- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (569 opinii)
- 2 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (29 opinii)
- 3 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (241 opinii)
- 5 Rekordzista dostał 5 mandatów (82 opinie)
- 6 Były senator PiS trafił do więzienia (359 opinii)
Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza
Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.
- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.
- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.
Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.
- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.
Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.
Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.
Miejsca
Opinie (500) ponad 10 zablokowanych
-
2015-04-15 22:16
Tragedia. Kasa wywalona w kibel.
- 12 0
-
2015-04-15 22:18
Ponury żart
Sławny artysta pozwolił sobie na żart? Niech powie, że to żart, a prawdziwe logo pokaże jutro. Proszę!
- 12 0
-
2015-04-15 22:28
Skandal
Tak sie trwoni publiczne pieniądze
- 13 0
-
2015-04-15 22:32
(2)
Napiszcie ktory z urzednikow zaakceptował to logo. Do prokuratora z nim za marnotrastwo kasy marszałkowskiej.
- 9 0
-
2015-04-16 13:57
art...ale tu już pojechałeś po całości.
- 0 0
-
2015-04-20 11:32
"Marnotrawstwo", ośla łąko!
- 0 0
-
2015-04-15 22:34
Za nasze podatki...?
Tylko kto z zagranicy skuma o co chodzi? Ledwo można to odczytać... Się norbił artysta, że aż strach! Jakby rozpisali darmowy konkurs na 3-miasto.pl, to mielibyśmy lepiej i bez wyciągania kasy z NASZYCH podatków (!!!!)
- 9 0
-
2015-04-15 22:36
Przyke !
Na prawdę przykre ,że promocja Pomorza ma tak skromną i okrojoną graficznie tożsamość . Bardziej -to ze względu na wykrzyknik ,zupełnie nie zrozumiałe użycie , mogłaby służyć odstraszaniu wczasowiczów . Jestem w stanie wykonać za niewielkie pieniądze Logo promocji Pomorza z duszą i emocją bez statycznej pisowni z wykrzyknikiem . a tak z ciekawości zapytam ile adamowicz przeznaczył na to kasy - czekam na odpowwiedź
- 6 0
-
2015-04-15 22:40
Dzizus kurde ja pitole
90 tysięcy ??!! Boze widzisz i nie grzmisz ! A ludzie za 1200 na kasie siedzą
- 10 0
-
2015-04-15 22:41
za 90tys ile moznaby obiadów dla glodnych dzieci kupic a tu takie gó..o
- 10 1
-
2015-04-15 22:42
dobrze sie wydaje nie swoje pieniadze, ale 90 tys na takie badziewie to grube przegiecie
- 9 0
-
2015-04-15 22:58
napis jest pisany ręcznie ale ten wykrzyknik. Ile trzeba było czasu żeby dokładnie go narysować. Każda kropka ma znaczenie. To nie byle jaki wykrzyknik tylko za 90 tys złotych. to 1/3 mojego kredytu. W pracy podobnie piszę ale nie jestem znanym architektem wykrzykników niestety. Ale mogę napisać jakieś grafiti na murze w podobnym kształcie, i dostane 500 zł ale mandatu, ot sprawiedliwość
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.