• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza

Michał Stąporek
15 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
aktualizacja: godz. 13:25 (15 kwietnia 2015)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów
Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego. Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego.

Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.



Który znak promocyjny bardziej ci się podoba?

Nowe logo jest elementem nowej strategii promocji regionu.

- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.

Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.

- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.

Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.

Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.

- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.

Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.

Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.

Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku. Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku.

Miejsca

Opinie (500) ponad 10 zablokowanych

  • Tragedia. Kasa wywalona w kibel.

    • 12 0

  • Ponury żart

    Sławny artysta pozwolił sobie na żart? Niech powie, że to żart, a prawdziwe logo pokaże jutro. Proszę!

    • 12 0

  • Skandal

    Tak sie trwoni publiczne pieniądze

    • 13 0

  • (2)

    Napiszcie ktory z urzednikow zaakceptował to logo. Do prokuratora z nim za marnotrastwo kasy marszałkowskiej.

    • 9 0

    • art...ale tu już pojechałeś po całości.

      • 0 0

    • "Marnotrawstwo", ośla łąko!

      • 0 0

  • Za nasze podatki...?

    Tylko kto z zagranicy skuma o co chodzi? Ledwo można to odczytać... Się norbił artysta, że aż strach! Jakby rozpisali darmowy konkurs na 3-miasto.pl, to mielibyśmy lepiej i bez wyciągania kasy z NASZYCH podatków (!!!!)

    • 9 0

  • Przyke !

    Na prawdę przykre ,że promocja Pomorza ma tak skromną i okrojoną graficznie tożsamość . Bardziej -to ze względu na wykrzyknik ,zupełnie nie zrozumiałe użycie , mogłaby służyć odstraszaniu wczasowiczów . Jestem w stanie wykonać za niewielkie pieniądze Logo promocji Pomorza z duszą i emocją bez statycznej pisowni z wykrzyknikiem . a tak z ciekawości zapytam ile adamowicz przeznaczył na to kasy - czekam na odpowwiedź

    • 6 0

  • Dzizus kurde ja pitole

    90 tysięcy ??!! Boze widzisz i nie grzmisz ! A ludzie za 1200 na kasie siedzą

    • 10 0

  • za 90tys ile moznaby obiadów dla glodnych dzieci kupic a tu takie gó..o

    • 10 1

  • dobrze sie wydaje nie swoje pieniadze, ale 90 tys na takie badziewie to grube przegiecie

    • 9 0

  • napis jest pisany ręcznie ale ten wykrzyknik. Ile trzeba było czasu żeby dokładnie go narysować. Każda kropka ma znaczenie. To nie byle jaki wykrzyknik tylko za 90 tys złotych. to 1/3 mojego kredytu. W pracy podobnie piszę ale nie jestem znanym architektem wykrzykników niestety. Ale mogę napisać jakieś grafiti na murze w podobnym kształcie, i dostane 500 zł ale mandatu, ot sprawiedliwość

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane