• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza

Michał Stąporek
15 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
aktualizacja: godz. 13:25 (15 kwietnia 2015)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów
Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego. Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego.

Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.



Który znak promocyjny bardziej ci się podoba?

Nowe logo jest elementem nowej strategii promocji regionu.

- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.

Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.

- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.

Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.

Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.

- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.

Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.

Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.

Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku. Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku.

Miejsca

Opinie (500) ponad 10 zablokowanych

  • takie rzeczy powinny byc dawane do opracowania w konkursie

    w liceach plastycznych I pierwsza nagroda 10.000 tys. Szkoda tyle pieniedzy publicznych zmarnowane dla wysilku moze 3 ludzi I bardzo watpliwych korzysci. praktycznie mozna nazwac to kradzieza w ramach istniejacego prawa. ale jak wszystko do czasu.

    • 13 1

  • logo w 2007 koszt 4 tys. a w 2015 koszt 90 tys.

    skąd taka różnica?

    • 16 0

  • Poprzedni projekt 4 tys., nowy 90 tys. Słuszną linię ma nasza władza! Przypomnijcie aferę z drewnianą szafą ku pamięci Polańskiego Romana, co to kosztowała UM Sopot 200 tys.zł. To dopiero! Szafa stoi dumnie przy Zatoce Sztuki w Sopocie.

    • 15 0

  • Obowiązek przetargowy za taką kwotę?

    Czy przypadkiem na zamówienia o takiej wartości nie ma obowiązku organizacji przetargu publicznego?

    • 11 2

  • Z ciekawości odświeżam sobie przegląd prac p. Pągowskiego

    i patrząc na niesamowity rozrzut w jakości, zarówno na warstwie idei, jak i warsztatu graficznego, pomiędzy dobrymi i słabymi pracami tego pana, nachodzi mnie myśl, czy nie jest to aby zwykły hochsztapler, który nie jest wcale autorem genialnych plakatów (takie mu się zdarzały) podpisanych jego nazwiskiem, a jedynie sygnatariuszem, zwykłym oszustem, który wykorzystywał pracę innych?

    • 10 0

  • Hehe, a nie lepiej było zorganizować konkurs na logo wśród uczniów szkół podstawowych? Gwarantuję że wynik końcowy byłby lepszy i nie kosztowałby tyle pieniędzy.

    • 7 0

  • To jest niestety bardzo brzydkie logo, kultura polska cierpi na takich projektach i takich postawach artystycznych. Niestety ego pana Pągowskiego przerasta już jego możliwości twórcze. Ale jak nie Pomorskie to Narodowe Centrum Kultury zaraz załatwi kolejną fuchę, albo stoisko w Krynicy i się dalej interes będzie kręcił

    • 10 1

  • mam zawodówkę i powiem uczciwie że lepszego logo bym nie namalował, dobrze że są fachowcy po studiach

    • 6 1

  • Urzednicze lajno placi z naszych podatkow

    za bazgroly w paincie jak za 2 lata uczciwej pracy.

    Precz z PO!

    • 14 1

  • Się napracował

    Ciekawe ile kosztuje taki bohomaz

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane