- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (514 opinii)
- 2 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 3 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (232 opinie)
- 4 Rekordzista dostał 5 mandatów (78 opinii)
- 5 Były senator PiS trafił do więzienia (352 opinie)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (60 opinii)
Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza
Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.
- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.
- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.
Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.
- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.
Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.
Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.
Miejsca
Opinie (500) ponad 10 zablokowanych
-
2015-04-15 15:42
takie rzeczy powinny byc dawane do opracowania w konkursie
w liceach plastycznych I pierwsza nagroda 10.000 tys. Szkoda tyle pieniedzy publicznych zmarnowane dla wysilku moze 3 ludzi I bardzo watpliwych korzysci. praktycznie mozna nazwac to kradzieza w ramach istniejacego prawa. ale jak wszystko do czasu.
- 13 1
-
2015-04-15 15:46
logo w 2007 koszt 4 tys. a w 2015 koszt 90 tys.
skąd taka różnica?
- 16 0
-
2015-04-15 15:49
Poprzedni projekt 4 tys., nowy 90 tys. Słuszną linię ma nasza władza! Przypomnijcie aferę z drewnianą szafą ku pamięci Polańskiego Romana, co to kosztowała UM Sopot 200 tys.zł. To dopiero! Szafa stoi dumnie przy Zatoce Sztuki w Sopocie.
- 15 0
-
2015-04-15 15:55
Obowiązek przetargowy za taką kwotę?
Czy przypadkiem na zamówienia o takiej wartości nie ma obowiązku organizacji przetargu publicznego?
- 11 2
-
2015-04-15 16:03
Z ciekawości odświeżam sobie przegląd prac p. Pągowskiego
i patrząc na niesamowity rozrzut w jakości, zarówno na warstwie idei, jak i warsztatu graficznego, pomiędzy dobrymi i słabymi pracami tego pana, nachodzi mnie myśl, czy nie jest to aby zwykły hochsztapler, który nie jest wcale autorem genialnych plakatów (takie mu się zdarzały) podpisanych jego nazwiskiem, a jedynie sygnatariuszem, zwykłym oszustem, który wykorzystywał pracę innych?
- 10 0
-
2015-04-15 16:04
Hehe, a nie lepiej było zorganizować konkurs na logo wśród uczniów szkół podstawowych? Gwarantuję że wynik końcowy byłby lepszy i nie kosztowałby tyle pieniędzy.
- 7 0
-
2015-04-15 16:17
To jest niestety bardzo brzydkie logo, kultura polska cierpi na takich projektach i takich postawach artystycznych. Niestety ego pana Pągowskiego przerasta już jego możliwości twórcze. Ale jak nie Pomorskie to Narodowe Centrum Kultury zaraz załatwi kolejną fuchę, albo stoisko w Krynicy i się dalej interes będzie kręcił
- 10 1
-
2015-04-15 16:25
mam zawodówkę i powiem uczciwie że lepszego logo bym nie namalował, dobrze że są fachowcy po studiach
- 6 1
-
2015-04-15 16:26
Urzednicze lajno placi z naszych podatkow
za bazgroly w paincie jak za 2 lata uczciwej pracy.
Precz z PO!- 14 1
-
2015-04-15 16:26
Się napracował
Ciekawe ile kosztuje taki bohomaz
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.