- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (517 opinii)
- 2 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 3 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (232 opinie)
- 4 Rekordzista dostał 5 mandatów (78 opinii)
- 5 Były senator PiS trafił do więzienia (352 opinie)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (60 opinii)
Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza
Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.
- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.
- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.
Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.
- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.
Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.
Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.
Miejsca
Opinie (500) ponad 10 zablokowanych
-
2015-04-16 03:05
Drogi bohomaz
Mało czytelna tandetapo takim autorze spodziewałam się czegoś lepszego.
- 10 2
-
2015-04-16 06:30
ale jaja
zagraniczniak tego nie przeczyta, jak ma to promować za granicą.następny wał
- 11 1
-
2015-04-16 06:45
słabe
Sądziłem, że jak tworzy się projekt za 90 tysi. To po to żeby coś poprawić.
Logo wygląda jak zrobione za karę. Co w nim jest takiego szczególnego żeby zaraz
było Pomorskie.
Kto to wybierał ?- 11 1
-
2015-04-16 07:22
ŻEEENAADAAA!
- 10 3
-
2015-04-16 08:07
Nie udany projekt
Znak graficzny powinien w sposób symboliczny przedstawiać istotę w tym przypadku walory regionu, zachęcać do odwiedzin, wyróżniać .
Jak pisze autor ten zakupiony u Pągowskiego będzie podstawą do promocji pomorza w Polsce i zagranicą . Ale co on wyraża ? Promuje słowo pomorze ?
Czy zainspiruje, zaciekawi, nakłoni do przyjazdu kogokolwiek ? Nie sądzę . Szkoda . Cenię twórczość Pągowskiego. To nie jest udany projekt. Nie tak buduje się profesjonalnie markę.- 10 2
-
2015-04-16 08:19
To jakas kpina. W ten wlasnie sposob trwoni sie publiczne pieniadze.
- 8 0
-
2015-04-16 08:38
a propos....
I kto mówi,że Polska to biedny kraj?!Polska to bardzo bogaty kraj.Za pare kresek 90 tys....
- 8 0
-
2015-04-16 08:42
niebardzo
fajnie by było jakby z P zrobił taka falę ale jak zwykle...i ten wykrzyknik, to juz podziałało nazwisko chyba tylko.
- 4 1
-
2015-04-16 08:59
NIEGOSPODARNOŚĆ (1)
jestem zszokowana wysokością honorarium za logo. Abstrahując od tego czy się podoba czy nie jest to cena astronomiczna. Ilość komentarzy pod artykułem pokazuje, że zestawiając tą cenę z pomysłowością i jakością wykonania nowego logo, budzi jak najbardziej naturalną agresję. Życzyłabym sobie jednak aby to nie artysta tłumaczył się dlaczego stworzył takie a nie inne logo - ktoś mu za to w końcu zapłacił tj. akceptował jego projekt. Czekam na wyjaśnienia urzędu w tej sprawie tj. uzasadnienie konieczności wydania na logo 90 000 zł. W mojej ocenie to niegospodarność, a efekt potęguje to wrażenie.
- 14 2
-
2015-04-16 13:54
art...ty znowu tutaj? ;)
- 0 0
-
2015-04-16 09:05
(3)
Projekt kosztował 90 tys. zł - co tu tyle kosztowało ?
- 7 1
-
2015-04-16 09:34
Poniżej wyszczególnienie kosztów: (2)
pomarańczowa (żółta) plama - 30 tys. zł
czerwona kropka - 30 tys. zł
napis - 30 tys. zł
Pozdrawiamy!- 12 2
-
2015-04-16 10:12
nie wiesz ile czasu trzeba na kiblu siedzieć żeby nabrać inspiracji na taki wykrzyknik! to kosztuje. (1)
- 1 1
-
2015-04-16 14:08
ostatnio dowiedziałem się ze każdy nadruk na tych paskach odblaskowych na nogawki rowerzystów kosztuje znacznie więcej niż same paski i ze każdy kolejny kolor mnoży cenę x 2.
teraz rozumiem, dlaczego Gdańskie Cycling Challenge (rozdawali na Bike Festiwalu) ma CZTERY kolory. dwa rodzaje czerwieni, czarny i biały, bo jak by było za tanio, to nie dało by się wziąć do kieszeni odpowiedniej kasy za projekt
platformo - odejdź po dobroci. bo inaczej to się skończy linczem, wieszaniem na drzewach- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.