- 1 Biegli zbadali list Grzegorza B. (143 opinie)
- 2 Osiedle zamiast KFC w Sopocie (260 opinii)
- 3 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (340 opinii)
- 4 "Mężczyzna z wężem" zatrzymany (52 opinie)
- 5 Paragon grozy za kurs taksówką (468 opinii)
- 6 3 tys. miejsc pochówku za 18,5 mln zł (56 opinii)
Nowe pociągi połączą Trójmiasto z Łodzią i Katowicami
Kolejarze z PKP Intercity pochwalili się zdjęciami nowych Flirtów, czyli pociągów, które od grudnia 2015 r. zawiozą mieszkańców Trójmiasta m.in. do Bydgoszczy, Łodzi i Katowic.
Spółka PKP Intercity podpisała rok temu wartą 1,6 mld zł umowę z konsorcjum Stadler Rail i Newag na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Nowe pociągi będą kursować m.in na trasie z Trójmiasta do Katowic. Po drodze zabiorą pasażerów z Bydgoszczy i Łodzi.
Jak przebiega produkcja?
W początkowym etapie produkowane są pudła wagonów, z których zostaną zestawione pociągi. Do montażu 20 gotowych pojazdów potrzeba aż 160 pudeł. W siedleckiej fabryce trwa już montaż pierwszego pojazdu oraz wyposażanie jego wnętrza. Następnie pudła wagonów zostaną umieszczone na zestawach kołowych tworząc gotowy pociąg. Już po zmontowaniu całości, ale przed oddaniem do użytku, skład przejdzie testy statyczne i dynamiczne, w tym również te wymagane do uzyskania homologacji.
- Produkcja pociągów dla PKP Intercity przebiega zgodnie z planem. Zostaną one przekazane przewoźnikowi w październiku 2015 roku. Pojazdy te to nowe oblicze Flirtów, zapewnią pasażerom większy komfort podróży na długich dystansach - powiedział Christian Spichiger, prezes zarządu Stadler Polska.
- Pojazdy typu Flirt to kolejna zmiana w jakości podróżowania z PKP Intercity, jaka zajdzie do końca 2015 r., kiedy to 70 proc. naszych pociągów będzie nowych lub zmodernizowanych - podkreśla Marcin Karasiński, dyrektor projektu ds. strategicznych projektów w PKP Intercity S.A.
Umowa z konsorcjum Stadler-NEWAG, poza dostarczeniem pojazdów, obejmuje również ich serwis przez kolejnych 15 lat. Część środków potrzebnych na realizację kontraktu PKP Intercity pozyska z Unii Europejskiej, z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Opinie (221) 5 zablokowanych
-
2014-11-04 23:03
................
... a po H !!!! do Wiednia ?? - a czemu nie do..... Bukaresztu na ten przyklad.... co ? OT ! Pendolino puścic na tej trasie to załatwi sprawe w ..... 8 godzin - i Austryjacy zobaczą czym sie w Polsce jeździ - aktualnie ! :D!
- 1 4
-
2014-11-05 01:12
FLIRT (Fast Light Innovative Regional Train)
To jest pociąg regionalny. Dobrze się sprawdza na krótkich trasach w kolejach mazowieckich i śląskich, a nie do jazdy przez całą Polske
- 5 1
-
2014-11-05 10:57
III klasa przywrócona.
Wybierz przyszłość i wyjedź do RFN.
- 0 2
-
2014-11-05 19:38
A co z osobami na wozkach
Wersje niemieckie sa z innym rozstawem drzwi. Jak do polskich flirtow wjedzie osoba na wozku? Czy to sie nazywa polski komort, czli dyskryminacja niepelnosprawnych?
- 1 1
-
2014-11-06 03:33
1. klasa?
A co z fotkami wagonu 1. klasy?
- 1 0
-
2014-11-06 03:37
Flirt
to jakieś nieporozumienie -ten typ pociągu jest przeznaczony na krótkie trasy (regionalne), a nie jako pociąg dalekobieżny.
- 3 1
-
2014-11-06 20:48
autokary na torach
o to chodzi w pociągach żeby były przedziały
- 2 1
-
2014-11-09 11:13
czy wygodnie?
Czy w tych pociągach będę w stanie rozłożyć fotel o 30-40 stopni by zdrzemnąć się komfortowo? po kilku godzinnej podróży zawsze mam nadwyrężony kark i obolały odcinek lędźwiowy
- 1 1
-
2014-11-28 09:47
PKP
Super, nareszcie od tylu dziesięciu lat zastoju w końcu się ruszyła sprawa pkp, modernizacja i jeszcze raz modernizacja, tylko wciąż za wysokie ceny i brak pomysłu na stworzenie super konkurencji dla przewozów drogowych.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.