- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (90 opinii)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (178 opinii)
- 3 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (164 opinie)
- 4 Szybszy koniec remontu Niepołomickiej (37 opinii)
- 5 Kiedyś to było... można utonąć (36 opinii)
- 6 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (80 opinii)
Nowe przejścia na ruchliwych krzyżówkach. Mają światła i przyciski dla pieszych
Trzy nowe przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną powstały w ostatnich dniach na skrzyżowaniach Władysława IV z Obrońców Wybrzeża, Armii Krajowej i Jana z Kolna w centrum Gdyni. Kosztowały blisko 1 mln złotych, a inwestycja była dofinansowana z pieniędzy rządowych.
A że powstały na ruchliwych skrzyżowaniach przy ulicach przecinających Władysława IV, to zwróciły uwagę pieszych i kierowców.
Miejsca, gdzie powstały nowe przejścia w Gdyni
- ul. Władysława IV - Armii Krajowej. Budowa nowego przejścia wraz z modernizacją sygnalizacji i doświetleniem za 340 684,00 zł
- ul. Władysława IV - Obrońców Wybrzeża Budowa nowego przejścia wraz z modernizacją sygnalizacji i doświetleniem za 333 275,00 zł
- ul. Władysława IV - Jana z Kolna. Budowa nowego przejścia wraz z modernizacją sygnalizacji i doświetleniem za 300 049,00 zł
Inwestycja została dofinansowana z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
- Celem przeprowadzonych prac była poprawa komfortu oraz zwiększenie bezpieczeństwa osób pieszych w mieście poprzez zastosowanie płyt fakturowanych oraz doświetlenie - opowiada Magdalena Wojtkiewicz z ZDiZ w Gdyni.
Warto dodać, że dwa przejścia - na skrzyżowaniu Władysława IV z Obrońców Wybrzeża i Władysława IV z Jana z Kolna - posiadają przycisk, który trzeba wcisnąć, by przejść na drugą stronę.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania w centrum Gdyni
Opinie (267) ponad 10 zablokowanych
-
2023-01-10 09:42
Opinia wyróżniona
Nowe przejscie i zlikwidowanie strzałek do skrętu w Obronców Wybrzeża i z Obronców Wybrzeża we Władysława! (58)
Dajemy kolejny pakiet dla pieszych korkując Władysława IV. Analogicznie wyniesienie za Zusem. Będzie permanentny korek bo wszyscy muszą zwalniać praktycznie do ZERA!!!
- 92 66
-
2023-01-10 20:05
Gdynia, to pakiet antysamochodowy. wyprowadziłem się i nie żałuję.
- 1 2
-
2023-01-10 18:42
A jaka jest zasada jazdy na zielonej strzałce?
Trzeba się zatrzymać a potem komtunuowac jazdę. za to idzie 6pkt karnych zarobić...
- 3 0
-
2023-01-10 13:53
Ale wiesz, że zielone strzałki to głównie polski wymysł jest (1)
- 5 2
-
2023-01-10 14:33
Nie do końca, we Francji są migające pomarańczowe.
- 0 3
-
2023-01-10 12:25
Przecież tam i tak normalnie stoi się na światłach (2)
więc co za różnica, czy w tym czasie przejdą tam piesi czy nie?
- 12 1
-
2023-01-10 14:32
(1)
Jak pieszych nie ma w promieniu 100 m. to różnica jest.
- 1 5
-
2023-01-10 16:03
Jaka? Raźniej ci na czerwonym jak pieszy też stoi?
- 6 1
-
2023-01-10 12:20
To styl europejski...
Miasto dla pieszych...
Za 20 lat się to zmieni.- 2 9
-
2023-01-10 11:26
To pikuś (2)
Na Hutniczej w rejonie koło Strazy Pożarnej 3 przejścia na odcinku 70 metrów.
Problem ?
Tam pieszych nie widać .
Ten który robił projekt przebudowy drogi oraz ten który to zatwierdził powinni codziennie w godzinach szczytu ruchu jeździć samochodem w kierunku Rumi i powrót do Gdyni .
Między innym dlatego ruch na Hutniczej stoi .
Gratulacje.- 7 11
-
2023-01-10 14:31
Szczyt ewolucji intelektualnej osiągnięty
A po co jaśnie nawiedzony urzędnik ma jeździć, może dostał pieniądze za kreatywność z programu zrównoważonego rozwoju i jest zadowolony z siebie on i szefowie.?
- 0 5
-
2023-01-10 12:04
Tak, przez to Hutnicza stoi...
Ogólnie od 30 lat nigdy nigdzie nie stała, tylko teraz stoi dokładnie w miejscu, gdzie powstało nowe przejście dla pieszych.
- 6 8
-
2023-01-10 10:23
"Piesi korkujący Władywsława IV" (44)
No patrz, a ja całe życie myślałem, że korki to skutek nadmiaru aut i niewydolności układu komunikacyjnego. A tu się okazuje, że to piesi są winni zatorom drogowym na jezdni!
- 36 21
-
2023-01-10 16:19
Zaraz bedzie skowyt kierofczykow, ze sie (1)
Nie da 100 jechać PO mieście. Ich idol tusk zaraz zrobi jakaś konferencje prasowa na ten temat
- 0 3
-
2023-01-10 17:59
dziadek zapomniał leków.....
- 4 0
-
2023-01-10 14:50
To nie Barcelona ani Amsterdam (3)
Niewydolność układu komunikacyjnego w centrum Gdyni wynika z nieudolności urzędników i braku znajomości obowiązujących przepisów kodeksu drogowego czyli: 1. zmiana organizacji ruchu na Świętojańskiej, 2. zwężanie niektórych ulic jednokierunkowych do szerokości jednego auta dostawczego ( Starowiejska, Abrahama), 3. wprowadzenie kontrpasów dla
Niewydolność układu komunikacyjnego w centrum Gdyni wynika z nieudolności urzędników i braku znajomości obowiązujących przepisów kodeksu drogowego czyli: 1. zmiana organizacji ruchu na Świętojańskiej, 2. zwężanie niektórych ulic jednokierunkowych do szerokości jednego auta dostawczego ( Starowiejska, Abrahama), 3. wprowadzenie kontrpasów dla rowerów czasem w bardzo niebezpiecznych miejscach ( 10 Lutego/3 Maja) na ulicach jednokierunkowych (Starowiejska, 3 Maja, Jana z Kolna), 4. wprowadzenie na wąskich ulicach dwukierunkowych lokalnego ruchu w jedną stronę z dołożeniem kontrpasa dla rowerów i możliwością parkowania po obu stronach ( ul. Słowackiego), 5. malowania czerwoną farbą ścieżek rowerowych na środku między pasami ruchu ( Świętojańska od ul. Partyzantów do UM i Armii Krajowej od kościoła do Władysława IV). Mało wam.....
- 4 8
-
2023-01-10 16:02
Fakt, średnia prędkość przejazdu ponad 2x wyższa niż w Amsterdamie (2)
- 5 1
-
2023-01-10 17:54
Wiem co mówię (1)
Tak w Amsterdamie auta głównie prawie stoją na swoich wąskich uliczkach przy kanałach przepuszczając tysiące rowerzystów jeżdżących w lewo i w prawo. W centrum Barcelony za to, aby skręcić w lewo musisz pojechać najpierw prosto, a potem skręcać w prawo, w prawo i jeszcze raz w prawo aby przeciąć ulicę, którą przed chwilą jechałeś bo wszędzie są zakazy skrętu w lewo, a uliczki wąskie jak Abrahama. Gdynię zbudowano z rozmachem, ale robi się wszystko żeby się stała zapadłą mieściną.
- 3 6
-
2023-01-10 18:30
W Barcelonie uliczki wąskie jak Abrahama?
Zrób sobie reality check. To wszystko były czteropasmówki. Taśmowo przerobili je na jednokierunkowe jednopasmówki z szerokimi chodnikami, pasami postojowymi i drogami rowerowymi. Tak powstała obecna organizacja kwartałowa. I też były lamenty, że zabija się miasto. Jak widać całkiem nieźle sobie to miasto radzi.
- 5 1
-
2023-01-10 14:17
Zlikwidowano bezmyślnie zieloną strzałkę i... (12)
Przejście przez 10 Lutego pod Batorym w stronę poczty permanentnie korkuje prawy pas ul Władysława IV do przystanków ZKM i dalej. Ludzie ciągle tam przechodzą, a najgorsi to są ci, którzy zamiast iść zdecydowanym krokiem ciągną się jak ślimaki. Samochody zmuszone do omijania jednokierunkowej (!!!) ul. Świętojańskiej jadąc na pl. Kaszubski czy Skwer Kościuszki muszą stać i czekać na zielone światło.
- 5 10
-
2023-01-10 17:49
bezmyslne to są zmiany na Swietojanskiej
zmiana tej ulicy na jednokierunkowa to jest kompletny d**ilizm. Najlepsze jest to, ze ta ulica jest zbyt wąska na obecna Lucynowa organizacje ruchu - dwa trolejbusy nie mogą się minąć nie wjeżdżając na wymalowana tam ścieżkę rowerowa. Te zmiany zaproponowane przez i**otów są po prostu niebezpieczne dla rowerzystów.....
- 2 7
-
2023-01-10 16:01
A trzeba się było zgodnie z prawem każdorazowo zatrzymywać... (10)
W końcu nastąpiła kolizja. Jakbyś jeszcze tego nie zauważył, po kolizji z powodu zignorowania zasad poruszania się na strzałce warunkowej ściągana jest strzałka.
- 5 3
-
2023-01-10 17:47
Wyjątek nie czyni reguły i to jest tylko pretekst do działania. Gdyby tak było to na wszystkich skrzyżowaniach gdzie kiedyś miały miejsce kolizje aut, także ze skutkiem śmiertelnym należało by postawić szlabany, bariery i zakazy wjazdu dla samochodów.
- 2 2
-
2023-01-10 17:10
Rowerzysci nie ogarniaja przepisow (8)
Likwidujemy sciezki rowerowe,? Te patusy nie ogarniaja, ze przez przejscie dla pieszych rower sie przeprowadza a nie przejezdza ....
- 5 9
-
2023-01-10 17:26
Skoro nie wyjmujesz 4 liter zza kierownicy (7)
To odpal choćby google maps, zacznij od granicy z Sopotem. I znajdź każde przejście bez przejazdu rowerowego wzdłuż tego ciągu. Chyba, że nie odróżniasz przejścia dla pieszych od przejazdu rowerowego - wtedy jeno pogratulować
- 6 2
-
2023-01-10 17:53
czego znowu nie zrozumiałeś (6)
nie zgadzasz się ze stwierdzeniem, ze przez przejście dla pieszych rower trzeba przeprowadzać a nie przez nie przejeżdżać? W życiu nie spotkałem rowerzysty, który zatrzymał się by przepuścić pieszego..... rowerami jeżdżą patusy
- 4 9
-
2023-01-10 18:25
Ty nie zrozumiałeś co to jest przejazd rowerowy (5)
- 6 1
-
2023-01-10 18:35
a skad ten wniosek Sherlocku? (4)
napisałem wyraźnie o przejściu dla pieszych a nie przejeździe rowerowym - a Ty tu jakieś swoje projekcje opisujesz.....
Powtorze: "przez przejście dla pieszych rower trzeba przeprowadzać a nie przez nie przejeżdżać" masz z tym problem? A i jeszcze jedno przeciętny rowerzysta nie rozumie, ze powinien ustąpić pierwszeństwa pieszym na przejściu czy chodniku,.- 3 8
-
2023-01-10 18:38
Co, zadanie z poszukaniem przejść dla pieszych bez przejazdu rowerowego wzdłuż głównego ciągu Trójmiasta Cię przerosło? (3)
Rowerzysty to notabene w ogóle na chodniku jako takim nie powinno być.
- 7 3
-
2023-01-10 18:51
sam ze sobą gadasz? jakie zadanie? czego znowu nie rozumiesz? (2)
ta dyskusja wyraźnie pokazuje, ze masz podstawowe problemy ze zrozumieniem pisanego tekstu. Powtórzę: "przez przejście dla pieszych rower trzeba przeprowadzać a nie przez nie przejeżdżać". Nadal tego nie rozumiesz?
- 3 7
-
2023-01-10 20:10
Jakbyś Ty nie miał problemów z tekstem pisanym (1)
to byś w ogóle nie zaczynał wątku o rowerzystach w tekście o przejściach dla pieszych. O umiejętności przeczytania postu, na który odpowiadasz, nie wspominając. Ale nie widzę problemu, ktoś musi wykonywać proste prace fizyczne. Do tego specjalny intelekt nie jest potrzebny.
- 6 3
-
2023-01-10 20:24
jakbym czytał o typowym rowerzyście- same patusy, wykonują kiepskie prace za kiepskie pieniądze, nie maja na samochód tto
rowerem jeżdżą, bo to jedyny środek komunikacji jaki ogarniają swoim ograniczonym intelektem. Na ogarnięcie przepisów już intelektu brakuje. kiepski intelekt nie pozwala zdać egzaminu na prawo jazdy, na samchod nie zarobią to lecza frustracje na forum hejtujac zmotoryzowanych.... a i nie znają przepisów ruchu drogowego, przejeżdżają rowerem przez
rowerem jeżdżą, bo to jedyny środek komunikacji jaki ogarniają swoim ograniczonym intelektem. Na ogarnięcie przepisów już intelektu brakuje. kiepski intelekt nie pozwala zdać egzaminu na prawo jazdy, na samchod nie zarobią to lecza frustracje na forum hejtujac zmotoryzowanych.... a i nie znają przepisów ruchu drogowego, przejeżdżają rowerem przez przejścia dla pieszych, jeżdżą po chodnikach, nie ustępują pierwszeństwa pieszym i maja elementarne kłopoty z analiza tekstu pisanego......wymyślają kontrabuspasy, kontra pasy rowerowe, służy itp. bzdety - wytwory prostej wyobraźni, która uważa ze za pomocą farby można w Gdyni wszystko wymalować.
- 3 6
-
2023-01-10 10:43
Potrafisz czytać ze zrozumieniem? (24)
Nie piesi a likwidacja strzałek na tych przejsciach korkuje i wyniesienie drogi za Zus .... Przeczytaj kilka razy wpis to może zrozumiesz
- 15 25
-
2023-01-10 13:24
wszystkie strzałki kolizyjne z pieszymi czy rowerzystami powinny być zdelegalizowane !!! (1)
mamy za głupich kierowców by mogły funkcjonować.
- 11 6
-
2023-01-10 14:39
kierowcy rowerów są jeszcze głupsi - powinny być wyniesione przejścia dla pieszych na ściekach rowerowych
- 6 9
-
2023-01-10 10:58
plus i**otycznie ustawione światła, brak zielonej fali, priorytet na przyciskach dla pieszych (20)
układem drogowym w Gdyni zarządza i**ota, który nie rozumie podstawowych kwestii:
- Wladyslawa IV to droga przelotowa - strumien pojazdów jaki codziennie przemieszcza się ta ulica nie przemieści się na jakaś alternatywna trasę bo jej nie ma!
- kiddy's miasto Gdynia planowało estakadę z drogi czerwonej na Wiśniewskiego, która mogłabyukładem drogowym w Gdyni zarządza i**ota, który nie rozumie podstawowych kwestii:
- Wladyslawa IV to droga przelotowa - strumien pojazdów jaki codziennie przemieszcza się ta ulica nie przemieści się na jakaś alternatywna trasę bo jej nie ma!
- kiddy's miasto Gdynia planowało estakadę z drogi czerwonej na Wiśniewskiego, która mogłaby skutecznie odkorkować centrum. Niestety samorządność doprowadziła finanse miasta do ruiny i temat nowych dróg umarł....
- miasto umiera - coraz mniej korzystających z komunikacji miejskiej, utrudnienia dla poruszających się samochodami
- na Wladyslawa IV powinna być ustawiona zielona fala, światła na całej długości powinny pracować w trybie automatycznym bez tych i**otycznych przycisków. Obecnie przez te przyciski jadąc Władysława IV trzeba się zatrzymywać po kolei na każdych światłach - bo akurat jeden pieszy chce przejść.... efekt = większe korki, większe emisje zanieczyszczeń, większy hałas....
co proponuje ekipa zarządzających miastem?
jeszcze więcej dziadostwa, które doprowadza to miasto do ruiny
- jeszcze więcej przejść dla pieszych
- jeszcze mniejsza przepustowość dróg
- redukcje kursów komunikacji miejskiej.....- 25 17
-
2023-01-10 16:34
Gdzieś ty widział priorytet na przycisku dla pieszych (6)
Chyba obok potwora z Loch Ness
- 8 2
-
2023-01-10 17:08
O widze, ze nie rozumiesz do czego sluzy ten przycisk (5)
Normalnie swiatla na drodze dzialaja w trybie automatycznym, czyli zmiany swiatel nastepuja wedle zaprogramowanego wzoru. Co ile minut zielone, czerwone. Niestety jakis pieszy patus umyslil sobie, ze pieszy nie moze poczekac na zmiane swiatel, tylko musi miec zielone zaraz, teraz, juz. I pojawily sie przyciski by ten pieszy priorytet egzekwowac.
Normalnie swiatla na drodze dzialaja w trybie automatycznym, czyli zmiany swiatel nastepuja wedle zaprogramowanego wzoru. Co ile minut zielone, czerwone. Niestety jakis pieszy patus umyslil sobie, ze pieszy nie moze poczekac na zmiane swiatel, tylko musi miec zielone zaraz, teraz, juz. I pojawily sie przyciski by ten pieszy priorytet egzekwowac. Przez te przyciski nie ma na Wladyslawa IV zielonej fali, stad ciagle korki i zwiekszony halas i emisja zanieczyszczen. Czesto jadac tym krotkim odcinkiem trzeba sie zatrzymywac kolejno na kazdych swiatlach, bo wlasnie ktos przycisk nacisnal. Cale to rozwiazanie z tymi swiatlami i przyciskami to wymysl i**oty. Tam nie powinno byc zadnych przyciskow tylko swiatla zaprogramowane na staly cykl z ustawiona zielona fala.
- 2 11
-
2023-01-10 17:44
(1)
A ja myślę, że powolnienie ruchu w centrum Gdyni jest celowym działaniem. Podobnie jest na Morskiej około 6 rano, do estakady normalnie, za estakadą czerwona fala.
- 2 2
-
2023-01-10 17:57
w nocy jak nie ma pieszych zielona fala jakoś na Władka działa
- 2 3
-
2023-01-10 17:24
I tą wypowiedzią Ty dowiodłeś, że nie masz pojęcia o praktyce działania tych przycisków (2)
- 9 2
-
2023-01-10 17:42
czego znowu nie zrozumiałeś? (1)
1. przez przejście dla pieszych rower się przeprowadza
2. zmiana świateł wymuszona przyciskiem dezorganizuje zielona fale
3. rowerzyści nie ogarniają przepisów ruchu drogowego- 6 11
-
2023-01-10 18:24
Ty masz jakąś ciężką rowerofobię, jak w odpowiedzi o przyciskach wciskasz rowery
- 10 4
-
2023-01-10 12:17
mniej korzystających z komunikacji miejskiej ? naprawde? (1)
kolega żyje w świecie równoległym, pozazdrościć. Korki od przejść dla pieszych? Naprawde? A nie od zbyt dużej liczby aut? Przepustowość? Poczytaj na ten temat, bo mentalnie siedzisz w latach 80. Od tamtej pory pare wniosków cywilizacja zdołała wyciągnąć.
- 15 8
-
2023-01-10 14:39
kolejny odklejeniec - poczytaj na ten temat bo kompletnie jesteś odklejony od gdyńskiej rzeczywistości
tak, miasto Gdynia regularnie ogranicza kursy komunikacji miejskiej, tak korzystających z komunikacji jest w Gdyni coraz mniej - wystarczy sięgnąć do prasy a znajdziesz informacje na ten temat. Wyjdź ze swojej banki i zacznij myśleć
- 3 12
-
2023-01-10 12:04
A czemu priorytet miałby być dla mniejszości, czyli kierowców aut? (10)
Gwarantuję Tobie - pieszych w centrum Gdyni jest więcej niż aut, tylko zajmują mniej miejsca.
- 20 13
-
2023-01-10 15:02
Przypominam że w Gdyni przypada 660 aut na 1000 mieszkańców. (3)
Argumentu mniejszości na twoim miejscu bym nie używał - mógłbyś się postrzelić w stopę.
- 4 8
-
2023-01-10 17:41
(1)
W takim Amsterdamie rowerów jest dwa razy tyle co mieszkańców, a cała Holandia jest 7 razy mniejsza od Polski. Tam wszędzie jest blisko, nawet rowerem.
- 1 0
-
2023-01-11 20:57
blisko i płasko.
- 0 0
-
2023-01-10 15:59
42% Gdańsk, 48% Gdynia
I to po całości, z jakimiś Pogórzami i innymi Wiczlinami. W Śródmieściu mniej.
- 7 0
-
2023-01-10 14:36
co ty masz z tym priorytetem? Nie rozumiesz prostego tekstu? Napisałem o programie automatycznego sterowania świateł
automat - na stale ustalone cykle zmian świateł - tak by z jednej strony nie generować zbędnych korków i zanieczyszczeń a. z drugiej dać możliwość swobodnego przechodzenia przez jezdnię.
Obecnie gromada i**otów wymyśliła sobie przejścia na zadanie - które skutecznie zabijają zielona fale i generują korki plus zanieczyszczenia.
automat - na stale ustalone cykle zmian świateł - tak by z jednej strony nie generować zbędnych korków i zanieczyszczeń a. z drugiej dać możliwość swobodnego przechodzenia przez jezdnię.
Obecnie gromada i**otów wymyśliła sobie przejścia na zadanie - które skutecznie zabijają zielona fale i generują korki plus zanieczyszczenia.
dysponujesz jakimiś danymi na poparcie swojej tezy, ze przechodzących przez Władysława IV jest więcej niż przejeżdżających? Z moich obserwacji wynika,. ze grubo się mylisz- 3 9
-
2023-01-10 14:11
Taki jest priorytet (4)
Jezdnia z założenia i samej nazwy służy do jeżdżenia dla pojazdów, a pieszy jest na niej gościem, który musi się temu podporządkować, a nie odwrotnie.
- 9 16
-
2023-01-10 23:07
Mam dla ciebie złą wiadomość bo to samochody są gościem w mieście ale nie denerwuj się już niedługo nie wjedziesz tym klekociakiem.
- 9 1
-
2023-01-10 15:57
Na przejściu dla pieszych to zmotoryzowany jest gościem (2)
nie odwrotnie
- 15 5
-
2023-01-10 17:38
Nie rozumiesz tematu (1)
Przejście na jezdni to tylko miejsce wyznaczone dla pieszych, ale nadal jest to jezdnia, którą trzeba przekraczać zdecydowanym krokiem. Zmotoryzowany jest gościem na chodniku, który musi przejechać wjeżdżając na posesję. Nie w każdym kraju w Europie pieszy na jezdni to święta krowa.
- 6 14
-
2023-01-10 23:07
Nie to co u was w moskwie.
- 3 2
-
2023-01-10 10:58
Tylko, że spora część kierowców nie potrafi korzystać ze strzałek. Traktują jej jak regularne zielone powodując niebezpieczne
- 24 14
-
2023-01-10 10:17
Szczurek, Łucyk, Kimel, Furkał, Piesiewicz, Kukla, Lewandowski, Rutecki, Barczewski (1)
tym panom już dziękujemy
- 27 16
-
2023-01-10 12:56
Lewandowski to ten z orgazmem od kapusty
W bagażniku roweru cargo ?
- 9 6
-
2023-01-10 09:31
Opinia wyróżniona
Władysława IV przejścia dla pieszych (5)
Na Władysława IV przydałby się jeden wideo radar żeby ostudzić wieśniaków jeżdżących bez tłumików a latem motocylistów
- 107 17
-
2023-01-10 10:18
Powinien być zakaz wjazdu dla motoruw i aut. Tylko rowerki, reszta za obwodnicę! (4)
- 7 7
-
2023-01-10 14:52
Motoruw
Motorów lub motocykli, jak już.
- 1 0
-
2023-01-10 10:22
(2)
Rowery tez hałasują
- 9 8
-
2023-01-10 21:28
i OC
- 6 0
-
2023-01-10 11:03
obowiązkowe przeglądy dla rowerów!
- 14 7
Wszystkie opinie
-
2023-01-10 07:01
Przyciski żebraka w samym centrum miasta... (5)
Nie, oni pewnych kwestii mentalnie nie przeskoczą ;)
- 29 60
-
2023-01-10 07:11
W samym centrum czyli tam, gdzie ruchu samochodów jest duży (1)
- 14 10
-
2023-01-10 13:25
a powinien być minimalny
- 6 4
-
2023-01-10 07:14
Kukla pisałeś już o tym na FB (2)
- 19 3
-
2023-01-10 07:21
To nie ja to napisałem!
- 0 7
-
2023-01-10 10:40
Tym razem to nie ja ;)
- 3 1
-
2023-01-10 07:05
Czerwona farba, spękania, koleiny, łaty w nawierzchni, brud, rozsypany piach a same pasy na przejściach wyglądają jakby były namalowanelata temu.
- 54 9
-
2023-01-10 07:06
Likwidować parkingi i malować jak najwięcej dróg rowerowych i przejść (5)
Jak się komuś nie podoba, to niech wskakuje na rower albo do komunikacji. Nie chcemy tu jego auta. Brawa dla władz miasta za walkę z zmotoryzowanymi mieszkańcami.
- 26 102
-
2023-01-10 08:01
Prezydenci niech walczą najpierw ze swoimi nawykami motoryzacyjnymi (1)
- 14 2
-
2023-01-10 14:53
Służbówka na chodniku przed UM.
- 3 0
-
2023-01-10 08:07
Sam sobie siedź w spóźniającej się wiecznie komunikacji (1)
Ja mam 3 gruzy pod blokiem i jeżdżę sobie każdym w zależności którego dnia mam ochotę.
- 9 14
-
2023-01-10 09:10
Ja mam 8 rowerów!
Wszystkie stoją na klatce
- 9 6
-
2023-01-10 14:31
Ty masz dzieciaku jednak zryty beret
Za dużo z Kuklą w bierki gracie
- 5 4
-
2023-01-10 07:08
Przyciski powinny być dla kierowców a nie dla pieszych (26)
czas skończyć z tymi przywilejami dla kierowców. ile można. to w końcu miasto
- 73 158
-
2023-01-10 07:16
Ile można powtarzać że kierowcy to też ludzie, mieszkańcy miasta (16)
a zachęcanie do przesiadki na komunikację miejską powinno odbywać się przez poprawę jakości i komfortu komunikacji miejskiej (na czym również zyskają obecni pasażerowie) a nie na utrudnianiu poruszania się samochodem (na czym tracą wszyscy). A w którą stronę idzie komfort komunikacji miejskiej? Odpowiedz sobie po systemie Fala.
- 55 25
-
2023-01-10 07:23
Władze miasta przecież zachęcają
Cięcia kursów, podwyżki i system fala
- 37 9
-
2023-01-10 07:44
Ułatwiliśmy jazdę samochodem maksymalnie, kosztem wszystkich innych środków transportu. (7)
Sorry, ale jak już oddano każdy skrawek terenu kierowcom, nie da się zwyczajnie nic wygospodarować nie odbierając im przywilejów.
- 28 41
-
2023-01-10 08:15
Każdy skrawek to oddano deweloperom. (5)
A że zaniedbano i nadal prawie nie buduje się infrastruktury dla rowerzystów to prawda
Malowanki na asfalcie, chodniku to nie jest infrastruktura - to tylko wyciąganie kady z dopłat. DDRy powinny być oddzielone od zarówno ruchu samochodowego jak i pieszego.- 33 7
-
2023-01-10 08:35
A co postawili deweloperzy? (4)
Potężne, ogrodzone parkingi...
- 13 9
-
2023-01-10 08:37
Na swoim terenie - wolnoć Tomku w swoim domku. (2)
- 9 14
-
2023-01-10 10:53
Wiadomo, teren dzielimy na "mój" i "wspólny, ale sobie zajmę".
- 6 1
-
2023-01-10 16:37
Chyba nie zrozumiałeś sensu tego opowiadania
- 3 1
-
2023-01-10 09:37
Gdzie?
Gdzie te potężne parkingi??
- 8 5
-
2023-01-10 09:55
Masz jakąś obsesję na punkcie kierowców, idź do specjalisty...
- 12 5
-
2023-01-10 09:11
ileż kłamstw w jednym tekście... (5)
Po pierwsze kierowcy to niekoniecznie mieszkańcy miasta, to często mieszkańcy obrzeży miasta albo wioch poza miastem, tacy generują dla miasta ogromne koszty rozbudowy infrastruktury a nie wnoszą nic więcej niż mieszkańcy starszych dzielnic. Po drugie w robieniu przejść nie chodzi o zachęcanie do komunikacji zbiorowej tylko o wygodę pieszych bo nawet kierowca po zaparkowaniu musi czasem gdzieś dojść więc te przejścia posłużą równo wszystkim, mocno podejrzewam że te które nie są przy przystankach posłużą bardziej kierowcom niż pasażerom autobusów. Po trzecie wreszcie to że kierowca to też obywatel nie daje mu prawa do korzystania z darmowego terenu w centrum - kiedy ktoś chce postawić stragan i handlować przy ulicy to jest wielki problem i jeśli nie zapłaci miliona monet i nie wypełni tysiąca podań to od razu go SM zgarnia, kiedy ktoś chce postawić swój złom na cały dzień w dowolny sposób gdzie mu się podoba zajmując tyle samo miejsca to jest ok?
- 14 18
-
2023-01-10 15:09
I tak i nie. (4)
Częściowo masz rację, ale miasto to nie prywatny folwark rządzących nim urzędników tylko nasza wspólna własność powstała w czasach gdy o pazernym kapitalizmie nie słyszano więc i nikt nie powinien uzurpować sobie prawa do karania jego mieszkańców tylko dlatego, że mieszkają w strefie płatnego parkowania ustalonej z sufitu. Co innego handel byle czym, na którym się zarabia łupiąc sezonowych turystów frajerów, a co innego mieszkanie w tym mieście z dziada pradziada gdzie także płaci się np. podatek gruntowy.
- 4 4
-
2023-01-10 16:49
Jako mieszkaniec SPP, co go całe 50 groszy kosztuje dziennie parkowanie (3)
nie czuję się ukarany. Proszę mnie nie ratować na siłę. Twój pradziad mieszkał w Gdyni? Ciekawe...
- 3 3
-
2023-01-10 18:03
(1)
Gdynia ma prawie 100 lat praw miejskich więc co jest dziwnego w tym, że jego pradziad mógł tu mieszkać?
- 2 1
-
2023-01-10 18:20
Mniej więcej takie, jak szansa na 6 w totka
Oryginalna populacja, wojna, masowe przesiedlenia...
- 0 2
-
2023-01-11 07:08
pradziad mógł być rdzennym mieszkańcem tutejszej wsi, czyli Kaszubem
Przecież zanim Gdynia uzyskała prawa miejskie, jacyś ludzie tutaj mieszkali.
- 0 0
-
2023-01-10 14:58
Już to widzę
Fala na morzu, wicher dmie zaraz bałwan odezwie się. Już mówią, że będą nowe i droższe bilety strefowe na 4 przystanki, kasowane dwa razy i paraliż tej słynnej komunikacji miejskiej. A kanar już się cieszy bo nie zarabia się na biletach tylko na mandatach i karach.
- 1 4
-
2023-01-10 07:43
(4)
Tak, tak. Trzeba będzie wysiąść z auta i wcisnąć przycisk.
- 15 4
-
2023-01-10 08:01
Kukla daj spokoj (3)
- 9 6
-
2023-01-10 10:52
(2)
Tak czułem, że to on, bo nikt inny tak się nie podnieca przejściami i ścieżkami :D
- 8 5
-
2023-01-11 10:28
Do psychologa trzeba się zapisać (1)
Jak wszędzie widzisz daną osobę, nawet jak jej tam nie ma ;)
- 0 0
-
2023-01-11 10:31
PS.
Ale też cieszy, że nie tylko jedna osoba w całym mieście myśli o potrzebach pieszych, rowerzystów i pasażerów komunikacji miejskiej :)
- 0 0
-
2023-01-10 09:59
(1)
Okej, ale pod warunkiem, że piesi będą się zatrzymywali na znakach stopu.
- 9 0
-
2023-01-10 16:50
Oj, nie wyszedłbyś dobrze na takiej umowie...
- 3 1
-
2023-01-10 14:55
(1)
No właśnie, słuszna uwaga to miasto. Chcesz spacerować pieszo to wracaj na wieś do siebie.
- 1 4
-
2023-01-10 17:11
To na wsi jest najwięcej pojazdów per mieszkaniec, bo tam nie ma innych opcji
- 2 1
-
2023-01-10 07:13
Od dawna nie jeżdżę już do centrum (26)
Brak parkingów oraz dziwna, zmieniającą się co chwilę organizacją ruchu, to rzeczy które odstraszają. Myślę, że nie tylko ja tak postępuje, bo co chwila padają kolejne biznesy w centrum. Tylko na Świętojańskiej jest 47 lokali do wynajęcia.
- 95 21
-
2023-01-10 07:25
Nik tu za tobą nie tęskni. (18)
Tak jest na całym świecie, że biedota siedzi w swoich dzielnicach.
- 20 37
-
2023-01-10 07:28
(14)
Na całym świecie miasta tętnią życiem, a w Gdyni po 17:00 nie ma czego szukać. Wielu ludzi przestało przyjeżdżać do centrum i to widać jak na dłoni właśnie po pustych lokalach. Obrażaniem i wyzywaniem mieszkańców dzielnic rzeczywistości nie zaczarujesz.
- 39 12
-
2023-01-10 07:46
(4)
Czemu się dziwisz, skoro na głownej, reprezentacyjnej ulicy nie da się zjeść obiadu w restauracyjnym ogródku bez towarzystwa szrotów i ich spalin?
Tymczasem Długi Targ w Gdańsku tętni życiem.- 19 23
-
2023-01-10 07:53
Najwięcej ludzi jest na Chmielnej a tam można przyjechać autem i są parkingi (2)
- 14 15
-
2023-01-10 08:13
Na Chmielna od 3 lat samochodem nie wjedziesz jest deptak (1)
Więc nie kłam
- 15 6
-
2023-01-10 08:29
Ja tam łodzią motorową podpływam.
- 9 4
-
2023-01-10 15:13
Obiady to się jada z rodziną w domu a nie w ogródkach zrobionych kosztem chodnika. A potem narzeka taki dzban jeden z drugim na spaliny, a ja mieszkając nad takim lokalem mam dość wąchania spalin i pseudo kebaba prze 24 godziny na dobę. Informuję, że się nie wyprowadzam.
- 2 7
-
2023-01-10 07:51
(7)
Na całym świecie, w dobrze rozwijających się miastach ruch samochodowy jest zamknięty w centrum.
- 17 16
-
2023-01-10 08:06
W których niewielkich 200-tysięcznych miastach na świecie ruch w centrum jest zamknięty? (5)
- 15 13
-
2023-01-10 08:12
W Gdyni
- 18 2
-
2023-01-10 08:25
Przecież napisał "w dobrze rozwijających się" (1)
Co to ma do Gdyni?
- 14 8
-
2023-01-10 08:39
niech wymieni te miasta
- 9 7
-
2023-01-10 16:16
Bo co, w ponad 200-tysięcznych za dużo przykładów, to szukamy mniejszych? (1)
Dubrownik. Freiburg. Brugia. Gendawa. Siena. Rothenburg. Pontevedra. Montpellier. Cambridge. Zermatt. Pierdyliard włoskich miasteczek z ZTL-em lub całkowicie wyłączonym ruchem.
- 4 1
-
2023-01-10 23:30
To zabytkowe miasta
Wymień te które mają 100 lat
- 0 0
-
2023-01-10 15:14
Ale w Gdyni nie ma centrum i tyle.
- 2 5
-
2023-01-10 16:05
Nie wiesz co się dzieje w centrum po 17, bo jak wspomniałeś - nie bywasz
Ale inni bywają
- 5 2
-
2023-01-10 08:19
Między rejsami nie opuszczasz swijej dzielnicy. (1)
- 0 5
-
2023-01-10 08:31
Pan Kapitan się obruszył - a osiągnął raptem poziom brygadzisty ze stoczni:
20 ludzi pod sobą i tak naprawdę niewiele do powiedzenia tylko polecenia z biura.
- 1 8
-
2023-01-11 07:09
co to za durny komentarz?
- 0 0
-
2023-01-10 07:35
(5)
Padają biznesy, bo Janusz nie może wjechać autem. Logika Janusza.
- 19 23
-
2023-01-10 07:39
(4)
Padają właśnie dlatego, że dojazd autem jest ograniczony, a co raz droższą komunikacją miejską mało komu chce się przyjeżdżać. Nie ma klientów, nie ma utargu. Logika ekonomii.
- 28 13
-
2023-01-10 07:49
(3)
Bo auta nakręcają biznesy..
Zapomniałem, że trzeba pod drzwi podjechać inaczej z domu się nie ruszę, przecież nie będę chodził! A już w ogóle z biedakami w komunikacji. Wstyd!- 13 19
-
2023-01-10 08:28
(2)
Nie widzę w Gdyni tych tłumów rowerzystów i pieszych nakręcających biznesy
- 24 9
-
2023-01-10 16:17
Mogę polecić dobrego optyka w centrum. (1)
Parking na 199 pojazdów jest jakby co pod Filmówką
- 4 5
-
2023-01-10 17:59
I na tym parkingu jest ten tłum rowerzystow?
- 3 1
-
2023-01-10 08:08
Tak takzwejherowo ma wszystko co potrzebujesz
I jesteś tak bogaty, że 5zl parkingu płatnego zniszczyłoby twój domowy budżet. Ta sama śpiewka od lat
- 9 17
-
2023-01-10 07:13
Szok i niedowierzanie. Lata 20-te XXI w. (1)
- 28 3
-
2023-01-10 12:04
Będą mieli gdzie na rowerach jeździć
- 0 4
-
2023-01-10 07:20
Te na władysława IV w gdyni to na wniosek developera (7)
Przejścia są tam niepotrzebne. Jest ich wręcz za dużo. Blokują ruch.
- 74 30
-
2023-01-10 07:33
(1)
widać ktoś z UM partycypował z deweloperce
- 11 9
-
2023-01-10 08:28
Jak zawsze.
- 6 6
-
2023-01-10 07:39
widać kto rządzi miastem
- 8 8
-
2023-01-10 07:41
Blokują ruch? Ale co?
W poprzek są okopy? Ze zdjęcia wynika, że da się przejść bez większych problemów.
- 13 9
-
2023-01-10 10:38
bzdura (1)
te przejścia nie mają żadnego wpływu na ruch samochodowy. Zielone włącza się tam tylko wtedy, kiedy włącza się zielone dla aut jadących z Obrońców Wybrzeża / Armii Krajowej (albo nie włącza się wogóle, jeśli pieszy nie wciśnie przycisku)
- 10 0
-
2023-01-10 11:32
to na jana z kolna to wymysł id..ty i to ciężkiego serio za głębokiej komuny ktoś logicznie pomyślał żeby dać przejście w najmniej kolizyjnym miejscu
- 5 5
-
2023-01-10 12:12
Inteligent jesteś jak laczek domowy
- 1 1
-
2023-01-10 07:25
Centrum (3)
Tylko dla rowerów i pieszych. Taka jest polityka miasta. Już niedługo zniknie w Gdyni 11 linii komunikacji miejskiej. Pozostanie rower lub komfort jazdy ogórka kiszonego w autobusie.
- 51 17
-
2023-01-10 07:40
To nie obchodzi prezydentow ktorzy smigaja sluzbowymi elektrykami po buspasach do domku
- 17 9
-
2023-01-10 08:59
no tak, teraz to juz sie nie da jechać, przejścia w centrum co kilkaset metrów
kierowcy są tak szykanowani przez to, że to przechodzi ludzkie pojęcie
- 5 10
-
2023-01-10 16:00
a w ogóle wiesz ile bezsensownych autobusów jeździ po Gdyni?
takie linie jak np 180? ktoś tym w ogóle jeździ? - wożenie powietrza i tyle, 119 wożący głównie emerytów którym nie chce się iść pod górę, 102 z trasą tak bzdurną że maksymalnie kilka osób na kurs tam jedzie, 252 jeszcze głupszy, 203 - linia do kościoła? - to niech ksiądz zapłaci a nie podatnik, do kolekcji szaleństw dokładam genialny 128 który między innymi łączy Obłuże z Oksywiem w jedną stronę - a jak chcesz wrócić to zostaje tylko 197 co pół godziny, o albo jeszcze lepsze S które jedzie z Chylonii wzdłuż pociągu robiąc bezsensowną konkurencję dla skm ale z Obłuża gdzie pociągu nie ma to już nic do Sopotu nie jedzie, te wszystkie bzdury są do likwidacji, jedyne co trzeba zrobić to potem zagęścić kursy na liniach które mają większy sens
- 3 3
-
2023-01-10 07:31
Przejścia powinny być wyniesione tak żeby kierowcy zwalniali do 10 km/h (9)
Jak ja lubię to wycie kierowców. Mają autobusy, mają rowery cargo ale nie, oni muszą jechać autem.
- 27 78
-
2023-01-10 07:41
Autobusy wtedy tez zwalniaja. Wystarczy ze na 10 lutego czujesz sie jak na pace STARa (8)
Bo im się kostki zachciało i telepie w busie aż blachy odpadają
- 21 8
-
2023-01-10 09:04
zależy od szerokości wysepki (7)
można tak zaprojektować żeby nie musiały
- 5 14
-
2023-01-10 09:13
Umiesz czytać? Mowa o wyniesionym przejściu
A nie plastikowym garbie zrobionym zamiast łatania dziur w drogach
- 12 3
-
2023-01-10 11:17
(3)
zdradzę ci pewien sekret jeśli się wywali taka wyspę że osobowy zwolni do 10 to autobus zwolni do zera a wiesz dlaczego biedaku?Bo przednie i tylne koła autobusu są daleko schowane osobówka ma przednie i tylne koła blisko krawędzi nadwozia autobus daleko stąd pacn..nku jak za szybko na taką hopę wjedzie obszoruje d.. o asfalt to samo jak za szybko zjedzie zwłaszcza że autobusy są niskopodłogowe i jadą max 50 cm nad jezdnią
- 6 6
-
2023-01-10 16:33
Lubie ten skowyt kierofczykow (1)
Nie da rady teraz stówka po Władka i do tego sygnalizacja. Jak wy teraz pieszym będziecie udowadniać kto ma pierwszeństwo
- 3 3
-
2023-01-10 20:01
ja sobie polecę 50 po tej hopie samochodem twój autobus nie bo przeszlifuje podwoziem
- 1 0
-
2023-01-10 16:55
A po polski i kulturalnie?
- 3 1
-
2023-01-10 18:14
(1)
Zaprojektować tak, żeby autobusy nie musiały zwalniać tylko samochody? Zaprojektuj mi takie coś uwzględniając, że nie można wyprzedzać ani na przejściu dla pieszych, ani bezpośrednio przed przejściem. Pomysł typowego wariata, nie masz jakiegoś w pobliżu specjalisty, który dokładnie zbada Ci głowę?
- 1 0
-
2023-01-10 20:02
nie da się tego zrobić id..to ze względu jaki napisałem
- 0 0
-
2023-01-10 07:34
Dużo jeżdżę komunikacją, poruszam się na pieszo po centrum (5)
Jeszcze nigdy nie widziałam nikogo z władz miasta w autobusie albo żeby szedł pieszo.
- 89 6
-
2023-01-10 07:48
Pytanie, czy widziałeś nowych, "świeżych" kandydatów na te stołki w komunikacji?
- 6 8
-
2023-01-10 09:46
Szeregowy poseł z Żuliborza też wszędzie limuzyną.. (2)
I to otoczony wianuszkiem byłych GROMowców za 36mln zł rocznie polskiego podatnika, SOP i trzystoma policjantami.
- 12 11
-
2023-01-10 10:08
Niemiec nawet posłem nie jest a dostał ochronę (1)
- 8 12
-
2023-01-10 10:55
Racja, Macierewicz zapomniał że nie jest ministrem...
- 6 7
-
2023-01-10 17:30
"na pieszo"?
Braniewo.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.