• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza

Michał Stąporek
15 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
aktualizacja: godz. 13:25 (15 kwietnia 2015)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów
Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego. Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego.

Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.



Który znak promocyjny bardziej ci się podoba?

Nowe logo jest elementem nowej strategii promocji regionu.

- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.

Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.

- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.

Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.

Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.

- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.

Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.

Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.

Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku. Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku.

Miejsca

Opinie (500) ponad 10 zablokowanych

  • Drogi bohomaz

    Mało czytelna tandetapo takim autorze spodziewałam się czegoś lepszego.

    • 10 2

  • ale jaja

    zagraniczniak tego nie przeczyta, jak ma to promować za granicą.następny wał

    • 11 1

  • słabe

    Sądziłem, że jak tworzy się projekt za 90 tysi. To po to żeby coś poprawić.
    Logo wygląda jak zrobione za karę. Co w nim jest takiego szczególnego żeby zaraz
    było Pomorskie.
    Kto to wybierał ?

    • 11 1

  • ŻEEENAADAAA!

    • 10 3

  • Nie udany projekt

    Znak graficzny powinien w sposób symboliczny przedstawiać istotę w tym przypadku walory regionu, zachęcać do odwiedzin, wyróżniać .
    Jak pisze autor ten zakupiony u Pągowskiego będzie podstawą do promocji pomorza w Polsce i zagranicą . Ale co on wyraża ? Promuje słowo pomorze ?
    Czy zainspiruje, zaciekawi, nakłoni do przyjazdu kogokolwiek ? Nie sądzę . Szkoda . Cenię twórczość Pągowskiego. To nie jest udany projekt. Nie tak buduje się profesjonalnie markę.

    • 10 2

  • To jakas kpina. W ten wlasnie sposob trwoni sie publiczne pieniadze.

    • 8 0

  • a propos....

    I kto mówi,że Polska to biedny kraj?!Polska to bardzo bogaty kraj.Za pare kresek 90 tys....

    • 8 0

  • niebardzo

    fajnie by było jakby z P zrobił taka falę ale jak zwykle...i ten wykrzyknik, to juz podziałało nazwisko chyba tylko.

    • 4 1

  • NIEGOSPODARNOŚĆ (1)

    jestem zszokowana wysokością honorarium za logo. Abstrahując od tego czy się podoba czy nie jest to cena astronomiczna. Ilość komentarzy pod artykułem pokazuje, że zestawiając tą cenę z pomysłowością i jakością wykonania nowego logo, budzi jak najbardziej naturalną agresję. Życzyłabym sobie jednak aby to nie artysta tłumaczył się dlaczego stworzył takie a nie inne logo - ktoś mu za to w końcu zapłacił tj. akceptował jego projekt. Czekam na wyjaśnienia urzędu w tej sprawie tj. uzasadnienie konieczności wydania na logo 90 000 zł. W mojej ocenie to niegospodarność, a efekt potęguje to wrażenie.

    • 14 2

    • art...ty znowu tutaj? ;)

      • 0 0

  • (3)

    Projekt kosztował 90 tys. zł - co tu tyle kosztowało ?

    • 7 1

    • Poniżej wyszczególnienie kosztów: (2)

      pomarańczowa (żółta) plama - 30 tys. zł
      czerwona kropka - 30 tys. zł
      napis - 30 tys. zł

      Pozdrawiamy!

      • 12 2

      • nie wiesz ile czasu trzeba na kiblu siedzieć żeby nabrać inspiracji na taki wykrzyknik! to kosztuje. (1)

        • 1 1

        • ostatnio dowiedziałem się ze każdy nadruk na tych paskach odblaskowych na nogawki rowerzystów kosztuje znacznie więcej niż same paski i ze każdy kolejny kolor mnoży cenę x 2.

          teraz rozumiem, dlaczego Gdańskie Cycling Challenge (rozdawali na Bike Festiwalu) ma CZTERY kolory. dwa rodzaje czerwieni, czarny i biały, bo jak by było za tanio, to nie dało by się wziąć do kieszeni odpowiedniej kasy za projekt

          platformo - odejdź po dobroci. bo inaczej to się skończy linczem, wieszaniem na drzewach

          • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane