• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza

Michał Stąporek
15 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
aktualizacja: godz. 13:25 (15 kwietnia 2015)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów
Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego. Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego.

Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.



Który znak promocyjny bardziej ci się podoba?

Nowe logo jest elementem nowej strategii promocji regionu.

- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.

Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.

- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.

Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.

Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.

- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.

Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.

Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.

Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku. Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku.

Miejsca

Opinie (500) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    Ja to tak rozumiem. Wykrzyknik to plaża a napis to fale.

    • 3 0

    • To wyglada jak pijana mewa na fali... głupoty

      • 1 1

  • Charakter pisma a osobowość (6)

    "Osoby piszące rozstrzelonym pismem mogą być odludkami, mieć mało znajomych. Może to też oznaczać, że czują się samotni. W ramach samego wyrazu ważne są też połączenia między literami. Gdy ich brakuje i wyraz wygląda tak jakby każda litera pisma była osobno, oznaczać to może impulsywność, nerwowość, czasem nieobliczalność, porywczość i lekkomyślność. Tak piszą osoby nastawione na działanie, które jednak najpierw zaczynają coś robić, a dopiero później myślą o konsekwencjach swoich działań. W ten sposób piszą też indywidualiści, którzy niechętnie przystosowują się do tego czego oczekuje większa grupa."

    • 6 3

    • (5)

      A osoba komentująca powyżej jest wredna i zawistna sadząc po komentarzu:D Po co wklejasz takie cytaty, to podnosi twoją samoocene, aż tak źle z tobą?.

      • 2 9

      • Przepraszam (2)

        Przepraszam, po prostu się zdenerwowałem:( Moje wynagrodzenie wynosi 612 zł netto miesięcznie (pół etatu) Mimo że nie jestem grafikiem, takie logo zrobiłbym na paincie w ponad minutę. Radio Gdańsk podało: "Prace nad logiem województwa pomorskiego trwały ponad rok (!) i kosztowały 90 000 (!) złotych".

        • 8 0

        • polska zazdrość o pieniądze (1)

          zostań artystą, zdobądź uznanie i dostań tyle pieniędzy. Polska zazdrość pieniędzy przesłania logikę myślenia....

          • 1 6

          • uznanie już jest

            tylko czy takie o jakie chodziło ?

            • 1 0

      • może i zawistna

        ale ty jesteś bezdennie głupi!

        • 2 2

      • Nie chodzi o krytykę autora, tylko o przerwy między literami. Wykrzyknik i kolor czerwony w logo, podobnie jak brak połączeń między literami, mogą oznaczać " impulsywność, nerwowość, czasem nieobliczalność, porywczość i lekkomyślność".

        • 1 0

  • a co się stało z herbem Pomorza???

    jak to żart z 1 kwietnia, to już mocno nieaktualny

    • 6 1

  • Czy ktoś wie po co jest ten miś?

    My tym misiem otwieramy niedowiarkom oczy.

    • 4 0

  • !!!!!!!!!! SKANDAL !!!!!!!!!!!!!!!!

    Kto wdał NASZE 90 tys. zł na takie g*wno??? Przecież jak dla mnie to kryminał!!!
    Ja w paincie zrobię lepsze logo za 10 tys. (skoro są tacy hojni) panie marszałek!! K**wa co za kraj, złodziejstwo, łapówkarstwo i krętactwo na każdym szczeblu władzy!!! - środek Europy...??
    W takich momentach wstydzę się być polakiem......

    • 10 2

  • badziewie (2)

    ja bym stworzyl lepsze logo za 1000 pln
    ale trzeba było dac zarobić kumplowi, ciekawe ile wrocilo w kopercie do zleceniodawcy....?

    • 8 1

    • To stwórz

      • 2 2

    • to stwórz i daj nam ocenić

      • 1 0

  • Byłem właśnie po imprze w modnej warszawskiej knajpie i lep mnie nawalal

    wziełem se siadlem do kompa i przypomnialem że wiesniaki z gdańska pisalmaila ze chcą nowe logo, otwarlem painta, mowie Kacperkowi "synuś chodź, pocwiczysz pisanie. Siada chlopak, 7 lat a taki zdolny bestia! 2 minuty 37 sekund i namalowal, przeslalem do Gdańska zara przyszedl przelew na 90 patoli i mowie żonce, Jadżka, rób sie na bostwo jedziemy do Paryża na zakupy!

    • 8 2

  • A gdzie prokurator ? (2)

    Opozycja powinna zgłosić tą niegospodarność do prokuratury !!!

    • 9 0

    • podnieś słuchawkę (1)

      i wykręć numer.
      Prowokujesz, prowokujesz , ktoś to ma za ciebie zrobić?
      "Hau hau- kość dla psa"

      • 2 3

      • Prokuratura i ABW powinny zająć się tą sprawą z urzędu; nie trzeba zawiadomienia, chyba czytają portal Trójmiasto.pl?

        • 1 1

  • Stare logo jest dobre. Kojarzę z tapiecerki pociągu pomorskiego ;) Po co wydawać kasę na gorsze?

    Urzędnicy marszałkowskiego żyją widać w innej rzeczywistości i lubią wydawać nie swoje pieniądze. Na szczęście od jakiegoś czasu nie dokładam się do tej patologii.

    Stare logo jest zdecydowanie lepsze.

    • 5 1

  • Poproscie graficiarzy

    pewnie od ręki wymyślą coś właściwszego!!! I to za karton spray'ów... no, niech będzie za kontener...

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane