylko na co komu logo Pomorza, czy Polski?! (1)
Logiem Polski jest od dawien dawna orzeł biały, a Pomorza czarny gryf. Więc po co to zmieniać?! Jakim trzeba być d*pkiem urzędniczym, żeby kombinować z takimi symbolami!
- 12 1
-
2015-04-20 12:21
Mylisz logo z godłem.
- 0 0
-
2015-04-16 10:03
logo
Stylistyka już się opatrzyła , identyczna do ; : Mołdawii , Turcji , Ukrainy , Czarnogóry i innych. Coś nowego , oryginalnego - proszę!
- 3 0
-
2015-04-16 10:09
DZIEWIĘĆDZIESIĄT TYSIĘCY ZA STWORZONY CHYBA NA KIBLU WYKRZYKNIK
wyglądający jak S... mewy albo gołębia.
- 5 2
-
2015-04-16 10:10
Gryf to logo Pomorza i nie ma najmniejszej potrzeby na nowe za TAKĄ KASĘ! co za debilizm!
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.