• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza

Michał Stąporek
15 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
aktualizacja: godz. 13:25 (15 kwietnia 2015)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów
Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego. Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego.

Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.



Który znak promocyjny bardziej ci się podoba?

Nowe logo jest elementem nowej strategii promocji regionu.

- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.

Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.

- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.

Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.

Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.

- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.

Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.

Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.

Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku. Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku.

Miejsca

Opinie (500) ponad 10 zablokowanych

  • trzeba się cieszyć że nie 900 tyś

    • 4 0

  • tyle w tym temacie

    to tak wygląda jak to współczesne logo sopotu i tyle warte w sensie promocji.
    Ale, ważne jest to że zleceniodawca będzie bogatszy i dlatego logo musi być drogie jak i strona internetowa jednostek budżetowych.

    • 1 0

  • ! A m o ż e...

    może pan Pągowski nie umie pisać i urząd postanowił wynagrodzić mu trud stawiania literek i tego kloca na początku?

    • 1 0

  • urząd

    Nie ma czegoś takiego jak Urząd Marszałkowski Pomorza.
    A logo drogie i niezgodne z językiem polskim. Najpierw niemy krzyk (wykrzyknik) a później słowo :/

    • 2 0

  • musze isc sie napic czegos mocniejszego , bo mi ten bez sens umysl rozbroi

    • 2 0

  • 90 tyś !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! chore !!!!!!!!!!!!!!!!! (1)

    90 tyś !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! chore !!!!!!!!!!!!!!!!!90 tyś !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! chore !!!!!!!!!!!!!!!!!90 tyś !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! chore !!!!!!!!!!!!!!!!!90 tyś !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! chore !!!!!!!!!!!!!!!!!90 tyś !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! chore !!!!!!!!!!!!!!!!!90 tyś !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! chore !!!!!!!!!!!!!!!!!90 tyś !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! chore !!!!!!!!!!!!!!!!!90 tyś !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! chore !!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 8 0

    • Widzę ten wykrzyknik skrzywił ci psyche.

      • 0 0

  • Logo jest za tys. zł, reszta za "znany grafik".

    • 2 0

  • nowe logo Pomorskiego

    Piękne, energetyczne, inspirujące logo. Gratuluję pomysłu aby zaprosić pana Andrzeja Pągowskiego do współpracy. Mamy profesjonalny, w dobrym stylu przekaz.

    • 2 5

  • 90 tys zł

    W "przyrodzie" musi być równowaga.
    Jeśli ktoś za praktycznie za nic dostaje 90 tys to na coś innego pieniędzy zabraknie.
    Pierwsze logo 4 tys a po 8 latach następne za 90 czyli 22 razy więcej.

    Tak naprawdę logo to zwykły gadżet i ma tzw. żaden wpływ np na zainteresowanie regionem.
    Wyjątkową głupotą jest zmiana znaku towarowego, który przez 8 lat był w jakiś sposób promowany. No chyba że nastąpiła jakaś kompromitacja i znak zaczął źle się kojarzyć ale w tym przypadku chyba tak nie było.

    Nie wiem czy pan grafik ma jakiś układ czy najzwyczajniej jest zadowolony że ogolił jeleni.
    Jest to zwykłe marnotrawstwo publicznych pieniędzy i ktoś powinien się wytłumaczyć

    • 8 0

  • KUPA

    Z całym szacunkiem dla poprzednich prac Pągowskiego, ale to jest KUPA, ŻÓŁTO-CZERWONA KUPA! Do cholery, jest Akademię Sztuk Pięknych w Gdańsku, czy nie można było zrobić konkursu tam i wybrać coś lepszego i za MNIEJSZĄ kasę?! To musi być przekręt. Należałoby się przyjrzeć jury.

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane